mac & cheese, hoe maak ik dat?

dinsdag 27 juli 2010 om 17:40

dinsdag 27 juli 2010 om 17:48
quote:Noahtc schreef op 27 juli 2010 @ 17:46:
Dat heb ik nou nog nooit gegeten... Is het lekker?
Ja natuurlijk, anders zou je het niet eten..
Het lijkt me een soort metsel.
Eigenlijk is het best gore meuk, zeker uit een pakje, maar ik deed er dan stukjes tomaat bij met peper en zout.
Op de één of andere manier ben ik er toch van gaan houden....
Dat heb ik nou nog nooit gegeten... Is het lekker?
Ja natuurlijk, anders zou je het niet eten..
Het lijkt me een soort metsel.
Eigenlijk is het best gore meuk, zeker uit een pakje, maar ik deed er dan stukjes tomaat bij met peper en zout.
Op de één of andere manier ben ik er toch van gaan houden....

dinsdag 27 juli 2010 om 18:05
Macaroni en kaas op z'n Italiaans.
Voor 2 personen.
1onsChevre
1ons Port Salut
1ons Emmenthaler
1ons jong belegen goudse
1 bakje slagroom
Snij de kaas in kleine blokjes. Doe de kaas in de koeke[pan en voeg de slagroom toe. Laat het geheel op een laag pitje smelten
Als de massa gesmolten is, voeg het geheel bijde gekookte pasta.
Eet smakelijk!
Voor 2 personen.
1onsChevre
1ons Port Salut
1ons Emmenthaler
1ons jong belegen goudse
1 bakje slagroom
Snij de kaas in kleine blokjes. Doe de kaas in de koeke[pan en voeg de slagroom toe. Laat het geheel op een laag pitje smelten
Als de massa gesmolten is, voeg het geheel bijde gekookte pasta.
Eet smakelijk!
dinsdag 27 juli 2010 om 18:07

dinsdag 27 juli 2010 om 18:08
Cateautje, dat klinkt ook heel lekker maar ook die ingrediënten heb ik vandaag nou net niet in huis
Ik maak het wel live.
Op dit moment heb ik een pan met ruim water opstaan en een snufje zout.
Daar gaat straks de snelkook macaroni in
Ondertussen heb ik de tomaten al in partjes gesneden en er peper &zout op gestrooid.
Ik maak het wel live.
Op dit moment heb ik een pan met ruim water opstaan en een snufje zout.
Daar gaat straks de snelkook macaroni in
Ondertussen heb ik de tomaten al in partjes gesneden en er peper &zout op gestrooid.
dinsdag 27 juli 2010 om 18:13
Een keer gemaakt, wat uiteraard niet de naam mac & cheese mag heten. Ik had macaroni elleboogjes, die kleintjes, hamblokjes, 4 kazen-saus, veel kruiden, paneermeel erop, en wat geraspte kaas en dan in de oven.
Jaja, niet hoe het hoort maar wel lekker.
Jaja, niet hoe het hoort maar wel lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 27 juli 2010 om 18:13
De officiële mac & cheese hier in de VS is vooral heel vet en naar mijn idee smaakloos. Je kan er voor een paar dollar kant en klare blokken ongekoelde kaas voor kopen, iets dat ik waarschijnlijk nooit zal proberen. De mac & cheese die ik hier buiten de deur heb gegeten maakten ze door macaroni flink door te koken, er een roux met flink veel cheddar (die hier bij voorkeur ook amper pit heeft) doorheen te roeren, de boel zo schaars mogelijk te paneren met wat parmezaan uit een potje (niet vers) en wat paneermeel en hem dan even in de oven te zetten. Het resultaat was inderdaad een zware, zompige, vette baksteen. Ik heb de pepermolen erboven leeggedraaid om het smaak te geven.
Als ik zelf mac & cheese maak, begin ik met een paar teentjes knoflook en een ragfijn gesneden rode peper die ik even licht meebak in de boter van de roux. Vervolgens gebruik ik naast cheddar ook wat kaas mèt pit zoals gruyère, verse parmezaan of gewoon hollandse oude (maar die hebben ze hier niet) door de saus. Door het paneermeel verse parmezaan, peper en wat groene kruiden. Paar klontjes boter erbovenop en in de oven.
Als ik zelf mac & cheese maak, begin ik met een paar teentjes knoflook en een ragfijn gesneden rode peper die ik even licht meebak in de boter van de roux. Vervolgens gebruik ik naast cheddar ook wat kaas mèt pit zoals gruyère, verse parmezaan of gewoon hollandse oude (maar die hebben ze hier niet) door de saus. Door het paneermeel verse parmezaan, peper en wat groene kruiden. Paar klontjes boter erbovenop en in de oven.

dinsdag 27 juli 2010 om 18:19

dinsdag 27 juli 2010 om 18:28