***APRIL 2007***
woensdag 12 september 2007 om 21:11
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
woensdag 7 november 2007 om 12:06
Robbie heeft het vannacht redelijk goed gedaan. Hij heeft eerst een lange tijd klaarwakker liggen spelen en lachen om papa's kriebeltruuk, wat geslapen en tussendoor wat gehuild, maar gelukkig niet vaak en niet lang. Omdat wij het schema van paracetamol iets wilden opschuiven naar gunstiger tijden om te slapen heeft hij vannacht wat minder para gehad. Vanmorgen had hij 39 koorts, wat op zich niet belachelijk hoog is, maar koorts is koorts.
Om 3 uur kreeg hij zijn antibiotica wat natuurlijk tot een huilbui leidde en om half zeven, toen hij al een poosje heerlijk lag te slapen, werd twee keer bloed afgenomen, waar hij natuurlijk ook niet blij mee was. Toch viel het verder mee en het is erg fijn om hem in ieder geval op schoot te kunnen nemen en te knuffelen als hij huilerig is. Ook zijn eetlust is prima.
Hoewel het verschrikkelijk is dat hij weer een infectie moet bevechten, is hij er wel beter aan toe dan ten tijde van de meningitis. Je kan hem oppakken en hij is veel vaker wakker en speels. Ik hoorde overigens net dat de ontstekingwaarden weer iets waren gedaald, wat een positief teken is, en dat hij morgen een botscan krijgt waarmee hopelijk achterhaald kan worden waar de ontstekingshaard zich bevindt.
Al met al lijkt het een eindeloze nachtmerrie en we zijn het hele ziekenhuisgebeuren al lang meer dan zat. Belangrijkste blijft natuurlijk dat hij snel opknapt en wat dat betreft heb ik over de vorderingen van de afgelopen 24 uur in ieder geval geen slecht gevoel. Ik ga er dus nog steeds van uit dat we met kerstmis met zijn drietjes onder een kerstboom in Zwitserland zitten met heel veel flikkerende kitschlampjes voor Robbie in de boom, kadootjes en een goed glas wijn.
Om 3 uur kreeg hij zijn antibiotica wat natuurlijk tot een huilbui leidde en om half zeven, toen hij al een poosje heerlijk lag te slapen, werd twee keer bloed afgenomen, waar hij natuurlijk ook niet blij mee was. Toch viel het verder mee en het is erg fijn om hem in ieder geval op schoot te kunnen nemen en te knuffelen als hij huilerig is. Ook zijn eetlust is prima.
Hoewel het verschrikkelijk is dat hij weer een infectie moet bevechten, is hij er wel beter aan toe dan ten tijde van de meningitis. Je kan hem oppakken en hij is veel vaker wakker en speels. Ik hoorde overigens net dat de ontstekingwaarden weer iets waren gedaald, wat een positief teken is, en dat hij morgen een botscan krijgt waarmee hopelijk achterhaald kan worden waar de ontstekingshaard zich bevindt.
Al met al lijkt het een eindeloze nachtmerrie en we zijn het hele ziekenhuisgebeuren al lang meer dan zat. Belangrijkste blijft natuurlijk dat hij snel opknapt en wat dat betreft heb ik over de vorderingen van de afgelopen 24 uur in ieder geval geen slecht gevoel. Ik ga er dus nog steeds van uit dat we met kerstmis met zijn drietjes onder een kerstboom in Zwitserland zitten met heel veel flikkerende kitschlampjes voor Robbie in de boom, kadootjes en een goed glas wijn.
woensdag 7 november 2007 om 12:12
Compli: bedankt voor de update! Blij te lezen dat Robbie wel beter oogt dan eerst en zijn eetlust goed is. Is hij trouwens erg afgevallen?
Gaat de AB niet door het infuus dat aan zijn voetje zit? En moet dat bloed weer met naalden worden afgenomen? Het arme kind...!
Kerst, boom, sneeuw, Zwitserland: het gaat gebeuren!
Gaat de AB niet door het infuus dat aan zijn voetje zit? En moet dat bloed weer met naalden worden afgenomen? Het arme kind...!
Kerst, boom, sneeuw, Zwitserland: het gaat gebeuren!
woensdag 7 november 2007 om 13:11
Ik zal even antwoorden want ben nu dankzij Yasmijn thuis 
De antibiotica inspuiten doet hem pijn. Vaak is het een wat zuur spul met een hoge PH waarde, en dat voel je in je aderen. Daarom word hij daar wakker van. Ze hadden ook eerder infuusjes in zijn voeten gehad, stuk of vier, en zeker nog 7/8 in zijn handjes / polsjes, maar de meeste adertjes zijn nu dus stuk, maar de kinderarts in Enschede heeft er nog eentje gevonden. Infuus zit in zwaar verband, kan hij eigenlijk niet losschoppen. Hopen we.
Wij zijn heel blij met de nieuwe ontstekingswaarden én met de scan! Lekker doorgezet
Even eten en dan nog wat dingetjes regelen en dan even liggen. In bad, misschien wel. Lekker!
De antibiotica inspuiten doet hem pijn. Vaak is het een wat zuur spul met een hoge PH waarde, en dat voel je in je aderen. Daarom word hij daar wakker van. Ze hadden ook eerder infuusjes in zijn voeten gehad, stuk of vier, en zeker nog 7/8 in zijn handjes / polsjes, maar de meeste adertjes zijn nu dus stuk, maar de kinderarts in Enschede heeft er nog eentje gevonden. Infuus zit in zwaar verband, kan hij eigenlijk niet losschoppen. Hopen we.
Wij zijn heel blij met de nieuwe ontstekingswaarden én met de scan! Lekker doorgezet
Even eten en dan nog wat dingetjes regelen en dan even liggen. In bad, misschien wel. Lekker!
woensdag 7 november 2007 om 13:26
O o o, ik heb toch zoveel respect voor jullie doorzettingsvermogen X en C (niet dat je anders kan natuurlijk...). Maar zo te lezen gaat het echt een stuk beter met Robbie, heerlijk dat jullie hem weer kunnen knuffelen en dat hij gezellig een beetje speelt. Maar als ik lees over infuusjes en pijnlijke antibioticaspuiten voel ik het echt in m'n hart, arm jochie, en arme mama en papa om je kindje pijn te zien hebben.
Maar inderdaad, kerst in de Zwitserse sneeuw, met heel veel mooie lampjes voor Robbie, en een enorme bel wijn voor Xaloy en Compli (en wij die vanuit NL allemaal meeproosten op de goede afloop), het gaat gebeuren!!!!!!!
Maar inderdaad, kerst in de Zwitserse sneeuw, met heel veel mooie lampjes voor Robbie, en een enorme bel wijn voor Xaloy en Compli (en wij die vanuit NL allemaal meeproosten op de goede afloop), het gaat gebeuren!!!!!!!
woensdag 7 november 2007 om 13:34
Lara, lastig lastig, dat vroege wakker worden. Ik heb geen tips helaas. Morris wordt meestal ook om een uur of vijf wakker, en dan voed ik hem, en dan valt hij meteen weer in slaap tot half 8. Omdat hij soms ook wel in één keer doorslaapt denk ik dat hij wel honger heeft om die tijd, maar ik weet natuurlijk niet precies hoeveel hij binnenkrijgt op een dag, en dat kan per dag verschillen. Hoop van harte voor je dat het een (korte!) fase is waar hij even doorheen moet. Misschien gaat hij een dagslaapje laten vallen, zou dat niet kunnen?
Lievelust, goed zeg, dat Daan het potje niet zo lekker vond! Komt absoluut door je fantastische kookkunsten! Hoop dat je ventje snel beter is...
Leen, nog een paar dagen toch, voor Luna haar helmpje krijgt? Heb je hem al opgehaald?
Ah nee, ik dacht dat ze sliepen, verdomme...
Lievelust, goed zeg, dat Daan het potje niet zo lekker vond! Komt absoluut door je fantastische kookkunsten! Hoop dat je ventje snel beter is...
Leen, nog een paar dagen toch, voor Luna haar helmpje krijgt? Heb je hem al opgehaald?
Ah nee, ik dacht dat ze sliepen, verdomme...
woensdag 7 november 2007 om 13:39
woensdag 7 november 2007 om 13:40
Vanuit hier nog even heel veel knuffels voor Robbie! Mijn hart breekt als ik lees hoeveel infusen hij gehad heeft en kapotte adertjes en zure antibiotica.... Vreselijk voor hem en voor jullie. Dat het maar snel veeeel beter mag gaan!
Arm kereltje....
Xaloy, ga je inprincipe 1 dec starten bij je nieuwe job, zijn ze daar inmiddels op de hoogte van de situatie?
Arm kereltje....
Xaloy, ga je inprincipe 1 dec starten bij je nieuwe job, zijn ze daar inmiddels op de hoogte van de situatie?
woensdag 7 november 2007 om 13:43
Snel typen, laptop is leeg, Vanmorgen lekker wezen babyzwemmen met de popjes en mijn vader! Was wel heel erg bewerkelijk, spullen pakken, bizar veel mee sjouwen, 2 kids uit- en aankleden enz. Maar oook super leuk! Kleine pop is echt een waterrat, grote pop was toen ze de eerste keer ging zwemmen met 6-7 mnd net zo'n klemaapje, klampte zich continue aan mij vast. Kleine pop niet hoor, die was gewoon lekker aan het spatteren, met haar beentjes aan het trappelen en aan het kraaien van plezier. Erg leuk om te zien! Zou alleen nu helemaal willen dat ik vaker kon gaan, maar kan alleen als ik oppas voor 1 van de 2 heb of als er iemand meegaat maar iedereen moet werken op woensdag..... O nu is 'ie echt leeg!
woensdag 7 november 2007 om 14:07
woensdag 7 november 2007 om 14:24
Lievelust; heb geen idee of spruiten al mogen......kun je dat niet nakijken in het groeiboekje?
Michascha; brrr een uitstrijkje, heb het nog nooit gehad. Succes!
Luna krijgt maandag haar helmpje. Dan halen we hem ook op en krijgen we instructies. Ik verwacht dat ze hem dan ook direct op krijgt....
Spitsmuisje; wat een verhaal zeg! Hopen dat de auto nog te repareren is! Heeft je man gezien wat voor auto het was die hem aanreed? Of misschien iemand anders? Wel lef hebben om gewoon door te rijden, kan ik niet bij!
Zo en nu ga ik ECHT aan het werk voor school!.......
Michascha; brrr een uitstrijkje, heb het nog nooit gehad. Succes!
Luna krijgt maandag haar helmpje. Dan halen we hem ook op en krijgen we instructies. Ik verwacht dat ze hem dan ook direct op krijgt....
Spitsmuisje; wat een verhaal zeg! Hopen dat de auto nog te repareren is! Heeft je man gezien wat voor auto het was die hem aanreed? Of misschien iemand anders? Wel lef hebben om gewoon door te rijden, kan ik niet bij!
Zo en nu ga ik ECHT aan het werk voor school!.......
woensdag 7 november 2007 om 14:32
Oh Leen, we hebben al drie gegadigden voor het huis! En ze wisten zelf wel een vierde, dus we zijn alweer leegverhuurd!
(onze duitse studenten voor ons huis hadden afgezegd, dus we moesten snel nieuwe huurders vinden per 1 december, maar dat was dus binnen twee dagen gebeurd
We gaan dus per 1 december, ervan uitgaande dat Robbie ontslagen is uit ziekenhuis. Geen uitstel dus, voornamelijk om financiele redenen, maar ook omdat het huis daar al gehuurd is, hier al verhuurd, etc. Veel te lastig om dat alles weer om te gooien!
(onze duitse studenten voor ons huis hadden afgezegd, dus we moesten snel nieuwe huurders vinden per 1 december, maar dat was dus binnen twee dagen gebeurd
We gaan dus per 1 december, ervan uitgaande dat Robbie ontslagen is uit ziekenhuis. Geen uitstel dus, voornamelijk om financiele redenen, maar ook omdat het huis daar al gehuurd is, hier al verhuurd, etc. Veel te lastig om dat alles weer om te gooien!
woensdag 7 november 2007 om 14:47
woensdag 7 november 2007 om 15:09
Even tijdens het kolven op mijn werk....
Xaloy, fijn dat het alweer beter lijkt te gaan met Robbie! Hopelijk zet dit door en kan hij snel naar huis en mee naar Zwitserland!!!
Je klinkt al erg positief Xaloy, goed zo!
Spitsmuis, wat een eng verhaal zeg, wat moet hij (en jij) ontzettend geschrokken zijn zeg! En dan is hij ook nog doorgereden? Wat een kl*tz*k zeg! Heeft muisman zijn nummerbord? Hoe gaat het nu met muisman?
Lievelust, Ole heeft ook al spruitjes gegeten! Volgens mij mag het officieel pas vanaf 1 jaar, omdat ze moeilijk te verteren zijn! maar Ole heeft nergens last van gehad!
Michasha, een uitstrijkje .... gelukkig nog niet gehad (ben als het goed is volgend jaar aan de beurt ), volgens mij doet het geen pijn, maar is het wel erg vervelend!
Xaloy, fijn dat het alweer beter lijkt te gaan met Robbie! Hopelijk zet dit door en kan hij snel naar huis en mee naar Zwitserland!!!
Je klinkt al erg positief Xaloy, goed zo!
Spitsmuis, wat een eng verhaal zeg, wat moet hij (en jij) ontzettend geschrokken zijn zeg! En dan is hij ook nog doorgereden? Wat een kl*tz*k zeg! Heeft muisman zijn nummerbord? Hoe gaat het nu met muisman?
Lievelust, Ole heeft ook al spruitjes gegeten! Volgens mij mag het officieel pas vanaf 1 jaar, omdat ze moeilijk te verteren zijn! maar Ole heeft nergens last van gehad!
Michasha, een uitstrijkje .... gelukkig nog niet gehad (ben als het goed is volgend jaar aan de beurt ), volgens mij doet het geen pijn, maar is het wel erg vervelend!
woensdag 7 november 2007 om 15:23
woensdag 7 november 2007 om 15:43
fijn dat het huis al verhuurd is xaloy! wilde net gaan mailen.
vond het gezellig vanochtend en je komt erg sterk over!
ik wist niet of je wel "vreemden"op de kamer van Robbie wilde. Had luna ook alleen meegenomen als je dit niet wilde en dus wilde afspreken in de hal voor een kopje koffie tijdens een dutje van Robbie. Maar vond het leuk om jullie kleine dappere vechtertje even te zien!
vond het gezellig vanochtend en je komt erg sterk over!
ik wist niet of je wel "vreemden"op de kamer van Robbie wilde. Had luna ook alleen meegenomen als je dit niet wilde en dus wilde afspreken in de hal voor een kopje koffie tijdens een dutje van Robbie. Maar vond het leuk om jullie kleine dappere vechtertje even te zien!
woensdag 7 november 2007 om 16:00
Wat naar te horen dat die AB zuur is zeg en bah, bah al die nare infuusjes. Ik word er helemaal naar van. Ik hoop dat het nu eens gauw over is!
Mich: uitstrijkje doet geen pijn. Ik vind die eendebek plaatsen het ergste, de rest voel je niet echt.
Enneh...een tip voor een tweejarige...? Rondjes laten rennen tussen de keuken en kamer tot hij moe neervalt? Cognac is ook een goede, maar je moet het maar in huis hebben...
Ik ben MOE!
Het zou inderdaad kunnen dat hij een overdag slaapje laat vallen (eerder slaapjes...), want overdag slapen is ook een drama en overdag heeft hij ineens geen honger meer. Ik wil ergens de gebruiksaanwijzing downloaden. Desnoods betaal ik ervoor.
Mich: uitstrijkje doet geen pijn. Ik vind die eendebek plaatsen het ergste, de rest voel je niet echt.
Enneh...een tip voor een tweejarige...? Rondjes laten rennen tussen de keuken en kamer tot hij moe neervalt? Cognac is ook een goede, maar je moet het maar in huis hebben...
Ik ben MOE!
Het zou inderdaad kunnen dat hij een overdag slaapje laat vallen (eerder slaapjes...), want overdag slapen is ook een drama en overdag heeft hij ineens geen honger meer. Ik wil ergens de gebruiksaanwijzing downloaden. Desnoods betaal ik ervoor.