maandag mammografie
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:11
ik ben vandaag bij waarnemend huisarts geweest, er komt zwart/groen vocht uit mijn tepels.. ik moet maandag voor mammografie ... mijn tante en moeder hadden borstkanker..ik ben zo bang..
het kan ook niks zijn, bv hormonen.. maar zit nu thuis mijn vriend komt pas over 2 uurtjes, en ben best verdrietig..
ik ben echt een bikkel maar voel me nu best alleen...
het kan ook niks zijn, bv hormonen.. maar zit nu thuis mijn vriend komt pas over 2 uurtjes, en ben best verdrietig..
ik ben echt een bikkel maar voel me nu best alleen...
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:18
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:26
Wat een schrik chili, kan me voorstellen dat je je zit op te vreten nu. Hopelijk valt de uitslag mee, ook fijn dat je niet lang hoeft te wachten op onderzoeken! Wij hebben vorige week ook zo'n schrikmoment gehad met mijn broer, ze dachten aan prostaatkanker. Dat bleek vals alarm, dus het is mogelijk dat het niets (of iets minder ergs) is. Veel sterkte en knuffelsmilie(typ op mobiel).
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:36
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:39
Kan me voorstellen dat je ongerust bent!
Misschien ter geruststelling: ik heb dat ook een tijd gehad, jaren terug. Niet zwart, maar wel donkergroen. Dat ging ook wel eens over in lichtgroen en geel. Uiteindelijk heb ik nu nog steeds heel licht geel-groenige afscheiding (moet inmiddels wel iets meer moeite doen om het eruit te krijgen, ging toendertijd vanzelf en dat is nu maar heeeel soms).
Destijds een echo gehad (was met ca 22jr te jong voor mammografie) en de man die dat deed vertelde me toen dat ik extreem veel melkgangen had die ook nog eens aan het 'oefenen' waren en dat ik me pas ongerust moest maken als het bruin of rood vocht was (want dan bloed erbij).
Ik weet niet of het helpt, maar bij mij was het iig niks, en dat kan dus!
Daarna (door cystes) door de jaren heen nog een aantal keer een mammografie gehad (en nog steeds niks mis dus) en dat valt uiteindelijk best mee. Leuk is anders, maar het duurt maar kort en ookal lijkt het even anders; ze komen echt gewoon weer terug in model!
Maar bovenal: heel veel sterkte maandag!!
Misschien ter geruststelling: ik heb dat ook een tijd gehad, jaren terug. Niet zwart, maar wel donkergroen. Dat ging ook wel eens over in lichtgroen en geel. Uiteindelijk heb ik nu nog steeds heel licht geel-groenige afscheiding (moet inmiddels wel iets meer moeite doen om het eruit te krijgen, ging toendertijd vanzelf en dat is nu maar heeeel soms).
Destijds een echo gehad (was met ca 22jr te jong voor mammografie) en de man die dat deed vertelde me toen dat ik extreem veel melkgangen had die ook nog eens aan het 'oefenen' waren en dat ik me pas ongerust moest maken als het bruin of rood vocht was (want dan bloed erbij).
Daarna (door cystes) door de jaren heen nog een aantal keer een mammografie gehad (en nog steeds niks mis dus) en dat valt uiteindelijk best mee. Leuk is anders, maar het duurt maar kort en ookal lijkt het even anders; ze komen echt gewoon weer terug in model!
Maar bovenal: heel veel sterkte maandag!!
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:42
Gewoon even afwachten,zelf heb ik ook op zijn tijd dit soort spul wat uit mijn tepels komt.
Jaren geleden ben ik hierom ook direkt doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een mammografie maar alles was oke.
Nu word ik omdat ik die leeftijd heb elke twee jaar nagekeken en er is tot op heden niets aan de hand.
Sterkte en laat je niet gek maken.
Jaren geleden ben ik hierom ook direkt doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een mammografie maar alles was oke.
Nu word ik omdat ik die leeftijd heb elke twee jaar nagekeken en er is tot op heden niets aan de hand.
Sterkte en laat je niet gek maken.
vrijdag 13 augustus 2010 om 21:28
Pfff.... moeilijk hoor, kan me voorstellen dat de tijd dan voorbij kruipt. Hopelijk is het iets onschuldigs. Dat zou je toch bijna denken als het uit beide tepels komt?
Ik heb trouwens ook een periode gehad dat er oranje afscheiding uitkwam. Toen bleek het te komen van de domperidon die ik slikte. Dat is een middeltje tegen maagklachten dat invloed heeft op het prolactinegehalte en dat zorgt weer voor de aanmaak van borstvoeding. Ik was toen nog niet zwanger geweest.
Ik heb trouwens ook een periode gehad dat er oranje afscheiding uitkwam. Toen bleek het te komen van de domperidon die ik slikte. Dat is een middeltje tegen maagklachten dat invloed heeft op het prolactinegehalte en dat zorgt weer voor de aanmaak van borstvoeding. Ik was toen nog niet zwanger geweest.
vrijdag 13 augustus 2010 om 21:48
Wat een schrik! Zelf heb ik ook eens groene afscheiding uit een tepel gehad, verder zat er toen ook een afwijking/bult. Bij de echo waren ook nog eens 'kalkspatjes' te zien. Worst case scenario. Ben zo bang geweest.
En toen: bleek uit de punctie dat het goedaardig was.
Dus echt: het kan ook goed zijn.
Maar dat neemt niet weg dat ik me heel goed kan indenken hoe je je nu voelt.
Sterkte met het wachten.
Liefs famke
En toen: bleek uit de punctie dat het goedaardig was.
Dus echt: het kan ook goed zijn.
Maar dat neemt niet weg dat ik me heel goed kan indenken hoe je je nu voelt.
Sterkte met het wachten.
Liefs famke
tsja.....
vrijdag 13 augustus 2010 om 22:06
quote:Stoeltie schreef op 13 augustus 2010 @ 20:39:
Maar bovenal: heel veel sterkte maandag!! ik heb er wel een gehad en was toen 19 niet fijn iig
Maar bovenal: heel veel sterkte maandag!! ik heb er wel een gehad en was toen 19 niet fijn iig
zaterdag 14 augustus 2010 om 00:03
quote:Stoeltie schreef op 13 augustus 2010 @ 20:39:
Destijds een echo gehad (was met ca 22jr te jong voor mammografie)
Wat gek? Ik was onder de 20 toen ik mijn eerste mammo kreeg (ook echo's gehad trouwens).
En chili, bij mij was het ook niks, dus hopelijk bij jou ook niet!
Dat van die paracetamolletjes vind ik een goede tip, want ik vond de mammo's niet prettig.
Destijds een echo gehad (was met ca 22jr te jong voor mammografie)
Wat gek? Ik was onder de 20 toen ik mijn eerste mammo kreeg (ook echo's gehad trouwens).
En chili, bij mij was het ook niks, dus hopelijk bij jou ook niet!
Dat van die paracetamolletjes vind ik een goede tip, want ik vond de mammo's niet prettig.
zaterdag 14 augustus 2010 om 09:27
Ik ben inmiddels weer rustig, ik kan niet anders dan afwachten toch?
Ik ga zeker een paracetamol nemen voor de mammografie.
En het is ook niet verstandig om op internet van alles te lezen...pffff dan zie ik weer allerlei symptomen en denk oja dat heb ik ook....kan dat daardoor komen?
ik probeer voor nu maar even afleiding te zoeken dit weekend!
Ik ga zeker een paracetamol nemen voor de mammografie.
En het is ook niet verstandig om op internet van alles te lezen...pffff dan zie ik weer allerlei symptomen en denk oja dat heb ik ook....kan dat daardoor komen?
ik probeer voor nu maar even afleiding te zoeken dit weekend!
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:41
Je hebt het aan beide tepels... dan is de kans dat het "gewoon" je hormonen en klierweefsel zijn die van slag zijn een stuk groter dan borstkanker.
Maar het is oh zo logisch dat je stress hebt hiervan, en dubbelop als het is je familie voorkomt.
Veel sterkte maandag en ga inderdaad wat leuks doen dit weekend!.
Maar het is oh zo logisch dat je stress hebt hiervan, en dubbelop als het is je familie voorkomt.
Veel sterkte maandag en ga inderdaad wat leuks doen dit weekend!.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 14 augustus 2010 om 19:20
sterkte het weekend. Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden..
Ik heb er afgelopen dinsdag eentje gehad. Had een dikke schijf.
Was verlittekend klierweefsel. (borstverkleining gehad) en rechts vonden ze zomaar kalkjes. (wat het ook moge zijn)
Moet voor de kalkjes over een half jaar weer.
Maar was dus verder niks aan de hand..
Ik had er weinig last van van de mammografie.
Ik heb er afgelopen dinsdag eentje gehad. Had een dikke schijf.
Was verlittekend klierweefsel. (borstverkleining gehad) en rechts vonden ze zomaar kalkjes. (wat het ook moge zijn)
Moet voor de kalkjes over een half jaar weer.
Maar was dus verder niks aan de hand..
Ik had er weinig last van van de mammografie.
zaterdag 14 augustus 2010 om 22:08
maandag 16 augustus 2010 om 17:13
nou de mammo was goed, kreeg daarna nog een echo, alles goed, een cyste van 4mm wat geen kwaad kan.
Ik moet wachten tot mijn huisarts terug is van vakantie, dus de 23e ga ik naar hem, ivm plekjes, en laat er dan 1 weghalen. Ook nog overleggen ivm tepelvocht, maar in de borstjes niks slechts! das goed nieuws!
Ik moet wachten tot mijn huisarts terug is van vakantie, dus de 23e ga ik naar hem, ivm plekjes, en laat er dan 1 weghalen. Ook nog overleggen ivm tepelvocht, maar in de borstjes niks slechts! das goed nieuws!
maandag 16 augustus 2010 om 19:50
maandag 16 augustus 2010 om 21:10
Hey Chili, gefeliciteerd! Echt heel fijn om te horen! Moest nog wel aan je denken. Zo vervelend als je een heel weekend moet wachten waarin je jezelf gek kunt maken..
En tja, dat was wat ze toen tegen me zeiden, te jong voor een mammografie.. misschien ligt het aan mn leeftijd (ben nu 37) en was dat toen zo..? Ik was op dat moment in ieder geval erg blij met dat besluit!
En tja, dat was wat ze toen tegen me zeiden, te jong voor een mammografie.. misschien ligt het aan mn leeftijd (ben nu 37) en was dat toen zo..? Ik was op dat moment in ieder geval erg blij met dat besluit!