Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
Ik lees al heel lang met jullie mee en ben nu ook erg enthousiast geworden.mag ik hier meeschryven?of blyven jullie liever met het groepje die jullie net zyn.

Ik heb my vandaag aangemeld en meteen een kaart getrokken.ik ga morgen shoppen voor een leuke kaart
@Mandarijntje > kom gezellig meeschrijven. Je weet toch dat je als je je hebt aangemeld jij meteen drie kaarten mag verzenden?!

@Chayuz > jammer dat de aanleiding niet leuk is, maar jouw oma vindt het vast ook heel fijn dat je bij haar logeert. En, chaotisch hoort toch bij jou?

Ik ga ook wat nachtrust pakken, morgenochtend bijtijds op en dan een lange wandeling door het bos maken. Kan er daarna weer met frisse moed gewerkt worden.
welkom mandarijntje, tuurlijk mag je hier meeschrijven, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Neferesis, oei slechte zaak dat er al gedacht wordt dat het chaotische bij me hoort... Maar

mn oma vind het zeker gezellig als ik blijf slapen. Mijn ontbijtje stond vanochtend al klaar en tjonge wat een regen hier en ik zit hier weer lekker zomers met slippers en blote armen. Zo maar even kijken of oma nog een enigzins fatsoenlijk vest oid heeft hangen!
Goedemorgen,

Hier nog geen PC nieuws helaas... nog 4 kaarten onderweg.

Mandarijntje: welkom hier. Ben benieuwd wanneer je op het knopje drukt om de volgende kaart aan te vragen..... 't is namelijk enorm verslavend (en bovendien mag je er 5 onderweg hebben).
Snjókorn falla, á allt og alla
@Neferisis: ik was naar Slowakije en Polen!!!!

@Noa_lynn: we zijn het met elkaar eens-gesprek? Klinkt wel niet erg leuk zeg.

@Mandarijntje: leuk meeschrijven, welkom bij de gezonde verslaving van het postcrossen.

Mijn avatar is weer zichzelf.

Ik heb onze vriend Laurent (voor Mandarijntje, Laurent heeft 7! profiels) eens gemaild dat ik 3 Unesco-sites foto's voor hem heb. Kan ik nl 30 kaarten krijgen als ik de copyrights van de foto's afsta!!!! Slim bekenen van Steph.
quote:steph schreef op 26 juli 2010 @ 11:26:

@Noa_lynn: we zijn het met elkaar eens-gesprek? Klinkt wel niet erg leuk zeg.

Is ook niet een favoriet gesprek, wel een snelle trouwens .

We waren het met elkaar eens, kreeg het werkrooster en was weer weg.

Ik weet dat het niet op schiet om nu thuis te blijven zitten ook al is het nog steeds overspannen zijn (of de gevolgen ervan).

Dus plan was om aan het werk te gaan voor max. 25 uur (heb 20-32 contract) per week.

Mijn rooster is voorlopig vooral halve dagen en minimaal ingezet.

Dus beide blij denk ik...

Maar nu zag ik binnen het bedrijf een vacature op kantoor, denk dat ik de poging zeker ga wagen.

Mijn eerste werkdag is ook alweer om, werd heel rustig aan gedaan.

Kassa met zelfscankassa's , dus eerst die zelfscan's in de gaten gehouden, koffie gedronken en toen toch maar gewoon kassa gedraaid maar op superlaag tempo.

Leidinggevende vroeg nog hoe het ging en gaf aan dat ze niet weet hoe nu verder te doen.

Nu pas donderdag weer werken, tenzij dr morgen een zieke is dan word ik mn bed uitgebeld.
Jemig niet echt fijn Noa_lynn. Dikke . Heb je trouwens nog iets van je buurman gehoord????

Onze vriend Laurent is heel blij dat ik drie Unesco-sites heb bezocht en vroeg/smeekte (omdat het in hoofdletters was) om foto's.
quote:steph schreef op 26 juli 2010 @ 14:28:

Jemig niet echt fijn Noa_lynn. Dikke . Heb je trouwens nog iets van je buurman gehoord????

Onze vriend Laurent is heel blij dat ik drie Unesco-sites heb bezocht en vroeg/smeekte (omdat het in hoofdletters was) om foto's.

Haha, die Laurent...

En jij bent weer heel heel heel blij met de kaarten/foto's die je weer krijgt daarvan .

Zie de buurman weinig, heb hm wel af en toe over het balkon gesproken, gisteren heel kort aan de deur gehad maar verder niet.

Zijn vriendin is dr standaard bij, volgens mij wel een aardig typetje.

Blijf het jammer vinden dat ik hm niet tot amper spreek.

Qua werk gaat inderdaad niet echt lekker, ben gewoon zo misselijk/duizelig terwijl ik aan het werk ben.

Wil graag veel werken maar kan het nu heel simpel niet aan en dat lijken ze niet te willen/kunnen begrijpen.
Jammer Noa_lynn voor je en dat ze het niet willen/kunnen begrijpen.

Één kaart hier uit England een mooie en helemaal volgeschreven. Hopelijk heeft iedereen dat.
Ja,maar ik wil eerst 1 versturen en als die aankomt de volgende.of is dat niet de bedoeling.

Weet iemand of je dubbele of enkele kaarten moet versturen?
Goeiemiddag allemaal!

Geen PC nieuws van mij...mag eigenlijk al weer één kaartje versturen, maar wacht even totdat het er meer zijn.

@noa_lynn: Op zich fijn dat je rustig aan mag/kan op je werk, wel naar dat je, je zo slecht voelt, sterkte!

@neferisis: Het is een recept voor 'Makowiec', ofwel 'Poppyseed rolls (maanzaad broodachtig + zoet), om te bakken dus. Lijkt me wel lekker (en ben wel van het bakken en recepten uitproberen).

Mijn vriend spaart trouwens voetbalplaatjes! Ook al is 'ie bijna dertig, hij vindt het héél leuk. Die heeft ook nog een groot aantal dubbele plaatjes. Hij heeft een profiel op voetbalplaatjesruilen.nl, heel handig! Wellicht kunnen ze ruilen? (om op die website een profiel te zoeken heb je een postcode nodig, die ga ik hier uiteraard niet neerzetten, maar mocht je zoon willen ruilen, dan wil ik hier wel het e-mailadres van mn vriend even neerzetten.)

@Mandarijntje1980: welkom hier!! Ik ben ook nog redelijk nieuw op dit topic, maar integreren gaat tot nu toe vrij gemakkelijk

Edit: Zie net je vraag staan...Je mag helemaal zelf weten hoe je het doet! Het is op zich wel leuk om meedere kaarten tegelijk te versturen, het kan soms best lang duren voordat 'ie aankomt bijvoorbeeld (en dan mag je pas weer een nieuwe versturen, tot een maximum van vijf in het begin, later meer) En wat voor kaarten je stuurt is ook aan jou. De meeste postcrossers hebben wel een aantal wensen/voorkeuren op hun profiel staan, maar de keus is aan jou! Dubbel/enkel maakt dus niets uit!
@ Mandarijntje:

Als jij per kaartje wil versturen is dat prima, wij - postcrosverslaafden, ja toch - versturen vaak een aantal tegelijk.

Zo ben ik begonnen met 5 kaarten aan het begin en al snel vond ik het te langzaam gaan, gelukkig mag ik nu 9 kaarten onderweg hebben met mn hoofdaccount.
Welkom Mandarijntje !

De meeste postcrossers vinden enkele kaarten leuker, omdat daar dan ook de postzegels en stempels op staan. Je mag postcrossen zoals jij dat wilt... als je 1 kaart wilt aanvragen en dan wilt wachten tot die aankomt is dat prima ! (maar pas op, hier schuilt wel verslavingsgevaar )

Hier geen nieuws....

Sterkte Noa_Lynn, jammer dat het niet gaat zoals je graag zou willen. Dat is echt ontzettend vervelend!
quote:looklikemerel schreef op 26 juli 2010 @ 15:59:

@noa_lynn: Op zich fijn dat je rustig aan mag/kan op je werk, wel naar dat je, je zo slecht voelt, sterkte!

@Mandarijntje1980: welkom hier!! Ik ben ook nog redelijk nieuw op dit topic, maar integreren gaat tot nu toe vrij gemakkelijk

Het is beter dat ik het rustig aan doe, heb alleen erg het idee dat ik een blok aan hun been ben.

Maar of dat puur mijn gevoel is of dat hun dat echt vinden is de vraag.

Ik denk wat het integreren betreft dat wij een vrij makkelijke soort zijn, je bent altijd welkom!

We hebben ook een pc-hyves.
Wat een leuk topic hebben jullie hier! Ik hoop dat ik hier ook met jullie mag meeschrijven!

Ik ben twee weken geleden begonnen met postcrossing en zoals sommigen hier al zeiden: het is verslavend!

Ik heb intussen 4 kaarten verstuurd die aangekomen zijn, naar Tsjechië, Duitsland, USA en Zwitserland. 5 kaarten zijn er onderweg, namelijk naar Finland, Rusland, Tsjechië, USA en Thailand. Ik heb 1 kaart ontvangen uit de USA.
Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers!

Noa-Lynn rustig aan en hopelijk snel een sollicitatie die positief uitvalt. Is het wel slim om binnen het bedrijf te solliciteren naar een andere functie??

Het enige PC nieuws aan deze kant is dat ik weer een expired erbij heb

quote:chrisy1 schreef op 26 juli 2010 @ 21:21:

Noa-Lynn rustig aan en hopelijk snel een sollicitatie die positief uitvalt. Is het wel slim om binnen het bedrijf te solliciteren naar een andere functie??

He balen van je expired .

Dat vind ik altijd zo jammer, doe je je best komt ie niet aan...

Denk dat het niets zou worden als ik het doe, maar als ik het niet probeer weet ik het zeker niet.

Werk nu als caissiere en die functie is voor receptioniste op het hoofdkantoor, kan een heel verschil zijn.

Zelf ben ik naar mijn ouders toe ook niet enthousiast om bij dit bedrijf te blijven werken.
Noa_lynn: het voordeel van een interne sollicitatie is dat je het bedrijf al kent en dat jij letterlijk weet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat (niet onderschatten die ervaring).
Snjókorn falla, á allt og alla
Tegelijkertijd is het nadeel dat zij mij kennen.

Ik ga het wel proberen, niet geprobeerd is zeker geen andere baan/functie.
Meiden ik kom alleen even welterusten zeggen! Ik ga nu even lekker slapen maar morgen ben ik er weer!

Vandaag 2 moomins ontvangen!!! Zo leuk! Ook een kaartje uit Belgie en een Official uit NL Ik mag weer kaartjes sturen naar Taiwan en Japan... Morgen maar.

Nieuwe meiden, welkom hier! Gezellig dat jullie er zijn!

Morgen reageer ik even uitgebreid!!!

Trust!
Leuk al die welkomswensen,ik voel me meteen thuis hihi. Myn eerste kaart was een dubbele kaart met een kikker,ze wilde graag kaarten met kikkers,vond de kaart zelf ook erg leuk.hy mocht trouwens naar nederland.ik heb toch nog een 2e kaart aangevraagd die mag naar finland,dus morgen in de pauze weer op zoek naar een mooie kaart.

Watvoor kaarten krygen jullie graag?
Ik heb toch nog maar een adres aangevraagd,morgen 2 kaartjes kopen dus.
Vanochtend niet gewandeld. Hoorde de regen op mijn slaapkamerdak suizen en heb me nog eens omgedraaid.

Twee kaarten in de bus: uit Portugal een multiview van een stadje en uit Brazilië een immigrantenkerkje van een oorspronkelijk Duitse nederzetting. Ook twee uitgebreide hurrays en de nieuwe kaarten gaan naar Italië (Klimt) en Finland (wilde o.a. iets "onder water", dus een zeester gaat die kant uit, zag de JJ haar ook net een kaart had gestuurd).

@Chayuz > had je aan een vestje genoeg of moest je ook nog een regenjas en laarzen van je oma lenen? Toepasselijk weer voor zo'n trieste aangelegenheid.

@Steph > oeps, en ik maar denken dat je met 130 Dali-kaarten thuis was gekomen.

@Noa-lynn > het kan een voordeel zijn om binnen het bedrijf te solliciteren, je laat zien dat je wilt werken en eigenlijk gaat voor meer uitdaging.

@Mandarijntje > morgen al weer 3 kaarten onderweg, je glijdt langzaam in de verslaving...

@Looklikemerel > waarom zou iemand van bijna 30 geen voetbalplaatjes meer mogen sparen? Als je wilt kun je het e-mailadres van je vriend wel via mijn PC-account doorgeven. Zoon kan alle hulp gebruiken en hij heeft ook nog een flinke stapel dubbele plaatjes liggen.

@Stereogram > welkom hier! Leuke avatar, wel een aanslag op je ogen zo vroeg in de nacht.

@Chrisy > irritant zo'n expired kaart, ik ben bang dat ik deze week ook het haasje ben.

@Snjokorn > lijkt me leuk je te ontmoeten in november! Niet eerder een meeting afspreken a.u.b., ik zit de laatste twee weken van oktober in Egypte.
Ook namens mij bedankt voor de welkomstgroeten!

Mandarijntje, wat aardig dat jij voor iedereen apart een kaart gaat kopen! Ik heb een bak met allemaal kaarten erin. Als ik een kaart mag sturen kijk ik daarin of ik een kaart kan vinden die bij het profiel past. Eigenlijk lukt dat tot nu toe steeds wel. En ik koop ook regelmatig nieuwe kaarten als ik leuke exemplaren tegenkom .

Hoe doet de rest van jullie dat?

Neferisis, sorry voor de aanslag op je ogen! Is het alweer een beetje bijgetrokken na wat nachtrust ?
Goedemorgen,

Welkom voor de nieuwe verslaafde onderons. Hier geen kaartjes en geen hurray's.

Gisterenavond naar de film geweest Knight & Day, met Tom Cruise en Camaron Diaz. Erg leuke film.

Vanmiddag naar Zandvoort, een oud-collegaatje is verhuisd naar Noorwegen en nu een paar weken hier. Gezellig.

Misschien scoor ik wel wat kaartjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven