Bloedneuzen

13-04-2009 21:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van net 2 jaar heeft bijna dagelijks een bloedneus. Bijna iedere ochtend wordt hij onder het bloed wakker, en als hij bijvoorbeeld valt of iets tegen zijn neus krijgt is het meteen prijs. Het is vooral voor hem vervelend met schoonmaken. Hij houdt al niet van gefrunnik aan zijn lijf, laat staan aangekoekt bloed wegpoetsen. . De wasmachine draait overuren!

Ik ben pas bij de huisarts geweest, heb neusdruppels voorgeschreven gekregen. Na een week moest het voorlopig over zijn. Niet dus. Van de week dus maar terug naar de huisarts. Hij had het over het dichtbranden van de vaatjes bij de kno arts oid.

Komt het iemand bekend voor, zoveel bloedneuzen? En wat heeft bij jullie geholpen?
De huisarts heeft het even overwogen, om het zelf te doen (en dus zonder roesje) omdat zoon alles zo makkelijk toeliet en kalm was. Als ik jullie zo hoor ben ik blij dat ze dat niet hebben gedaan Overigens kreeg hij tegelijk met het bloedvat dichtbranden ook buisjes.
even dit topic updaten...

Zit met mijn handen in het haar.

mijn zoontje van 3 heeft heel veel bloedneuzen; de laatste weken wel 4 per dag (nacht), die niet binnen 5 minuten over zijn.

In maart hebben ze zijn bloednaatjes in zijn neus dichtgebrand, binnen enkele weken begon de ellende weer en over 2 weken gaat het weer gebeuren.

Vanmiddag naar de huisarts om te kijken of ze iets kan doen om er voor te zorgen dat het de komende 2 weken vol te houden is, want nachtrust is hier ver te zoeken (bloedneuzen ontstaan , heel gek, eigenlijk altijd als hij slaapt. Nu net weer veel te vroeg wakker geworden van zijn broodnodige middagdutje door een heftige bloedneus.

Kan voor de 3e keer in 24 uur heel zijn bed verschonen.

Wat heeft bij jullie geholpen??
Bloesem, zou het helpen om zijn hoofdeind iets omhoog te zetten? Door de druk op het hoofd als je ligt ontstaan die bloedneuzen makkelijker volgens mij. Verder kreeg onze zoon Nasumel voorgeschreven, een neuszalf die er voor moest zorgen dat het wondje in zijn neus beter en sneller genas.

Wast helpt om ze sneller te laten stoppen (ik kopieer mezelf maar even):

Tip die ik van de apotheek kreeg: neusspray met xylomethazoline (heb je ook in kindervariant). Dat laat de boel samentrekken en het bloeden stopte dan ook meteen. Laat een driejarige maar eens een kwartier met zijn hoofd naar voren gebogen zitten om de bloedneus niet ophoudt.
quote:jaimie schreef op 13 april 2009 @ 21:32:

Mijn zoontje van net 2 jaar heeft bijna dagelijks een bloedneus. Bijna iedere ochtend wordt hij onder het bloed wakker, en als hij bijvoorbeeld valt of iets tegen zijn neus krijgt is het meteen prijs. Het is vooral voor hem vervelend met schoonmaken. Hij houdt al niet van gefrunnik aan zijn lijf, laat staan aangekoekt bloed wegpoetsen. . De wasmachine draait overuren!

Ik ben pas bij de huisarts geweest, heb neusdruppels voorgeschreven gekregen. Na een week moest het voorlopig over zijn. Niet dus. Van de week dus maar terug naar de huisarts. Hij had het over het dichtbranden van de vaatjes bij de kno arts oid.

Komt het iemand bekend voor, zoveel bloedneuzen? En wat heeft bij jullie geholpen?Ja mij, mijn zoontje had het ook. Hij heeft 3 weken geleden een operatie gehad, zijn neusamandelen zijn verwijderd. Die waren zo groot dat ze dagelijks bloedden. Dat was echter maar 1 van de klachten.
Whatever, I do what I want
quote:jaimie schreef op 13 april 2009 @ 21:41:

Hij peutert niet in zijn neus, maar is wel al de hele winter verkouden. Goh misschien wordt het wel minder ja als dat (hopelijk snel) over is. Ik wist niet dat je de kno arts ook kon bellen?

Kan dus duiden op vergrote neusamandelen. Snurkt hij ook en ruikt hij uit zijn mond? En hoe eet hij?

edit: ik zie dat ik op een oud topic reageer.
quote:Pammie schreef op 13 april 2009 @ 22:00:

Mijn zoontje (3) is in januari geholpen. Hij had meerdere (fikse) bloedneuzen per dag, dit begon nadat zijn neusamandel was verwijderd. Na twee jaar met periodes met veel bloedneuzen was ik het helemaal zat. Van de kno kregen we eerst nog een zalf, Nasumel. Dat moesten we 6 weken smeren. Na 6 weken was er te weinig verbetering (nog steeds korstjes in zijn neus) en is er een operatie ingepland.

Hij kreeg een roesje, de bloedvaatjes zijn dichtgebrand en hij kwam weer op de verkoever. Hij heeft er verder helemaal geen last van gehad (geen pijn) en sindsdien ook maar 1 klein bloedneusje gehad. Het was wel heel lastig om hem niet in zijn neus te laten peuteren. Er zaten korstjes van het dichtbranden die wat irriteerden, daarom moesten we ook weer zalf smeren maar het duurde even voordat de korstjes helemaal weg waren.Ok, dit kan dus ook. Hier dus andersom
quote:bloesem1977 schreef op 16 juli 2010 @ 13:30:

even dit topic updaten...

Zit met mijn handen in het haar.

mijn zoontje van 3 heeft heel veel bloedneuzen; de laatste weken wel 4 per dag (nacht), die niet binnen 5 minuten over zijn.

In maart hebben ze zijn bloednaatjes in zijn neus dichtgebrand, binnen enkele weken begon de ellende weer en over 2 weken gaat het weer gebeuren.

Vanmiddag naar de huisarts om te kijken of ze iets kan doen om er voor te zorgen dat het de komende 2 weken vol te houden is, want nachtrust is hier ver te zoeken (bloedneuzen ontstaan , heel gek, eigenlijk altijd als hij slaapt. Nu net weer veel te vroeg wakker geworden van zijn broodnodige middagdutje door een heftige bloedneus.

Kan voor de 3e keer in 24 uur heel zijn bed verschonen.

Wat heeft bij jullie geholpen??Hier ook altijd als hij sliep.
Volgens de KNO kon het niet hoor Crini Volgens de operatie-assistente bij het dichtbranden kon dat heel goed (en het leek mij ook heel logisch want na het verwijderen van zijn -overigens erg kleine neusamandel - begon het gedonder).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven