Muurverf op vloerbedekking - wat nu?

26-07-2010 08:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is er een halve pot muurverf op onze drie maanden jonge vloerbedekking gevallen Heeft iemand een idee hoe ik dat nog schoon zou kunnen maken?? (Alle tips, hoe raar ook, zijn welkom!)
volgens mij krijg je dat er nooit meer uit...helaas...
Vers bloed en muurverf

- Behandelen met een schoon, wit katoenen doekje, gedrenkt in koud water.

- Opnemen met kleurloos absorberend matriaal (nooit wrijven!).

- Drogen met föhn (in laagste stand).
Verfvlekken in de vloerbedekking zijn heel gemakkelijk te verwijderen met ovenreiniger.

- S. Smuller
(Als niets lukt: je verzekering bellen. Grote kans dat je het van het vergoed krijgt).
Waar heb je de vloerbedekking gekocht? Misschien hebben zij raad.
Wat is het voor verf? Latex? Dat moet je er toch wel uit kunnen krijgen lijkt me. Met vooral heel veel water. Heb je het een nacht over in laten zitten? Da's misschien minder verstandig.
Als latex opdroogt, krijg je het er niet meer uit.

Latex is rubber, dat lost niet meer op.

Dan helpt alleen de vlekkenschaar.
http://www.goeievraag.nl/ ... -verf-vloerbedekking.8656
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.omaweetraad.co ... abel=Verf&rubriek=vlekken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Opgedroogd en wel krijg je het er nooit meer uit. Misschien een leuke locatie voor deze jongen?

Kijken naar verzekering. Kijken of je het stuk er uit kan halen/snijden en stuk nieuw er in of dat het helemaal eruit moet. Hopen dat je het vergoed krijgt en anders misschien toch helemaal opnieuw doen? Als je het kan betalen. Zit je wel weer helemaal netjes voor de komende jaren. Het is wel balen!
Heupje, we zaten net mooi voor een aantal jaar.. Zit er nog maar drie maanden in. Ik heb er nu wat ovenreiniger op gespoten (op 1 plekje). We gaan eerst kijken of dat helpt, dan of er een stuk uitgesneden kan worden en zal ook de verzekering bellen. Helaas hebben we twee maanden geleden ook al op een andere verzekering moeten claimen voor een gesprongen waterleiding, weet niet wat dit gaat doen voor onze premie..
Heupje, we zaten net mooi voor een aantal jaar.. Zit er nog maar drie maanden in. Ik heb er nu wat ovenreiniger op gespoten (op 1 plekje). We gaan eerst kijken of dat helpt, dan of er een stuk uitgesneden kan worden en zal ook de verzekering bellen. Helaas hebben we twee maanden geleden ook al op een andere verzekering moeten claimen voor een gesprongen waterleiding, weet niet wat dit gaat doen voor onze premie..
Alle andere dames, dank je voor het meedenken. Ik zal laten weten of de ovenreiniger iets doet.
Ben vanmorgen aan het schoonmaken geslagen. Het is bij ons echt een halve pot dus eigenlijk te veel, maar heb wel gevonden hoe je opgedroogde verf kunt verwijderen als je een kleine vlek hebt.

Spuit er WD40 op (ja echt) even in laten trekken (maakt de verf weer zacht). Maak een oplossing van 1 deel afwasmiddel en 1 deel water). Dep de oplossing op de vlek en dep het met een schone doek. Je kunt de oplossing een beetje in de vlek wrijven maar niet teveel want dan wrijf je de verf teveel in de vezels. Dit blijven herhalen tot de vlek weg is en dan nog een keer met alleen water deppen. Oppassen dat het geheel niet te nat word.

Misschien heeft iemand anders er nog iets aan..

ps. de ovenreiniger werkte niet..
Bel eerst je verzekering voor je verder gaat rommelen. Stel je voor dat je de vlek nog erger/groter maakt en dat ze daarom niet het gehele bedrag uitkeren. Misschien willen ze het wel professioneel laten reinigen en kan dat niet meer omdat je er al allerlei rotzooi op hebt gebruikt. Of je geeft een hoop geld uit aan schoonmaakmiddelen terwijl zij misschien gewoon het nieuwe stuk vloerbedekking laten vervangen.
Idd....verzekeringswerk! Je betaald niet voor niets elke maand premie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven