Zou jij het erop wagen?

01-08-2010 18:19 53 berichten
Beetje suf topic misschien

Ik ben net thuis van een uur wachten voor een ophaalbrug..... Hij had een storing.

Nu zag ik veel voetgangers en fietsers gewoon onder de slagbomen kruipen en dus de brug oversteken. Dit terwijl de brug 20 a 30 cm omhoog stond nog.

Ikzelf vond dat best dom, omdat de brugwachter zei dat de brug een storing had en dus voor hetzelfde geld open kon gaan

Maar goed, daar stond ik dan een uur. En mijn huis was maar 100m verderop, weliswaar over de brug. Omlopen had geen zin vond ik, want omlopen duurde zeker 30 min tot een uur en zo zul je maar zien dat ie straks het weer doet.

Nu vraag ik me dus af, misschien was ik wel diegene die zo dom was om te blijven staan wachten. Over de brug lopen kost minder dan 30 seconden tijd en de brug stond niet zo hoog open, dus het was "slechts een afstapje".

Ben benieuwd wat jullie gedaan hadden

Had jij over de brug gelopen?

Totaal aantal stemmen: 85

Nee (38%)
Ja (62%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou na een minuut of 5 gaan (om)lopen. Doe ik ook al ik de bus heb gemist.

Ik loop liever 30 minuten, dan dat ik ergens 30 minuten op sta te wachten.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik zou het gedaan hebben, maar niet als eerste (schijterd dat ik ben). Als een paar mensen me voor zijn gegaan, durf ik het wel.
quote:_Soleil_ schreef op 01 augustus 2010 @ 18:38:

[...]

Och jee, dat liep niet best af zeker?

Hopelijk stond je er niet bij?

Die jongen is inderdaad toen overleden en gelukkig stond ik er niet bij. Maar zo af en toe denk ik er nog weleens aan. Hij was zo'n 16 jaar en alles wat je normaal gesproken na die tijd meemaakt (verliefdheid, liefde, trouwen, kindjes, studie, werk, etc.)maakt hij dus allemaal niet meer mee. Helpt me weer met beide beetjes op de grond, zeg maar

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ik zou het dus niet doen. Het lijkt misschien iets ongevaarlijks, maar slagbomen blijven meestal niet voor niets dicht. Noem me dan maar een schijterd
quote:domnaiefmutsje schreef op 01 augustus 2010 @ 18:30:

Wuiles, heb je gesnoven vandaag? Je bent op dreef

Moi?

Ik zou het doen als er niemand keek.
Hahaha
Ik had het wel gedaan. En als ik het toch niet had gedurfd, zou ik gewoon zijn omgelopen, beter dan wachten en je weet niet hoe lang.
Ik had het ook niet gedaan, ik ben geen held met die dingen.
Ik had het zeer waarschijnlijk ook gedaan.

Weliswaar heel goed oplettend.

Op het moment dat ik ook maar de minste beweging in die brug voelde was ik hetzij terug gerend, hetzij verder gerend (ligt er even aan aan welke kant van de opening ik zou staan).
Grappig de pool geeft ongeveer gelijk aan. Ik zou het wel gedaan hebben. Gewoon omdat ik het geduld niet heb voor zulke onzin.
Ik zou 5 minuten hebben staan twijfelen en als uiteindelijk 20 man me gepasseerd is ook erachteraan gaan. Zoals eerder genoemd schiet die brug niet ineens open, maar bij de lichtste beweging zou ik terugrennen.
Ik heb weleens een vergelijkbare situatie meegemaakt, en ik heb eerst een minuut of tien staan wachten en twijfelen. Meerdere mensen staken al over, afstapje was mss. 20 cm toen. Uiteindelijk (na die 10 minuten dus) heb ik het ook gedaan. En er gebeurde natuurlijk niks, behalve dat ik niet meer zo suf stond te wachten.
Hoi Love Je bent hier gespot hoor.

Held die je bent, je kan toch wel rennen en/of zwemmen mocht het mis gaan
Als een aantal mensen het zouden doen zou ik ook gaan. Niet als eerste.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou wel enorm gaan twijfelen.
Gewist.

Het modereerbeleid van1Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik zou oversteken, word altijd heel opstandig van wachten
Edit: hij klapt dus wel schuin open. Nee, dan zou ik het er niet op wagen.

Ik zou dat alleen met een hefbrug durven.
Viva naar de knoppen.
Ik was lopend ZEKER overgestoken. En als ik een fiets had en zo dicht in de buurt had gewoond; die ergens parkeren en dan alsnog te voet erover.

Ik ben ongeduldig .
Ik heb nee gestemd. Wat ik wel had gedaan was omlopen, want afwachten vind ik niks.
Cum non tum age
quote:wuiles schreef op 01 augustus 2010 @ 18:29:

Wuilesman was tussen beide helften gaan liggen zodat ik over hem heen lopend naar de overkant had kunnen schrijden.

Ik was omgelopen.
Nee, ik zou het zeker niet hebben gedaan! Maar ben dan ook hoe dan ook een beetje bangig.

Heb ook zo'n brug bij mijn huis en kreeg van de week bijna zo'n slagboom tegen mijn kanis. Erg van geschrokken, dus bruggen laat ik voorlopig even voor wat ze zijn.
Hmm, nu ik alle reacties gelezen heb ben ik wel tevreden met de keus die ik vandaag gemaakt heb. Met nadruk op vandaag, want ik vraag me af of ik de volgende keer ook zo lang blijf wachten...

Zul je net zien dat ik het dan wél doe en dat er dan iets naars gebeurd
Ik heb nee gestemd..

Ja,zul je net zien.. Gaan er eerst 20 die brug over en dan gaat het bij mij mis.

Nee,dan wacht ik wel..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ja ik had het gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven