April 2011 mama's

01-08-2010 11:38 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?

NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
@josephiene hoe was 1e werkdag na vak? Ben inmiddels geveld door griep + morgen 1e werkdag. Nu ook erg moe
Hallo allemaal!

Wat ontzettend leuk dit forum, zoveel april mamma's-to-be! Bij deze meld ik me ook aan, ik ben 7 april uitgerekend.

De zwangerschap was totaal ongepland, maar m'n man en ik vinden het wel ontzettend leuk! Ik ben 26 jaar en dit wordt ons eerste kindje.

Afgezien van wat misselijkheid en gevoelige (en zware) borsten voel ik me prima, ben alleen ontzettend moe maar dat lees ik hier vaker

6 september heb ik mijn eerste afspraak bij de VK en ik kan niet wachten tot de eerste echo wordt gemaakt. Super spannend allemaal!
pfff mijn 1e werkdag na de vakantie zit erop! en ben moe!!!!

wat neemt dat wat he,vooral met nog een ukkepuk om je heen
de energie spat er vanaf hier op het forum!!

Allemaal moe......ik kan er helaas over mee praten.

Ik heb het halve weekend geslapen en heb nog het idee dat ik twee nachten gemist heb.

Gelukkig heb ik ontzettend lieve bazen en die weten vanaf het begin al dat ik zwanger ben, heb ook onwijs veel steun aan ze gehad toen ik in oktober een miskraam kreeg.

Vanochtend zagen ze al gelijk aan me dat het niet goed ging en nu hebben we afgesproken dat ik verplicht in de ochtend en in de middag een uur extra pauze neem. Ik kan dan zelf kiezen wat ik doe, beetje administratie of lekker op een van de behandelbanken gaan liggen. helemaal super natuurlijk, ik heb het echt getroffen met ze!!
@Fysiogirl: wat fijn dat je bazen zo met je meeleven en je zo goed steunen!!

Ik moet nog 6 weken werken voordat ik vakantie heb, mag van mij wel snel oktober zijn!

Vanmiddag samen met Jens (zoon) heerlijk anderhalf uur geslapen! Ben blij dat hij af en toe s'middags nog wil slapen.
@daanmarie: Ik heb gelukkig pas woensdag mijn eerste dagje. Dus ik ga morgen ultiem genieten van mijn laatste vakantie dagje! Maar jij dus griepig? Ga je morgen wel werken dan?

Ik ben sinds gister echt super misselijk in de ochtend. Tot een uurtje of twaalf.. Spugen, kokhalzen, moeite met eten.. Pfff. dat wordt nog wat woensdag...
@josephiene Ben vandaag wel gaan werken. maar het ging echt niet. Ik heb het ook maar aan m'n baas verteld dat het niet alleen de griep is. Er werd heel positief op gereageerd (was bang dat ie zou gaan hyperventileren als ik het 'm zou vertellen, ha ha, ivm het kleine team waarin we werken) en mag gelijk de rest v/d week thuis blijven om uit te zieken.

als ik het niet had gezegd weet ik zeker dat ie had gewilld dat ik het nog maar even "uitzing" .

Wat me opvalt is dat de wk telling niet overal hetzelfde is. Op menstruatiekalender.net ben ik 40 dag dus 6 weken. En op babybites bijvoorbeeld zit ik met dag 40 in wk 5. Week 5 begint bij dag 35 en loopt tot dag 42. Snappen jullie het nog???

Trouwens, ik zag dat ik nog niet in het schema sta (wil niet ongeduldig zijn hoor!, sorry!) uitgerekende datum is 22 april.
Wat leuk om te horen dat er al zoveel kloppende hartjes zijn gehoord! Ik moet zelf nog wachten tot 14 september, duurt nog zo ontzettend lang voor mijn gevoel!

Hier dezelfde klachten die ik al bij meerdere heb gelezen: een cupmaatje erbij en begin toch ook wel iets vermoeider te raken. Daarnaast af en toe wat geduw en getrek in mijn baarmoeder. Voelt eng, maar als ik google mag geloven is het een normaal kwaaltje.

Ik kan niet wachten om mijn collega's op de hoogte te stellen, ben zo benieuwd wat de reacties zullen zijn. Volgens mij ben ik de eerste zwangere op de afdeling in 10 jaar! Weet bijna wel zeker dat de reacties positief zullen zijn maar wil nog even wachten op de eerste echo.

Dit wordt echt aftellen tot 14 september!
Wat fijn dat er op jullie werk zo positief wordt gereageerd!!

Ik had me gisteren ook ziek gemeld, ik had zo'n last van m'n buik/darmen. Vandaag wel weer gaan werken, maar heb het vooralsnog op m'n spastische darm gehouden. Ongeveer 2 x per jaar heb ik daar zo'n last van dat ik me een dagje ziekmeld, dus niemand stond daar raar van te kijken. Vandaag voel ik me gelukkig al weer veel fitter.

@daanmarie. Bedoelen ze misschien dat je nu 5 weken (+5 dagen) bent en zodoende in je 6e week zit? Wel verwarrend inderdaad.
Goedemorgen allemaal,

Ik ben even een paar dagen niet op het forum geweest, wat leuk dat er weer een aantal kloppende hartjes gezien zijn!

Reden dat ik niet zoveel gereageerd heb is dat ik zo ontzettend ziek ben, 's ochtends gaat het nog wel maar als ik eenmaal twee uurtjes wakker ben begint de misselijkheid en dan is het spugen spugen spugen tot ik weer naar bed ga. Avondeten hou ik helemaal niet binnen en in slaap komen is een ramp als je zo misselijk bent en het put me zo uit.

Sorry even een enorme ego post maar ik weet me echt geen raad. Ik moet zo naar mijn werk en ik heb echt geen idee hoe ik dat vol ga houden. Zijn er meerdere die hier last van hebben of anderen die wellicht tips hebben?

Beschuitje eten in bed doe ik al, maar omdat ik voornamelijk 's middags en 's avonds zo ziek ben heeft dit weinig zin.
heej ladies! gisteravond een kloppend hartje gezien en alles zag er erg goed uit, en het was er maar 1 :D

volgens de VK ben ik nu 8 weken en heb over 3 weken (14 september) weer een afspraak voor de termijn bepaling. De VK was echt een lieve man met gevoel voor humor dus dat komt helemaal goed!

we hebben inmiddels het babykamertje en autostoeltje al gekocht, die konden we overnemen van mijn schoonzus en zwager dus dat scheelt weer in de kosten, kan ik meer sparen voor de kinderwagen

hebben jullie al nagedacht over de nekplooimeting/combinatie test. wij gaan de test niet doen

nou weer back to work!
Hoi hoi,

Kan ik met jullie mee schrijven? Ik ben 1 april uitgerekend van onze eerste. Eerste echo hebben we twee weken geleden gehad en hebben een kloppend hartje gezien. Over twee weken heb ik de volgende echo.

Groetjes
Ik ben best wel jaloers op iedereen die al een kloppend hartje heeft gezien, ik moet nog ruim 2 weken wachten. Dan zit ik al in de 12de week! Eigenlijk is het belachelijk dat je hier een verloskundigenpraktijk hebt die gewoon geen tijd hebben. Maarja, het is niet anders.
maar dan kan je wel aan het kindje zien bewegen enzo, bij ons was het gewoon een wit vlekje zonder beweging enzo! en je kan ook het hartje horen en dat was bij ons niet!
Ik heb ook pas 28 September een afspraak bij de verloskundige!

T schijnt dat ze hier de echo's en 1ste afspraak nu rond de tien weken doen!

Prettige avond!
Dat ik zo vroeg een echo had en dat ik over twee weken weer een echo heb heeft te maken omdat wij drie jaar bezig waren om uberhaupt zwanger te worden.Ik heb PCOS en daarom moeten ze het bij mij extra controleren. Ik snap dat jullie graag ook een echo willen maar bij ons is het dus om andere redenen
@HaLi wat heerlijk voor jullie dat het nu dan eindelijk zo ver is!!! Geniet ervan!

@annemirthe Ik heb ook pas een afspr. bij de VK als ik 10 wk ben, dag later 1e termijn echo. De VK zei dat ze vroeger het hartje nog niet kunnen horen....???? Zal wel kloppen.

Wie van jullie past z'n skinny jeans al niet meer??? ;-P

Ik heb de 1e maar alvast weg gelegd. Ik draag nu expres vooral m'n skinny jeans en strakke kleding, dat kan ik na de zwangerschap waarschijnlijk NOOIT meer aan...

Ik heb nog niet naar positiekleding gekeken. Ik hoop zo lang mogelijk met normale kleding door te kunnen. We boffen dat wijde topjes in de mode zijn
Ach ja, ik moet gewoon geduld hebben. Hier is het wel gangbaar om met 9 a 10 weken de eerste echo te hebben, maar ze hadden geen plek.

Ha Li, ben je wel op natuurlijke wijze zwanger geraakt?

Wij hebben er 4 jaar over gedaan om zwanger te raken van de tweede, alles was goed maar het gebeurde gewoon niet. Net toen ik begon met een nieuwe studie en ik geaccepteerd dat het niet meer zou gaan gebeuren was het raak. Ik had het al zo geaccepteerd dat het niet zou lukken dat ik nu ook nog steeds niet gewend ben aan het idee dat het wel raak is.
Hali wat toevallig ik heb ook pcos was met de 1e na 5 maand met clomid zwanger en nu spontaan met een cyclus na primolut met 7 weken

dus ik ook met 8 weken echo en met 10 of 12 denk ik
Hakaa dat is wel irritant dat ze normaal bij 9a 10 weken een echo doen, maar omdat ze vol zitten dat het dan niet kan door gaan. Ik ben uiteindelijk zwanger geworde doordat ik clomid ging gebruiken. Gelukkig wel meteen bij de eerste ronde clomid.

Jackie Ja dat is wel toevallig. Helaas hoor ik steeds meer dat vrouwen er last van hebben.Terwijl ik daarvoor nog nooit over pcos had gehoord. Heb jij noraal veel last gehadvan de pcos,en gaan ze jouw suiker ook in de gaten houden? Ik zit door de pcos ook in de studie coppers.
Hai, ik kom ook weer langs. Even niet geweest; ik ben vooral moe! Heb nu vakantie en ik slaap erg veel op het moment. (hoewel soms ook spontaan midden in de nacht wakker en niet meer in slaap kunnen komen ) En veel geklust in huis, we zijn pas verhuisd...

Vanavond 1e echo gehad en alles is goed. Hartje klopt en ik ben nu 8 weken zwanger en op 6 april uitgerekend. Zat zelf dus goed met mijn telling Volgende week intake en 15 sept de volgende echo. Bij mijn praktijk doen ze een vroege echo om te kijken of het kindje in de baarmoeder zit, het hartje klopt en of het er 1 of 2 zijn....

Nieuws vanavond ook aan zoon van bijna 6 verteld ; die stond letterlijk te stuiteren van blijdschap! Hij wilde zo graag een broertje of zusje. (in vorige huis was daar de ruimte niet naar).

Leuk dat er al meer kloppende hartjes zijn gezien!
Hallo meiden!

Hali welkom, ik heb je al eerder gezien bij verboden voor zwangeren!

Gisteren heeft mijn vriend de dokter gebeld en me ereheen gebracht. Gelukkig meteen medicijnen gekregen die tijdens de zwangerschap mogen en vannacht eindelijk weer eens kunnen slapen!

Je mag 2 x per dag de medicijnen innemen maar ik ben van plan het alleen te doen als het echt niet meer uit te houden is maar ik ben ontzettend blij.

xxx
Hoi april mamma;s

Mag ik nog mee geschrijven?

Volgens mijn berekening ben ik 30 april uitgerekend van ons 3e kindje. Na een miskraam en uiteindelijk een curretage 15 juni vind ik het nu vooral heel spannend. Had vrijdag 3 testen besteld via internet en die heb ik alle 3 al gedaan omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat ik alweer zwanger ben.

Mag 14 september voor een echo komen, zodat de onzekerheid bijna 3 weken korter duurt. Alleen 14 spetember klinkt voor mij zover weg.

liefs 3e kindje/
Hoi 3e kindje,

Gefeliciteerd!! Wat verschrikkelijk een miskraam.. Heb je het een beetje kunnen verwerken? en tegelijkertijd ook zo mooi dat je nu weer zwanger bent!

14 september klinkt ook nog heel ver weg en dat is logisch omdat er een hoop onzekerheid meespeelt. Maar probeer ( makkelijk gezegd ik weet het) er toch zo veel mogelijk van te genieten en afleiding te zoeken dan ben je zo bij de 14e..

En verder kan je hier natuurlijk altijd je onzekerheid kwijt, dat heb ik ook gedaan!

xx
@hopenopeenwondertje, het ging de laaste paar weken echt met vlagen. Soms lag ik te huilen op de bank als ik maar een zwangere voruw of een baby zag en dan dacht ik alleen maar, waarom? Gelukkig kon de gyn. geen aanwijsbare reden vinden en was het gewoon echt pech. Ik was 23 juli een heel klein beetje ongesteld geweest en toen ik zaterdag nog niet ongesteld was zeiden we laten we een test doen voor de zekerheid.

Ow ja nog even extra info:

14 september echo, 3e kindje: oudste is een jongen en 5 en de jongste is 2.5 en een meisje, 30 april uitgerekend (tenmisnte daar gaan we nu vanuit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven