Gezondheid alle pijlers

Klein vervolg.. topic vermoeidheidsklachten/stijve vingers

08-07-2010 20:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er achter kwam dat het andere topic helaas gesloten is wil ik hier maar even meedelen dat er niks uit mijn bloedonderzoek is gekomen.

Het ging om die vermoeidheidsklachten i.c.m. stijve vingers.

Nog steeds heb ik hier wel last van maar wel iets minder.

Weet gewoon niet zo goed of ik nu nog een verwijzing voor de reumatoloog moet vragen.

Ik had de huisarts zelf niet meer gesproken maar de assistente.

Merk wel dat zodra ik maar even meer typ dan normaal dat ik meer last heb van mijn vingers. Gewoon vermoeid zeg maar.

Ben nog steeds erg moe maar goed ook altijd net wat te weinig slaap.

Alleen een informatieve vraag.. hoe stelt een reumatoloog iets vast, als er niks uit het bloedonderzoek is gekomen?

Omdat ik me meen te herinneren dat iemand hier schreef wel reuma te hebben maar dat de bezinking goed was.

Hoe constateren ze het dan, als je wel reuma hebt?
Waarom is je andere topic gesloten? Is die wel nog terug te vinden? Ik wilde die nog doorlezen nl. Ik was toen alleen aan je OP toegekomen, maar herkende veel in je klachten. Ik sukkel zelf al jaren met vergelijkbare problemen.

Verder geen tips trouwens. Ik ben wel bij een neuroloog geweest, maar die heeft alleen een paar zenuwen getest en daar kwam niks uit. Ik ben nu ook aan het proberen bij een reumatoloog te komen, maar mijn huisarts werkt niet erg mee.

Uit bloedtesten is bij ook niks gekomen. Hoewel ik, nu jij ineens over de bezinking begint, me herinner dat die 2x niet goed was. Ik heb echter nooit begrepen van mijn huisarts wat dat dan wil zeggen.
Als je bezinking te hoog is, duidt dat op een ontsteking ergens in je lichaam. Tussen de 7 en 10 is normaal, daar onder is ook geen probleem maar boven de 10 dus wel. Geen idee hoe 'erg' het is als je bezinking bijvoorbeeld 27 is. Mijne lag een tijd rond de 150, dan voel je je wel knap beroerd kan ik je vertellen.

Waarom wil de huisarts in jullie gevallen niet meewerken eigenlijk?? Als je bloed niet oké is, dan is dat toch wel reden voor een doorverwijzing? Of was het misschien dusdanig afwijkend, dat het verwaarloosbaar was?
andere topic is gesloten vanwege een bombardement aan internetdiagnoses
Sparkle, als de klachten er nog steeds zijn lijkt het me verstandig om weer met de huisarts gaan praten en dan kun je als je wilt het idee opperen van doorverwijzing naar een reumatoloog.
Geen internetdiagnose van mijn kant , maar heb je al gedacht aan RSI? Mijn stijve vingers (ook erger door veel typen) kwamen hierdoor.
Hallo,

ja misschien dat dat het ook is.. maar ik typ niet echt heel veel ofzo. De laatste dagen weer minder last van mijn vingers.

Misschien was het toch een virus?

Weet je, op een gegeven moment heb ik geen zin meer om weer naar de huisarts te gaan.. omdat je het gevoel krijgt dat je je aanstelt en misschien toch een hypochonder bent..

Ik heb wel veel stress gehad de afgelopen jaren en ook wel psychische klachten gehad hoor.

Ik ga even kijken hoe het gaat als ik, voor het eerst in 3 jaar, een weekje echt vakantie heb.

Mijn zoon is dan bij mijn ex dus hoef echt even niks.

Ook zoiets.. het zit niet meer in mijn systeem om niks te doen. Ik voel me dan gauw rusteloos en niet lekker in mijn vel.

Omdat ik altijd maar bezig ben.

Ik ben nu begonnen met het nemen van een bach bloesem remedie.. omdat het me al een aantal keer geadviseerd is..

Maar vaak is het zo dat ik dus wel wil dat ik alles maar doe en kan maar er simpelweg niet energie voor heb zooo moe.

En dat zorgt weer voor frustratie en verdriet bij mezelf.

Daardoor ben ik wat depressief geraakt (en veel meegemaakt de afgelopen jaren).

Maar vooral ook omdat ik vaak zo weinig energie heb. En echt uit vergelijking in mijn omgeving heb ik toch wel weinig energie.

Zijn ook wel mensen bij met meer kinderen, of die s nachts niet doorslapen.

Maar goed jaren slecht slapen (dat gaat op en af) werkt ook niet echt mee.
je zegt dat je depressief bent, vermoeidheid zou ook daarbij kunnen horen. Heb je het hier met je huisarts over gehad? Wel eens gedacht aan therapie/ medicatie?
Hi , ik las toevallig je vorige topic , ben je nu al getest op lyme?

En jezus wat is die meds toch een aandachts junk , zit gewoon je hele topic te stalken. compleet borderline , iemand weet toch zelf wel wat ie voelt etc.

Ben erg benieuwd naar je lyme test , zeg desnoods tegen je arts dat je vroeger vaak genoeg door een teek gebeten bent.

In het geval van lyme heb je baat bij een zo snel mogelijke behandeling. Kan een ernstige ziekte worden op den duur.
Zarathoustra, je was me net voor. Laat je inderdaad op Lyme testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven