Met geen 10 paarden...........................

20-07-2010 14:36 18 berichten
Ik krijg mijn hond met geen 10 paarden de badkamer in. Dat is vooral s'winters een probleem , want hij is lichtbeige met roomwit.

Nou heb ik hem gisteren op het balkon staan wassen en hij was heeeeeeel zielig, stond te trillen als of ik hem iets verschrikkelijks aan deed en nam op een vreselijke manier wraak door al te schudden voordat ik het balkon kon ontvluchten.

Hij ziet er weer prachtig uit, zeker nadat ik hem vanmorgen een goede borstelbeurt heb gegeven.

Hij is overigens nog steeds een beetje beledigd.

Hebben jullie ook van die eigenwijze huisdieren, of springen ze bij jullie vrolijk onder de douche?
Ik heb een filmpje van onze hond toen ze voor het eerst in bad ging. Oogjes dicht, tegen het baasje aanleunen, ze vond het zalig! Dat lekkere warme water, inzepen en geaaid en gemasseerd worden.

De keer daarna stapte ze uit zich zelf het bad in. Ik heb een hele lieve hond gelukkig. Nu gaat ze mee onder de douche. Vind ze ook helemaal geweldig. In de zomer doen we het buiten, tillen is haast niet meer te doen. We hebben een open trap en daar loopt ze niet op, vandaar.

Ze is ook gek op de dierenarts. Als we daar heen gaan moeten we haast rennen zo'n haast heeft ze om naar binnen te gaan. Als we aan de beurt zijn vliegt ze naar binnen. Wat heb ik geboft met zo'n hond.

Sterkte met de jouwe. Is gewoon optillen en in bad/douchecabine zetten geen optie?
quote:Ratteke schreef op 20 juli 2010 @ 14:40:

Sterkte met de jouwe. Is gewoon optillen en in bad/douchecabine zetten geen optie?

Hij is zo groot als een paard, dus nee dat is geen optie.

Het is een schat, ik zeg altijd, zijn hart past er nog maar net in, maar badderen? Het is het enige waarvan hij gaat grommen.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij vind het ook een drama, ik ga gewoon naar het strand of het meer met haar en dat voldoet.
Houdt hij ook niet van zwemmen in de sloot of een meer? In dat geval zou ik gewoon een fles shampoo meenemen.
je kunt m laten wassen en fohnen voor een paar centen. Bij deze salons is het wat hond vriendelijker dan onze badkamers.

in mijn stad zitten er flink wat die het voor 25e tot 50e doen (afhankelijk wat je allemaal wil)

succes!
fener wijzigde dit bericht op 20-07-2010 15:16
Reden: schrijffout
% gewijzigd
quote:mamzelle schreef op 20 juli 2010 @ 15:12:

Houdt hij ook niet van zwemmen in de sloot of een meer? In dat geval zou ik gewoon een fles shampoo meenemen.Ja fijn, lekker hondenshampoo in het oppervlaktewater deponeren... Zal het onderwaterleven blij mee zijn.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Een hond in bad?

Nou heb ik al mijn hele leven honden maar badderen daar doen ze hier niet aan hoor...

Een snoekduik in de plas of in de zee wel...

Maar wassen met honden shampoo...nee hoor

Ow, maar dat was de vraag niet.

Mijn hond loopt met geen 10 paarden de trap in het portiek op

Wel af, maar niet op

Gaat hij heel zielig zitten mieren

Ja maar vrouwtje...dat kan ik ECHT Niet hoor

Tot we op het strand komen en hij met het grootste gemak de duintrap af EN OP loopt......raar beest
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 20 juli 2010 @ 15:38:

Een hond in bad?

Nou heb ik al mijn hele leven honden maar badderen daar doen ze hier niet aan hoor...

Een snoekduik in de plas of in de zee wel...

Ow, maar dat was de vraag niet.

Mijn hond loopt met geen 10 paarden de trap in het portiek op

Wel af, maar niet op

Gaat hij heel zielig zitten mieren

Ja maar vrouwtje...dat kan ik ECHT Niet hoor

Tot we op het strand komen en hij met het grootste gemak de duintrap af EN OP loopt......raar beest Komedianten zijn het
Probeer het eens buiten in een tuin bv bij je ouders.

Wij deden dat in de zomer altijd met onze hond, dan hoeft hij nergens in te staan wat heel eng kan zijn voor een dier.

En buiten is het lekker schudden en uitdrogen.

Ook een balkon kan eng voor hem zijn natuurlijk.
quote:flatscreen schreef op 20 juli 2010 @ 15:59:

Wij deden dat in de zomer altijd met onze hond, dan hoeft hij nergens in te staan wat heel eng kan zijn voor een dier.

Ook een balkon kan eng voor hem zijn natuurlijk.Hij heeft alleen maar zeepwatervrees.
quote:Summerdance schreef op 20 juli 2010 @ 15:38:

Een hond in bad?

Nou heb ik al mijn hele leven honden maar badderen daar doen ze hier niet aan hoor... Ze gaat wel in bad, maar niet het bad vol water. Met de douchekop die bij het bad zit. Het zou iets te gek zijn als we het bad voor haar zouden laten vollopen... Boekje er bij, botje, bakje water...

Een snoekduik in de plas of in de zee wel... Dat doet ze dan weer niet. De muts. Dat is eng. Dat is veel te veel water en koud!

Misschien een vreemde vraag... maar waarom zou je je hond wassen?

Meer/zee volstaat ook. Ik geef honden groot gelijk als ze geen shampoo op hun lijf willen. Vind het onnatuurlijk. Als mijn hond vies is wrijf ik hem schoon met een oude doek. De modder wordt vanzelf hard en kun je er dan afhalen.
Ratteke, nu ben ik al redelijk visueel ingesteld en zie dus nu mijn rooie monster in bad zitten met een boekje, een botje en een dikke sigaar..tis wel een heer op stand moet je weten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier ook geen gebadder. Lekker zwemmen in zout water doet wonderen voor huid en haar. Ze wegbrengen naar een salon voor een opknapbeurt zou ik nooit durven, geaai en gepluk van vreemden wordt absoluut niet op prijs gesteld....
Lekker portje er bij, ik zie het helemaal voor me!
Wat heeft iedereen een nette honden
quote:flatscreen schreef op 20 juli 2010 @ 15:59:

Ook een balkon kan eng voor hem zijn natuurlijk.Dat doe ik ook altijd. In de zomer buiten in de tuin. Ik was ze ook maar 1x per jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven