Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Sluit me volledig aan bij Jala!

Jullie krijgen zo ontzettend veel te verduren samen, hopelijk is het samen voetbal kijken, hoe banaal het eigenlijk ook mag zijn, dan toch een beetje een lichtpuntje in alle duisternis.
Was erg leuk om samen de wedstrijd te kijken. Helemaal leuk dat we gewonnen hebben natuurlijk. Ga gewoon vragen of ik zondag de finale weer mag blijven. Zal toch wel?

HIH is erg moe en ligt hopelijk nu al te slapen. Sinds hij zo vroeg wakker gemaakt is heeft hij niet meer geslapen dus kan het me goed voorstellen.

Morgenochtend vroeg eruit om een bank te kopen met zus. Zo ook proberen te gaan slapen.
Fijn IBI, ik hoop dat deze overwinning je man wat vreugde en positiviteit heeft gebracht. En natuurlijk dat jullie zondag de finale samen mogen kijken. Maar dat za toch wel!
The time is now
Ibi
Ibi
Ibi
tuurlijk mag jij zondag daar de finale kijken!! Hoop dat je een mooie bank vind, en dat je een beetje bij geslapen bent! liefs!!
Oh ik hoop wel dat je zondag samen de finale mag kijken.

Dat is wel echt leuk om samen te doen.

Telefoon al terug?

IBI, een knuffel voor jou
Peas on earth!
En hebben jullie een mooie bank gevonden??

Jullie zullen vast zondag de finale samen mogen kijken, Nederland staat namelijk niet elke dag in de WK-finale!

Pffff...dat haaruitval lijkt me schrikken, ondanks dat je weet dat het gaat gebeuren.

Lieve IBI, heel veel voor jou en HIH

A dirty mind is a joy forever
IBI Het is al vaker gezegd, maar toch wil ik het nog eens zeggen Ik vind je een dappere vrouw. En ik ben blij te lezen dat je lieve familieleden om jullie heen hebben die jullie helpen waar nodig!
Ibi hoe is met jou en je man

Nogmaals heel veel sterkte
I don\'t need an excuse for being what I am.
Voor jou en HIH IBI:

A dirty mind is a joy forever
Hier vrij rustig althans geen bijzonderheden. Behalve dan dat ikzelf erg moe aan het worden ben en al dagen hoofdpijn heb. Zal zo blij zijn als de eerste opname periode achter de rug is.

Hebben wel een hele mooie bank gekocht gisteren. Morgen ga ik met schoonvader naar de ikea om lampen enzo te kopen.

Bedankt weer voor alle lieve woorden en knuffels en plaatjes!
IBI hou vol hé.

Goed eten,drinken en slapen!!

voor jullie beide
Succes met het kopen van spulletjes. Leuk dat je zo goed geslaagd bent met de bank. Hopelijk dat jullie snel er samen van kunnen genieten. Hoe is het met HIH?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven