Geld & Recht alle pijlers

hoe spoedbrief naar Frankrijk?

07-08-2010 15:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Probleempje:

mijn schoonzus is op vakantie in Frankrijk haar autosleutel kwijt geraakt. Ze vragen nu aan ons om de autosleutel op te sturen, zo snel mogelijk.

Autosleutel is zo'n credit-card achtig ding, dus zou als brievenpost verzonden kunnen worden.

Alleen: tnt express is in het weekend niet te bereiken. Heb de service nummers gebeld, maar helaas. Van de website van tnt word ik niet veel wijzer, maar het lijkt er op dat verzending (vanaf maandag te boeken), 2 werkdagen duurt. Dan zouden ze woensdag dus de sleutel ontvangen (vrijdag vertrekken ze naar huis, dus dat zou net op tijd zijn, de komende dagen kunnen ze dan helaas de camping niet af).

Ik vind op zaterdag met spoed iets willen versturen en woensdag komt het aan best traag.

Vandaar de vraag: wie kent snellere postorders / andere opties?
Dhl, koeriers?

Fed-ex, UPS?
ups, dhl of andere koeriersdiensten bellen, ik heb via hen weleens vliegtickets (in de goede oude tijd ) naar een vriend verstuurd in Turkije, was er de volgende dag. Niet goedkoop, maar wel de moeite waard voor een autosleutel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Koerier.

Kost wel een bak centen.
Kan de ANBW ze niet helpen, of misschien het hulpsysteem van hun autodealer?
quote:delphicat schreef op 07 augustus 2010 @ 15:24:

Kan de ANBW ze niet helpen, of misschien het hulpsysteem van hun autodealer?Lijkt mij ook wel toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:delphicat schreef op 07 augustus 2010 @ 15:24:

Kan de ANBW ze niet helpen, of misschien het hulpsysteem van hun autodealer?

dat heb ik ze net ook gemaild, lijkt me namelijk de eerste optie.

dhl kan pas vanaf maandag, maar dan wel binnen 1 werkdag bezorgen. is dus al sneller.
DHL, niet goedkoop, wel snel (voorbeeld: binnen 48 uur pakket vanuit ZO Azië in NL). En bovendien héél betrouwbaar, ook fijn!
En tip voor de volgende keer: neem een reservesleutel mee op vakantie. Je hebt namelijk niks aan een reservesleutel op 1500 km afstand van de auto.
O cross. Wat raar dat DHL pas maandag kan.
anwb heb ik gebeld. Kunnen niets voor ze betekenen.

Enige optie volgens hun: autosleutel opsturen.
quote:delphicat schreef op 07 augustus 2010 @ 15:30:

En tip voor de volgende keer: neem een reservesleutel mee op vakantie. Je hebt namelijk niks aan een reservesleutel op 1500 km afstand van de auto.

Ik denk dat ze tip niet meer nodig hebben. Waarschijnlijk hebben ze dat zelf al bedacht.

(al heb ik zelf een man die de reserve sleutel nooit wil meenemen. Er zal op vakantie maar ingebroken worden, ben je beide sleutels kwijt, mijn idee: dat kans op kwijt raken is veel groter dan de kans op een inbraak waarbij beide sleutel gesloten worden).
Dat snap ik dat je schoonzus die tip niet nodig heeft, maar er lezen meer mensen mee op een openbaar forum.

En als je de reservesleutel meeneemt, bewaar je ze natuurlijk niet op dezelfde plek. Het reserveexemplaar stop je bv tussen je sokken of in de voorraadkast. Bij een inbraak nemen ze heus niet de hele boedel inclusief kleding en keukenspullen mee.
quote:El_lebel schreef op 07 augustus 2010 @ 15:29:

DHL, niet goedkoop, wel snel (voorbeeld: binnen 48 uur pakket vanuit ZO Azië in NL). En bovendien héél betrouwbaar, ook fijn!

DHL betrouwbaar en snel?? Nou hier in ieder geval niet.....

vorige week ook een pakje (binnen dld) pas na meer dan een week gekregen, op de site stond allang dat het pakje afgeleverd was maar dat ik er niet was, 2 dagen later vind ik ineens dat briefje in mijn brievenbus.... nee, lekker betrouwbaar hoor, dhl
UPS,per expresse versturen(volgende werkdag voor 12uur bezorgd in Europa) of nog beter(en duurder) per express plus(voor 9uur bezorgd in Europa,wel effe kijken of het een express plus gebied is,anders betaal je de hoge extra kosten maar wordt ie voor 12uur bezorgd,als een express)

UPS werkt alleen niet in het weekend,maar je kan hem maandag op laten halen,is tie er dinsdag..
quote:daffyduck schreef op 07 augustus 2010 @ 16:10:

UPS,per expresse versturen(volgende werkdag voor 12uur bezorgd in Europa) of nog beter(en duurder) per express plus(voor 9uur bezorgd in Europa,wel effe kijken of het een express plus gebied is,anders betaal je de hoge extra kosten maar wordt ie voor 12uur bezorgd,als een express)

UPS werkt alleen niet in het weekend,maar je kan hem maandag op laten halen,is tie er dinsdag..

Ups werd door anwb inderdaad als beste optie gegeven.

Ik ga maandag met ups bellen. In het weekend is er blijkbaar geen verzendservice die komt ophalen (ook wel logisch, zal te weinig animo voor zijn).
Houd er bij DHL (en waarschijnlijk ook de anderen) rekening mee dat ze vooral goed zijn in het bezorgen bij bedrijvenparken e.d.

Ik heb meegemaakt dat ze een brief naar het postkantoor brachten, omdat ze niet 3 kwartier naar een ski-oord wilden rijden voor 1 brief.

De postbode kwam 2 dagen later langs.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 07 augustus 2010 @ 16:29:

Houd er bij DHL (en waarschijnlijk ook de anderen) rekening mee dat ze vooral goed zijn in het bezorgen bij bedrijvenparken e.d.

Ik heb meegemaakt dat ze een brief naar het postkantoor brachten, omdat ze niet 3 kwartier naar een ski-oord wilden rijden voor 1 brief.

De postbode kwam 2 dagen later langs.bij UPS niet hoor,die bezorgen juist heel veel bij particulieren ...
Heeft de man van schoonzus geen reservesleutel?

Is er sowieso geen reservesleutel? Vaag. Ik zou het haar zelf op laten lossen. Een koerier kost klauwen vol met geld. Gaat ze dit terugbetalen?
Tuurlijk is er een reserve sleutel. Die wil ik immers naar Frankrijk sturen. Ligt dus thuis. Partner van schoonzus is... In Frankrijk. Op dezelfde camping.

Zelf laten oplossen vind ik onbeschoft. Het is familie en die help je toch?? Al waren het vage achterburen, dan probeer je toch te helpen.

Terug betalen ga ik blind immers het is familie!!!!

Gelukkig belden ze vanmiddag. Sleutel is door iemand gevonden. Dus eind goed , al goed.
Nou, fijn dat het zo is opgelost, dt50. Hoef jij ook niet meer te stressen over de koerier. En inderdaad, voor familie doe je dit blindelings.
quote:paloma schreef op 08 augustus 2010 @ 19:21:

Heeft de man van schoonzus geen reservesleutel?

Is er sowieso geen reservesleutel? Vaag. Ik zou het haar zelf op laten lossen. Een koerier kost klauwen vol met geld. Gaat ze dit terugbetalen?Aardig ben jij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven