Waar is het mis gegaan?

20-08-2010 10:53 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
- Ben ik zo moe en futloos omdat de relatie al een tijdje niet goed loopt of loopt de relatie niet zo goed omdat ik zo moe en futloos ben?

- Heb ik geen zin in seks omdat ik zo moe ben of heb ik geen zin in seks omdat mijn gevoel minder is geworden?

-Zitten we alleen maar op de bank omdat de sleur erin is gekomen of zit ik op de bank omdat ik niet lekker in mijn vel zit?

- Is het gevoel minder geworden doordat we zo weinig ondernemen of zijn we minder gaan ondernemen samen doordat het gevoel niet goed zit?

Ik weet het niet. Ben wel ontzettend verdrietig. Hij is vanmorgen vertrokken naar zijn werk met de mededeling:"Als we zo doorgaan dan redden we het samen niet." Ik moet vanmiddag gaan werken tot vanavond laat dus ik hoop dat ik het een beetje kan loslaten. Echt een rot gevoel!
Wat doet het er toe? Ik denk dat je beter je energie kunt besteden aan positieve zaken. Laat dat genavelstaar nu eens een paar maanden achterwege, kijk alleen vooruit en bepaal per dag wat jij kunt doen om de zaak te verbeteren.
Je hebt ook gelijk. Wat doet het er toe? Maar kun je uitleggen wat je bedoelt met dat genavelstaar achterwege laten:)?
Kun je een weekend vrij nemen en tijd en aandacht aan jezelf besteden, om een beetje bij te tanken? Waarschijnlijk lost dan je moedeloze gevoel op en kun je weer met frisse moed aan de lastige punten in je relatie werken? En misschien kun je zo'n bijtankweekendje lekker samen met je man/vriend houden, op de bank met een dvd-tje, hapje eten, beetje kletsen, vroeg slapen. Geen moeilijke gesprekken over de relatie maar gewoon hangen. Kun je enorm van opkikkeren!
Van dat niets doen word je steeds futlozer. Werk aan de winkel als je je relatie wilt redden. Trek een leuk setje uit de kast, zet de wijn klaar en zorg ervoor dat jullie een leuke avond hebben. Daarna kunnen jullie praten. Geen zin? Dan maak je maar zin.
Goed idee appelsientje! Al dat moeilijke gedoe:). Ik zal het eens voorstellen aan mijn vriend.

Ik lees alleen zo vaak mee op dit forum, zeg maar elk uur:), en dan staan er vaak van die dingen waar ik over nadenk. Zoals; als je twijfelt in een relatie dan is het beter om te stoppen enz. Dus dat zet me dan nu ook aan het denken. Hoe vaak komen twijfels voor. Heeft iedereen ze wel eens in een relatie? Of is het echt een slecht teken.

Maar ja dan komt ie weer: Wat doet het ertoe!:)
Je voelt je moe en futloos. Weet je waarom? Is het alleen de relatie of is het meer een algeheel beeld wat door alles heen speelt?

Wat over het algemeen goed werkt bij sleur en dufheid is samen en/of alleen dingen ondernemen. Maak het weer leuk. Zie elkaar weer 's vanuit een andere hoek. Heb plezier in het leven, in elkaar, in vrienden en vriendinnen.

Moeilijke gesprekken over waarom het allemaal niet wil helpen niet altijd. Soms wel als het om duidelijke dingen gaat. Juist bij de vage dingen niet teveel lullen erover maar gewoon de boel op zijn kop gooien en het leuk hebben.
quote:Honeyuseyourimagination1 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:05:

Van dat niets doen word je steeds futlozer. Werk aan de winkel als je je relatie wilt redden. Trek een leuk setje uit de kast, zet de wijn klaar en zorg ervoor dat jullie een leuke avond hebben. Daarna kunnen jullie praten. Geen zin? Dan maak je maar zin.Mee eens! Maar moet werken tot vanavond laat.. Echt balen dus..
quote:Poezz79 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:08:

[...]

Mee eens! Maar moet werken tot vanavond laat.. Echt balen dus..Niks maar, dan ga je dat doen wanneer je thuis komt. Al ligt hij te slapen, maakt niet uit, dan ga je gewoon bovenop hem zitten.
quote:Honeyuseyourimagination1 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:10:

[...]

Niks maar, dan ga je dat doen wanneer je thuis komt. Al ligt hij te slapen, maakt niet uit, dan ga je gewoon bovenop hem zitten.Ik geloof niet dat ik blij zou worden als het niet zo lekker loopt tussen mij en mijn partner, en ik lig lekker te slapen dat mijn partner dan ineens na zijn werk midden in de nacht boven op mij zou komen zitten.... ik zou me afvragen waarom hij mij in godsnaam wakker maakt en waarom hij boven op me zou moeten gaan zitten.... is dat grappig of zo?
quote:Poezz79 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:08:

[...]

Mee eens! Maar moet werken tot vanavond laat.. Echt balen dus..Het hoeft niet allemaal binnen 8 uur he? Heel weekend voor de boeg. En daarna. Als ik jou was zou ik vanavond gewoon aangeven dat je begrijpt wat hij bedoelt en dat je er samen wat aan kunt doen. Ik weet niet hoe initiatiefrijk hij is, als het goed is kunnen jullie ook samen leuke plannen maken Maar alvast wat leuke dingetjes bedenken voor de komende dagen kan geen kwaad .
Nu wordt het een beetje verwarrend hoor. Maar ik kan zelf wel inschatten hoe hij dan zal reageren. Alhoewel na die uitspraak van vanmorgen weet ik het ook niet zeker.
Volgens mij moet je wat minder tijd achter de pc besteden en gewoon gaan leven.... En al die adviezen hier, leuk en soms nuttig, maar zeker ook niet altijd. Neem het niet zo serieus hier en ga zelf eens nadenken wat je zelf vindt.
Liselore, voor mannen werkt het volgens mij anders. Volgens mij (correct me if I'm wrong) hebben ze al een tijd geen seks meer gehad. Het kan ervoor zorgen dat de spanning er even af is.
quote:Feliciaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 11:14:

[...]

Het hoeft niet allemaal binnen 8 uur he? Heel weekend voor de boeg. En daarna. Als ik jou was zou ik vanavond gewoon aangeven dat je begrijpt wat hij bedoelt en dat je er samen wat aan kunt doen. Ik weet niet hoe initiatiefrijk hij is, als het goed is kunnen jullie ook samen leuke plannen maken Maar alvast wat leuke dingetjes bedenken voor de komende dagen kan geen kwaad .Nee dat is ook zo:). Ik zal proberen wat leuke dingetjes te bedenken om te gaan doen. Mijn gevoel roept alleen dat het een beetje te laat is hiervoor.
quote:Honeyuseyourimagination1 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:15:

Liselore, voor mannen werkt het volgens mij anders. Volgens mij (correct me if I'm wrong) hebben ze al een tijd geen seks meer gehad. Het kan ervoor zorgen dat de spanning er even af is.Het is nu een week geleden maar het gaat de laatste tijd soms wat stroef. De reden dat hij vanmorgen zo boos werd is omdat ik hem afwees en dat is om eerlijk te zijn ook niet de eerste keer.
quote:Poezz79 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:16:

[...]

Nee dat is ook zo:). Ik zal proberen wat leuke dingetjes te bedenken om te gaan doen. Mijn gevoel roept alleen dat het een beetje te laat is hiervoor.

Ik heb ook weleens geroepen: als het zo moet, laat dan maar!

Ik heb geen idee wat je vriend bedoelt. Misschien is ie emotioneel al uitgecheckt. Misschien ook niet. Het is wel handig om dat te weten. En onthou ook dat het niet alleen jouw verantwoordelijkheid is om het leuk te hebben samen. Als hij baalt en twijfelt en het even niet meer ziet zitten kan het enorm helpen als je partner aangeeft dat ze dat snapt en dat het idd moet veranderen. Als je er dan allebei voor gaat is het echt niet zo moeilijk om de sleur te doorbreken en elkaar weer leuk te vinden. Als 1 ervoor gaat en de ander niet... dat werkt niet.
Ik geloof dat mannen ook mensen zijn en dat je die ook serieus moet nemen. Dus dat zomaar ineens out of the blue seksen geen pleister op de wond is....

Mijn man zou dat echt niet waarderen......
Waarom heb jij geen zin in seks? Wat heb je nodig om dat weer te krijgen? Geen zin hebben komt vaak ergens vandaan. Gebrek aan intimiteit of aandacht of... kan vanalles zijn. Mis je iets?
Misschien eens een goed idee om er eerst voor te zorgen dat je minder moe en futloos voelt. Doe wat leuken dingen voor jezelf en dan neemt de energie vanzelf weer toe. Dan kun je het daarna ook weer investeren in je relatie.

Enne, vanavond kun je toch al beginnen met hem hartelijk te groeten, een knuffel en een kus te geven?
quote:liselore schreef op 20 augustus 2010 @ 11:23:

Ik geloof dat mannen ook mensen zijn en dat je die ook serieus moet nemen. Dus dat zomaar ineens out of the blue seksen geen pleister op de wond is....

Mijn man zou dat echt niet waarderen......De mijne ook niet!
Stuur om te beginnen een - lief!- SMS'je met dat je je rot geschrokken bent, hem niet kwijt wil en er alles aan doen wil om het samen weer leuk te gaan hebben.

En/of leg een - lief! -briefje voor hem neer voor als hij uit zijn werk komt en vraag of hij op wil blijven tot jij thuis komt. Kook alvast voor hem, of zet zijn bord klaar met een uit de tuin geplukte bloem er naast.

Da's alvast een ieniemienie beginnetje.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Feliciaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 11:20:

[...]

Ik heb ook weleens geroepen: als het zo moet, laat dan maar!

Ik heb geen idee wat je vriend bedoelt. Misschien is ie emotioneel al uitgecheckt. Misschien ook niet. Het is wel handig om dat te weten. En onthou ook dat het niet alleen jouw verantwoordelijkheid is om het leuk te hebben samen. Als hij baalt en twijfelt en het even niet meer ziet zitten kan het enorm helpen als je partner aangeeft dat ze dat snapt en dat het idd moet veranderen. Als je er dan allebei voor gaat is het echt niet zo moeilijk om de sleur te doorbreken en elkaar weer leuk te vinden. Als 1 ervoor gaat en de ander niet... dat werkt niet.We hebben allebei gewoon een ontzettende schop onder onze bips nodig. We hebben het zelf zo ver laten komen en tis precies zoals jij zegt als we er beide voor willen gaan dan is het niet zo moeilijk om die sleur te doorbreken:)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 augustus 2010 @ 11:40:

Stuur om te beginnen een - lief!- SMS'je met dat je je rot geschrokken bent, hem niet kwijt wil en er alles aan doen wil om het samen weer leuk te gaan hebben.

En/of leg een - lief! -briefje voor hem neer voor als hij uit zijn werk komt en vraag of hij op wil blijven tot jij thuis komt. Kook alvast voor hem, of zet zijn bord klaar met een uit de tuin geplukte bloem er naast.

Da's alvast een ieniemienie beginnetje.......Ik heb hem een mailtje gestuurd en alvast lekker eten voor hem klaar staan voor straks. Hij heeft ook nog gebeld.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk al samen? En hoe lang loopt het nu al " niet zo lekker " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven