Gezondheid alle pijlers

Moeder ziek ammoniak bloed

29-07-2010 13:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn moeder is erg ziek. Ligt op medium care ziekenhuis. Ze heeft waarde 170 ammoniak in bloed, terwijl ongeveer 40 normaal is.

Ze is nu comateus. Ook andere klachten, maar daar zal ik niet te vel over uitweiden. Is hartfalen, diabetes enz.

Heeft er iemand ervaring met hoge ammoniak in bloed, bij zichzelf of familie?

Heb het er erg moeilijk mee. Ook om haar zo te zien liggen. mijn vader is dood en nu zij zo ziek is, heb ik het er erg moeilijk mee. Nog meer dan met mijn vader.
Wat erg...

Kan je moeder nog beter worden?
Ja, dat vind ik echt.
Geen ervaring maar wel een dikke

Wat wil je precies weten? Ik weet wel wat van diabetes en de complicaties. Hoge ammoniak waarde in het bloed wordt volgens mij veroorzaakt door een niet goed werkende lever. En bij diabetes raken je organen, lever dus ook, op den duur beschadigd. Maar of daar veel aan te veranderen is, weet ik eerlijk gezegd niet.

Wat zegt haar arts hierover? Komt ze hier weer bovenop? Kan ze dan weer naar huis? Moet ze naar een verpleeghuis?

Als je een ouder verliest voelt het alsof er een stukje van jezelf doodgaat. En het is ook zo'n "mijlpaal" in je leven. Voor de meeste mensen zijn ouders die 2 mensen waar je altijd bij terecht kunt. En die zijn er dan opeens niet meer. Net alsof je voor het eerst in je leven overal echt helemaal alleen voor staat.

Heel veel sterkte nu. Als je het gevoel hebt dat je niets meer voor haar kunt doen ga dan gewoon naar haar toe. Zoveel mogelijk.
Ligt ze in coma n.a.v leverfalen?
wat zeggen de artsen?
quote:meds schreef op 29 juli 2010 @ 14:49:

wat zeggen de artsen?

Ammoniak heeft inderdaad te maken met lever. We hebben morgenmiddag gesprek met arts.

Waarde was nu gezakt naar 142. Medicijnen slaan dus wel aan. Artsen dachten dat probleem te maken had met alcohol, maar ze drinkt juist helemaal niet. Foutje bij overdracht. :-((
wat een rot bericht! heel veel sterkte met alles. hopelijk knapt ze gauw op en kunnen ze wat aan haar situatie doen. djinnie
Kijk eens op http://www.leverpatientenvereniging.nl en dan bij lotgenoten, misschien tref je daar herkenbare verhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven