Eindelijk weer kriebels...

01-08-2010 15:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag even jullie mening horen/lezen...

Drie jaar geleden heb ik een enorme rot relatie gehad met heel veel bedrieg, gelieg, vreemdgaan, manipulatie en dergelijke. Deze relatie heeft heel veel sporen nagelaten waaronder het feit dat ik tot voor kort niks meer kon voelen voor iemand, behalve lust...

Nu is er twee weken geleden een nieuwe jongen bij ons komen werken, waarmee het al vanaf het begin goed klikte. Aan allerlei dingetjes merk ik dat die klik niet alleen van mijn kant komt, maar dat hij het ook merkt. Ik durf het alleen niet echt te geloven, omdat ik gewoon slecht van vertrouwen ben en vaak al uitga van het ergste om zo maar niet weer gekwetst en teleurgesteld te worden. Ik merk wel dat ik al echt een beetje kriebels krijg door hem n aan de ene kant vind ik het fijn dat ik weet dat er dus toch jongens rondlopen die iets losmaken bij me maar aan de andere 'scares it the hell out of me'.

Vorige week zaterdag zijn we met nog twee collega’s gaan lunchen en dat was al erg gezellig en af en toe flirterig. Een collega probeerde ons zelfs al te koppelen, waar hij heel luchtig op reageerde. Gisteren zijn we weer gaan lunchen met nog een collega erbij en er waren allerlei kleine aanrakingen, zoals dat ik zei dat hij maar zweethandjes had en hij dan echt over mijn hele hand wrijft gedurende 15 seconden ofzo, hij kwam op een gegeven moment heel dicht tegen me aan zitten, keek me vaak diep in mijn ogen aan, vroeg al naar de volgende ‘afspraak’, dat soort dingetjes...

Het enige lastige vind ik nu om mijn geduld te bewaren, om hem niet meteen mee uit te vragen, meteen uit te testen wat hij van mij vind, terwijl ik weet dat dat beter zou zijn. Wat vinden jullie hiervan allemaal? Bedankt alvast!
wie zich niet kwetsbaar durft op te stellen, mist veel, vind ik.
Heerlijk toch! Geniet vooral van die kriebels, en de wetenschap dat iemand dit weer in je los kan maken...
Ik probeer er ook van te genieten, maar alle doemscenario's vliegen maar door m'n hoofd :$ Maar vinden jullie dat ik moet wachten totdat hij me ergens mee heen vraagt of is het oké als ik dit zelf doe?
Je kunt hem zelf ook vragen hoor, waarom niet? Een beetje initiatief wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd..
probeer te beseffen dat dit een nieuwe man is en hij niet je ex-vriend is.

die doemscenario's passen bij je ex-vriend, maar je weet niet hoe je collega is, dus kun je hem niet veroordelen.

maar ik snap je wel.

ik heb ongeveer hetzelfde. ook een rottige relatie achter de rug, die ook echt z'n sporen heeft nagelaten. en verliefd zijn wat is dat? soms heb ik het idee dat ik het gewoon niet meer word.

maar probeer er van te genieten. nieuwe kansen.
quote:Watermanvrouwtje schreef op 01 augustus 2010 @ 16:23:

Ik probeer er ook van te genieten, maar alle doemscenario's vliegen maar door m'n hoofd :$ Maar vinden jullie dat ik moet wachten totdat hij me ergens mee heen vraagt of is het oké als ik dit zelf doe?Wachten is zoooo 1850
Nee, hoor niet 1850.

In 1996 kwam de film 'Sens and Sensibility' uit!

QUOTE:

PrijzenOscar (Academy Award) : Beste aangepaste script

BAFTA : Beste film

Beste actrice

Beste vrouwelijke bijrol

Golden Globe Award : Beste film - Drama

Beste script

Gouden Beer : Beste speelfilm

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Begin nooit met een collega, krijg je toch alleen maar problemen van. Jeejtje wat zijn er veel verliefdheden op het werk tegenwoordig.

Is hij uberhaupt singel?
bedrieg moet bedrog zijn.
quote:Jaja007 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:08:

Nee, hoor niet 1850.

QUOTE:

Beste actrice

Beste vrouwelijke bijrol

Beste script

Ehhmmm... die film speelt zich wel af rond 1800
quote:lichtpuntjes schreef op 01 augustus 2010 @ 18:31:

Begin nooit met een collega, krijg je toch alleen maar problemen van. Jeejtje wat zijn er veel verliefdheden op het werk tegenwoordig.

Is hij uberhaupt singel?

Laat ze!

En "singel" is "single"
quote:mywickedlife schreef op 01 augustus 2010 @ 19:25:

[...]

Laat ze!

En "singel" is "single"Haha ja had ik idd verkeerd geschreven getypt
Dat iemand mijn 'bedrieg' gaat verbeteren... daarvoor heb ik dit onderwerp niet geopend maar goed dat terzijde...

Ik snap jullie reactie over het feit dat het een collega is, maar bij ons heerst nogal een informele werksfeer en toen een andere collega grapte over ons als koppel zei onze baas alleen maar dat ze daar geen enkel probleem mee zou hebben (ken mijn bazin ook al een jaar of 10 uit een andere situatie).

Haha ik vind ook dat vrouwen niet hoeven te wachten op het initiatief van de man, maar ik ben vaak zo ongeduldig, wil gelijk weten hoe iets zit, terwijl dat vaak nog niet eens te weten valt zeg maar... Ik heb die fout vaker gemaakt, waardoor mannen vaak een ietwat benauwd idee krijgen ofzo, terwijl dat niet zo bedoeld is maar wel zo overkomt. Dat wil ik voorkomen, want stiekem vind ik hem wel erg leuk...
Nee, maar is wel mooi meegenomen voor de toekomst, toch?
heel begrijpelijk dat je angstig bent na een rot relatie om je te geven aan een andere man en fijn dat je een man hebt gevonden die de verliefdheidsgevoelens in je los maakt

Alleen weet ik uit ervaring dat een relatie op het werk niet bevorderlijk werkt voor de sfeer op het werk. Natuurlijk hangt dit af van het werk en de sfeer op je werk af... Maar dit vroeg je niet ;) Of je hem gewoon zelf mee uit moet vragen? Ik zou zeggen van wel (mits je er zeker van bent dat je wilt gaan daten met een collega ;))

Succes en laat je weten wat je gaat doen en hoe het afloopt? ;)
Nouja nog een reden dat het niet zoveel uit zou maken als het daadwerkelijk iets zou mogen worden is dat ik dit werk nu voor een jaartje gedaan heb tussen mijn studies door en hij in september, net als ik, ook weer begin met studeren. Dan zien we elkaar alleen nog op de zaterdagochtend tijdens werk, dus dat valt wel mee toch?!

Denken jullie verder eigenlijk wel dat de dingen die ik noem (de aanrakingen enzo) signalen van interesse van zijn kant zijn of kan dit ook zomaar zijn? Ik weet andere mensen altijd hele goede raad te geven, maar als ik het mezelf zou moeten geven lukt het voor geen meter!!

@ IdMe, bedankt voor je leuke reactie en ik laat weten hoe het afloopt!
Ohja hij is vrijgezel! Anders zou ik ook niet met hem willen daten (logisch in mijn ogen)...
Even een update voor degene die het lezen wil...

Gisteren terrasje gedaan met hem en nog een collega (jongen die mij wel ziet zitten, om het allemaal nog gecompliceerder te maken :s). Nadat we op het terras wat gegeten hadden enzo bracht hij me naar huis, heb 'm gevraagd of hij nog iets wilde doen en we zijn toen een film gaan huren en kijken bij mij. Voorafgaand aan het terras vertelde hij me in de auto dat hij nog iets moest zeggen en dat hij wel een vriendin heeft, maar meer omat ze nog samen op vakantie gaan komende week. Ik schrok hier wel een beetje van, dacht serieus dat hij vrijgezel was aangezien hij dit zo zei op het werk, maar hij wilde gewoon niet tussen alle collega's praten over zijn relatie, heel begrijpelijk vind ik.

Maar goed eenmaal bij mij thuis hebben we gezellig samen film gekeken, half tegen elkaar aan maar op zo'n manier dat er wel ergens sprake van kan zijn maar ook juist helemaal nergens sprake van kan zijn. Hierna ben ik nog met hem mee gelopen naar buiten en gaf hij mij een knuffel toen hij ging. Toen ik naar binnen liep had ik een beetje een vreemd gevoel, dus ben ik naar buiten gerend. Heb 'm toen gezegd dat we er het op het werk maar even niet over moeten hebben dat we samen film gekeken hebben omdat mensen dan dingen gaan denken enzo terwijl hij een relatie heeft. Verder nog even gepraat en heb hem wel gevraagd wat er nu is tussen ons, of ik bepaalde signalen verkeerd geinterpreteerd heb. Dit was niet het geval zei hij, hij heeft het idee dat er meer is tussen ons. Gaf ook aan meer te willen doen dan me alleen een knuffel te geven. Heb hem daarop wel gevraagd hoe groot de kans is dat zijn relatie toch nog een vervolg krijgt; toen gaf hij wel aan dat hij het echt niet weet. Ik heb hem gezegd dat ik dat begreep en hoopte dat hij gewoon eerlijk tegen me blijft, no matter what. Hij gaf aan dit zeker te willen doen, mede omdat we in zo'n korte tijd ook vrienden zijn geworden. Heb 'm nog twee dikke knuffels en kussen op z'n wang gegeven en ben toen uit de auto gestapt. Heb hem later gesmst dat ik hem niet meer zou smsen tot na zijn vakantie omdat ik wil dat hij de ruimte heeft om over alles na te kunnen denken e.d.

Ik hou nu dus gewoon een heel dubbel gevoel over aan dit alles, durf niet te hopen op meer dan dit omdat hij nog in een (doodgebloede) relatie zit en ik altijd tegen vrienden roep dat mensen hun partner bijna nooit dumpen voor een ander. Aan de andere kant is er dus wel degelijk iets tussen ons en kan ik dat toch ook niet negeren, wat als hij in deze relatie blijft, wetende dat hij genoeg voor me voelt om meer met me te willen dan allen een knuffel (en hij is absoluut niet de jongen die dat zomaar wilt met meisjes ofzo, anders was het gisteren misschien ook wel gebeurt, al zit ik zo ook absoluut niet in elkaar), dat is dan toch ook niet helemaal oké?

Vinden jullie wel dat ik juist gehandeld heb in deze situatie? Kon de liefde maar eens gewoon simpel zijn... :(
quote:Watermanvrouwtje schreef op 09 augustus 2010 @ 13:36:

Even een update voor degene die het lezen wil...

Gisteren terrasje gedaan met hem en nog een collega (jongen die mij wel ziet zitten, om het allemaal nog gecompliceerder te maken :s). Nadat we op het terras wat gegeten hadden enzo bracht hij me naar huis, heb 'm gevraagd of hij nog iets wilde doen en we zijn toen een film gaan huren en kijken bij mij. Voorafgaand aan het terras vertelde hij me in de auto dat hij nog iets moest zeggen en dat hij wel een vriendin heeft, maar meer omat ze nog samen op vakantie gaan komende week.

Deze smoes klinkt me niet geheel onbekend in de oren.

Ik schrok hier wel een beetje van, dacht serieus dat hij vrijgezel was aangezien hij dit zo zei op het werk, maar hij wilde gewoon niet tussen alle collega's praten over zijn relatie, heel begrijpelijk vind ik. Dit vind ik helemaal niet zo begrijpelijk voor iemand die wel overweegt iets met een collega te beginnen. Als je werk en prive zo nodig gescheiden wil houden dan is iets met een collega beginnen natuurlijk wel het laatste wat je zou moeten doen.

Maar goed eenmaal bij mij thuis hebben we gezellig samen film gekeken, half tegen elkaar aan maar op zo'n manier dat er wel ergens sprake van kan zijn maar ook juist helemaal nergens sprake van kan zijn. Misschien niet zo leuk om te horen. Maar als het op een manier is waarbij er eventueel wel sprake van iets zou kunnen zijn, dan vind ik dat niet netjes van hem als hij nog een vriendin heeft.

Hierna ben ik nog met hem mee gelopen naar buiten en gaf hij mij een knuffel toen hij ging. Toen ik naar binnen liep had ik een beetje een vreemd gevoel, dus ben ik naar buiten gerend. Heb 'm toen gezegd dat we er het op het werk maar even niet over moeten hebben dat we samen film gekeken hebben omdat mensen dan dingen gaan denken enzo terwijl hij een relatie heeft. Verder nog even gepraat en heb hem wel gevraagd wat er nu is tussen ons, of ik bepaalde signalen verkeerd geinterpreteerd heb. Dit was niet het geval zei hij, hij heeft het idee dat er meer is tussen ons. Gaf ook aan meer te willen doen dan me alleen een knuffel te geven.

Vind ik ook niet netjes als je nog een vriendin hebt.

Heb hem daarop wel gevraagd hoe groot de kans is dat zijn relatie toch nog een vervolg krijgt; toen gaf hij wel aan dat hij het echt niet weet. Ik heb hem gezegd dat ik dat begreep en hoopte dat hij gewoon eerlijk tegen me blijft, no matter what. Hij gaf aan dit zeker te willen doen, mede omdat we in zo'n korte tijd ook vrienden zijn geworden. Heb 'm nog twee dikke knuffels en kussen op z'n wang gegeven en ben toen uit de auto gestapt. Heb hem later gesmst dat ik hem niet meer zou smsen tot na zijn vakantie omdat ik wil dat hij de ruimte heeft om over alles na te kunnen denken e.d.

Ik hou nu dus gewoon een heel dubbel gevoel over aan dit alles, durf niet te hopen op meer dan dit omdat hij nog in een (doodgebloede) relatie zit en ik altijd tegen vrienden roep dat mensen hun partner bijna nooit dumpen voor een ander.

Het zou ook niet best zijn als hij haar voor jou dumpt. Het zou alleen goed zijn als hij zijn relatie verbreekt omdat de relatie niet goed meer is.

Aan de andere kant is er dus wel degelijk iets tussen ons en kan ik dat toch ook niet negeren, wat als hij in deze relatie blijft, wetende dat hij genoeg voor me voelt om meer met me te willen dan allen een knuffel (en hij is absoluut niet de jongen die dat zomaar wilt met meisjes ofzo, anders was het gisteren misschien ook wel gebeurt, al zit ik zo ook absoluut niet in elkaar), dat is dan toch ook niet helemaal oké? Wat is dan niet helemaal ok? Hij bedoel je?

Vinden jullie wel dat ik juist gehandeld heb in deze situatie? Kon de liefde maar eens gewoon simpel zijn... :(

In je OP schrijf je dat je een rot relatie hebt gehad met bedriegen, liegen en vreemdgaan. Daarna heb je een hele periode gehad dat je je niet meer kon open stellen. Als ik eerlijk ben lijkt dit me nou niet direct de aangewezen persoon om dat nou wel weer bij te gaan doen:

- Bedriegen van zijn vriendin: check (of vindt jij een relatie alleen aanhouden vanwege een vakantie geen bedriegen? is een ander meisje vertellen dat je gevoelens voor haar hebt geen bedrog? is iemand die je pas twee (!!) weken kent eerder laten weten dat je het wil uitmaken dan aan jouzelf geen bedrog?)

- Liegen: check

- Vreemdgaan: is hoe je het interpreteert maar ik neig naar check.

Kortom, volgens mij gaat de toekomst zich herhalen met deze man. Heb je er wel eens over nagedacht wat je eigen aandeel er in is geweest dat je in je vorige relatie voorgelogen en bedrogen werd? Want ik krijg de indruk dat jij je ogen gewoon sluit bij alarmsignalen.
@ Letgo: bedankt voor je eerlijke reactie, snap jouw reactie volkomen. En de dingen die je zegt zijn ook allemaal al door mijn hoofd geschoten, maar de meeste dingen kan ik wel weerleggen vind ik. Zo hebben we niks met elkaar gedaan, hij is eerlijk geweest over hoe hij zich voelde gisteren (dat hij eigenlijk meer wilde doen), ik ben het met je eens dat het ook een soort van bedriegen is, alleen al om met een meisje die je wel ziet zitten film te gaan kijken, hij gaf het zelf ook al aan. Ik denk dat hij zelf gewoon voor een groot dilemma staat. Ik heb zelf expres niet aangedrongen tot meer dan wat er gebeurd is, ik weet hoe kut het is om voorgelogen te worden, al zijn deze twee jongens totaal niet met elkaar te vergelijken. Mijn ex was meer het type dat vreemdging tijdens uitgaan e.d. gewoon voor de spanning. Hij was een type die schijt had aan alles en iedereen, of het nu zijn familie, mijn familie, zijn vrienden, mij betrof, hij loog en bedroog iedereen. Mijn ex was zwaar gokverslaafd en deze verslaving kwam in alles tot uiting, zeer manipulatief, egoistisch e.d. Sorry, maar mijn bijdrage aan zijn vreemdgaan was nihil.

Dit is toch meer een kwestie van gevoelens. Ik heb hem nu ook expres gezegd dat ik hem niet meer zal smsen tot na zijn vakantie omdat ik wil dat hij zijn keuze goed maken kan. Maar goed morgen zal ik hem weer zien op het werk dus volledig met rust laten is toch onmogelijk.

Time will tell...
quote:Jaja007 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:08:

Nee, hoor niet 1850.

QUOTE:

Beste actrice

Beste vrouwelijke bijrol

Beste script

Geschreven in 1811 Of eigenlijk in de jaren daarvoor.
Misschien kunnen jullie een eigen topic starten over dit onderwerp?
Watermanvrouwtje, ik vind je eerlijk gezegd heel naief overkomen dat je nu al zijn gedrag en zo goed praat. Deze man is het gewoon niet. HIj zit nog in een relatie, wat ie ook zegt of doet. Stel, en dat is heel uitzonderlijk, dat ie voor jou zal gaan en zijn relatie zal verbreken, dan nog zal hij tijd nodig hebben het te verwerken. Laat deze gaan en ga kijken voor een beschikbaar exemplaar.
quote:Watermanvrouwtje schreef op 09 augustus 2010 @ 21:09:

Misschien kunnen jullie een eigen topic starten over dit onderwerp?Niet zo kattig!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven