Huis verkopenzonder samenlevings contract?
zondag 22 augustus 2010 om 13:25
Hallo ik heb een paar maanden geleden een huis met mijn vriend gekocht,We zijn niet getrouwd,geen samenlevings contract.
Nu zie ik de relatie niet meer zitten en wil ik graag het huis gaan verkopen, ik ben wat informatie op het internet aan het opzoeken hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken.
Maar ik kan bijna niets vinden wat op mijn situatie aansluit .(ongetrouwd geen samenlevingscontract )Veel informatie is niet meer van 2010
We wonen nog maar vijf maanden in dit huis maakt dat nog iets uit?
En bij wie moet ik als eerste aankloppen? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan dus ik weet nog niet eens bij wie ik hier wezen moet alleen de bank?
Heeft iemand nog tips voor me?
Nu zie ik de relatie niet meer zitten en wil ik graag het huis gaan verkopen, ik ben wat informatie op het internet aan het opzoeken hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken.
Maar ik kan bijna niets vinden wat op mijn situatie aansluit .(ongetrouwd geen samenlevingscontract )Veel informatie is niet meer van 2010
We wonen nog maar vijf maanden in dit huis maakt dat nog iets uit?
En bij wie moet ik als eerste aankloppen? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan dus ik weet nog niet eens bij wie ik hier wezen moet alleen de bank?
Heeft iemand nog tips voor me?
zondag 22 augustus 2010 om 19:29
quote:blauwebak schreef op 22 augustus 2010 @ 18:01:
Hoi ik heb niet even snel een huis met hem gekocht hoor
we hebben al 8 jaar een relatie.
Er is ons wel geadvieseerd een samenlevings contract optestellen of te gaan trouwen,dat laatste waren we van plan om te doen.Maar goed het gaat al vrij snel na de koop van het huis niet goed met onze relatie.
Ik heb het even aan gekeken maar het gaat helaas echt niet goed meer komen.
En ja hij weet dat ik het huis wil verkopen omdat we allbei niet genoeg verdrienen om er in te wonen.
Ik verdien het meeste geld en betaal ook de meeste rekeningen. heb ook meer geld in het huis gestoken dan hem.
Ik heb zo het iedee dat een paar denken dat ik 5 maanden geleden stapel verliefd was en nu niet meer dus verkopen we het huis.Zo simpel liggen dingen niet.
Ehh... Als je 5 maanden gelden al niet meer stapel verliefd was, dan is het toch nog dommer om samen een huis te kopen?
Maar ja, shit happens zullen we maar zeggen.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt qua restschuld.
Een tip: mochten jullie allebei verhuizen, het huis niet verkocht krijgen en dat gaan verhuren: dan is de hypotheekrente niet meer aftrekbaar. Dan weet je dat maar vast.
Hoi ik heb niet even snel een huis met hem gekocht hoor
we hebben al 8 jaar een relatie.
Er is ons wel geadvieseerd een samenlevings contract optestellen of te gaan trouwen,dat laatste waren we van plan om te doen.Maar goed het gaat al vrij snel na de koop van het huis niet goed met onze relatie.
Ik heb het even aan gekeken maar het gaat helaas echt niet goed meer komen.
En ja hij weet dat ik het huis wil verkopen omdat we allbei niet genoeg verdrienen om er in te wonen.
Ik verdien het meeste geld en betaal ook de meeste rekeningen. heb ook meer geld in het huis gestoken dan hem.
Ik heb zo het iedee dat een paar denken dat ik 5 maanden geleden stapel verliefd was en nu niet meer dus verkopen we het huis.Zo simpel liggen dingen niet.
Ehh... Als je 5 maanden gelden al niet meer stapel verliefd was, dan is het toch nog dommer om samen een huis te kopen?
Maar ja, shit happens zullen we maar zeggen.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt qua restschuld.
Een tip: mochten jullie allebei verhuizen, het huis niet verkocht krijgen en dat gaan verhuren: dan is de hypotheekrente niet meer aftrekbaar. Dan weet je dat maar vast.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 22 augustus 2010 om 20:36
quote:traincha2 schreef op 22 augustus 2010 @ 18:43:
Een beeindiging van een relatie kan een uitzondering voor die boeteclausule zijn Summerdance.
Kan ook problemen opleveren.
Ik wilde na het beëindigen van een relatie een
vakantie annuleren maar dat kon alleen als
er sprake was van huwelijk of geregistreerd partnerschap.
Kostte toen nog 500 euro aan annuleringskosten.
Een beeindiging van een relatie kan een uitzondering voor die boeteclausule zijn Summerdance.
Kan ook problemen opleveren.
Ik wilde na het beëindigen van een relatie een
vakantie annuleren maar dat kon alleen als
er sprake was van huwelijk of geregistreerd partnerschap.
Kostte toen nog 500 euro aan annuleringskosten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 22 augustus 2010 om 20:41