April 2011 mama's

01-08-2010 11:38 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?

NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
Gefeliciteerd voor alle nieuwe meiden!

Ik vind het erg leuk dat er af en toe moeders van april 2010 een kijkje komen nemen. Een moment van herinnering: o ja, al die emoties en gevoelens van het prille begin. En dan heb je een jaar later je kindje. Er is van alles gebeurd. Leuk.

@Felien, ja ik denk nu ook aan mijn dochter. Dus wil ik meer weten dan vorige keer. Maar het moeilijke is ook: waar trek je de grens? Ik weet uit ervaring dat er nog een miljoen andere dingen kunnen gebeuren die je niet kunt testen. Wij hebben met dochter twee maanden ernstig ziek in het ziekenhuis gezeten en zaten toen zelf in het Ronald McDonald huis. Het leven is niet maakbaar, weet ik nu. Geluk is vluchtig.

Gelukkig is met dochter nu alles prima. Maar ik heb nog steeds contact met ouders waarbij dit anders is. Er zijn geen garanties. Dus toch maar even een gesprek met mijn,wat filosofische, verloskundige. Wie weet werpt zij nieuw licht op de zaak.

Ik ben veel te laat op mijn werk. Het lijkt niet zo belangrijk. Ik ben ook voor zwangerschapsverlof in het begin van je zwangerschap.........
MissTT oh wat heftig zeg. Echt de grootste nachtmerrie van elke ouder dat je kindje iets mankeert.

Ik ben er niet bang voor of zo, ga er van uit dat het goed zit. Anders heb je ook geen leven.

Ik had gisteren een beetje een minder dagje, mijn borsten waren ineens helemaal niet meer gevoelig, dus schoot een beetje in de stress. Nu had ik dat bij mijn eerste zwangerschap ook weleens, maar toch. Vandaag eigenlijk nog steeds niet erg gevoelig, wel nog misselijk.

Maak me dus wel een beetje druk en zal blij zijn als het 19 augustus is. Nog 1 weekje tot de echo.

Zijn bij jullie de kwaaltjes ook wisselend?
OK, stuk getypt, is het weer weg...

Welkom Loos, leuk dat je je bij ons aansluit! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En leuk, een derde! Toch ook wel weer spannend, denk ik?

Felien: klinkt herkenbaar. Wel spannend hoor, volgende week de echo... Bij mij wisselen de kwaaltjes inderdaad ook, op zich is dat niks om je zorgen over te maken. Maar ja, het blijft natuurlijk onzeker...

MisTT: wat had je dochter na haar geboorte? En heeft ze er nog iets aan overgehouden of is ze nu kerngezond? wel fijn, als het ook goed kan gaan, maar je hebt helemaal gelijk, het leven is niet maakbaar en het komt zoals het komt. Mijn moeder zij toen ik voor het eerst zwanger was ook al, de angst dat er iets mis gaat blijf je nu je hele leven houden, daar zul je mee moeten leren leven. Maar als je in je omgeving ziet hoe het muntje ook de verkeerde kant op kan rollen dan is dat natuurlijk wel moeilijk, hoewel het je ook het gevoel kan geven dat het leven niet vanzelfsprekend is en je er gewoon van moet genieten zolang het goed gaat.

Hopenopwondertje: spannend, dus ook in september de echo! Wordt een drukke maand met echo's voor de april mama's!!

Wij gaan over een week lekker met vakantie. Heb er wel zin in hoor, ben er wel aan toe. Moet zeggen dat de angst dat het misgaat nu ook wat minder is. Heb wat meer klachten (bij vlagen een beetje misselijk in de loop van de dag, mijn borsten, met name 's avonds en bij plotselinge druk als niezen of hoesten soms pijnscheuten in mijn lies, dat schijnt ook een goed teken te zijn van een groeiende baarmoeder), daar hou ik me maar aan vast. Heb ook het idee dat mijn overleden schoonvader dichtbij is en dat geeft ook steun. Of het zo is, joost mag het weten, maar het geeft mij nu wel een rustig gevoel. Helemaal toen mijn schoonmoeder vertelde dat ze een aantal weken geleden ineens voelde dat ze naar zijn graf moest omdat hij wat zou willen vertellen... mijn zwangerschap wellicht? Ineens kon ze het plaatsen toen wij vertelden dat nummer 2 in aantocht is... Steun is gewoon fijn, of het nou goed gaat of niet, je kunt er nu maar beter toch wat van genieten, anders duren de komende vier weken tot de echo nog wel heul errug lang!!
Oh Herah wat lekker zeg. Waar ga je naar toe?

Als jij steun ondervind van het gevoel dat je schoonvader dichtbij is, is dat toch hartstikke fijn. Ik ben heel nuchter, maar er kan best meer zijn tussen hemel en aarde. En dat je schoonmoeder het gevoel had dat ze daar naar toe moest, vind ik wel heel bijzonder.

Ik was dus helemaal niet onzeker tot eigenlijk nu toe. Ineens slaat de spanning zo toe.

Hoe is het met de rest. Ik zag dat Jufjen vandaag een afspraak had bij de VK.
Felien, maak je niet teveel zorgen (ik weet het, makkelijk gezegd), want het gaat vast goed! De eerste weken dacht ik heel erg ' sjemig, in 10% van de gevallen gaat het niet goed, daar hoor ik dit keer vast bij' en sinds vorige week denk ik meer ' hee, in 90% van de gevallen gaat het gewoon goed!' Dat geldt vast voor jou ook meid! Is er een specifieke reden dat je je zorgen maakt, omdat je minder voelt? Bij mij is het ook niet constant aanwezig hoor...

Wij gaan naar Oostenrijk, maar eerlijk gezegd word ik nu niet zo vrolijk van het weer daar Aan de andere kant, het lijkt eind volgende week beter te worden en we hebben ook nog eens een lekker ruim appartement met overdekt zwembad erbij, dus ook als het slecht weer is komt het vast goed. Maar ja, aan de andere kant, ik vind mooi weer toch ook wel bij vakantie horen. Hoewel ik weet dat Oostenrijk lang niet altijd mooi weer heeft (het is er niet voor niets zo groen) hoopte ik wel op een beetje zon... We zullen zien hoe het gaat worden!

Welke bestemmingen hebben de anderen die nog weg gaan? Leonidas, waar gaan jullie naartoe?
zo, heel wat verhalen alweer. Hebben de meesten van jullie al de eerste afspraak bij de VK gehad? en sommigen zelfs al de echo (gepland) Ik moet morgen even bellen voor een 1e afspraak bij de vk, ben benieuwd wanneer ik de echo mag hebben. Ik vind het zeker weer net zo spannend als bij de eerste twee keren, misschien nog wel spannender! Zal dus blij zijn als de eerste kritieke weken achter de rug zijn.

Merk overigens vrij weinig, geen misselijkheid of vermoeidheid of iets dergelijks. alleen moet ik er iedere nacht rond 4u uit om naar het toilet te gaan, en inderdaad (zoals iemand anders hier schreef) bandenpijn als je niest of hoest!

Loos
Herah: nee heb geen redenen eigenlijk, misschien omdat de echo dichterbij komt en ik het toch ineens wel weer spannend vind.

Ik ben ook iets teveel op internet geweest, word je ook niet vrolijk van.

Behalve dat mijn borsten minder gevoelig zijn, voel ik me nog steeds op en top zwanger. Ben misselijk en moe enzo.

Oostenrijk: wat leuk. Ja het is er niet voor niets zo mooi groen inderdaad, maar het weer kan zo omslaan joh. En met een binnenzwembad vermaak je je al gauw, zeker voor je dochter.

In elk geval even je zinnen verzetten. Ik heb pas eind september vakantie, wij gaan naar de Algarve.

Loos: bij mijn VK is de eerste afspraak en echo tussen de 8 en 9 weken.

Dat plassen 's nachts is ook herkenbaar! Maar ik houd het op en dan heb ik 's ochtends zo'n buikpijn.
Hallo Allemaal,

Ik had het topic al voorbij zien komen, en jawel!!!!! Ik mag ook meeschrijven. Sinds afgelopen zondag weet ik dat ik zwanger ben van ons 1e kindje.

Ik ben 31 en woon samen met mijn vriend. Hij heeft me een paar weken geleden ten huwelijk gevraagd. We zaten eerst te denken aan een voorjaarsbruiloft, maar die plannen zullen we nu toch iets gaan bijstellen tot na de zomer van 2011 denk ik.

Ik ben ergens rond 16 april uitgerekend. Op 6 september hebben we de eerste afspraak bij de VK. Ik ben dan 9 weken. Doen ze dan ook standaard een echo? Ben ik vergeten te vragen, maar goed dat zie ik dan wel. Sinds een weekje merk ik wat aan m'n buik. Ik denk, van de dingen die ik her en der lees, dat het bandenpijn is. Het stelt me op de een of ander manier wel gerust. Verder ben ik soms wat misselijk en snel moe, maar dat valt nog alles mee.

Wij hebben ervoor gekozen om het pas na de VK te gaan vertellen tegen onze ouders. Ik weet nog niet zeker of dat ook echt gaat lukken, maar tot nu toe gaat dat prima. Daarom vind ik het ook erg leuk om hier mee te schrijven. Dan kan ik het er met iemand over hebben, die ook nog in hetzelfde schuitje zitten.
hallo allemaal!!

ook ik weet sinds vorige week vrijdag dat we een kindje verwachten...!! nr 2

uitgerekend rond 16 a 17 april.

op de dag dat we een afpr hadden om te beginnen met hormoon pillen hebben ze positief getest dus dit is voor mij ook zeer bijzonder want ben gewoon spontaan zwanger!

ik lees ook al een weekje mee met jullie,maar vind t ook nog een beetje eng deze weken dus hou me nog wel wat rustig.. vooral als ik leek over miskramen..dan denk ik weer wat doe ik ook op dit forum want vervolgens lig ik weer een hele nacht wakker!

hebben jullie dat ook? slechter slapen/piekeren?

ik ben erg moe en heb al een week spierpijn over mijn hele buik en steken,krampjes

ga lekker bank hangen xx
oja 24 aug intake vk en 2 sept 1e echo
Sjors en Jacqie welkom! En gefeliciteerd.

Herkenbaar hoor Jacqui. Ik wil eigenlijk alles lezen, maar liever ook niet, want dan lees je ook de niet positieve verhalen. Het is zo tegenstrijdig.
idd....er is een kans maar bekijk t altijd positief
Zo! Gebeurt er hier de ene dag niet zoveel, is er opeens veel geschreven!

@sjors007: Gefeliciteerd!! En welkom natuurlijk! Ook half april uitgerekend! En jullie hebben ook trouwplannen?

@jacqie82: Ook gefeliciteerd! Wat bijzonder dat je nu niet aan de hormoonpillen hoeft en dat het allemaal spontaan is gegaan!

@Herah: wij gaan naar Zuid Frankrijk, hoop dat het daar de komende weken ook nog een beetje mooi weer is! Maargoed, ook met wat minder mooi weer vermaken we ons vast wel!

Hier alles prima eigenlijk. Merk nog niet zoveel. Moet iets vaker naar de wc en merk dat ik ’s avonds toch wel iets eerder moe ben. Maar verder nog niet veel te merken. Begin volgende week ga ik een afspraak maken bij de verloskundige. Ik hoop dat we dan direct na onze vakantie terecht kunnen!
Goedemorgen!

Hier nog steeds alles goed, ik had alleen gisteren in de ochtend wat behoorlijke krampen en sindsdien een soort ongesteldheidspijn alleen lang niet zo heftig zeg maar.. Aangezien het mijn eerste zwangerschap is ben ik hier behoorlijk van geschrokken en maak ik me erg druk. Maar ik heb geen bloedverlies en de krampen heb ik niet meer gehad dus hopelijk is er gewoon niets aan de hand! Verder heb ik ook pijn in mijn onderrug, herkent iemand dit?! ik heb nooit rugpijn en nog amper een buikje dus daar kan het niet aan liggen :D!

Verder lekker wat afleiding zoeken, ik moet donderdag nog naar de gynaecoloog voor de laatste controle misschien dat ik hem zal vragen of hij misschien een inwendige echo kan doen, dan ben ik 7 weekjes.

Fijn weekend allemaal!
Hopendopwondertje, ik heb ook rugpijn, ook heb ik al last van mijn stuitje, vooral als ik opsta uit de stoel. Dit herken ik helaas maar al te goed van mijn vorige zwangerschap. Hopelijk gaat het nu meevallen.

Hoe gaat het met iedereen, hier beginnen de kwalen nu toch echt wel toe te nemen hoor, de hele dag door misselijk.

Ik hoef niet over te geven, maar moet op de vreemde momenten kokhalzen! Mijn koffie verslaving opgeven kost me hierdoor dan ook geen enkele moeite, wordt al naar van het idee!
Ik heb ook last van kokhalzen.

Hopendopwondertje: in het begin had ik ook last van mijn rug, nu gelukkig wat minder. En krampen heb ik ook gehad.

Die ongesteldheidspijn kan bandenpijn zijn, veroorzaakt door het groeien van je baarmoeder.

Ben benieuwd of je een echo krijgt. Ik hoor vaak dat de gyn dat elke controle doet.

Hier gaat het goed, alleen erg moe. Zo tussen 12 en 2 kak ik helemaal in. Fijn dat dan mijn zoontje slaapt, kan ik ook even uitrusten.
Felien dat stelt me toch weer een beetje gerust. Ik hoop inderdaad dat de gyn dat standaard doet, zeg natuurlijk nog niets maar dan laat je het wat makkelijker los. De moeheid komt mij heel bekend voor! Ik was altijd erg druk en actief en met tien dingen tegelijk bezig. Ik stort 's middags nu ook in en dan trekt het 's avonds wel weer bij. Ik slaap echter als een roos terwijl ik normaal uren lag te woelen in mijn bed dus dat is weer een bijkomend voordeel!
Het kunnen ook nog darmkrampen zijn. Mijn darmen zijn momenteel erg van streek.

Kan me je ongerustheid voorstellen hoor. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook veel meer bezorgd bij alles wat ik voelde, het is allemaal nieuw. Nu weet ik nog als ik iets geks voel dat had ik toen ook.
Ja, darmkrampen heb ik ook last van. Nu heb ik toch al een spastische darm, maar op het moment is het wel erger. Wat betreft slapen sliep ik altijd als een roos, maar nu kom ik niet in slaap en ben al weer vroeg wakker. En ik heb dus bandenpijn, maar vandaag even wat minder (wat me wel weer wat onzeker maakte), maar vanmiddag was het wer terug. Borsten nog geen last van. Ook merk ik het aan een van de katten. Die is niet van m'n schoot af te slaan.

Even een praktisch vraagje: op verschillende websites lees ik dat je al vroeg moet beginnen met het reserveren van een plek bij een KDV. Maar wat is vroeg? We weten nu nog niet welke dagen we blijven werken en of de opa en oma's op willen gaan passen. Of moet ik me daarme niet zo gek laten maken? Ik kan natuurlijk even het KDV bellen, maar de coordinator daar is familie....en we willen het nog ff stil houden.
Sjors hier duurde het 14 mnd voor er plek was. Eigenlijk moet je je dus al inschrijven voor je zwanger bent. Gaat een beetje ver natuurlijk.

Kun je niet anoniem een mail sturen of zo naar het kdv?
Hallo iedereen, hier nog een mama-to-be. Zal me even voorstellen: mijn naam is Ribbel, 30 jaar en sinds donderdag weet ik dat ik zwanger ben van mijn 1e kindje. De uitgerekende datum zal rond 18 april liggen.

Ik vind het hele zwanger zijn nog allemaal erg onwerkelijk. Theoretisch weet ik dat ik zwanger ben, heb toch echt de positieve testen gezien maar ik geloof dat het nog even moet landen. Heb al wel contact opgenomen met de verloskundige (ze belt me maandag terug voor een afspraak) en heb me al opgegeven bij kinderdagverblijven. Voelt heel erg raar om te doen omdat de zwangerschap nog zo pril is maar begreep van vriendinnen dat de wachtlijst in mijn stad een crime is en dat inschrijven zo'n beetje met de test in de hand moet gebeuren.

Hoop dat dit topic mij een beetje zwangerschapsbesef zal bijbrengen
PS Sjors:

Zoals ik al schreef weet ik nog maar 3 dagen dat ik zwanger ben maar ik heb me gister al ingeschreven bij KDV'en. Ik heb ook nog geen idee op welke dagen ik opvang nodig ga hebben maar plaatsing wordt vaak toegekend op inschrijfdatum dus dan kan je het best er maar zo vroeg mogelijk bij zijn. Waarschijnlijk ga ik 4 dagen werken maar heb me in eerste instantie voor 5 ingeschreven. Een dag laten afvallen kan immers altijd nog.

Wel lastig als er een bekende werkt!
Hallo en gefeliciteerd alle nieuwe dames!

@ Sjors, woon je in een grote stad, schrijf je dan snel in. Zoals Ribbeltje zegt: een dag laten vervallen kan altijd.

Ik heb dochter met 3 maanden ingeschreven bij een basisschool: ze staat nummer 5 op de wachtlijst van de klas van 2012!!!!

Hier weinig kwaaltjes, maar de vermoeidheid slaat toe. Wat zeg ik: comateus...

@Herah: dit is een heel verhaal. Voor alle moeders: er is geen enkele reden waarom jullie dit zou overkomen. Lees en denk: dit is weer een internet horror-story. De andere keren waarbij het wel op tijd door artsen wordt geconstateerd komen niet op internet, want dan loopt het met een sisser af.

Dochter werd met 7 maanden erg ziek. Hoge koorts, later ook niet drinken. We mochten eindelijk naar de eerste hulp. Uit bloedtesten hoge infectiewaarden. Diagnose: waarschijnlijk een nierbekkenontsteking door een niet gemerkte blaasontsteking. Maar haar urine was schoon.

Twee weken rommelen met antibiotica in het ziekenhuis. Koorts nooit echt weg. Na twee weken naar huis. Nog geen dag thuis: epileptische aanval. Gelijk terug naar ZKH. Toen eindelijk alle onderzoeken: CT en later MRI scan.

Ze had een ingekapselde meningitis: pus tussen haar hersenvliezen in beperkt gedeelte. Hoe, wat en waarom is nog steeds onduidelijk. Na twee maanden antibiotica door een lange lijn, rechtstreeks in een hartader ontslagen zonder klachten uit het ziekenhuis.

Er is niets mis met haar, geen restklachten en dat is ongelooflijke mazzel.

Nu niet allemaal gaan stessen, dat doe ik ook niet (meer). Als je kindje meer dan 72 uur hoge koorts heeft (39,5 +) ga je op je strepen staan bij een arts. Helaas zijn artsen geen tovenaars. Zoals een van de artsen zei: je ziet een zwart met wit beest in de wei en we denken dan: koe. Maar soms is het een zebra.....

En nu iets leukers. Dochter heeft net een heleboel Marktplaats duplo gekregen. Ze vindt het leuk, maar papa vindt het leuker. Er wordt hier voor mijn neus een heel bouwsel gemaakt, door TTman.

En mijn moeder heeft Skype ontdekt. Zo kan ze haar kleindochter nog vaker zien!

Prettig weekend allemaal.
jeetje je kind zo vroeg al opgeven voor de basisschool?

de peuter geef je hier op met 1,5 jaar en de basis met 3 jaar...

ze kunnen toch niet weigeren of wel?

ben nu 5 weken en zit in de 6e week... bij mijn vorige zwangerschap was ik toen al goed missenlijk dus ben benieuwd!

met 1 rond lopen ben ik nu wel sneller moe..maar ja het is zo dus hup doorgaan!
Bedankt voor jullie reacties over het kdv. We gaan morgen gelijk bellen. Er zitten hier 2 organisaties, met in totaal 4 locaties. In principe staat dat familielid niet als contactpersoon vermeld op de website, maar een andere naam, dus als het goed is krijgen we haar niet aan de telefoon. En mochten we haar toch toevallig spreken, dan zullen we nog wel even aangeven dat we uiteraard zelf het grote nieuws aan de ouders en zussen willen vertellen. Dat zal ze heust wel snappen.

Overigens sprak ik vanochtend een vriendin, die inmiddels bevallen is en zij zat toevallig te vertellen dat ze pas met 11 weken haar kindje heeft aangemeld en dat ze gewoon een plekje heeft. Ik hoop dat het dus wel zal loslopen. Ik ben morgen immers nog geeneens 6 weken.

Verder geen nieuws hier. Nog niet misselijk, maar alleen wat krampen in m'n buik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven