wollen dekbed wassen in de wasmachine

21-07-2010 18:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat chemisch reinigen erg duur is wil ik mijn wollen dekbed in de wasmachine wassen. Wie heeft daar ervaring mee en is het gewicht wanneer het dekbed nat is niet te zwaar voor een wasmachine?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Wat zegt wasetiket? Kan het überhaupt wel?
Ik heb alleen een slaapzak en dat lukt niet in de wasmachine. Ik heb het een keer geprobeerd en de slaapzak heeft het overleefd, maar doe dat nooit meer.
wasetiket zegt chemisch reinigen maar ik begreep dat er meer mensen zijn die het dan toch in de wasmachine doen
quote:arrasje schreef op 21 juli 2010 @ 18:48:

wasetiket zegt chemisch reinigen maar ik begreep dat er meer mensen zijn die het dan toch in de wasmachine doenToch lekker doen! Goed voor dekbed en ws molt het gewicht je wasmachine. Chemisch reinigen vast goedkoper dan dat....
neem aan dat het een 2-persoonsdekbed is en dat is echt te zwaar.

misschien kan je het in de wasserette doen in zo'n grote wasmachine, maar ja wat kost chemisch reinigen dan?
Chemisch reinigen van een 2 persoons wollen dekbed kost rond de 30 euro. Ik zou daar geen punt van maken. Wol wordt loodzwaar en dat kan je machine niet aan.
Volgens mij past het niet eens in de wasmachine.
Per ongeluk 2-persoons wollen dekbed in een 13kg machine laten wassen bij de wasserette.... en ja hoor, het is een kinderdekbed geworden. Niet doen dus. Zeker niet in je gewone machine al zou het wel gewassen kunnen worden. In een kleine machine wordt het gewoon niet schoon. Prop maar eens veels te veel was in je machine. Dat wordt dan ook niet schoon (lijkt misschien zo, maar het vuil kan er dan niet goed uitgewassen/-slingerd worden.)
quote:Suze2 schreef op 21 juli 2010 @ 18:47:

Wat zegt wasetiket? Kan het überhaupt wel?

Ha ik dacht even: wie is wasetiket?

Ik dacht, we hebben weer een nieuw forumlid erbij...
het is een 1 persoons dekbed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven