Kenia?!?!

05-08-2010 17:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even helemaal gehad, en wil graag in december (nog voro de kerstvakantie) twee weken naar Kenia. Helaas nog vier maanden wachten dus. En ik ben nu al moe.

Wat ik zoek: een relaxed, enigszins betaalbaar resort, liefst all inclusive zodat ik me nergens druk over hoef te maken, waar ik lekker kan duiken (dag of 3-4, denk ik zo) en een dag of 3-4 op safari kan. Dat laatste wil ik dan graag met een lokale operator zelf regelen, hoef niet aan het handje meegenomen te worden.

Voor de rest wil ik onderuit onder de parasol, dus een spa erbij is ook wel lekker. Heb gehoord dat sommige hotels nogal druk worden bezocht door 'beach boys'. Op zich geen moeite mee, maar het moet niet te gek worden.

Wat is de beste uitvalsbasis? Diani of Malindi? Of andere plaats? Goede lokale operators? Resorts?
We vertrekken 13 september, nog maar 5 weekjes!
Dat is al best snel!

Ik moet nog een maandje langer wachten.
quote:germanwings schreef op 09 augustus 2010 @ 11:50:

Zo en ik heb geboekt!!!

Oh en wat heb ik er zin in!!!!!!!!! Ik wil beesten zien en duiken en relaxen!

Alle tips welkom!

Welk hotel neem je, Germanwings? Of kijk je ter plekke? Ik ben ook wel benieuwd naar het duiken, hoor er wisselende berichten over.

Edit: Volgens mij heb je dat al verteld. Is het dat ook echt geworden? Als jij nou een leuk verslag doet, kan ik het misschien ook wel boeken.

Het wordt voor ons geen echte duikvakantie, maar meer rust-watzien - hangen - drinken - beetje duiken e.d.
Het is idd die geworden die ik al eerder genoemd had, benieuwd hoe het ons tussen de duitsers gaat bevallen

En ik wil ook niet de hele tijd duiken hoor, ik wil ook een beetje niksen

En we gaan ook maar 9 dagen, dus zoveel tijd hebben we ook niet, maar voor eerste echte vakantie zonder kind vind ik dat al lang genoeg.
Maakt mij niet zoveel uit, Duitsers. Ik zie wel in beoordelingen e.d, dat Duitsers kritischer zijn dan Nederlanders.

Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen!
Mij ook niet, ik woon er toch al tussen
DeutscheFlügel, dus eigenlijk.
Hallo Yasmijn,

Wij willen graag een safari doen in Kenia en Tanzania. Wij hadden hiervoor reeds contact opgenomen met Antony omdat wij ergens een goede review hadden gelezen. Hij heeft voor ons een 12 daagse Itinery voorgesteld vertrekkend van Nairobi en eindigend in Kilimanjaro. Aangezien er zoveel verschillende operators zijn, waren wij op zoek gegaan naar nog wat extra info en reviews betreffende Kenya Wildlife. Toen kwamen wij op dit forum en jou berichtjes terecht. Natuurlijk is het ons niet onopgemerkt gebleven dat je voorstelde aan een aantal mensen om zelf met je goede vriend contact op te nemen om een voordeligere prijs te kunnen bekomen. Ik wens ook niet echt zijn voorgestelde prijs in dit forum te vermelden maar misschien kunnen wij dit via mail eens verder bespreken? Mijn adres is helena_ferri@hotmail.com Wij willen een avontuur met zijn company zeker een kans geven maar zijn nu vooral omwille van de prijs nog wat verder gaan kijken. Kan jij ons helpen?

Groetjes Helena
Yasmijn, kun jij me ook in contact brengen met die vriend van jou? Wij zouden 2 dagen naar Tvaso (?) willen.

Wat zijn de mogelijkheden daar eigenlijk? Kan iemand me daar iets meer over vertellen? Hoe gaat zo'n safari eigenlijk? Rijdt je dan de hele dag een beetje rond met de auto op zoek naar 'beesten'? En wat voor overnachtingsmogelijkheden heb je daar dan in het park?
weer even up
Leuk dat jullie ook geboekt hebben, germanwings! En jeetje, zulke goedkope tickets klinken wel erg aantrekkelijk! Nou ja, wie weet, als het ons bevalt gaan we misschien nog wel een keer!

Wij willen waarschijnlijk ook naar Tsavo gaan (alhoewel de Masai Mara nóg gaver klinkt, denk ik dat dat voor ons (wij zitten in Malindi) door de binnenlandse vlucht te duur wordt, dus ik heb eigenlijk dezelfde vragen als jij!

Ik zag wel op de kaart dat Tsavo veel groter is dan de Masai Mara, dus misschien minder kans om beesten te spotten omdat ze meer verspreid kunnen zitten?

Oh en we hoorden gister weer iemand die het had over de tse tse vlieg in Kenia en dat je daar een slaapziekte van kunt krijgen, is dat een groot risico? Ik wil deze week sowieso ook de GGD nog even bellen om dat soort dingen te vragen, ook over malaria pillen. Ik ben eigenlijk een beetje eigenwijs en zou het het liefste niet preventief malaria pillen slikken omdat ik geen zin heb in de bijwerkingen, maar iedereen om me heen vindt het maar een dom plan. Maar ja, als je leest dat je ook malaria kan krijgen terwijl je die pillen wel slikt, waarom zou ik ze dan nemen??
Leuk, een Kenia-topic!

Vriend en ik willen komend jaar graag een safari doen in Kenia. Tanzania mag trouwens ook.

Omdat dit onze eerste safari wordt, en we niet verwachten snel weer te gaan (once-in-a-life-time gevoel), willen we een soort Best of trip gaan maken.

Momenteel staan de volgende parken op het lijstje:

- Masai Mara

- Tsavo

- Amboseli

- Lake Nakuru

Wie heeft aanvullingen of wijzigingen voor een supersafari van ongeveer 7 dagen?

Als echte Hollander zou ik ook natuurlijk geïnteresseerd zijn in de connecties van Yasmijn :-). De website heb ik al ontdekt via een ouder safari-topic. Yasmijn, mag ik je misschien een mailtje sturen?
Ik zit trouwens nog te dubben over wanneer te gaan.

April zou ons het beste uitkomen, maar dan schijnt het regenseizoen te zijn.

We willen het liefst in een droge tijd gaan en een glimp opvangen van de grote trek. Heeft iemand tips?
quote:meissie_83 schreef op 11 augustus 2010 @ 21:49:

Oh en we hoorden gister weer iemand die het had over de tse tse vlieg in Kenia en dat je daar een slaapziekte van kunt krijgen, is dat een groot risico? Ik wil deze week sowieso ook de GGD nog even bellen om dat soort dingen te vragen, ook over malaria pillen. Ik ben eigenlijk een beetje eigenwijs en zou het het liefste niet preventief malaria pillen slikken omdat ik geen zin heb in de bijwerkingen, maar iedereen om me heen vindt het maar een dom plan. Maar ja, als je leest dat je ook malaria kan krijgen terwijl je die pillen wel slikt, waarom zou ik ze dan nemen??Omdat je aan malaria kunt overlijden en je als je al tabletten gebruikt het meestal milder verloopt en je dus meer tijd hebt om medische hulpt te zoeken!
quote:germanwings schreef op 11 augustus 2010 @ 22:05:

[...]

Omdat je aan malaria kunt overlijden en je als je al tabletten gebruikt het meestal milder verloopt en je dus meer tijd hebt om medische hulpt te zoeken!

oh, tja, dat is wel een goede reden

Ik heb vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij de GGD!
Hallo Yasmijn,

Wij willen graag een safari doen in Kenia en Tanzania. Wij hadden hiervoor reeds contact opgenomen met Antony omdat wij ergens een goede review hadden gelezen. Hij heeft voor ons een 12 daagse Itinery voorgesteld vertrekkend van Nairobi en eindigend in Kilimanjaro. Aangezien er zoveel verschillende operators zijn, waren wij op zoek gegaan naar nog wat extra info en reviews betreffende Kenya Wildlife. Toen kwamen wij op dit forum en jou berichtjes terecht. Natuurlijk is het ons niet onopgemerkt gebleven dat je voorstelde aan een aantal mensen om zelf met je goede vriend contact op te nemen om een voordeligere prijs te kunnen bekomen. Ik wens ook niet echt zijn voorgestelde prijs in dit forum te vermelden maar misschien kunnen wij dit via mail eens verder bespreken? Mijn adres is helena_ferri@hotmail.com Wij willen een avontuur met zijn company zeker een kans geven maar zijn nu vooral omwille van de prijs nog wat verder gaan kijken. Kan jij ons helpen?

Groetjes Helena

quote:yasmijn schreef op 06 augustus 2010 @ 09:52:

Neptune is aan de noordkust, zou ik niet doen, Mel. Zuidkust is mooier, rustiger en een betere uitvalsplek voor duiken.

Kijk eens naar Leopard Beach, Diani Reef Resort of Leisure Lodge. Er zijn veel mooie hotels aan de zuidkust.

Ticket met los hotel kan heel goed! Goedkope tickets in de gaten houden en daar kun je ter plaatse goed zelf boeken (handelen!)

Echter, ik zou dan voor een cottage gaan. Veel leuker. Ik wil je wel helpen met alles.

Safaris dienen geboekt te worden bij mijn zeer goede vriend Antony, wijd en zijd bekend aan de hele kust. Ik kan jullie een fikse korting bedingen.

Ik ben heel vaak in Kenia geweest inderdaad, heb er zelfs gewoond en ik had een relatie met bovenstaande safariboer

Een gouden vent.

Mijn moeder is op 23-12-09 op haar vakantie gestorven aan een zeer plotselinge onverwachtse hersenbloeding in Kenia.

Wij moesten halsoverkop vertrekken naar MBS. Het was een verschrikking. Ze was in coma en tot wij er waren ving A mijn stiefpaps op en regelde van alles.

Na 3 dagen was ze 100% hersendood en heb ik getekend om de beademing te stoppen.

Wij zijn op 24-12 teruggekeerd naar NL en mijn mama kwam 2de kerstdag thuis en op 29-12 hebben we haar gecremeerd.

Wij wilden a.s nov weer gaan, maar omdat de verbouwing van ons huis iets uitloopt, gaat 'm dat niet worden.

Dus gaan wij in febr. Gewoon met een los ticket. En daar huren we een cottage.

Ik weet wel safariprijzen, maar die zijn dus met fikse korting omdat ik het ben, en die kan ik derhalve hier niet neerzetten, kan wel via mail.

Ik bel A dan, zeg hem hoeveel pax en wat jullie willen, Tsavo, Amboseli, Masai Mara, wat dan ook, en hoeveel dagen en dan komt hij met een offerte voor mij die ik dan aan jullie doorgeef en als je eenmaal daar bent, dan regelt hij alles verder. Hij haalt je dan op en alles.

Gaat helemaal goedkomen.
Nog een keer up zodat ik hoop dat Yasmijn hem ziet....
quote:germanwings schreef op 16 augustus 2010 @ 17:37:

Nog een keer up zodat ik hoop dat Yasmijn hem ziet....Dank je, GW!
Up voor Yasmijn
Hier ben ik!

Wie meer info over A wil, en hoe te regelen, kan mij mailen.

yasmijndewinter@hotmail.com

Ik geef jullie dan mijn echte voornaam, en dan zeggen jullie tegen hem (per sms is het beste en snelste, die man is vastgegroeid aan zijn telefoon, ik geef dan ook zijn nummer) dat je een vriendin van ***** bent en dan komt alles goed.
Thanks, mail is onderweg
Want omdat ie zelf vaak mee is op safari en er ook vaak geen stroom is, kan ie soms geen mail checken, dus sms is het allerhandigst.
Ferriboot, heb je gemaild.
Jou ook, GW
heb nog niets gehad....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven