Kookboek sushi

24-08-2010 16:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verslaafd ben ik eraan.... sushi! Omdat mijn budget het even niet toelaat om vaak uit eten te gaan of een workshop te volgen, ben ik op zoek naar een kookboek waarin het maken van sushi duidelijk wordt uitgelegd en waar uiteraard lekkere recepten in staan. Heeft iemand een tip?
Ik heb vanochtend een sushi kookboek van Thee gehad. Ik ga hem vanavond lezen/inkijken dus ik kom er nog op terug.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik kom iedere keer tot de conclusie dat ik voor de prijs van de producten die ik gebruik om zelf sushi te maken ik net zo goed uit eten kan gaan
Google is your friend!

Op het www staan veel sites waar het maken van sushi wordt uitgelegd, en nog goedkoper dan in een boek!

Dit is een leuke aftrap:

http://www.sushimaken.nl/

incl. youtube filmpjes.

Ik ben ook verslaafd en heb al vaak zelf sushi gemaakt, maar moet toegeven dat die van de "echte" toch beter zijn dan die van mij... En nog een tip: niet besparen op de wasabi, die is nl. vaak echt smakeloos van bijv. Xenos.
Ja boek even ingekeken. Helemaal geweldig die ik heb gehad, zooo anders dan de gewone sushi die je altijd ziet. Het is geen kookboek waar het stap voor stap wordt uitgelegd dus voor een beginner is het denk wel even oetelen. Ik heb al vaak sushi gemaakt dus ik ben blij dat het niet weer van a tot z uitgelegd wordt de beginselen.

Het kookboek heet "een klassieke collectie Japanse gerechten Sushi".
Op deze site van Kookse tv staat recepten gezocht op sushi en op youtube staan ook een paar korte filmpjes.
quote:mylenevalerie schreef op 24 augustus 2010 @ 17:33:

Ja boek even ingekeken. Helemaal geweldig die ik heb gehad, zooo anders dan de gewone sushi die je altijd ziet. Het is geen kookboek waar het stap voor stap wordt uitgelegd dus voor een beginner is het denk wel even oetelen. Ik heb al vaak sushi gemaakt dus ik ben blij dat het niet weer van a tot z uitgelegd wordt de beginselen.

Het kookboek heet "een klassieke collectie Japanse gerechten Sushi".

MV, wat ontzettend leuk te lezen dat het een ander soort boek is dan je al hebt.

Haha, 'n intuïtie laat me dus niet altijd in de steek !
Wat Guria zegt klopt. Sushi is duur omdat de ingrediënten duur zijn. Zelfgemaakte sushi is dus ook duur, helaas. Wel is het super leuk om te maken. En het goede nieuws: ook als het er niet uit ziet smaakt het meestal zalig.
quote:thee schreef op 24 augustus 2010 @ 19:06:

[...]

MV, wat ontzettend leuk te lezen dat het een ander soort boek is dan je al hebt.

Haha, 'n intuïtie laat me dus niet altijd in de steek !Ja ik ga hem nog verder "lezen" maar ik zit alweer boordevol inspiratie. Sushi net anders. En voor mij leuk niet de beginselen want die ken ik wel. Ja ik ben helemaal happy met het kookboek.
Oh echt, ben ik dan net zo duur uit als dat ik afhaal? Hmm, dan zal ik er nog eens over denken, want hoe leuk ik koken ook vind, het komt er vaak niet uitgebreid van met twee kleine kids. Misschien dat ik het voorlopig toch maar even uitstel en een boek voor mijn verjaardag vraag
ik heb al mijn spulletjes gehaald bij de toko. Was voor nog geen 20 euro klaar en de nori-vellen en rijst (beiden niet meer dan 3 euro) zijn op, maar de wasabi, kikkoman, sesamzaadjes, ingelegde gember ed is meer dan voldoende. O, en je moet je vis natuurlijk wel iedere keer vers kopen.

Heb ongeveer een keer of 8 sushi ervan gemaakt en moet dus nu nieuwe rijst en nori kopen.

Is dus echt wel veel goedkoper dan afhalen.

En om het te leren kun je veel goede filmpjes bekijken op youtube en zelf veel oefenen. Je moet het toch een beetje in de vingers krijgen (met de nadruk op een beetje, want zoals de echte sushimasters dat doen, dan lukt ons noooooit).

Die van mij zien er echt niet zo mooi uit als ik ze afhaal, maar ze smaken wel heerlijk (want ik kan er precies tussen stoppen wat ik zelf lekker vind)
Star10, misschien als je weinig vis gebruikt. Want echt, met goeie zalm, tonijn en St. Jacobsschelpen betaal je alsnog de hoofdprijs.
quote:Suze2hier schreef op 25 augustus 2010 @ 09:21:

Star10, misschien als je weinig vis gebruikt. Want echt, met goeie zalm, tonijn en St. Jacobsschelpen betaal je alsnog de hoofdprijs.

ik had erbij geschreven dat dit exclusief de vis was.

Zelf vind ik california rolls het lekkerst (dan heb je dus geen vis nodig... ja een krabstickje van een dubbeltje)

En ja; een nigiri met zalm is echt super, maar dat eet ik dan niet als ik thuis ben, maar die bewaar ik voor als ik uit eten ga.
Ik denk dat het best mee kan vallen met de kosten...tuurlijk, een bord spaghetti is goedkoper, maar toch...

Zalm kost 2,75 per 100 gram ofzo?

Tonijn is iets meer, 3,50 euro? En zoveel heb je er niet van nodig...

En dan een avocado, paprika, lente-uitje, eitje, komkommer en je bent al een heel eind!

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven