Wat te doen met havermout

06-08-2010 09:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pak havermout over. Wat kan ik daar mee maken? Graag alleen lekkere recepten.
300 ml melk, 5 eetlepels havermout. 3 minuten magnetron. geraspte appel en kaneel toevoegen...voila...ontbijt
Koekjes lijken me het enige dat havermout te pruimen maakt :-)

Anders zeg ik: weggooien
En een recept voor de koekjes: Google is je vriend!
quote:misschicken schreef op 06 augustus 2010 @ 09:21:

300 ml melk, 5 eetlepels havermout. 3 minuten magnetron. geraspte appel en kaneel toevoegen...voila...ontbijtIk zei toch lekkere recepten?

Okee, kaneel en appel toevoegen had ik nog niet geprobeerd. Ik doe morgen een nieuwe poging ontbijten met havermoutpap. Denk ik.
quote:irrab schreef op 06 augustus 2010 @ 09:19:

Ik heb een pak havermout over. Wat kan ik daar mee maken? Graag alleen lekkere recepten.Pak havermout weggooien en naar de Mac gaan
Ik zou een paard kopen en daar de haver aan voeren
Havermoutkoekjes zijn écht lekker!!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik gooi regelmatig een paar eetlepels door mijn ontbijtsmoothie heen. Gezond en lekker!
Ik doe elke ochtend in een kom: 200 ml magere yoghurt, 30 gr havermout, 1 kiwi, 1 appel (of ander fruit uiteraard), 200 ml vers geperst sinaasappelsap en een handje diepvriesbosbessen. Staafmixer erin en je krijgt een lekkere en voedzame smoothie en je proeft ook nog 'ns geen moer van de havermout...
googelen op oatmeal cookies
Ha! Die koekjes zie ik wel zitten!!
Ik ken iemand die het gebruikt bij het maken van gehaktballen. Ipv paneermeel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:irrab schreef op 06 augustus 2010 @ 09:23:

[...]

Ik zei toch lekkere recepten?

Okee, kaneel en appel toevoegen had ik nog niet geprobeerd. Ik doe morgen een nieuwe poging ontbijten met havermoutpap. Denk ik.Ik vind het lekker, dus dat ligt geheel aan jou
quote:pruttel schreef op 06 augustus 2010 @ 09:28:

Ik zou een paard kopen en daar de haver aan voeren En dan van de mout bier maken zeker?
Ik heb het niet maar ik zou er zelf pap van maken en aan mijn katten geven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Die smoothies klinken ook goed. Dat durf ik nog wel aan na het drama van vanmorgen.
quote:mylenevalerie schreef op 06 augustus 2010 @ 09:36:

Ik heb het niet maar ik zou er zelf pap van maken en aan mijn katten geven.Kunnen ze daar tegen?
Dus je gaat nu allerlei ingredienten kopen omdat je iets wilt maken van een overgebleven pak havermout?

Ik zou gewoon iets maken wat je sowieso lekker vindt, en dat pak havermout cadeau doen aan de kliko.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn honden blieven geen pap hoor, dan staan ze me aan te kijken of ik niet spoor
Je mag het ook opsturen naar mij
quote:himalaya schreef op 06 augustus 2010 @ 09:38:

Dus je gaat nu allerlei ingredienten kopen omdat je iets wilt maken van een overgebleven pak havermout?

Ik zou gewoon iets maken wat je sowieso lekker vindt, en dat pak havermout cadeau doen aan de kliko.Als je er koekjes van maakt dan ben je achteraf zó blij dat je achteraf er nog extra spulletjes voor gekocht hebt! Zóóóó lekker zijn ze (en maak ze zelf niet anders kan ik mijn verloren gewicht weer op mijn buik schrijven )!
quote:himalaya schreef op 06 augustus 2010 @ 09:38:

Ik zou gewoon iets maken wat je sowieso lekker vindt, en dat pak havermout cadeau doen aan de kliko.Ja. Ik ga alle ideeen en recepten die hier genoemd worden proberen
Of je geeft het weg aan een gezin waarvan er iemand de waterpokken heeft...
Oja, je kan het ook in je badwater gooien. Schijnt goed voor je vel te zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven