Schrikmomenten

07-07-2010 11:51 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft ze, een moment wanneer je de laplazerus schrikt om iets stoms, zoals je lam kan schrikken als je verdiept ben in een boek en de kat springt bij je op schoot .

Of als je aan het fietsen bent en een vogel hoort ritselen in de bosjes waarvan je dacht dat het een seriemoordenaar was.

Wie heeft nog meer van die (stomme) schrikmomenten?
Toen er ´s nachts een man voor mijn raam stond. Een gluurder. Ik zag het net door een opening van het gordijn. Ik gillen, hij net zo hard geschrokken, vogel gevlogen.

Jammer, helaas dat ik me niet in kon houden, anders had ik ´m stilletjes kunnen laten arresteren.
Viva naar de knoppen.
Toen ik 19 was, had ik een vriendje in wiens auto wij het, na het uitgaan, altijd erg leuk hadden (jullie weten wel).

Altijd hetzelfde plekje, op een landweg, tegen een bosrand.

Wij gingen erg in elkaar op, totdat ik mijn ogen opendeed en ik in het gezicht van een vent keek. Die stond dus in dat bos, voor de autoruit, naar ons te kijken. Zo'n eng wit gezicht, heel dichtbij!

Ik ben daar zooo verschrikkelijk van geschrokken en heb er altijd last van gehouden! Ik druk nog altijd (bijna 30 jaar later) de knopjes van mijn auto in zodra ik instap.
quote:Arthemis schreef op 07 juli 2010 @ 15:29:

Toen er ´s nachts een man voor mijn raam stond. Een gluurder. Ik zag het net door een opening van het gordijn. Ik gillen, hij net zo hard geschrokken, vogel gevlogen.

Jammer, helaas dat ik me niet in kon houden, anders had ik ´m stilletjes kunnen laten arresteren.Ohhh tering... dat lijkt me zooooo eng!!!! Was van de week nog bij funniest homevideo`s...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Gatver, dat is gewoon een gluurder op zoek naar stelletjes, naar is dat! :puke:
Viva naar de knoppen.
@ bergje Wat ENG!
quote:Bergje65 schreef op 07 juli 2010 @ 15:35:

Toen ik 19 was, had ik een vriendje in wiens auto wij het, na het uitgaan, altijd erg leuk hadden (jullie weten wel).

Altijd hetzelfde plekke, op een landweg, tegen een bosrand.

Wij gingen erg in elkaar op, totdat ik mijn ogen opendeed en ik het gezicht van een vent keek. Die stond dus in dat bos, voor de autoruit, naar ons te kijken. Zo'n eng wit gezicht, heel dichtbij!

Ik ben daar zooo verschrikkelijk van geschrokken en heb er altijd last van gehouden! Ik druk nog altijd (bijna 30 jaar later) de knopjes van mijn auto in zodra ik instap.

echt???

Goss.... wat zál jij geschrokken zijn

Dát zal je leren heb je geen anti-conceptie of overbeschermende vader voor nodig!
quote:biol schreef op 07 juli 2010 @ 15:39:

[...]

Ohhh tering... dat lijkt me zooooo eng!!!! Was van de week nog bij funniest homevideo`s...

Ja, dat is een hele vreemde gewaarwording. Als je naar homevideo´s zit te kijken, denk je weleens: daar zou ik me op voor kunnen bereiden om niet zo te hoeven schrikken.

Maar als je het in het echt ziet, dan is het toch wel anders
Viva naar de knoppen.
quote:Arthemis schreef op 07 juli 2010 @ 15:40:

[...]

Ja, dat is een hele vreemde gewaarwording. Als je naar homevideo´s zit te kijken, denk je weleens: daar zou ik me op voor kunnen bereiden om niet zo te hoeven schrikken.

Maar als je het in het echt ziet, dan is het toch wel anders Ik heb ooit een boek gelezen waarin iemand ook steeds begluurd werd. Ik heb nogal een levendige fantastie en ik kan me dus zo voorstellen dat je ineens in 2 ogen kijkt.. echt.. het idee alleen al!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ow je arthemis jij ook al..... das toch andere koek dan een neefje die achter de deur staat zeg. Brrrrr echt eng.
Ik wou dat ik me had kunnen beheersen

Sinds die tijd doe ik echt voorzichtig met naar buiten kijken. Mocht ik zoiets nog een keer meemaken, dan wil ik wel dat een gluurder opgepakt wordt i.p.v. dat hij op de vlucht slaat.

Maar ja, je inhouden is zo moeilijk
Viva naar de knoppen.
Pfff dan schrik jeje echt rot zeg! is hele andere koek dan dat jeje laplazerus schrikt van een boktor
Van een spin word ik ook naar hoor.... het idee dat je er geen controle over hebt vind ik het ergst!

Allerlei insecten durf ik op de pakken, maar als er zo´n nare spin door het huis rent... ik durf er niet eens over te praten want dan spreek ik een vloek uit over mezelf, dat geloof ik echt
Viva naar de knoppen.
Ik schrok me gisteren kapot van mijn schoonmoeder. Het normaal vrij ingetogen lieve mensje veranderde tijdens de halve finale in een gevaarlijke Hooligan, die met de decibellen van een vuvuzela zat te loeien op te bank bij elke misgeschoten bal. Toen er een doelpunt gescoord werd leek ze wel een afgeschoten zeehond op de luidspreker, en toen het pauze werd bleef ze als een konijn voor een lichtbak zitten. Even dachten we dat er iets aan de hand was, maar toen loeide ze weer verder. Jemig, ik ben me echt rotgeschrokken van WK met Schoonmama.......

PS: zit nu met een grondig probleem. Wil beide ouderstellen uitnodigen voor de finale ( wij hebben huuuuuggggeeee scherm) maar... ehm.. mijn vader is net zoals mijn schoonmoeder en mijn man en ik vermoeden dat het meubilair dan door de kamer gaat.....
anoniem_51121 wijzigde dit bericht op 07-07-2010 18:47
Reden: tiepvout
% gewijzigd
Ik heb echt een vies vehaal. Toen ik een jaar of 10 was mocht ik met een vriendinnetje alleen gaan zwembad (woonden vlakbij). Eenmaal in het zwembad had ik de hele tijd het gevoel dat ik gevolgd werd door een man alleen. Maar ik was nogal verlegen en durfde dus niks te gaan zeggen tegen de badmeester. Na een uurtje wij ons terug gaan omkleden, zit ik in mijn kleedhokje, doe mijn badpak uit, en ineens stopt die man zijn hoofd onder mijn hokje om te komen gluren!!! Kon de 1ste sec. niet bewegen van het vesrchieten, en ben toen op zijn gezicht beginnen trappen :-D Toen ik wat ouder was, besefte ik eigenlijk pas wat er had kunnen gebeuren :s Stomme pedo!

Dierf het toen thuis ook niet vertellen omdat ik bang was dat we niet meer alleen mochten gaan zwemmen...
quote:Sam32 schreef op 07 juli 2010 @ 12:47:

Ik schrik al als er een duif uit een boom vliegt en ik daar onder loop.

Ook als ik zit te computeren en er komt een mailtje binnen (ik heb het geluid dan te hard staan).

Ik kan ook erg schrikken als ik rustig een boek lees en de hond niest ineens.

Doet me denken aan dit filmpje van die panda:

http://www.youtube.com/watch?v=FzRH3iTQ ... atedZonder het filmpje te hebben gezien, weet ik precies welke het is. Die is echt zo schattig!
quote:nieuweauto schreef op 07 juli 2010 @ 13:13:

ik schrik zelfs in films als het duidelijk is dat er wat gaat gebeuren en wanneer ( denk harry Potterfilms )

Ik schrik ook ongelofelijk snel. En das niet bepaald fijn!

- Schrik van knallen (ballonnen, vuurwerk, klappertjespistolen).

- En wat je zegt, van filmstukjes, waarvan je weet (door de muziek) dat er een schrikmoment komt.*

- Mensen die onverwachts naast me staan.

- De deurbel bij mijn vriend. Die is ongelofelijk hard. Lag een keer nog lekker te slapen en inene ging de bel. Ik was gelijk klaarwakker.

- De toeter van een trein (had toen een Swirl en die had ik bijna van schrik tegen z'n raam aangegooid. Maar welke idioot machinist toetert nou zonder aanleiding op vol perron?).

- Als ik aan het lezen ben en mijn moeder staat inene in de kamer.

- Onweer (donder, maar ook de bliksem)

- Enz

* Pfff, dat ik Nightmare on Elmstreet ben doorgekomen zeg.
quote:Sha_la schreef op 07 juli 2010 @ 18:46:

Ik schrok me gisteren kapot van mijn schoonmoeder. Het normaal vrij ingetogen lieve mensje veranderde tijdens de halve finale in een gevaarlijke Hooligan, die met de decibellen van een vuvuzela zat te loeien op te bank bij elke misgeschoten bal. Toen er een doelpunt gescoord werd leek ze wel een afgeschoten zeehond op de luidspreker, en toen het pauze werd bleef ze als een konijn voor een lichtbak zitten. Even dachten we dat er iets aan de hand was, maar toen loeide ze weer verder. Jemig, ik ben me echt rotgeschrokken van WK met Schoonmama.......

PS: zit nu met een grondig probleem. Wil beide ouderstellen uitnodigen voor de finale ( wij hebben huuuuuggggeeee scherm) maar... ehm.. mijn vader is net zoals mijn schoonmoeder en mijn man en ik vermoeden dat het meubilair dan door de kamer gaat.....

Oh god, ik lig echt naast de bank van het lachen, hoe jij omschrijft. Ik wilde het voorlezen aan man, maar stikte bijna halverwege.

Ook schrikken
Ik schrok gister van mezelf tijdens WK wedstrijd Duitsland - Spanje.

Die Pedro ging aanvallen en Spanje had nog een doelpunt kunnen hebben als hij maar naar de ander schoot. Dus ik zat voor de tv te roepen: "Schiet dan! Kom op schiet!" En toen hij het verknalde floepte er "Lul!" uit. Sloeg gelijk mijn hand voor mijn mond. Mijn moeder moest wel ff grinniken om mijn enthousiasme.
De knal van een stukspringende ballon bezorgt mij de zenuwen, zelf stuktrappen gaat een stuk beter, dan schrik ik maar een beetje
quote:Brummetje schreef op 07 juli 2010 @ 19:16:

[...]

- De toeter van een trein (had toen een Swirl en die had ik bijna van schrik tegen z'n raam aangegooid. Maar welke idioot machinist toetert nou zonder aanleiding op vol perron?).

Toeter van een trein schrik ik ook heel erg van, als ik ín de trein zit. Heb een keer meegemaakt dat er werd getoeterd, gevolgd door een aanrijding met persoon, en sindsdien schrik me altijd dood als er wordt getoeterd en zet ik me schrap voor de klap.

Verder heb ik ook zo'n vriend die het leuk vindt mij te laten schrikken en gil ik dan ook heel hard. De buren zullen ook wel denken
Ik woon in een benedenwoning. Mijn raam zit op ooghoogte en kijkt uit op een zeer donker stukje.

Ik hoorde geritsel rond een uurtje of 00:15 en deed mijn gordijn open waardoor ik iemand recht in zijn gezicht aankeek. Schrok me helemaal te pletter. Mensen hebben daar niks te zoeken omdat het eigen terrein is. Heb de politie gebeld en het bleek een zwerver te zijn die voor mijn raam bezopen lag te slapen toen ze aankwamen.

Ook een keer hoorde ik stemmen, ging ff kijken en was het een stelletje waarbij de man net verwend werd door zijn vriendin . Ik schrok niet echt, zij HEEEEEL erg whahaha. BETRAPT! Heb ze vriendelijk verzocht dit niet voor mijn raam te doen.
Haha pixiepink! Wel eng van die zwerver! Maar kan

mij er wat bij voorstellen;

Ik woon ook op een benedenwoning en voor mn

huis staat een tuintafel. Een keer op een ochtend

in de winter (was nog donker buiten) doe ik de

gordijnen open kijk ik recht twee grote gele ogen

aan! Ik gillen, schrok zo erg! Vonden mn buren

vast heel leuk dat gegil om 7 uur 's ochtends.

Uiteindelijk bleek het dus een (zwarte) kat te zijn

die op de tuintafel was geklommen en naar

binnen stond te kijken
Afgelopen weekend stond ik bij onze voortuin met mijn rug naar de straat naar duetman te kijken die met de rolluiken van ons huis bezig was. Ik zag niet dat er een vrouw op haar fiets vlak achter me langs fietste. Net op dat moment riep ze iets tegen iemand anders.....Ik gaf een gil en maakte een luchtsprong. Mw. bood toen netjes haar excuses aan....:)
Ik kwam een keer thuis, was alleen, tenminste dat dacht ik. Liep nog een beetje in mezelf te mompelen. Ik wilde mijn jas ophangen, dus ik doe de deur van de gangkast open, staat mijn vriend daar. Hij zei alleen maar boe, maar dat was al teveel, want ik schrok me kapot. Heb daar hysterisch staan gillen, waarna mijn vriend weer heel erg schrok, want hij dacht dat ik erin bleef.
Cum non tum age
Mijn man was al thuis gekomen, maar ik had het niet gemerkt. Was hij doorgelopen naar de achtertuin waarin hij in het donker vlak achter het raam naar binnen stond te kijken. Ik zat op de bank en had niks in de gaten, tot ik een onbehaaglijk gevoel kreeg en achterom keek. Ik vloog tegen het plafond van schrik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven