Denk het niet, want de eikenprocessierups veroorzaakt huidirritatie dus als je hem gewoon in je hand kon dragen zal het hem niet zijn. Waarom heb je hem trouwens meegenomen?
Anoniem_41160
dinsdag 27 juli 2010 om 13:40
Ik dacht dat processierupsen iets bruin/oranje zijn en wat dikker. (Maar zeker weten doe ik het niet!)
Omdat ik een dierengek ben en hem niet op straat kon laten sterven. Hij liep op een stukje waar ook auto's rijden.
En ik wilde hem hier in de tuin zetten.
Ik vermoedde ook al dat het geen processierups was, maar toch even voor de zekerheid vragen. Voordat we hier een invasie hebben van rupsen.
Krijg je gelijk jeuk, al zou het er eentje geweest zijn? Ik heb nog nergens last van op mijn handen.
Anoniem_63c805eef0fff
dinsdag 27 juli 2010 om 13:43
weet je hoe veel jeuk en ellende je van een processierups kunt hebben? ik zou voor de zekerheid geen enkele rups oppakken, man ik heb weken onder de bulten gezeten
Anoniem_63c805eef0fff
dinsdag 27 juli 2010 om 13:44
en het kan enkele uren tot een dag duren voor je het voelt, tenzij je gelijk een acuut allergische reactie hebt..
Ik heb hier verschillende kinderen de gevolgen van het contact met een processierups gezien. En dierenvriend of niet, lijkt het op een processierups, raak ik hem dus niet aan!