Voedingsschema 7 mnd.
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:31
Hoi Allemaal,
Graag wil ik wat tips, trics en advies wat betreft het voedingsschema van mijn zoontje.
Hij eet op een dag het volgende:
07,00 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
10,00 uur fruithapje (3 el)
11.30 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
15.30 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
17.30 uur groente hapje (3 a 4 el) (zelf gemaakt vandaag voor het eerst met aardappel)
19.00 uur 150 ml flesvoeding + 3 schepjes bambix (+ 6mnd)
tijden zijn bij benadering.
2Krijgt hij wel genoeg binnen?
Volgens CB moet hij nu:
Brood
½ tot 1 sneetje
Aardappel
½ tot 1 stuk
Groente
1 tot 2 grote eetlepels
Vlees of vleesvervanger
25 gram
Fruit
½ tot 2 stuks
Borst- of flesvoeding
500 ml
Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.)
½ tot 1 stuk
Drinken (inclusief de melk)
½ tot 1 liter
Margarine
Hoe doe je dit en hoe ziet jullie schema eruit? Heb veel gegoogled maar daar wordt ik alleen maar onzekerder van...
Ik vind het zo raar dat je niet een kant en klaar schema krijgt (incl tijden.... en how to's...
groetjes Socks
Graag wil ik wat tips, trics en advies wat betreft het voedingsschema van mijn zoontje.
Hij eet op een dag het volgende:
07,00 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
10,00 uur fruithapje (3 el)
11.30 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
15.30 uur 180 ml 6 schepjes flesvoeding
17.30 uur groente hapje (3 a 4 el) (zelf gemaakt vandaag voor het eerst met aardappel)
19.00 uur 150 ml flesvoeding + 3 schepjes bambix (+ 6mnd)
tijden zijn bij benadering.
2Krijgt hij wel genoeg binnen?
Volgens CB moet hij nu:
Brood
½ tot 1 sneetje
Aardappel
½ tot 1 stuk
Groente
1 tot 2 grote eetlepels
Vlees of vleesvervanger
25 gram
Fruit
½ tot 2 stuks
Borst- of flesvoeding
500 ml
Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.)
½ tot 1 stuk
Drinken (inclusief de melk)
½ tot 1 liter
Margarine
Hoe doe je dit en hoe ziet jullie schema eruit? Heb veel gegoogled maar daar wordt ik alleen maar onzekerder van...
Ik vind het zo raar dat je niet een kant en klaar schema krijgt (incl tijden.... en how to's...
groetjes Socks

dinsdag 3 augustus 2010 om 19:35
Je krijgt geen kant en klaar schema met tijdstippen en voedingen omdat alle kinderen anders zijn. De een zal bij 6 maanden meteen alle aangeboden bijvoeding weghappen, de ander eet bij 8 maanden nog nauwelijks iets aan bijvoeding.
Zoals Star ook zegt, melk is tot 1 jaar voldoende, de rest is bijvoeding.
Zoals Star ook zegt, melk is tot 1 jaar voldoende, de rest is bijvoeding.
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:45

dinsdag 3 augustus 2010 om 19:49
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:53
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:53
Dat had ik nou ook toen mijn zoon 6 maanden was! Ík heb veel aan onderstaande schema´s, maar het ene kind is het andere niet en je moet doen waar jij je goed bij voelt!
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm
http://www.ggd.net/pool/g ... blicaties/babyvoeding.pdf
Wat ik wel zou doen is om de laatste fles 180 cc water + 6 schepjes + 3 bambix te doen en dan de fles van 15.30 uur 150 cc zodat je die langzaam kan afbouwen! En je zou 's ochtends ook bambix toe kunnen voegen. Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik geef hem 's ochtends een papfles ipv brood omdat ik dat gewoon makkelijker vind. Maar nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Succes!
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm
http://www.ggd.net/pool/g ... blicaties/babyvoeding.pdf
Wat ik wel zou doen is om de laatste fles 180 cc water + 6 schepjes + 3 bambix te doen en dan de fles van 15.30 uur 150 cc zodat je die langzaam kan afbouwen! En je zou 's ochtends ook bambix toe kunnen voegen. Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik geef hem 's ochtends een papfles ipv brood omdat ik dat gewoon makkelijker vind. Maar nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Succes!

dinsdag 3 augustus 2010 om 19:55
je zou evt de fles van 11.30 kunnen vervangen voor een boterham. Daar gaf ik eerst nog ene klein flesje na (zo'n 120 ml) en toen mijn dochter echt goed ging eten heb ik die vervangen voor gewone melk. Maar toen was ze al een jaar.
verder krijgt ie volgens mij genoeg binnen.
op een gegeven moment kun je de fles van 15.30 vervangen door bijvoorbeeld water met beetje diksap of lauwe thee met een soepstengel erbij.
verder krijgt ie volgens mij genoeg binnen.
op een gegeven moment kun je de fles van 15.30 vervangen door bijvoorbeeld water met beetje diksap of lauwe thee met een soepstengel erbij.
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:55
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:50
Nevernooitniet dat mijn dochtertje dat cb schema wegkrijgt. Ze is bijna 7mnd en krijgt 4 a 5 keer een fles van 180/6, (de laatste met wat rijstebloem) 1 fruitje en 1 groentetje. Af en toe een rijstwafel of soepstengel tussendoor. Strax krijgt ze wel brood, ben benieuwd of ze dat wat vindt.
ik ben met 6 mnd begonnen met bijvoeden. Ik denk dat die cb schema's zo vol zijn omdat ze gebaseerd zijn op eerder beginnen. Tenminste, dat merk ik bij mijn cb wel. Als je kind voldoende melk krijgt is er niet zoveel ad hand en dat zit goed volgens mij.
ik ben met 6 mnd begonnen met bijvoeden. Ik denk dat die cb schema's zo vol zijn omdat ze gebaseerd zijn op eerder beginnen. Tenminste, dat merk ik bij mijn cb wel. Als je kind voldoende melk krijgt is er niet zoveel ad hand en dat zit goed volgens mij.
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:19
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:25
dinsdag 3 augustus 2010 om 21:38
Sockmonkey, als dit is wat jouw zoontje eet en hij voelt zich er goed bij is er niks aan de hand toch? Als je zelf het idee hebt dat ie wel meer fruit of groente wil geef je hem gewoon meer. Mocht je dan ook nog een broodje proberen rond de middag dan zal hij misschien vanzelf zijn 4e fles (ergens in de middag die) niet meer opdrinken of je geeft hem in plaats daarvan lauwe thee of diksap.
Kijk gewoon naar wat hij lust en eet en dan komt het vanzelf goed.
Mijn zoon is nu ook 7 maanden en dronk tot voor kort nog 4 flessen, maar deed erg moeilijk met de middagfles en bleef zeuren na zijn kleine fruithap in de ochtend en kleine groentehap in de middag. Ik heb de middagfles gewoon eens weggelaten en 's morgens een flinke fruithap gegeven, werkte als een trein. Nu merk ik dat ie weer hongeriger wordt, maar niet naar fles, maar naar eten, dus ik ga morgen maar eens een broodje proberen.
Kijk gewoon naar wat hij lust en eet en dan komt het vanzelf goed.
Mijn zoon is nu ook 7 maanden en dronk tot voor kort nog 4 flessen, maar deed erg moeilijk met de middagfles en bleef zeuren na zijn kleine fruithap in de ochtend en kleine groentehap in de middag. Ik heb de middagfles gewoon eens weggelaten en 's morgens een flinke fruithap gegeven, werkte als een trein. Nu merk ik dat ie weer hongeriger wordt, maar niet naar fles, maar naar eten, dus ik ga morgen maar eens een broodje proberen.

donderdag 26 augustus 2010 om 22:47
Ik heb ook een vraag, dus ik roep dit topic even op.
Wanneer geef je je baby brood of een korst en geef je dan gewoon een korst? Of een soepstengel? Gewoon een stengel geven?
Mijn baby is 6,5 maand. Eet nu 's morgens fruit en 's avonds groenten. En tussendoor melk (combi bv / fv). Ik ben helemaal niet met een pap begonnen, moet dat eigenlijk? Oja en van de week had ik aardappels met broccoli. Echt niet normaal, hij ging er enorm van kotsen. Zo droog ook. Hoe maak je een zelf gemaakt prakje wat natter? Ik begin maar niet met appelmoes er doorheen
Bedankt voor de tips!
Wanneer geef je je baby brood of een korst en geef je dan gewoon een korst? Of een soepstengel? Gewoon een stengel geven?
Mijn baby is 6,5 maand. Eet nu 's morgens fruit en 's avonds groenten. En tussendoor melk (combi bv / fv). Ik ben helemaal niet met een pap begonnen, moet dat eigenlijk? Oja en van de week had ik aardappels met broccoli. Echt niet normaal, hij ging er enorm van kotsen. Zo droog ook. Hoe maak je een zelf gemaakt prakje wat natter? Ik begin maar niet met appelmoes er doorheen
Bedankt voor de tips!
DTEEZ!
donderdag 26 augustus 2010 om 23:14
Hey Djoels, combineer je nog? Ik dacht dat je al was gestopt, kennelijk lukt het nog?
Pap hoeft niet hoor. Je geeft melk en je geeft brood (straks dan), dan is pap niet nodig. Mag wel natuurlijk, als jullie dat graag willen. Die van mij blieft het sowieso niet, andere baby's vinden het heerlijk.
Broodkorsten gaf ik helemaal niet eigenlijk, we zijn met 7 maanden begonnen met licht bruinbrood (incl. korst, dat wel).
Soepstengels zijn hartstikke zout, dat kun je beter niet geven. Een broodkorstje is net zo lekker
Over prakjes weet ik niets (stukjes hier!) maar een beetje kookvocht erbij misschien?
Pap hoeft niet hoor. Je geeft melk en je geeft brood (straks dan), dan is pap niet nodig. Mag wel natuurlijk, als jullie dat graag willen. Die van mij blieft het sowieso niet, andere baby's vinden het heerlijk.
Broodkorsten gaf ik helemaal niet eigenlijk, we zijn met 7 maanden begonnen met licht bruinbrood (incl. korst, dat wel).
Soepstengels zijn hartstikke zout, dat kun je beter niet geven. Een broodkorstje is net zo lekker
Over prakjes weet ik niets (stukjes hier!) maar een beetje kookvocht erbij misschien?