Couscoussalade, met wat erbij?

22-07-2010 10:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Even een klein vraagje: ik maak vanavond een couscoussalade voor vriendinnen en we gaan eten in het park. Maar ik wil er nog iets bijdoen (alleen couscoussalade is beetje weinig). Weten jullie iets wat erij past als extra? Turks brood?

Tenks!
Turks brood erbij is lekker, wel met iets om erop te smeren: humus, tzaziki, tapenade...

Verder zijn allerlei mezes/tapas er wel lekker bij: dolma's, gevulde pepers, albondiga's...
Wat Vlinder zegt. Wat gooi je allemaal in de salade?

Rolletjes gegrilde courgette gevuld met zachte geitenkaas zijn lekker, of gevulde peppadews. Misschien voor de zoetigheid wat dadels? Van die lekkere zachte medjoel dadels:

En als toetje natuurlijk baklava .
Ik maak er altijd apart gegrilde rode paprika's op een schaal met feta erover en wat kappertjes of wat pistache nootjes. En een bak tzakiki met turks brood.

(en lamskoteletjes, lamsfilet of lamsworstjes).

Altijd een succes.
Oeh, klinkt goed allemaal..

In de couscoussalade doe ik: couscous , cherrytomaatjes, komkommer, munt, rozijnen, feta, pijnboompitten, citroensap, olijven (en misschien kaneel). Ik maak sowieso alleen maar vegetarische dingen aangezien ikzelf en een andere vriendin vegetarier zijn.

Meer tips zijn altijd welkom!
Marokkaans brood met Humus

Gevulde paprika's en gevulde tomaten

Olijven
MILF in the making ;-)
gebakken kippepootjes

Lezen......ze is vegetarisch
Falafelballetjes (ook lekker koud), met een tzazikiachtige dip.
Ik heb in het 'Eten met je verstand-receptentopic' een recept geplaatst voor wortelsalade met gember en pistachenootjes. Die is erg lekker maar ik ben te lui om hem hier te quoten .
dadels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven