Gezondheid alle pijlers

Gebroken elleboog

24-03-2010 05:04 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was onderweg naar het koor toen de tas met mijn muziekmap tussen mijn linkerbeen en het stuur kwam. Ik kwam ten val en mijn linkerarm deed ontzettend zeer. Ik liep terug naar huis en ik schakelde de begeleiding in. Die bracht me naar de Eerste Hulp. Röntgenfoto's wezen uit, dat een botje afgebroken was, en die moet met een operatie worden teruggezet. Eerst gaat mijn linkerarm in het gips.

Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.

Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
World of Warcraft: Legion
hoi hans hoe gaat het daar? is er al meer duidelijkheid over je operatie? fijn dat je er niet tegen op ziet. hier gaat zijn gangetje. het blijft een zwaar gemis, gisteren nog even weer bij zijn graf geweest. in november is het weer twee jaar geleden dat hij overleden is. de tijd gaat snel,er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk! ik ben blij met de zomer krijg je toch wat meer energie van! en gelukkig kan ik daar wel van genieten,samen met mijn honden. djinnie
hoihoi

Ik heb vrijdag mijn radius gebroken....gelukkig geen operatie...zit in gips....pijn blijft.....

pijnstiller werken niet meer
quote:djinnie schreef op 12 juli 2010 @ 21:47:

hoi hans hoe gaat het daar? is er al meer duidelijkheid over je operatie? fijn dat je er niet tegen op ziet.

Nee, meer duidelijkheid komt 28 juli pas. Nieuwe röntgenfoto's en een gesprek met de chirurg die ze dan heeft beoordeeld.

quote:hier gaat zijn gangetje. het blijft een zwaar gemis, gisteren nog even weer bij zijn graf geweest. in november is het weer twee jaar geleden dat hij overleden is. de tijd gaat snel,er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk! ik ben blij met de zomer krijg je toch wat meer energie van! en gelukkig kan ik daar wel van genieten,samen met mijn honden. djinnie

Ik hoop dat het met jou ook een beetje gaat.

Ik reageer vrijwel niet meer in dit topic, omdat er weinig veranderingen zijn m.b.t. mijn elleboog. Ik kan alles weer, ook het wat zwaardere schoonmaakwerk. Het uitknijpen van de mop (bij het dweilen van de vloer) gaat probleemloos.
gelukkig dat je weer alles kan!
Vandaag bij het ziekenhuis geweest. Er is erg goed nieuws! Het stukje bot dat afgebroken was en met pinnen op de plaats werd gehouden is volledig aan de rest vastgegroeid. M.a.w. het is volledig genezen!

De pinnen kunnen eruitgehaald worden, maar de operatiedatum en -tijd staan nog niet vast. Ongeveer een week van tevoren zal ik worden opgebeld. Ik hoef niet langs de anesthesist, al verwacht ik dat de bloeddruk lager zal zijn dan de vorige keer op 24 maart. Ik ben minder gespannen.

Vandaag en de dag dat ik geopereerd zal worden, zullen mijn geluksdagen zijn!

Na de operatie mag ik de arm niet te zwaar belasten. Ik ga ervan uit dat de belasting dan iets minder is dan nu toegestaan is.
Gefeliciteerd!

Succes met die operatie die nog moet komen.
Dank je wel!
wat fijn om te horen! nou hopelijk heb je gauw een datum voor de operatie! djinnie
Als ik de operatiedatum weet, laat ik het hier weten. Het traject is dan, dat na 2 weken na de operatie de hechtingen eruitgaan. De opnieuw gemaakte operatiewond zal kleiner zijn dan de wond die ik toen had (en die nu een bijna onzichtbaar litteken is).

Die nieuwe wond zal uiteindelijk ook weer genezen en dan is mijn arm volledig genezen. De arm was - naar schatting - vrijwel 100 % bruikbaar. Strekken en buigen is enigszins beperkt maar beïnvloedt mijn dagelijkse handelingen (koken, afwassen, etc.) niet. Op 16 augustus praat ik weer met mijn fysio, en dan vertel ik hier ook weer hoe dat verder gaat.

Als dit alles de rug is, is dit hoofdstuk voor mij afgesloten, en reageer ik alleen nog op vragen van anderen. Ikzelf heb dan geen nieuws meer te melden.
Vandaag de fysiotherapeut opgebeld. Ik vertelde hem dat het bot helemaal genezen is en dat ik de arm (op een paar graad na misschien) kan strekken. Het verschil tussen linker en rechter arm is moeilijk te zien. Ik ben alsnog voorzichtig met buigen.

De volgende afspraak met de fysio gemaakt: Ik zou hem weer opbellen zodra de pin eruit is. Dan wil hij nog kijken wat er nog aan de arm moet gebeuren.

Pin wil af en toe nog weleens pijn veroorzaken, maar bij de meeste handelingen voel ik hem niet.

Datum voor de operatie is vooralsnog niet bekend.
Hi Hans,

Dat is goed nieuws zeg! Ben blij voor je!

Ik ben vorige week weer voor controle bij de chirurg geweest en helaas is de breuk nog zichtbaar op de foto's. Ik moet over 3 maanden terug komen en dan wordt gekeken of de pinnen en plaat eruit kunnen. Ik heb er soms last van dus ben wel blij als het er uit kan.

Verder heb ik nog wel wat beperkingen en nog steeds 3 keer per week fysio.

Succes met de operatie!
Het moet echt helemaal genezen zijn, en de breuk mag niet meer terug te vinden zijn; het bot moet gewoon één geheel zijn. Dat was 28 juli inderdaad bij mij het geval.

Als de pinnen eruit worden gehaald terwijl het niet helemaal genezen is, is er een risico dat het weer afbreekt, en dan kun je weer helemaal van voren af aan beginnen. Dat is wat een assistent-chirurg in mei tegen mij zei. Het is niet anders.
2 september heeft het ziekenhuis mij geVoiceMaild op mijn mobiel. Ik had echter tot een paar minuten geleden mijn VoiceMail niet ingesteld. Nu dus wel. Morgen bel ik terug met het nummer dat in de VoiceMailbericht genoemd werd. Vandaag kreeg ik geen gehoor, waarschijnlijk omdat ik overdag moet bellen, en niet 's avonds rond 18:50 uur.

Het kan zijn dat ze een operatiedatum voor me hebben die ze dan tijdens het telefoongesprek waarschijnlijk zullen meedelen.

Morgen weet ik meer.
Spannend Hans,

Ik zal dit topic in de gaten houden en wens je alvast succes!

Hoop dat je morgen meer hoort!

Ik heb vandaag het heuglijke nieuws gekregen dat ik na ruim 4 maanden 3 keer per week fysio te hebben gehad, naar 2 keer per week mag! Daar ben ik blij mee!
Donderdag moet ik me melden op het ziekenhuis. Het is een ander ziekenhuis dan waar ik in maart voor de operatie ben geweest.
hans66 wijzigde dit bericht op 07-09-2010 23:50
Reden: Herkenbaarheid.
% gewijzigd
Ow wat spannend Hans!

Weet je precies hoe het in zijn werk gaat?

Ik ben vorige week weer voor controle geweest, breuklijn was nog zichtbaar, dus over 7 weken terug komen, en dan een afspraak maken voor in november, en da mogen de pennen eruit. Dus das nog ruim 2 maanden wachten..

Mij werd verteld dat ik weer een Plexus blokkade krijg, dus als het ware een ruggeprik onder mijn oksel. Dan word het litteken (lidteken, wat een raar woord eigenlijk) open gemaakt, en via die opening halen ze de pennen er weer uit. Zie er eigenlijk als een berg tegenop, maar goed, het duurt gelukkig nog even.

Alvast heel veel succes gewenst, en ik zal even aan je denken donderdag!
Maroon,

Mij werd verteld dat hetzelfde bij mij gaat gebeuren. Alleen zie ik er niet als een berg tegen op. Ik kijk er eerder naar uit.
En vandaag gaat het gebeuren...
quote:hans66 schreef op 09 september 2010 @ 09:26:

En vandaag gaat het gebeuren...

Heel veel succes Hans!

Denk niet dat je het nog leest.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Gr. Kitty
Ik ben terug. Ik mag geburende twee dagen mijn elleboog niet gerbruiken. Ik hewb er niet zo veel pijn daaraan. De pinnen hebben ze me in een plastic-zakje meegegeven.

Na twee dagen mag het verband af en mag ik weer buigen. Als de hechtingen mooi dicht zijn, kan het verband worden vervagen door een grote pleister. 20 september willen ze naar mijn hechtingen kijken, en die worden er dan uitgehaald.

Ik moet weer een aanral dingen met 1 hand doen, wanr mijn elleboog zal steeds in een hoek van 135 graden zijn. Deze handicap duurt dus 2 dagen.
Fijn dat je weinig last hebt Hans!

Is het je meegevallen?

Hoop dat je straks weer zonder vervelend gevoel kunt buigen, de pennen zaten je dwars toch bij bepaalde bewegingen?
Fijn dat het goed gegaan is Hans!

Ik moet nog even geduld hebben tot november, dan ga ik weer naar de chirurg en gaat hij kijken of de breuk niet meer zichtbaar is.

Alleen ga ik onder algehele narcose als de pinnen en plaat verwijderd worden.

Succes de komende dagen!
Fijn dat je weer een stap verder bent met je elleboog Hans!
quote:maroon5 schreef op 09 september 2010 @ 22:22:

Fijn dat je weinig last hebt Hans!

Is het je meegevallen?

Hoop dat je straks weer zonder vervelend gevoel kunt buigen, de pennen zaten je dwars toch bij bepaalde bewegingen?

Ja ze veroorzaakten pijn. Ik moet dan voorzichtig buigen. Ik neem dadelijk contact op met de fysio,

De verdoving werd toegediend m.b.v. tweede infuus. In de andere infuus kreeg ik o.a. Paracetamol. Ik heb tijdens dit half jaar er voortdurend positief tegenaan gekeken. De vooruitgang heeft me dat tot nog toe bewezen.

Ik ga weer tijdelijk met één hand forummen.
Zojuist het verband verwijderd. Ik heb geen last meer van de arm. Ook niet van de hechtingen.
hans66 wijzigde dit bericht op 12-09-2010 19:54
Reden: Overbodige details verwijderd.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven