Jongensnamentopic!
donderdag 22 juli 2010 om 11:35
quote:apple80 schreef op 21 juli 2010 @ 11:21:
Milan en Ezra zijn ook leuk..al vind ik Ezra meer een meisjesnaam ( maar dat is mijn smaak).
Liefst ook een naam die je net als Thirza niet vaak hoort.
Vandaar dat mijn man Noah en Sem niets vind.
Engelse namen zoals Jason, Nigel etc willen we niet.
Gewoon een leuke vlotte, korte nederlandse naam maar niet oerhollands zoals Mees en Kees.
Jeetje wat lastig.
Simon
Jonathan
Lucas
Aaron
Ruben
Julian
Jurjen
Maarten / Marten
Thijmen
Tobias
Wessel
Laurens
Michiel
Jelmer
Casper/ Kasper/ Caspar/ Kaspar
Erben
Gabriel
Rutger
Chris
Tycho
Milan en Ezra zijn ook leuk..al vind ik Ezra meer een meisjesnaam ( maar dat is mijn smaak).
Liefst ook een naam die je net als Thirza niet vaak hoort.
Vandaar dat mijn man Noah en Sem niets vind.
Engelse namen zoals Jason, Nigel etc willen we niet.
Gewoon een leuke vlotte, korte nederlandse naam maar niet oerhollands zoals Mees en Kees.
Jeetje wat lastig.
Simon
Jonathan
Lucas
Aaron
Ruben
Julian
Jurjen
Maarten / Marten
Thijmen
Tobias
Wessel
Laurens
Michiel
Jelmer
Casper/ Kasper/ Caspar/ Kaspar
Erben
Gabriel
Rutger
Chris
Tycho
donderdag 22 juli 2010 om 16:29
quote:apple80 schreef op 20 juli 2010 @ 22:29:
Hallo,
Ik zit mijn mijn handen in het haar!
Ik krijg een zoon..had ik eigenlijk niet gedacht en ik weet echt geen leuke/passende jongensnaam.
Wat past er bij Thirza?
Noah vind ik leuk maar, dit vind mijn man niets.
Pff lastig.Graag hulp dames.
Alvast bedankt.
Thirza &
Milian
Sepp
Diecko
Ilay
Elai
Lasse
Mas
Dex
Ewan
Finn
Julius
Florian
Florin
Julian
Timme
Hallo,
Ik zit mijn mijn handen in het haar!
Ik krijg een zoon..had ik eigenlijk niet gedacht en ik weet echt geen leuke/passende jongensnaam.
Wat past er bij Thirza?
Noah vind ik leuk maar, dit vind mijn man niets.
Pff lastig.Graag hulp dames.
Alvast bedankt.
Thirza &
Milian
Sepp
Diecko
Ilay
Elai
Lasse
Mas
Dex
Ewan
Finn
Julius
Florian
Florin
Julian
Timme
maandag 26 juli 2010 om 11:49
maandag 26 juli 2010 om 12:00
quote:loeske schreef op 26 juli 2010 @ 11:49:
Wij zijn op zoek naar 1 lettergrepige jongensnamen die niet te populair zijn. We vinden Quint, Mick en Jim wel leuk. Jim spreken we uit zoals je het schrijft, niet op z'n engels dus. Wat vinden jullie de leukste naam? Of wie weet er nog een leuke aanvulling?Quint vind ik het leukst. Jim vind ik het minst leuk, omdat ik denk dat iedereen Djim gaat zeggen ipv Jim. Best verwarrend lijkt me.
Wat vind je van: Kick, Mels, Bink, Maes, Storm, Flynn, Seb, Brent, Ties, Syl, Siem? (gewoon even een paar 1-lettergrepige namen die wel redelijk hip zijn maar toch best origineel.)
Wij zijn op zoek naar 1 lettergrepige jongensnamen die niet te populair zijn. We vinden Quint, Mick en Jim wel leuk. Jim spreken we uit zoals je het schrijft, niet op z'n engels dus. Wat vinden jullie de leukste naam? Of wie weet er nog een leuke aanvulling?Quint vind ik het leukst. Jim vind ik het minst leuk, omdat ik denk dat iedereen Djim gaat zeggen ipv Jim. Best verwarrend lijkt me.
Wat vind je van: Kick, Mels, Bink, Maes, Storm, Flynn, Seb, Brent, Ties, Syl, Siem? (gewoon even een paar 1-lettergrepige namen die wel redelijk hip zijn maar toch best origineel.)
maandag 26 juli 2010 om 12:00
maandag 26 juli 2010 om 12:44
Hallo dames,
Ik ben 10 augustus al uitgerekend en we twijfelen (nog steeds!) ontzettend tussen 4 namen:
Sven, Tijn, Stijn en Sem.
Welke naam vinden jullie het leukst?
Super bedankt!
Ik ben 10 augustus al uitgerekend en we twijfelen (nog steeds!) ontzettend tussen 4 namen:
Super bedankt!
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
maandag 26 juli 2010 om 14:25
Bedankt voor de reacties! Vind zelf Quint ook leuker dan Jim, maar vriendlief moet zich nog even om laten praten
Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje. Rens vind ik ook erg leuk, maar heb dan wel de associatie met het circus. Haha, waar je al niet over nadenkt...
Twincle, mooie namen, maar ze zijn alle 4 erg populair. Niet erg natuurlijk. Wat Joesie zegt vind ik ook een mooie gedachte. Dat je het pas beslist als je al bevallen bent. Zelf vind ik Tijn de leukste naam... Succes met de laatste loodjes!
Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje. Rens vind ik ook erg leuk, maar heb dan wel de associatie met het circus. Haha, waar je al niet over nadenkt...
Twincle, mooie namen, maar ze zijn alle 4 erg populair. Niet erg natuurlijk. Wat Joesie zegt vind ik ook een mooie gedachte. Dat je het pas beslist als je al bevallen bent. Zelf vind ik Tijn de leukste naam... Succes met de laatste loodjes!
dinsdag 27 juli 2010 om 20:42
quote:Twincle schreef op 26 juli 2010 @ 12:44:
Sven: leuk! Dit zou mijn nummer 2 zijn van je lijstje.
Tijn: leuk! Ik vind dit de leukste/vlotste/origineelste van het rijtje!
Stijn: leuk en stoer! Komt redelijk vaak voor. (da's wel jammer)
Sem: leuke naam, maar komt wel heel vaak voor. Dat zou voor mij een reden zijn om 'm niet te kiezen.
Sven: leuk! Dit zou mijn nummer 2 zijn van je lijstje.
Tijn: leuk! Ik vind dit de leukste/vlotste/origineelste van het rijtje!
Stijn: leuk en stoer! Komt redelijk vaak voor. (da's wel jammer)
Sem: leuke naam, maar komt wel heel vaak voor. Dat zou voor mij een reden zijn om 'm niet te kiezen.
dinsdag 27 juli 2010 om 22:02
quote:Punkiedunkie schreef op 27 juli 2010 @ 21:13:
Weet iemand nog leuke, Friese jongensnamem????
Douwe
Jeppe
Melle
Jelle
Pelle
Peike
Dieuwert
Djoerd
Ties
Auke
Jonne
Sietse
Mats
Zeger
Abe
Abele
Arre
Baaf
Barend
Berend
Bouke
Brecht
Brend
Daaf
Daan
Okke
Jilles
Ik weet niet of ze allemaal Fries zijn, maar ik vind ze iig wel Fries klinken.
Weet iemand nog leuke, Friese jongensnamem????
Douwe
Jeppe
Melle
Jelle
Pelle
Peike
Dieuwert
Djoerd
Ties
Auke
Jonne
Sietse
Mats
Zeger
Abe
Abele
Arre
Baaf
Barend
Berend
Bouke
Brecht
Brend
Daaf
Daan
Okke
Jilles
Ik weet niet of ze allemaal Fries zijn, maar ik vind ze iig wel Fries klinken.
woensdag 28 juli 2010 om 11:13
quote:loeske schreef op 26 juli 2010 @ 14:25:
Bedankt voor de reacties! Vind zelf Quint ook leuker dan Jim, maar vriendlief moet zich nog even om laten praten
Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje.Tja, je kindje zal niet altijd kind blijven en toch eens een oude man worden! Dat kun je je nu nog niet voorstellen, maar dat is hopelijk wel zo hoor . Ik vind Bram leuk en anders Mick!
Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje.Tja, je kindje zal niet altijd kind blijven en toch eens een oude man worden! Dat kun je je nu nog niet voorstellen, maar dat is hopelijk wel zo hoor . Ik vind Bram leuk en anders Mick!
woensdag 28 juli 2010 om 11:52
quote:Troeta schreef op 28 juli 2010 @ 10:56:
Wat vinden jullie van de naam Mex?Wel leuk en stoer. Maar ik denk gelijk aan het kledingmerk Mexx. Dat zou voor mij een reden zijn om NIET voor deze naam te kiezen. Aan de andere kant zijn er genoeg Levi's op de wereld. En dat klinkt dan weer helemaal niet gek, omdat je het vaker hoort.
Wat vinden jullie van de naam Mex?Wel leuk en stoer. Maar ik denk gelijk aan het kledingmerk Mexx. Dat zou voor mij een reden zijn om NIET voor deze naam te kiezen. Aan de andere kant zijn er genoeg Levi's op de wereld. En dat klinkt dan weer helemaal niet gek, omdat je het vaker hoort.