Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
He IBI, wat jammer dat de punctie niet is gelukt. Maar wat fijn dat HIH lekker naast je ligt. Geniet lekker van deze momenten.

Groetjes Friez
ooooh ibi wat fijn dat hij naar huis mag!! Geniet ervan!!
Wat fijn dat HIH bij je is, heel veel liefde, sterkte en geluk met elkaar.
Wat fijn IBI dat HIH thuis is.

Geniet lekker samen, en vanaf morgen in jullie eigen huis. Moet hij nu dan om de paar dagen naar het ziekenhuis?

XXX
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
heerlijk Ieb, dat HiH nu thuis is, geniet er lekker van meis
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Geniet van elkaar!
We hebben lekker geslapen. Helaas niet naast elkaar (hij op logeerbed en ik op luchtbed) maar wel op 1 kamer. Eindelijk.

HIH heeft het huis nog niet gezien daar was hij gisteren echt te moe voor. Vanavond eten we nog bij oom en tante en de bedoeling is om daarna toch echt naar huis te gaan.

Vandaag word de badkamer afgemaakt en de laatste dingen geverfd. Zussen en tante zijn nog aan het schoonmaken. Morgen kunnen we dus echt gaan inrichten.
IBI, w3at fijn dat jullie vanavond dan echt naar huis kunnen!!

Lekker even met zijn tween genieten van elkaar en het "nieuwe" huis.

Dan kun je er ook weer even tegenaan want hij is dan wel thuis maar moet natuurlijk nog wel behandelingen ondergaan die zwaar genoeg zullen zijn. Volgens mij zijn jullie een ijzersterk team!!
Laatste dingen nog geverfd IBI? Moet je niet iets kopen om die nare verfgeur te maskeren? Verse bloemen of wat dan ook. Van een verflucht krijg je alleen maar hoofdpijn.
Goede tip van MV....

Ik hoop dat jullie ondanks alles een beetje kunnen genieten..

Veel stekte
- Voor allebei ééntje.

Geniet van elkaars gezelschap lieve Ibi en Hih
IBI ik ben zo blij voor je.

Ik ben heel benieuwd wat HIH van het huis vindt.

Ik ook ben zo benieuwd hoe HIH, jullie huis vindt.

Ik hoop dat hij binnenkomt met een big smile op zijn gezicht.
mooi dat je man nu weer bij je thuis is.geniet van elkaar!!!
Hoe was de eerste nacht weer samen in jullie huisje?
IBI, ik hoop dat jullie heerlijk hebben geslapen en dat HIH het huis prachtig vindt!
He wat fijn ieb, dat HIH thuis is..

Is het huis nu zo goed als af?

Geniet van elkaar
Hé Ibi, zijn jullie al in jullie eigen huis? Wat fijn dat HIH nu ook even thuis kan zijn.

Dikke
Zo even tijd om een bericht te schrijven. Sta ff bij de Turk te wachten op ons eten.

We zijn gisteravond samen naar huis gegaan. Het huis is bijna af van het weekend worden de trappen bekleed. Vloerbedekking vandaag uitgekozen (ik alleen hoor HIH gaat nog niet naar buiten) onze hond is vandaag ook weer terug gebracht. Was en is wel erg fijn.

Het huis is erg mooi geworden. Zijn echt blij ermee.

Ow eten is bijna klaar! Ik schrijf later meer.
IBI wat fijn dat het huis bijna klaar is, de hond weer thuis is en het allerbelangrijkste dat HIH thuis is!!!

Geniet van wat er is

Enne, was het eten lekker?
A dirty mind is a joy forever
Wat fijn IBI. Een huis wat mooi is, je man weer thuis. Heerlijk. Geniet van deze momenten!
Fijn dat jullie even samen thuis kunnen zijn.
Zijn broer is een geschikte donor!!!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 22 juli 2010 @ 15:20:

Zijn broer is een geschikte donor!!!

Wat een geweldig nieuws!!!! (Toch? Dat ik het niet verkeerd begrijp enzo?)

Oh wat ben ik blij voor jullie!!!! Geweldig!!!
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven