Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo?

24-08-2010 17:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen winter is mn haar niet zacht meer. Na het wassen voelt het niet zacht meer, na een paar dagen wordt het pas een beetje zachter. Ik heb al verschillende shampoos en haarmaskers geprobeerd maar niks helpt echt. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Is het normaal dat mn haar na 3 dagen alweer vet begint te worden? Graag antwoord.

MvG Lapjeskat,
"Na 3 dagen"? Getsie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik gebruik op het moment shampoo van het merk Palmolive (Basics, de gele fles) ik vind mijn haar best zacht wanneer het weer helemaal droog is.

En het is normaal dat je haar na 3 dagen weer vet wordt (lijkt mij, dat heb ik namelijk ook na 2 á 3 dagen).
Ja, ik moet mijn haar om de dag wassen anders is het heel vet.
Ik heb droog haar, ik moet toe geven dat ik het eigenlijk nooit uit probeer, maar ik heb het vermoeden dat mijn haar dan niet "alweer" vet is. Ik gebruik Body Shop.
Computer says nooooo
Ik zou als jij van mening bent dat je een goede kapper hebt daar voortaan je shampoo kopen. Zij weten wat voor haar je hebt en wat het nodig heeft en passen de juiste shampoo daar op aan. Zo heb ik shampoo van paul mitchell, is denk ik 20 euro voor een fles (ja dat is duur ja) maar ik doe er heel erg lang mee, denk wel driekwartjaar, gebruik maar een heel klein beetje per keer en mn haar zit stukken beter dan bij de merkshampoo's uit de supermarkt waarbij het vaak toch een beetje gokken is wat precies bij je past en waar ook soms siliconen aan worden toegevoegd (bv bij die groene flessen van fructis) waardoor je haar heel zacht lijkt maar je het na verloop van tijd verstikt.
Ja, het is heel normaal dat je haar na 3 dagen weer vet is. Ook ik was het om de dag om het mooi te houden.

Zwitsal werkt erg goed (is ook hypo-allergeen enzo, prettig als je gevoelige huid hebt) en anders heb ik vaak het huismerk shampoo van de C1000.
anoniem_106435 wijzigde dit bericht op 24-08-2010 17:36
Reden: grr
% gewijzigd
Gebruik je conditioner? Als ik dat niet gebruik heb ik ook geen zacht haar.
quote:Very Cherry schreef op 24 augustus 2010 @ 17:18:

"Na 3 dagen"? Getsie.

flauw...

ik moet mijn haar minimaal om de andere dag wassen, het is snel vet.

sommige mensen kunnen toe met een keer in de twee weken...

minder vaak wassen is echt beter voor je haar, omdat moderne shampoos best agressieve wasmiddelen (sulfaten) bevatten.

wat voor shampoo gebruik je nu?

het is ook best mogelijk dat je haar uitgedroogd is door de strenge winter, ik had er in ieder geval wel last van.
Heb je het gekleurd dan.
.
ik wissel shampoo van simple af met heerlijke aussie shampoo. die ruikt zooooo heerlijk. ik heb ook de 3 minute miracle conditioner van aussie en dat is zalig voor zacht haar.
Je hoeft echt geen dure shampoo van de kapper te gebruiken, dat is echt puur marketing wat je dan betaalt, want beter dan een gewone shampoo van de drogist is het echt niet.

Je moet vaak even zoeken naar een shampoo die voor jou werkt. Ik vind die Syoss bijvoorbeeld verschrikkelijk, daar wordt mijn haar enorm droog en statisch van, en van Herbalife (ofzo) is het direct na het wassen vet.

Je kan eens kokosvet in je haar smeren en dat een nacht laten intrekken, dat helpt vaak wel tegen droog haar.
syoss kan ik ook niks mee, krijg er echt een strobos van.

alles met siliconen kan ik ook niet tegen, krijg ik op de lange duur gespleten punten van.

wat overblijft is goedkope reut die altijd prima voldoet....

ik gebruik sebamed shampoo omdat er geen sulfaten inzitten en palmolive anti-klit.
Voor mijn kinderen, ze hebben allebei lang haar,gebruik ik palmolive shampoo en cremspoeling.

Ze krijgen hier heel lekker zacht haar van en het glimt ook nog

eens mooi.

Zelfs bij de kapper krijg ik hier complimenten over,terwijl zij hele

dure shampoo verkopen en ik met goedkope middelen hetzelfde resultaat heb .

Maar het is wel normaal om minstens elke twee dagen je haar te wassen,geen wonder dat het vet word.
quote:max09 schreef op 24 augustus 2010 @ 17:44:

ik wissel shampoo van simple af met heerlijke aussie shampoo. die ruikt zooooo heerlijk. ik heb ook de 3 minute miracle conditioner van aussie en dat is zalig voor zacht haar.

Jaaaa Aussie gebruik ik ook altijd!

Koop jij het trouwens in NL? Ik haal het eens per jaar in Engeland maar zou makkelijker zijn als het ook in NL te krijgen is
Hier ook sinds een tijdje weer terug bij de Palmolive, heel tevreden over en je hebt ook maar een beetje nodig, als je daarna conditioner gebruikt. Ligt ook een beetje aan je haar hoe snel het droog is. Ik heb slag en mijn haar pluist weer heel snel. Was het om de twee dagen. Als je je haar vaak wast wordt het juist sneller vet. Ook gel en andere producten maken het sneller vet, of als je vaak met je handen door je haar gaat.
gebruik het huismerk van kruidvat en gebruik het masker van nivea die is echt heerlijk....

Eens in de zoveel tijd pure olijfolie in je haar doen, nachtje slapen en goed uitwassen de volgende dag....heerlijk zacht
quote:Elizaar schreef op 24 augustus 2010 @ 17:34:

mn haar zit stukken beter dan bij de merkshampoo's uit de supermarkt waarbij het vaak toch een beetje gokken is wat precies bij je past en waar ook soms siliconen aan worden toegevoegd (bv bij die groene flessen van fructis) waardoor je haar heel zacht lijkt maar je het na verloop van tijd verstikt.

Hoe kan je je haar nou 'verstikken'? Haar is toch hartstikke dood materiaal? Mijn haar wordt het zachtst van Nivea en Fructis (ja ja). Elvive is ook goed te doen.

Voor extra zachtheid kun je ook eens een haarmasker of serum gebruiken. Of leave-in conditioner proberen. Er zijn ook allerlei creme-achtige spulletjes te koop om je haar extra mee te verzorgen waardoor het zacht wordt.

Ik zou trouwens blij zijn als mijn haar pas na 3 dagen vet zou worden. Mijn haar is na 1 of 2 dagen al baggervet. Maar goed, dit verschilt per persoon en hangt natuurlijk ook af van hoe veel en welke stylingproducten je gebruikt.
quote:Mieshka schreef op 24 augustus 2010 @ 19:54:

[...]

Hoe kan je je haar nou 'verstikken'? Haar is toch hartstikke dood materiaal?

ja, je haar is dood en het is ook niet zo dat je je haar verstikt.

het is wel mogelijk dat je je haarschacht afsluit door de siliconen die in veel shampoos zitten.

siliconen leggen een laagje om je haar waardoor het mooi glad wordt, nadeel hiervan is dat er geen vocht in kan.

bij mij gaat dit altijd een half jaar goed.

daarna wordt mijn haar erg pluizig en breekbaar en stap ik maar weer over op siliconenvrije shampoos.

niet iedereen reageert er zo op, hoor.
Ik moet het om de dag wassen als ik het echt schoon wil hebben.

Shampoo maakt niet uit daarmee, komt immers van binnenuit.

Wel is mijn haar opgeknapt van kappersshampoo.
Ik was mijn haar met Palmolive Basics en kokos-conditioner van de Tuinen. Heerlijk spul en het wordt heel zacht.

Ja, ik had van de winter ook heel erg last van droog haar, vanaf de lente werd 't weer beter (en sinds die conditioner).
Hier ook een strobos met Syoss, terwijl ik normaal juist vrij vet haar heb. Mijn haar valt er ook van uit.

Mijn haar wordt het mooiste met Palmolive. Lekker goedkope flutshampoo, maar toch werkt het blijkbaar prima.
quote:danivo schreef op 24 augustus 2010 @ 17:35:

[...]flauw...

Ehm, pardon? Wat vind je flauw aan mijn reactie, zie je ergens smiley's staan ofzo?

Ik vind het "getsie" ja, langer dan 3 dagen je haar niet wassen. Ik ruik soms "hoofdhuid" bij mensen, die een dagje overslaan met wassen, een nogal onfrisse lucht. Dat vind ik vies, en daar is niks flauws aan, verder, maar gewoon een eerlijk antwoord.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:danivo schreef op 24 augustus 2010 @ 17:35:

[...]

flauw...

ik moet mijn haar minimaal om de andere dag wassen, het is snel vet.

sommige mensen kunnen toe met een keer in de twee weken...

minder vaak wassen is echt beter voor je haar, omdat moderne shampoos best agressieve wasmiddelen (sulfaten) bevatten.

wat voor shampoo gebruik je nu?

het is ook best mogelijk dat je haar uitgedroogd is door de strenge winter, ik had er in ieder geval wel last van.Ik gebruik op dit moment 2 soorten shampoo, Andrelon Glans en Nivea nutri cashmere, maar geen van beiden maakt mn haar echt zacht. Vroeger had ik geen conditioner nodig om zacht haar te krijgen. Soms gebruik ik Nivea nutri cashmere haarmasker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven