Come on baby, light my....ears?!

30-07-2010 16:34 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ff niet of dit nou onder psyche of onder gezondheid viel, dus ik heb er maar overige van gemaakt

Ik dacht eerst, dit is een geintje. Maar het is echt waar, er zijn mensen die het enorm relaxed vinden als iemand een kaars in hun oor stopt en die aansteekt. Ik weet niet hoor, maar ik geloof niet dat ik me kan ontspannen met een brandend object in mijn oor. Alhoewel, met een brandend object in mijn mond soms wel trouwens...

Doet iemand hier aan? Werkt het? En hoe dan?

Oorkaars?

Totaal aantal stemmen: 12

Jaaaah! Geen stemmen
Ga het zeker proberen Geen stemmen
Nooit meer! Geen stemmen
Ga dat dus niet proberen... (25%)
Misschien (8%)
Liever een vuurpijl in mijn hol! (67%)
Toch eens proberen Min, misschien knap je er van op
Was ze net zo eng als deze mevrouw? Want serieus, als die met een brandend voorwerp richting mijn hoofd gaat, dan ben ik bang dat ik heel erg onaangename dingen met die kaars zou doen....brrr...

quote:Sarah Scott schreef op 30 juli 2010 @ 16:58:

Toch eens proberen Min, misschien knap je er van op Uhu, want jou heeft het zoveel goeds gedaan?
LOLLLL nee, het was mijn man en die's niet eng hoor
En als je niet stil ligt heb je overal kaarsvet?
quote:minny schreef op 30 juli 2010 @ 17:00:

[...]

Uhu, want jou heeft het zoveel goeds gedaan? Ja, kan je dat niet zien? *veegt lok haar naar achter en huppelt in de broekrok voor Minny heen en weer*
Broekrok?
Leuk voor straks met sint Maarten maar dan moet je wel in elk oor één doen
Je moet wel stil blijven liggen ja Maar tis geen gewone kaars met kaarsvet hoor, belangrijkste wat er in zit is honing geloof ik.

Hier staat ook nog wel wat info op; http://www.beautysalon-lijf.nl/index.php?paginaid=13
*Noteert: een van de bijwerkingen van een kaars in je oor douwen is het verlies van kledingsmaak*
quote:Vilma schreef op 30 juli 2010 @ 17:02:

Leuk voor straks met sint Maarten maar dan moet je wel in elk oor één doen
quote:minny schreef op 30 juli 2010 @ 17:03:

*Noteert: een van de bijwerkingen van een kaars in je oor douwen is het verlies van kledingsmaak*Hoe weet jij nou of het verlies van kledingsmaak is, je weet niet eens hoe ik vóór die kaars gekleed ging
quote:kookwekkertje01 schreef op 30 juli 2010 @ 16:36:

Ik vraag me vooral af, hoe iemand op het idee komt. Serieus...Das net als met melk.. wát waren ze aan het doen, toen ze erachter kwamen dat er melk uit die uiers komt..
Jàren terug toen 1-2-3-Tineke nog op tv was en ik prepuber, werd zo'n oorkaars live op tv uitgeprobeerd. Blijkbaar heeft het me ernstig getraumatiseerd, want ik las dit topic en zit vol in de zon op het balkon met overal kippenvel.

Oorkaars nee brrrrrr
quote:Kabouter23 schreef op 30 juli 2010 @ 17:04:

[...]

Das net als met melk.. wát waren ze aan het doen, toen ze erachter kwamen dat er melk uit die uiers komt..

Nee natuurlijk niet! Kalf die drinkt is een subtile hint dat daar iets in zit ...

En waarschijnlijk gewoon een uit nood geboren gebruik.
Kabouter

Toch is Zakdoekjeopviva's uitleg waarschijnlijker
Trouwens onontbeerlijk bij je oorkaars is de neti pot

*griezelt verder*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Sarah Scott schreef op 30 juli 2010 @ 17:03:

[...]

Hoe weet jij nou of het verlies van kledingsmaak is, je weet niet eens hoe ik vóór die kaars gekleed ging

Bestaat dat? een erge kleding smaak als broekrokken...? ;)

Ik heb ff zitten zoeken en zie dat t een gebruik is van de Indianen en dat dat geboorte gedoe er niet bij hoort (ik vermoed zomaar er bij verzonnen door een zweefkees)

Als het echt helpt tegen oor klachten zou ik het proberen, maar verder niet dus. Reflex theraphie in de oren geloof ik ook al niet erg in.

Maar ik vraag mij wel af; gaat het nou alleen om de warmte? Waant gewoon iets warms in je oor stoppen moet dan toch het zelfde effect hebben?
quote:Sarah Scott schreef op 30 juli 2010 @ 17:03:

[...]

Hoe weet jij nou of het verlies van kledingsmaak is, je weet niet eens hoe ik vóór die kaars gekleed ging Dat is waar!

*noteert: oorkaarsen genezen in elk geval geen wansmaak*
Het is best een lekker en ontspannen gevoel, je hoeft godzijdank niet zo lang te wachten als bij een gewone kaars, die er veel langer over doet om op te branden. En je krijgt er schone oorkanalen van.

*sluipt weer weg*
quote:Dana schreef op 30 juli 2010 @ 17:20:

Wel ja, maak van een oorkaars ff een aarskaars...

Hoe ging dat liedje van Rob de Nijs ook alweer?...

~ Zet een kaars voor je aars vannacht.. ~
quote:Igoneh schreef op 30 juli 2010 @ 18:24:

Het is best een lekker en ontspannen gevoel, je hoeft godzijdank niet zo lang te wachten als bij een gewone kaars, die er veel langer over doet om op te branden. En je krijgt er schone oorkanalen van.

*sluipt weer weg*Wat voel je dan? En hoe kom je er bij om dat te proberen?
quote:Dana schreef op 30 juli 2010 @ 17:20:

[...]

Wel ja, maak van een oorkaars ff een aarskaars...wordt dat kanaaltje ook weer eens lekker schoon, weer wat anders dan een klisma. dat is zo 2001!
quote:Tinus1977 schreef op 30 juli 2010 @ 16:47:

Hee dat zag ik bij de Pfaffs! Heeeeeel vreemd... (maar dat vind ik eigenlijk van die mensen ook al...)

(ja waarom kijk je dan?)

(tja...)Precies dezelfde gedachte had ik... één van die Pfaff meiden liet zo'n kaars op d'r buik branden en toen werd er gezegd "ja, als er dan wat as op de zakdoek achterblijft zijn dat de afvalstoffen uit je lijf" Yeah right Zou dat heel misschien ook as van het verbrandde rolletje kunnen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven