Werk & Studie alle pijlers

cao vraagje

06-08-2010 15:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

De nieuwe CAO van mijn vriend is binnen. Nu vragen wij ons af wat met het volgende bedoeld wordt:

Indien de werknemer per week een vaste vrije dag heeft, wordt hij geacht deze vrije dag te hebben genoten indien deze dag samenvalt met een feestdag zoals bedoeld in artikel 17 van deze CAO.

Bedoelen ze dan, dat stel dat er op 2e paasdag gewerkt moet worden en het is zijn vrije dag, dat hij dan dus niet hoeft te werken.

Of bedoelen ze dat hij een andere vrije dag krijgt als er een feestdag op zijn vrije dag valt.

Ik vermoed het eerste, maar ben even benieuwd.
of bedoelen ze dat als zijn vaste dag op een feestdag vakt hij niet een andere dag ervoor in de plaats krijgt

(ik heb werkelijk geen idee, raar officieel taalgebruik ook altijd)
Dat laatste denk ik, wat Starshine zegt dus
Volgens mij staat er dat als je vrije dag samenvalt met met een feestdag je deze vrije dag hebt gehad en niet kunt compenseren.
wauw, ik heb goed gegokt
Ah, ik dacht al zoiets. Toch jammer, zijn vrije dag is altijd maandag, dus daar vallen weleens feestdagen op.

Ik zit zelf in de zorg en daar krijg je daar compensatieuren voor. Mooi systeem is dat.
molie wijzigde dit bericht op 06-08-2010 17:00
Reden: tja...
% gewijzigd
Vallen vaak op maandag..... Ja, nou, inderdaad: 2 per jaar. Wat een ellende.... En Hemelvaart op donderdag, mooi lullig voor en die die dag vrij zijn.

(is het helder dat ik vind dat je zeurt?)
ach zeuren zeuren, ze vind het jammer meer niet.
Dan heb ik nieuws voor je: die compensatieuren van jou zijn er slechts 7,2 per dag en geen 8. Jij levert met dat systeem dus ook gewoon in.

Echt, het werkende leven is niet zo oneerlijk als de meeste mensen denken...
.
Nou Nou, staat er ergens dat ik het reuze oneerlijk vind en protest aan ga tekenen? Relax een beetje zeg. Maar ik zal vaak aanpassen naar weleens als dat minder zeurderig overkomt...

Ik vroeg het me gewoon af, zou leuk zijn toch als je er wel een dag voor kreeg?

Ik vind het systeem zoals wij het hebben mooi geregeld. Je krijgt gewoon de dag betaald als je hem werkt, plus ORT, plus nog een compensatiedag of 7,2 uur, ook prima.
Zoals Starshine zegt dus (niet veel onduidelijks aan die tekst).

Waarom zou je een extra vrije dag krijgen. Als je op maandag je reguliere vrije dag hebt, dan loop je 2e paasdag en 2e pinksterdag mis. So be it. Heb ik ook een tijd gehad toen de maandag mijn reguliere dag was.

Je partner kan misschien wel van dag wisselen? (een andere dag standaard vrij) Nadeel is dan wel dat je geen lang weekend hebt.
O dat hoeft helemaal niet hoor dat wisselen. We vroegen het ons gewoon al af hoe dat zat, als feestdagen altijd op je vrije dag vallen.

En deze zin werden wij niet veel wijzer van, vandaar.

Allemaal bedankt voor de reacties, kan niet meer reageren want ik ga aan het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven