Leuk restaurantje in Harderwijk?

28-07-2010 09:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Ik ben op zoek naar een leuk restaurantje in Harderwijk. Heb al op google maps gekeken, maar het is te rood van de stippen, dus zoek dan maar eens iets leuks uit :-) Tijd om de kenners in te schakelen.

Niet al te chic, niet te veel kinderen, wel gezellig en knus, evt. met tuin of dakterras. Parkeergelegenheid in de buurt.

Kaart: italiaans, grieks, mexicaans of franse keuken.

Reserveren zal vast in het hoogseizoen wel raadzaam zijn denk ik?
Kijk even op www.eet.nu kun je meteen de recensies lezen.
Je hebt er een heel leuk pleintje (vlakbij Dolfinarium) Daar zit je sowieso wel gezellig. Wat een goed restaurantje is weet ik niet
't Nonnetje. Prijzig maar erg prettig.
quote:Achybreaky schreef op 28 juli 2010 @ 10:09:

Kijk even op www.eet.nu kun je meteen de recensies lezen.Daar staan 75 restaurantjes op een rij....als ik alle recenties wil lezen, dan ben ik nog wel even bezig
Laat ik nou al heel veel restaurants daar geprobeerd hebben!

Het plein heet 'De Vischmarkt.' Daar zitten allerlei restaurants vlakbij elkaar.

In het hoogste segment vind je daar De Basiliek en 't Nonnetje. De Basiliek heeft een Michelin ster, 't Nonnetje niet meer. Allebei zeer goede restaurants waar je heerlijk kan eten. Maar wel chique.

Daarna krijg je een iets lager segment. Dat is denk ik meer wat je zoekt. Ik denk dan aan Da Gabriele en Ratatouille. Vooral die eerste is een aanrader. Het is een Italiaans restaurant, niet opgeprikt maar wel heel gezellig. Je kan er fantastisch eten. Van simpele pizza tot hoogstaande menu's. Ratatouille had of heeft (dat weet ik even niet meer) banden met Olivio, de vroegere Basiliek. Je kan er prima eten. Niet opgeprikt, eerder sfeervol.

Buiten de Vischmarkt heb je nog wel wat restaurants die aan je eisen voldoen. Fuego is een tapasrestaurant. Heel gezellig en lekker. El Gitano is een Mexicaans restaurant in de binnenstad. Het is niet echt mijn ding, maar dat komt omdat ik niet zo van Mexicaans hou. Misschien vind jij het wel lekker. In Harderwijk zit ook wel een Griek, maar dat is eigenlijk niks bijzonders. Gewoon een Griek zoals je die overal wel vindt.

Verdere aanraders: De Oude Drukkerij. Gewoon ongedwongen maar wel lekker eten. En De Dolle Griet. Idem dito.
als het wat mag kosten:

de basiliek!

ontzettend goed maar net zo duur (michelinster)
Er schijnt nu ook een geweldig Indiaas restaurantje te zitten in de Bruggestraat. Het heet Mamta. Vlak bij de boulevard. Het Nonnetje en Da Gabrielle zijn al genoemd, beide erg goed (vroegah toen ik nog een jong Hasse-tje was, heb ik bij het Nonnetje op de kinderen gepast en de strijkwas gedaan --> niet meer dezelfde eigenaar overigens, en kreeg dan ook wel eens lekkere dingen voorgeschoteld).

De Drukkerij is ook goed te doen overigens (oh, mosterd zie ik...) en verder.... ehm, het restaurant van Hotel Baars is geloof ik ook wel goed te doen...

Afrader: Den Volle Pot (daar heb ik wel eens bijzonder smerig gegeten).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vorige week nog gegeten bij "mama's vollen pot" erg lekker gegeten.

geen bijzondere dingen op de kaart wel lekkere.

binnen klein en knus (tafels niet te dicht op elkaar) en buiten een terras wat uitkijkt op het water. het ligt aan de oude stads muur dat is ook een leuk wandelingetje van af de parkeerplaats van het dolfinarium. (ongeveer 5 min.)
hahaha hasse88 hebben we het over de zelfde?

vorige week was het prima!
Nee, Mama's Volle Pot vind ik ook niks bijzonders hoor! Eens met Hasse dus. Geen aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven