Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Anita: Gefeliciteerd!

Bo, wat vervelend, zo een schoonmoeder. Daar zou ik ook niet heel gelukkig van worden hoor.

Maar je hebt al een goede tip gehad
Wat een mooie badkamer, Norre! Kan me voorstellen dat je er helemaal trots op bent en dat je nu niets liever zou doen dan úren poedelen en maskertjes, crèmetjes en noem het maar op. Of ben ik nu iets teveel mijn eigen fantasie aan het projecteren?

Beetje domme actie van het meisje met de paarden, Bo. Als je het haar vraagt, zou ze de paarden dan in een andere wei willen zetten? Zij zal Sam en Joe toch ook wel horen neem ik aan...

Ik heb vandaag een sjur-dag. Dat houdt in dat ik alles mag en dat niets moet. In eerste instantie was die op donderdag gepland, maar dan komen mijn vader en zijn vriendin logeren (ha, kan nog net in mijn appartement!), dus moet ik dan nog even aan de poets enzo. Maar al ruim een week heb ik een peesontsteking in mijn pols en die zeurt. Alle bewegingen die ik maak met m'n linkerhand voel ik. Wat doe je dan toch veel met je "verkeerde" hand Maakt de sjur-dag toch iets minder ontspannen!

Ik heb gister trouwens wel een kastje verkocht, een onbehandeld houten ladenkastje, soort van commode, die ik in gebruik had/heb (nog niet leeg) voor handdoeken, ondergoed en shirtjes. Ergens voelt het een beetje raar, zo ertussenin. Ik woon nog niet officieel samen, wel officieus, maar zo tussen de bedrijven door ben ik wel mijn eigen huisje langzaam aan het afstoten. Ik heb daar toch bijna 10 jaar met veel plezier gewond! Misschien daardoor ook de wat minder vrolijke bui?

En ook tijdens een sjur-dag worden er wasjes gedraaid... ik ga er maar eens even eentje ophangen!

ps Anita, gefeliciteerd met je vaste aanstelling!!!
Nor wat moooooi. Jeetje zeg. Die vader van jou is wel een super klusser. En je man natuurlijk ook. (een beetje dan)

Wat zal Nordochter opkijken als ze thuis komt zeg.

De douchewand en verwarming heb ik er even bijgedacht. Maar nu hebben we wel een mooier zicht op alles.

Bo misschien kun je Nor's vader inhuren.

Blaft Joe nog steeds. Gek beest is het.
Wauw! Wat leuk dat jullie net zo enthousiast zijn als ik.

De radiator komt achter het handdoekmandje en is zilvergrijs.

Pffff, Norzoon wil morgen kip eten. Dus ik dacht even naar de kippenboer hier in het dorp te gaan en een hele lading in te slaan voor de BBQ. Issie dicht! Ik ga eens even op zoek naar een andere kippenboer.
Nor's vader is er wel een beetje klaar mee, Zoeb. Hij is 67 en heeft al jaren twee versleten heupen. Maar als hij bezig is, is hij niet te stoppen. Mijn zus staat overigens eerst op de wachtlijst. Moet ook een nieuwe badkamer...

Sjur, ik ben dus helemaal niet zo'n tuttert. De enige make-up die ik heb, zijn een paar verschillende lipsticks. En dan nog die van Max Factor (lipfinity) die de hele dag blijft zitten. Maar douchen onder de regendouche is heerlijk.
Handig Nor zo'n vader die zo mooi werkt.

Het is echt mooi geworden.

Ik heb alles af moeten plakken van de Renault 4. Ramen, deuren, klinken, lampen. Wat een k*t preciesie werkje zeg. Ben blij dat het klaar is. Morgen spuiten. Hij is al helemaal rood. De grondverf is al bijgewerkt. Het zal een mooi autootje worden. Ik heb er zelfs blauwe kentekenplaten bij. Mocht eigenlijk niet want hij is niet oud genoeg, maar ik vind het erbij horen. Vandaag besteld.

Saar viond er niets aan dat wij aan het werk zijn. Ze slaapt al bijna de hele dag. Alleen voor het eten werd ze even wakker. Als ik zeg "eten" dan gaat ze al naast haar bak liggen. En als ik zeg "zit" gaat ze ook al zitten. Slim hondje.
daar was ik weer, collega heeft niet gegeten. Mijn bewoners des te meer

Norre, ik heb je foto's gemist. Maar als ik de rest moet geloven is het geweldig

Zoeb, mijn truc. Ik pak mijn sleutels en stop die in de deur. Dan verzamel ik alles wat ik mee moet nemen naar buiten. Ik doe de deur open en steek mijn sleutels dan aan de voorkant in de deur. Dan pak ik alle spullen en trek ik de deur dicht. En dan doe ik hem op slot. Het heeft een paar weken geduurd en nu is het een automatisme
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Waar ben je Bo? ik hoop dat het gewoon goed met jullie gaat?
Ja, tis stilletjes... hopelijk is alles ok!
Alles goed hoor, druk gehad met de boodschappen, hondjes, koken, voorbereiden voor morgen, etc :-)

Ik ga zo slapen, morgen uitgebreider!
Fijn! slaap ze strakjes je ziet het je wordt gemist.
Vanavond naar de JubJam geweest. Wat een immens groot tentenkamp zeg. Dat kan ook niet anders met 11.000 man. Ik heb vanavond alle vier de avonden van de vierdaagse gelopen. Mijn groepen lagen helemaal verspreid over het hele kampterrein. Het was wel gaaf en het begon wel te kriebelen. Maar nee, ik ben blij dat ik weer thuis ben.
Bedankt hoor vindt ook fijn vast werk heb. En ja ben toch wat over mijn grenzen gegaan. Kijk ik werk om moet gewoon. Om mijn kinderen stap of meer duw positief deze wereld te geven. Want ik kreeg die kans niet. Maar kansen maak je elke dag. kans op alles je in welke fase van je leven wil maken. Maar de kans niet meer te genieten en te dwalen in dingen zo niet belangrijk zijn. Dat nooit dat wil ik nooit. En keer gereed sta prima. Maar werkte laatste tijd steeds 11 uur op een dag. En mijn dag besta meer dan uit dan dat. Ja robo verwachten wat te verwachten val je kanker heb. Nou iets weet nooit meer wist kon verwachten. Zeker niet jaren ziek zijn ik verwachtte niets meer op duur. Nog niet leef per dag vindt best. Want wat je verwacht neem rare wendingen soms. En nee verwacht niets dan beste haal uit mijn zelf kunnen mogelijk is. En ik moet ermee doen als deze anderen ja toch. Hoop fijn geslapen heb robo. En die schoonmoeder wat raar maar denk ze haar leven best zwaar maak. En ze de prijs toch betaal van haar eigen gedrag eenzaam ben je moet meer letten op anderen dan jezelf. Best hard maar zo denk er over. Meer gebrek van invulling van je eigen leven. Om dat van anderen te oordelen. Weer op fiets blij iets mer kan praten hier en energie heb. Wil er ook zijn snap je. Liefs anita iedereen
Sjur loslaten van wat was kost gewoon energie en zelf soms raar gevoel. Maar soms de sprong in onbekende ook niet altijd verkeerd. Wens je daarin veel geluk en zal best komen ook moest effe zeggen nog. Jammer zie geen foto,s norre maar vast erg mooi. Pff knap je vader doe want heb veel pijn zoiets heb.
Goedemorgen!

Ik had er niet eens bij nagedacht gisteren, maar blijkbaar word ik inderdaad gemist als ik er even niet ben :-)

Gelukkig hebben we weer een koelkast vol lekkers én een WC met echt WCpapier! Hoewel de keukenrol zijn werk ook goed deed.

We waren vanochtend om 05u alweer wakker, Joe had de kolder weer in zijn kop en nu is hij buiten, waar hij helemaal happy tegen de paarden staat te blaffen. Ik hoop echt dat het gaat stoppen, want ik krijg langzamerhand een punthoofd van het geluid.

Sjur, het lijkt me een heel raar gevoel, om je huisje zo langzaam "af te bouwen" omdat je gaat samenwonen. Het is leuk en een afscheid tegelijkertijd. Ik wist trouwens helemaal niet dat je alweer aan het werk was! Jammer dat een vakantie niet langer duurt hè :-)

Anita, ik denk ook dat mijn schoonmoeder zichzelf soms in de weg zit. Maar ik word vaak gewoon heel moe van dat neppe "ik snap het niet" van haar. Onder het mom van haar leeftijd en haar naïviteit komt ze met heel veel weg.

Maar er ligt genoeg stof op de plinten om haar te vermaken vanmiddag!

Ik ben ook blij dat je hier weer meer bent. Je wordt hard gemist hoor, als we je te lang niet lezen!!

Norre, gefeliciteerd!!!!!! Heb je nog kip kunnen scoren? En is je zoon blij met zijn cadeau?

Vanuit Frankrijk een welgemeend "hieperdepiep hoera" voor jullie!

Phoehee, hoe is het? Ben je al moeder? Of kun je nog een dagje relaxen vandaag?

Zoebie, wat een enorm gebeuren is dat, met 11.000 man!!! Daar zullen ze dan wel een apart terrein voor hebben, want zoveel Scouts krijg je niet op de gemeentecamping geplaatst!

Hebben ze je nog koffie geserveerd?

En hoe gaat het met Saartje en Sedi?

Gelukkeling, hoe is het met je kaak? Ik hoop zo dat het allemaal wat wegtrekt langzamerhand. Slaap je wel weer wat beter nu?

Ik ga eens kijken of ik Joe stil kan krijgen want mijn oren tuten en ik denk dat zelfs mijn half-dove buurvrouw er genoeg van begint te krijgen zo onderhand :-)
Bo dat geblaf kan je gek van worden ja. Blijven de paarden een beetje rustig of versterkt het elkaar? Je zou denken na een dag heeft Joe het gezien en is het oké.

Vandaag komt schoonmaman hè, heerlijk dat je niet gepoetst hebt. Ik betwijfel of 4 uur poetsen wel aan haar verwachting zal voldoen. En er is eten èn wc papier dus ze mag niet klagen.

Norre hiep hiep hoera!

Zoebie maak je een fototje als de auto rood is gespoten? Het wordt echt een gaaf ding en blauwe nummerplaten horen er wel bij. Die grens ligt toch ergens begin jaren 80?

Hier vannacht veel harde buiken die echt een beetje pijn doen en dan 4x moeten plassen (2 trappen af en ook weer op) Eenmaal in bed sliep ik weer prima. Straks weer controle.
De paarden zijn er allang aan gewend, het is Joe die niet snapt dat paarden heel normaal zijn :-)

Zoebie, inderdaad, een fotootje van het autootje Ik ben heel benieuwd!

Phoehee, sterkte bij de VK, wie weet is het al begonnen, met die harde buiken!
Misschien de hondentrainer bellen? Of is ie al wat bedaard?
Joe is bedaard, maar vooral omdat het regent buiten

Dus zit hij nu braaf binnen, zonder te blaffen.

Ik heb net een cake in de oven gezet, ik zal mijn schoonouders en zwager toch maar iets lekkers voorschotelen.

Nog zoiets: ik vroeg gisteren, toen Ro schoonmoeder aan de lijn had, of ze zouden blijven eten.

Het antwoord was "nee". Prima, dan hou ik daar rekening mee, want ineens drie extra eters, dat moet ik even inplannen.

Maar aan het eind van het gesprek begon ze ineens over dat ze misschien tòch zouden blijven eten, maar dat was niet zeker. Ze kon daar niks over zeggen, want dat zou van mij afhangen (??? waarom??). Dus ik zei nogmaals dat het wat mij betreft OK is, maar ik wil het wel even zeker weten, anders heb ik zo 5 forellen ontdooid en eten Ro en ik samen er maar 2 op.

Nou ja, ze zou wel zien. Ze bleven in principe niet eten, maar misschien toch wel, en ik moest me nergens op voorbereiden, maar er wél rekening mee houden dat het kòn gebeuren dat ze bleven.

Toen vroeg ik waarom ze het dan niet met zekerheid kon zeggen, en het antwoord was: waarom doe je zo moeilijk, ik wil wel maar misschien ook niet.

En dat van de vrouw die dagen vantevoren belt om te bevestigen of we bij haar komen eten in het weekend!!!!

Nou, toen was ik al op het punt om de telefoon door de kamer te smijten, want jemigdepemig zeg, kan ze nou nooit eens helder zijn?

Zoveel vraag ik toch niet?

En dan hangt het ook nog van mij af, of ze blijven?

Kortom, dat is dus mijn schoonmoeder.

*stoom is afgeblazen *
Bo dan eet ze maar geen forel maar diepvriesspinazie!

Precies!

Ik moet me ook niet zo druk maken maar soms word ik erg gefrustreerd van haar.
O wat erg......en wat zegt Ro? of vergoelijkt hij het ook?

Phoehee wat spannend, je voelde vannacht al iets krampen, dan kan het niet lang meer duren!

Norre gefeliciteerd!

Ik moet zo werken ben er vanavond weer. Mijn kaak doet nog steeds erg zeer als ik eten moet. Het ploppen van mijn oor is nog het lastigste een rotgevoel.
Ik ben net terug van de vk en mijn bloeddruk is te hoog en ga zo naar het zh voor een ctg (hartfilmpje baby en iets met mijn buik activiteit) en lever-bloedonderzoek en gesprek met gyn.

Bo als ze blijft eten hou het simpel! Had ze het maar beter aan moeten kondigen.

Gelukkeling de ab helpt nog niet dus, en dan werken. Bah!
Sterkte lieve Phoehee!!

Ik hoop dat alles goed is en zal voor jou en Okkie duimen.

Ook voor Gelukkeling een !
Komt goed! Er wordt op tijd goed naar gekeken, dat vind ik een fijne gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven