eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soep: wij geven ook nog geen speen, en hoop eigenlijk dat het ook niet nodig is. Mede door wat Jules al zei, je moet dat ding steeds maar weer terug stoppen, maar vooral dat het afkicken van de speen later ook nogal wat problemen geeft. Vind het eigenlijk maar vieze dingen, en geen gezicht als de kindjes al wat ouder zijn. Maar wie weet ontkomen we er niet aan...

Veel plezier met je volleybalteam!

Mimmie: vervelend he, die nachten wakker. Op een gegeven moment begon ik echt tegen de nachten op te zien omdat ik wist dat ik toch weer de halve nacht wakker zou liggen. Kan helaas niet zeggen dat de slapeloze nachten voorbij zijn na de bevalling, integendeel... Maar dat is toch weer anders, ik vind het opstaan 's nachts toch minder erg dan die slapeloze nachten.

Jules: Jammer om te lezen dat je er weer even doorheen zit Ik hoop dat het kolven uitkomst biedt voor je. En zo niet, dan is het helemaal niet raar om over te stappen op fv. Moet eerlijk zeggen dat ik misschien allang was gestopt als het niet goed zou lukken en zeker als het me zo'n pijn zou doen. Is altijd mijn voornemen geweest, ik wil alleen bv geven als het goed gaat, wil niet koste wat het kost blijven proberen. Denk ook niet dat ik er een drama van zou maken als het niet gelukt was. Heb ook even getwijfeld of ik uberhaupt wel bv wilde geven, zoals al eerder gezegd, ik ben ook groot geworden door de fles, en kan niet zeggen dat het me slecht heeft gedaan. Ijdel als ik ben was ik bang voor hangtieten of theezakjes en dat was best een reden om erover te twijfelen moet ik eerlijk bekennen Maar de bv mafia heeft me toch weten te overtuigen om bv te geven, en gelukkig gaat het heel goed. Maar ik denk niet dat ik me me er schuldig over gevoeld zou hebben als ik over zou stappen op fv als het niet zo goed zou gaan als gehoopt. Kan me nu wel schuldig voelen als ik denk aan de reden waarom ik er in eerste instantie twijfelde over het geven van bv....

Kalissa's eerste lachje is een feit!!! Van het weekend deed ze al iets wat op een lachje leek, maar durfde er nog niet vanuit te gaan. Maar net was het niet te missen, een echt lachje! 2 keer zelfs! Zo leuk Ze heeft ook al steeds meer interesse in haar omgeving, kijkt je echt aan als je tegen haar praat, volgt je soms zelfs met haar hoofdje als je wegloopt en is soms onder de indruk van haar mobiel boven de box. Wordt steeds leuker!
Jules: TNT werkt prima hoor! Kaartje is helemaal heel bij ons in de brievenbus beland. Echt een leuk kaartje trouwens!

Luum: ben benieuwd of je voorgevoel van 10 dagen overtijd klopt! Ik zit in ieder geval te wachten op novemberbaby's voor jou en Mim.

Blond: Joh wat lijkt het alweer dichtbij dat je aan het werk moet. Hoeveel ga je werken; vliegen of aan de grond? Zou wel leuk zijn om in febr/mrt met jou naar een zonnig oord te vliegen haha.

Soep: Dikke knuffel voor jou! Je doet het hartstikke goed!

Plieno: Klinkt al heel actief hoor! Hoop dat je 'ouwe puf' snel weer terugkomt. Hoe was het met jullie mannetje bij de kinderarts?

Bri: duik zo gmail even op voor jou verhaal.

Wolfje: Hè bah, ziek. Klinkt niet lekker. Maak je niet teveel druk over je Franse bevalling....Het schijnt zo te zijn dat wij hier in Nederland in vergelijking met andere Europese landen juist heel anders en krampachtig omgaan met 'natuurlijke'bevallingen (thuisbevallingen vinden ze daar achterlijk). Dus wie heeft gelijk?

Jusa: Hoe is het met jou meid?

ff ego:

Dacht dat ik niet zo emo was onder de hormonen. Heb ik me gisteren toch zitten janken bij Memories. Het was lachen en huilen tegelijk omdat ik het zo debiel vond van mezelf dat ik zo zat hard te snikken. Man lachte me heel hard uit, dus moest ik daar weer van lachen. Nou ja.
haha, rare dingen die hormonen he, klaver.. geef je er maar gewoon aan over. Ik lag vannacht ook te janken omdat ik al 5 uur klaar wakker lag te zijn... vriendje was gelukkig heel lief

wat gaaf zeg blond, de eerste echte lach van je meisje is een feit! geweldig!

plien, hoe was het bij de kinderarts?

jules en soep; dikke knuffel en dont worry too much over BV en FV!! alles is prima voor jullie kindjes.

ik kom net bij de VK vandaan, de beebie is nog steeds niet ingedaald,.. had ook niet anders verwacht ( wel gehoopt.) want het maagzuur doet nog steeds enthousiast mee..:)

volgende week weer heen. kijken of we dat halen maar ik denk het wel. Zij dacht ook wel dat het wat langer kon gaan duren aangezien mijn kindje nog zo hoog zit. we zullen zien dus luum.. denk dat ik me gewoon aan de volgorde van het schema hou en jou netjes voor ga laten

meiden, dikke knuffel voor jullie allemaal!!

mim
Jules, nou moet ik bijna huilen, omdat het bij jou zo lullig gaat. Sterkte meisje. En je vriend heeft gelijk,, dat zegt mijn vriend ook, maar ja, advies geven is makkelijker dan je eigen advies opvolgen. Hier gaat het goed in ik ga al overstappen, jij zet wel dapper voort, maar denk erom he?

Praktisch vraagje: welke borst neem je na een flesvoeding? Die volgelopen borst die je overgeslagen hebt, of sla je die gewoon helemaal over (STUWING!!)?? Ik kan het nergens vinden.

Klaver, hahaha, lachen met jou! Lekker huilen en lachen tegelijk lucht wel op, he?

Mimmie: balen dat ze nog niet ingedaald is, o, en dat maagzuur kan blijven als het wel is ingedaald, had ik in ieder geval.

Ik dacht ook al: ik wil geen speen, vanwege het feit dat je hem constant aan het oprapen bent. Ben benieuwd hoe we dat volhouden, zeker met die fles.

De eerste staat in de magnetron, ben heel benieuwd...

Tot later!
Soep, ben benieuwd hoe de fv je bevalt!

Hier zijn de dreigende borstontstekingen voorbij en vanmiddag in het ziekenhuis was ik blij dat ik nog bv kon geven, was handiger dan een flesje laten opwarmen of gekookt water van thuis meenemen.

Maar ik kreeg gelukkig een rustig kamertje om te voeden want in een wachtkamer vol mensen zag ik dan weer niet zitten.

Mannetje heeft gelukkig geen last van mijn ziekte! Zijn afweer is ok.

Wel raad de kinderarts (eigenlijk aan iedere moeder) in deze tijd van het jaar ons aan om nog erg voorzichtig te zijn met verkouden mensen, hem niet van hand tot hand laten gaan en andere kinderen alleen laten kijken, maar niet laten aanraken/vasthouden. Dit in verband met het RS virus dat iemand die verkouden is bij zich kan dragen en ernstige gevolgen (bv voor de ademhaling) van zulke jonge kinderen kan hebben.

Mannetjes voeten zou de kinderarts ook nog naar kijken. 1 voetje was goed hersteld. Maar het andere voetje stond nog te ver naar binnen. Dus we werden doorgestuurd naar de orthopeed. Die constateerde dat hij een half klompvoetje heeft. Aanstaande donderdag gaat zijn voetje in het gips en de komende weken steeds opnieuw. Dat duurt tussen de vier en twaalf weken en daarna krijgt hij waarschijnlijk nog een spalkje, maar waarschijnlijk gelukkig geen operatie (bij een hele klompvoet meestal wel, maar dat heeft hij dus niet).

Momenteel kan ik er lekker om janken, ik vind het zo zielig. Maar ben ook blij dat ze er zo jong iets tegen kunnen doen...

Vandaag ruim vier uren in het ziekenhuis geweest.. middagslaapje gemist... spannend dagje, dus ik ben bekaf.

Tot snel... Kus Plieno
Nou Plien, dan lees je dit vast niet meer. Maar een kennis van me heeft een dochter die aan beide voetjes een lichte mate van klompvoetje had. Idd een poos in het gips gezeten, toen 's nachts nog laarsjes aan en nu niks meer, is helemaal goedgekomen! Je schrikt er wel van, maar juist als je er zo vroeg bij bent is het leed vrij snel geleden zonder operaties. En gelukkig vinden ze het op deze leeftijd nog niet vervelend en onthouden er ook niks van.

Had ik gisteren net een berg bijgelezen, komt er een spoedgeval waardoor ik niet kon reageren en is er vandaag weeer zoveel bijgekomen! Zo komt er niks van terecht. Ik ga er maar in vogelvlucht doorheen, denk ik! Eerst nog Plien's verhaal lezen.
Mmm, was volgens mij dus 12 dagen en 7 pagina's geleden dat ik iets geschreven had, foei!!

Maar ik ben wel steeds even geweest hoor!

Heb het alleen een beetje druk hiero, maar dat zijn jullie al gewend intussen. Nog maar een week of 7 en dan ga ik met verlof, wat schiet dat al op zeg, en wat moet ik nog veel regelen!

Buik groeit gestaag en kindje trappelt dat het een lieve lust is. De kuitkrampen 's nachts slaan weer toe, helaas. En vannacht ging mijn voet vanzelf ineens dwars staan, AUW! Gauw het bed uit, stretchen en flink rondlopen. Schijnt toch een calcium/magnesium tekort in de spieren te zijn. Bakje yoghurt met muesli voor het slapen gaan zou helpen.

Wat een bv perikelen hier, blijft bijzonder dat het ook zo vaak goed gaat als je dit leest. Ik had eerst fikse kloven, bleek niet goed aan te leggen. Toen dat over was liep het een tijdlang erg goed (dochter dronk gelukkig erg snel en makkelijk, in 10 minuten max. Dan kun je je ook makkelijk even terugtrekken.) Na een paar maanden ineens een productie-dip, waarschijnlijk door het werken en te weinig kunnen kolven op het werk. Arme kind kreeg haast niks meer binnen maar ging gewoon heel veel slapen ipv huilen dus we hadden het niet goed in de gaten. Toen fv erbij en veel kolven, maar het hielp maar voor even. Ik heb het 6 maanden kunnnen doen (deels aangevuld met fv), maar werd toch verdrietig toen het niet meer ging. Ik vond het zo knus en natuurlijk. Maar ja, als het niet meer gaat, is het niet anders. Sterkte meiden!

Soepie, hoe gaat het met jouw eigen herstel intussen? Of heb ik daar overheen gelezen. Ben bang dat jij de meeste hechtingen van iedereen hebt. (Behalve KQ met de keizersnee, maar die zitten heel ergens anders..)

Ik zag nog wat getob met huiluurtjes, vond het zelf maar niks om die gup de hele tijd te horen huilen, leek me toch niet zo goed. Dus ik knoopte haar in de draagdoek tegen me aan en ging dan gewoon alles doen wat ik moest doen terwijl ze tegen mijn buik lag te slapen. (Koken, forummen, boodschappen, stofzuigen). Totdat ze in haar wiegje beter ging slapen.
Goedemorgen lieverds,

Gefeliciteerd ES! Als ik lees dat je zo snel weer achter de pc zit ga ik denken dat bevallen appeltje eitje is :)!

Soep: je doet het goed hoor! Niet zo streng zijn voor jezelf, iedereen weet dat jij het beste wil voor baby lief.

Ook de andere mammies: you go girls! Het klinkt wel heftig hoor.

Dank voor al jullie geeldige kaartjes, de kaartjes voor jullie liggen inmiddels oom wer veel te lang op de keuken tafel, ze komen!

Ik ben even niet komen buurten, het is vreselijk druk opt werk en alle drama rondom mij vreet aan me (ik zal het nieuwste verhaal op gmail plaatsen, jullie gaan dit écht niet geloven). Ik ben zó moe dat ik tegenwoordig rond een uur of negen al ga slapen! En helaas is dat niet omdat ik zwanger ben. Gewoon moe moe moe.

Ik ben maandag begonnen met de primolut dus over een dag of tien ongesteld en dan aan de clomid. Het duurt wel allemaal lang hoor, pffff.

Dikke kus voor jullie
Hoihoi!

Lily, fijn om weer even van je te horen, kop op meid! Ga zo gelijk de gmail even bijlezen...

En Dokkie, ook goed te horen dat met jou ook alles goed gaat! Wat gaat dat snel hè, jij gaat ook alweer bijna met verlof!! En fijn te horen dat die kleine in elk geval lekker aanwezig is, ik blijf dat toch bijzonder vinden...

Plieno: gelukkig heeft jullie kleine jouw ziekte niet! Dat moet toch wel een opluchting zijn! Aan de andere kant kan ik me helemaal indenken dat je ook niet vrolijk wordt van het deelse klompvoetje, wat lijkt me dat moeilijk om je kindje zo te zien in gips! Maar goed, het dient een goed doel moet je maar denken... En zoals Dokkie al zegt: nu heeft hij er nog relatief weinig last van, beter dan een operatie!

Soep: is het allemaal goed gegaan met de eerste flesvoeding? Valt het je mee? Zit jezelf niet teveel op te vreten hoor, je hebt het goed gedaan!

En voor alle anderen die ik nu even vergeet: een dikke !!

Nog effe ego: gisterenmorgen heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de kraamzorg organisatie gebeld. Had (met inmiddels ruim 35 weken) nog steeds geen intake gehad, wel heb ik twee weken terug van de door mij gekozen organisatie gehoord dat ze me aan een andere organisatie hadden overgedragen ivm drukte (terwijl ik afgegaan was op goede ervaringen! Bah! ). Gelukkig is de organisatie die het overneemt ook een kleine, dat wilde ik bewust eens proberen. Maar goed, had dus nog steeds niks gehoord maar wilde ook niet te snel aan de bel trekken, omdat in de brief stond dat zij mij zouden bellen voor een intakegesprek. Wat bleek: ben ik helemaal niet doorgegeven!!! Ik balen, nu heb ik voor medio volgende week een afspraak staan (dan bijna 37 weken!!!! ). Ben benieuwd of we dat gaan halen! Maar goed, das dan ook niet mijn probleem. Bevallen doe ik in elk geval toch in het ziekenhuis, dus dat moet goed gaan.

Daarnaast hebben we gisterenavond voorlichting gehad over bevallen in het ziekenhuis in mijn woonplaats. We waren in onze oude woonplaats ook al eens geweest, en bij de gyn vonden we het vorige week nogal " ziekenhuisachtig", waar dat in onze oude woonplaats veel minder was. Daar voelde het meer als lopen bij een verloskundige (gezien de ontspannen sfeer, relatief weinig witte jassen en een apart zwangerenspreekuur). In ons nieuwe ziekenhuis veel wit, allerlei gynaecologische problemen door elkaar en ook wel een beetje een nummer. Dus we waren benieuwd...

De voorlichting was echter erg open en prettig (maar misschien ook wel omdat we al een voorlichting hadden gehad en ons nu op andere onderwerpen konden concentreren) dus we zien het helemaal zitten daar! Vannacht is alle info wel door mijn hoofd gaan spoken, zou haast zeggen dat het een nachtmerrie was! Jakkes! Hoop dat de echte bevalling straks toch iets minder erg is dan die droom...

Tot zover maar weer, ik ga zo maar eens even boodschappen doen. Ben benieuwd wanneer de volgende big belly baby (en volgende zwangere!!!) zich gaat aandienen...

Liefs

Herah
Hoi meiden!

Lumiere: D-day Of is het er stiekem al, heb gister niks van je gelezen... Laat je snel wat horen?

Klaver: Rare dingen die hormonen he?! Moet zeggen dat ik er behoorlijk last van heb gehad, en vooral de eerste paar maanden echt een draak ben geweest. Vooral mijn vriend moest het ontgelden. Kon ontploffen om de meest lulige dingen, en zat idd ook al te janken bij de stomste programma's. Had dus ook verwacht dat ik zeer zeker visite zou krijgen van de beruchte kraamtranen maat die bleven uit. Heel gek! Tranen sprongen me wel in de ogen bij bepaalde nummers op de radio, maar niet de tranen met tuiten om niks...

Hebben de andere moeders wel last gehad van de kraamtranen?

Mimmie: Baby nog steeds niet ingedaald dus. Is het gewoon een kwestie van afwachten of gaan ze volgende week iets proberen waardoor het alsnog gaat indalen? (als dat uberhaupt mogelijk zou zijn dan he) Succes!

Soep: Hoe ging het met de fles?

Plieno: Goed en slecht nieuws tegelijk. Gelukkig heeft je mannetje niet jouw ziekte Maar ik schrok wel toen ik las van het klompvoetje Maar gelukkig is er dus een iets minder heftige oplossing voor dan een operatie. Kan me voorstellen dat je wel behoorlijk bent geschrokken van dit nieuws, sterkte ermee!

Dok: Kuitkramp slaat toe dus! Heb er nooit last van gehad, heb idd vaker gehoord dat het een gebrek aan calcuim is. Ik dronk wel standaard een beker warme melk voor het slapen gaan, misschien dat ik het daarom niet had?

Lily: Ja, als je ergens op wacht dan kunnen 10 dagen erg lang duren

Nu maar hopen dat dat wachten goed wordt beloond en de clomid goed zn werk doet!

Herah: Jee, wat een blunder van die kraamzorgorganisatie zeg! Maar goed dat je zelf hebt gebeld anders had je helemaal zonder gezeten! Jammer dat het uiteindleijk niet de organisatie is geworden die je wilde.

En ook een geschikt zkh gevonden om te bevallen, fijn! Waarom beval je in het zkh, had jij een medische reden? Sorry, weet het niet meer

Hele goede nacht gehad!! Kalissa heeft bijna de hele nacht doorgeslapen! Laatste voeding rond 23 uur en vanochtend pas weer om 05.30 uur! Daarna lekker uit kunnen slapen tot 10 uur, super! Hopen dat dit meer regel dan uitzondering wordt en zo langzaam de nachtvoeding uit het zicht verdwijnt.

Qua huilen gisteravond viel het ook redelijk mee. Had me voorgenomen om haar ongeveer een kwartiertje te laten huilen en haar dan er dan pas uit te halen als ze niet al te hysterisch zou gaan huilen. Er was tenslotte niks aan de hand, net gegeten, boertje gedaan, schone luier, niet koud in bed en geen buikkrampjes... En dat werkte, ze redde het kwartier niet eens, sliep daarvoor al. Later die avond nog een keer, toen zijn we na een kwartiertje wel naar haar toe gegaan en is ze in slaap gevallen toen mijn vriend haar over haar buikje bleef aaien. Hoop dat dat voortaan de remedie is!

Onze dikkop is al aardig gegroeid, zal zo wat foto's oip gmail zetten.
Joehoeee, ben er nog hoor. Gisteren inderdaad alleen op de gmail geweest en daar hier en daar wat gereageerd. Hier wel gelezen maar niet geschreven. Alles hier nog rustig. Redelijk geslapen, maar de beste uurtjes waren weer tussen 6.00-11.00 uur. Mijn hele bioritme is dus in de war, maar kan ik alvast wennen....

Herah: ik had de intake van de kraamzorg ook pas bij 36 weken hoor, dus zo raar is het niet. En het stelt ook nog eens geen r**t voor! Die mevrouw bij mij was in 25 minuten weer weg. Ze willen weten of je 2 kruiken hebt, of er huisdieren zijn en of je bv of fv wil geven. En wanneer-bel-je-de-kraamzorgprocedure wordt doorgenomen. That's all!

Tot later!
D-DAY of B-DAY voor Luum!!! Spannend... ben je al bezig??? Of nog niet??? Succes in ieder geval.

Blond, te gek dat Kalissa heeft gelachen! Echt leuk om te zien. Die van ons heeft soms lach-stuipjes. Het lijkt wel of hij lacht, maar volgens mij kan hij dat nog niet. Maar het ziet er wel heel lief uit.

Ja Klaver, maak je borst maar nat (en je ogen droog)! Het wordt nog veel erger (hihi). Ik vond het soms ook echt heerlijk om mezelf lekker te laten gaan!

Soep, hoe bevalt het fv? En nog goede tips voor flessenverwarmers kunnen scoren?

En je bedoelt welke borst je moet afkolven? Of welke je moet pakken bij het afbouwen? Hoe ga jij trouwens afbouwen? Snel of langzaam?

En ja, gelukkig zijn onze mannen er om ons te steunen! Ik ga me er maar bij neerleggen dat ik nu ook al langzaam over ga op de fles. Het lijkt wel of die kleine veel te weinig binnenkrijgt gedurende de nacht.

Mimmie, balen dat je beeb nog niet is ingedaald! Maar het kan volgens mij ook heel snel gebeuren. Ik ken iemand die voor de uitgerekende datum is bevallen met een baby die nog niet was ingedaald. Is verder helemaal goed gegaan!

Plieno, wat onwijs fijn om te horen dat met de kleine alles helemaal goed is! Kan me voorstellen dat dat wel een feestje waard is! En ook dat al die ontstekingen weg zijn. Heerlijk voor je.

Dokkie, leuk om weer van je te lezen! Kan me voorstellen dat het druk is met een eigen zaak. Maar over 7 weken kun jij lekker weer op je gemakje gaan schrijven en lezen. Die draagzak ga ik toch ook eens proberen. Ik heb er hier een liggen van Premaxx of zoiets. Ik heb al een gebruiksaanwijzing van internet geplukt, maar ik vind het nog een beetje eng…

Lily, blijf goed aan jezelf denken, hè! Ik ga zo je verhaal op gmail lezen.

Herah, fijn dat het ziekenhuis je bevalt. Het moet inderdaad ook niet al te klinisch zijn. Vind ik ook een beetje afbreuk doen aan de opgewekte (voor zover mogelijk tijdens de bevalling ) sfeer.

En dan dat verhaal van die kraamzorg. Wat ontzettend balen dat je niet bij die je wilt kunt. Ik hoop dat deze ook goed en fijn is. Ik wist trouwens niet dat je ook particuliere had. Ik dacht dat dat altijd via de thuiszorg moest.

Blond, de kraamtranen hebben hier rijkelijk gevloeid en dan met name vanwege de oververmoeidheid en zorg om die kleine vanwege de bv. En daarna weer vanwege de keuze bv of fv. Soms kan ik nog steeds wel eens zo’n jankbui hebben en mijn kraamtijd is allang weer over. Maak me soms zo’n zorgen om die kleine en je kunt niet vragen wat er is hè.

Hee en een nacht doorgeslapen! Super relaxt zeg! Ik hoop ook echt voor je dat ze dat zo blijft doen! Heerlijk.

Nog even ego:

Ben blij dat TNT nu wel goed werkt! Kaarten lagen op maandag al klaar om verstuurd te worden, maar TNT maakte er met de enveloppen zo’n potje van dat we ze pas vrijdag konden opsturen. Was ff bang dat er misschien een vloek op zou rusten…

Qua bv en fv: we hebben besloten om in de nacht fv te gaan geven. Volgens mij komt die kleine namelijk wat tekort in de nacht. Overdag heeft hij voldoende, want dan gaat hij na een voeding lekker pitten. Na de laaste avond voeding zijn we bijna een uur aan het stoeien om hem in slaap te krijgen. Hij heeft dan dus eerst een uur gedronken en dan nog een uur nodig om in slaap te vallen. Vaak lukt dat alleen met bijvoeden. Ditzelfde gebeurd dan ook weer ’s nachts. Het mannetje huilt zichzelf helemaal hysterisch. Zo zielig. We gaan dus vannacht proberen om fv te geven. Dat is toch wat zwaarder en misschien heeft hij dat wel nodig. Ik kan hem in ieder geval niet meer voeding bieden. Hij drinkt beide borsten leeg.

En om bij de bv en fv te blijven: het kolven doet inderdaad minder pijn, maar ik merk wel dat ook dit weer meer zeer gaat doen naarmate ik het meer gebruik/doe. Ik ga het dus nog ff aanzien. Bel anders nog even met lact en/of dokter en als dat ook niet wil dan wordt het gewoon de fles. Ik ga me er dan (proberen) ook niet meer schuldig over te voelen. Alles is dan wel zo ongeveer uit de kast gehaald om het te laten slagen.

En dan heb ik ook nog een vraagje aan de dames met een baby die al op zijn/haar rug ligt. Ons werd verteld dat je het hoofd dan naar links en dan naar rechts moet leggen. Hoe doen jullie dat?

Fijne dag allemaal,

Liefs Jules
Oh luum, nog niet aan de beval dus! Ik had de pagina nog niet ge-update en zag dus niet dat je geschreven had.
Warning ego bericht!

Een nacht doorslapen... Hmmmm dat moet echt heerlijk zijn.... Kan er nu al naar uitkijken! Maar moet zeggen dat we hier niet te klagen hebben. Kleine man doet het helemaal geweldig, houdt zich goed op temperatuur, poept, plast en drinkt als een malle. Hij heeft alleen soms wat moeite met het "aanhappen" en raakt dan gefrustreerd, maar met veel geduld komen we er wel! Verder is het een heel rustig en tevreden mannetje.

Kraamhulp is hier nu net de deur uit, dus ff het rijk alleen. Best lekker maar ook wel spannend moet ik zeggen. Maar kleine man ligt lekker te tukken en mijn ouders zijn onderweg. Zij komen deze week 's avonds een handje helpen omdat lief moet werken tot sluit (uur of tien/ elf) en de tijd tussen het vertrek van de kraamhulp en de thuiskomst van lief was voor mij echt te lang. Opa en oma zijn helemaal verliefd op de kleine, zo schattig om te zien.

Kraamtranen heb ik hier nog niet echt gezien, ben wel sneller aan het huilen maar niet meer om de merci reclame (ja hier ook... ) zeg maar.

Heb wel alles gelezen (ga zo nog ff gmail checken) maar heb ff geen fut om op iedereen te reageren en dat terwijl we nog geen kraamvisite hebben gezien, haha. Sorry meiden!!! Probeer er snel weer te zijn!

Liefs, Es

he meiden, ik heb nog niet alles gelezen, komt later wel als jullie het niet erg vinden, we gaan zo even naar buiten.

De fles was een verademing, ze pakte hem meteen, dronk met grote halen (even kijken of dit wel de goede stand is) en viel direct in slaap. Zonder een wanklank. En het voordeel: ze heeft de hele tijd naar me liggen kijken, heeeerlijk! We waren wat te enthousiast en wilden haar meteen een fles borstvoeding bij de volgende voeding geven, maar daar spuugde ze veel van uit. Ze hapte toen meteen als een wilde als de borst en dronk keurig. Ze heeft toen 6 uur gehaald, echt heerlijk. Alleen mijn lief sliep niet zo lekker, die vroeg zich constant af wanneer ze weer eten moest. Ze lag te pruttelen de hele nacht, maar had blijkbaar geen honger. Hij mij porren: wanneer moet ze weer??? En ik: als ze honger heeft. En zo ging dat de hele nacht, haha.

Nog een ding

Dokkie: je was me voor, ik wilde al gaan posten waar je was! Straks zal ik even alles lezen!
Soep, hoeveel cc geef jij je meisje?
Oh ja, nog even: Soep en KQ bedankt voor jullie lieve kaartjes!
Jules, mijn kaartjes zijn niet handgeschreven, maar zo kan ik ze wel meteen (laten) versturen. Graag gedaan in ieder geval.

We hebben haar gisteren 165 cc in de fles gegeven, ze heeft 85 gedronken. Toen viel ze als een blok in slaap, ik weet niet of dat van volle buik of het zuigen was. Ze kwam wat eerder voor de volgende voeding, dus we moeten nog even testen hoe en wat. Met borstvoeding gaat het trouwens erg goed nu, haha. Ik lek veel minder, de hoeveelheid neemt af en ze drinkt veel beter. Gek kindje is het. Ik ga wel gewoon door met de fles, hoor. Dat bevalt nog veel beter.

Wat ik bedoelde met die borst is: stel ik moet zo voeden, en zou dan mijn rechterborst geven. Die geef ik nu niet, want ze krijgt de fles. Doe je dan de volgende voeding die rechterborst? En het antwoord is ja, ik heb het de wijkverpleegkundige gevraagd. Anders sta je echt op knappen en komt die rechterborst zo lang niet aan de beurt.

Qua flessenwarmers, ik moet zo nog even verder lezen, maar een aantal meiden vindt het zonde van het geld, een thermosfles is veel handiger. Dus ik kijk nog even aan.

Ik ga afbouwen volgens de ge-ijkte schema's, dus per 3 tot 4 dagen een voeding. Mochten mijn borsten snel leeglopen, dan kan het ook sneller natuurlijk.

Balen dat het bij jou alsnog zo vervelend verloopt. Kan me voorstellen dat je het ook wel zat bent. Gek he, dat je kindje dan te weinig binnen krijgt. Geeft het niet ook veel rust om dan de fles te geven?

En over op de rug liggen: wij kijken gewoon heel goed of ze afwisselt met links en rechts. En zo niet, dan ga ik gewoon eerst kijken of het met trucjes kan, bijvoorbeeld andersom in de box leggen, dat als ze ons wil zien, ze haar hoofd moet draaien. Is de wijkverpleegkundige al geweest, haar kan je dat sowieso vragen. Daar ga ik ook heen als ik merk dat het niet goed zou gaan.

Zo, wij kunnen bijna zelf een forum starten, haha. Ik ga nu even de rest lezen en reageren.

Soep.
Luum: gaat jouw B-day in stilte voorbij, of merk je al wat? Bij mij was die intake ook zo kort, maar ik vond het wel prettig. Die mevrouw gaf me wel een goed gevoel over de organisatie, dus kort, maar waardevol. Lekker uitslapen dan he? Ik sliep ook die tijden erg goed, misschien omdat ik dan helemaal alleen thuis was.

Es: fijn dat het allemaal zo goed gaat, zeg. Heerlijk voor je. Lukt het, zonder hulp? Ik heb ook geen gigakraamtranen gehad, wel een lekkere huilbui toen ik alleen in bed lag. Die duurde wat langer en luchtte ook wel op. De afgelopen dagen waren erger, met dat getob met die bv. Nu is de rust weer terug, hoewel ik om de kleinste dingen emo kan worden. Gedichtjes op kaartjes, daar hou ik normaal niet zo van, maar nu is het iedere keer tranen.

Blond: goed hoor, dat laten huilen. Vinden wij nog lastig, bij ons had ze vanochtend een huiluurtje. Krijsen, met tranen en al. Ik wilde haar aanleggen en voordat ze bij de tepel was sliep ze als een roosje. Tot nu toe hebben wij nog geen vast huiluurtje ontdekt, ben benieuwd. Dus jouw lief heeft ook magic hands, net als die van mij. Doe het ook prima op het lijfje van Kleine soep.

Herah: lekker dan, die intake! Stom zeg. Hoop dat daarna alles goed komt, goed iedereen instrueren, hoor! Prettig dat je een goed gevoel bij het ziekenhuis hebt, is erg belangrijk. Ik ben blij dat wij in ons favo ziekenhuis terecht konden!

Lily: kan die moeheid ook een bijwerking zijn, of krijg je gewoon veel voor je kiezen met alle gedoe? Zorg goed voor jezelf, hoor.

Dokkie: ik had bruistabletten magnesium/calcium en die werkten per direct. Heeft mij echt door mijn laatste weken heen gesleept. Op een gegeven moment had ik ze niet meer nodig, maar ik heb er daarvoor prima op geslapen. Werd echt gek van de pijn.

Met mijn herstel gaat het voorbeeldig. Heb per dag minder last van de hechtingen, alleen lang staan en lopen is nog lastig, alsof er iets uitvalt. Verder is het allemaal rustig volgens mij, heerlijk dus. Nu alleen nog rustig aan doe, met minder pijn loop ik snel te hard van stapel. Ga dus weer op tijd naar bed vandaag.

Die draagdoeken zijn te gek, ik hoop haar morgen voor het eerst er in te stoppen. Heb vandaag geoefend met een beer, zag er cool uit. Kan me voorstellen dat je haar zo lekker bij je hebt gedragen.

Ook jij: goed zorgen voor jezelf, hoor!

Plieno, wat spannend allemaal. Ik snap dat je er erg verdrietig van bent, ook al is het beter voor je mannetje. Die weken klinken zo lang. Voor hem is het het beste, maar nu vast erg moeilijk! Sterkte met alle dingen die op jullie af komen.

Ik ga nog even kijken bij de flessenwarmers op deze pijler, dan even kijken bij H&M op internet. Had bv-shirts besteld, maar die stuur ik maar weer terug....
Ons geboortekaartje staat (eindelijk) op gmail. Nogmaals sorry dat ik er niet genoeg had om jullie echte te sturen, dat hadden jullie zeker wel verdient.

Vandaag een luie dag gehad, om de drukte van het ziekenhuis van gisteren te compenseren. Bekkenbodem voelt ook helemaal zwaar, dus signaal dat ik gisteren echt te veel heb gedaan. Vandaag tot 9 uur geslapen en 's middags ook nog twee uren... Heerlijk! Zo gek, ik kon eerst niet slapen en nu kan ik er niet genoeg van krijgen. Mijn hobby (slapen!) van voor de zwangerschap komt weer helemaal terug...

Blond, hier genoeg kraamtranen gehad. Had ik niet echt verwacht, maar de traantjes zaten erg los. Nu was ik ook oververmoeid door het nachtenlang nauwelijks slapen, ik heb niet voor niets twee dagen extra kraamzorg gekregen... Dus ik geef de vermoeidheid ook deels de schuld.

Als manlief iets verkeerd zei, dan kon hij wel een teiltje neerzetten, ik geloof vooral op dag 4 tot 7. Nu ben ik weer wat stabieler/sterker, maar was gisteravond wel heel verdrietig over het gips dat hij donderdag krijgt. Zo zielig!

Ik denk dat ik hem morgenochtend voor het laatst in de tummy tub kan doen... daar wordt ik dus verdrietig van, maar misschien hebben ze wel een oplossing om met het gips toch te kunnen douchen of badderen?

Morgen weer druk dagje dus. Einde ochtend voor gips naar ziekenhuis en einde van de middag komt wijkverpleegkundige.

Mannetje is trouwens gisteren gewogen bij de kinderarts. Nu 53 cm (was bij geboorte op 50 geschat) en hij woog 100 gram boven geboortegewicht.

Lumiere en Mimmie, allebei veel succes met de laatste loodjes, het wachten en daarna jullie bevalling!

Mannetje slaapt hier wel op zijn rug, maar ik kijk ook eerst even aan of hij zelf vaak genoeg van kant wisselt met zijn hoofdje. Of is dat niet de bedoeling?

Nou dat vraag ik dan morgen wel aan de wijkverpleegkundige.

Lily, wat een verdrietige situatie die je op gmail beschrijft. Ongelofelijk dat dit soort dingen echt gebeuren... Sterkte ermee. Lukt het wel om er een beetje afstand van te nemen?

Mannetje moppert nu, dus ik hou het kort...

Groetjes,

Plieno
Hee Soep, inderdaad begint het daar op te lijken! (hihi) Maar gelukkig kunnen de andere meiden er altijd nog wat aan hebben. Ik hoop het niet voor ze natuurlijk.

Wij mochten onze kleine maar 100cc (zowel flesvoeding als bv uit de fles) geven en ik heb het idee dat hij daar echt nog honger bij heeft. Vooral ’s nachts weet hij er geen raad mee en huilt hij heel erg veel. Ik zal de VK eens bellen wat zij aanraadt.

Oh, en zo bedoelde je met die borst. Nou, goed om te weten alvast. Denk dat het hier ook niet lang meer gaat duren. Ik voel dat ik ga opgeven. Ben het beu om het mannetje zo’n honger te zien hebben. Uit twee borsten kolf ik om en nabij de 100cc. Dit zou volgens de kraamhulp voldoende moeten zijn, maar de kleine geeft toch echt aan dat dit niet zo is.

Wijkverpleegkundige komt hier volgende week maandag. Dan ga ik haar beladen met vragen. We hebben al een lijstje gemaakt

Maar in ieder geval bedankt voor al je antwoorden!

Kaartje vond ik overigens errug lief! Het staat heel chique om zo’n kaart te krijgen.

Maar het bevalt jou dus goed om flesvoeding te geven! Echt fijn! Heerlijk om de kleine dan tevreden te zien! Daar verlang ik ook wel naar.

Plieno, fijn dat je nu eindelijk weer lekker kunt slapen! Kun je eindelijk die vermoeidheid eens bijrusten. Ook echt blijven doen hoor! Ook als je niet zo moe bent! Ik vergeet het zelf ook heel de tijd en de consequentie nu is dat ik echt een gigantische koppijn heb.

En zo’n ziekenhuis bezoek is natuurlijk niet alleen lichamelijk maar ook emotioneel heel zwaar.

Succes vandaag met het gipsen! Geef je mannetje maar een dikke knuffel (en jullie ook!).

Ego:

Hier willen de nachten maar niet vlotten. De kleine eet, gaat liggen en begint te huilen. Dit houdt niet op totdat wij hem oppakken. We hebben hem al geprobeerd te laten huilen, maar hij raakt dan echt helemaal gefrustreerd. Eerst geven we hem dan nog wat eten bij, maar op een gegeven moment zit hij al ver boven zijn max (tenminste de max die de kraam aangaf. Ik vraag me af of die kleine niet veel meer mag). Hij blijft dan maar huilen. Houdt op een gegeven moment wel op, maar bij de volgende voeding om 3 uur begint het weer van voren af aan. Overdag heeft hij hier echt helemaal geen last van. Het lijkt wel of het begint zodra het donker wordt buiten.

Ik ga straks maar eens even de vk bellen… Nu even op internet wat zoeken over dit onderwerp. Misschien dat daar iets over staat.

Doei, liefs Jules
ha meiden,

t is wat met die voedingen zeg, ook iedere " zorgverlener" lijkt wat anders te zeggen of niet? lijkt me toch dat een kleintje van zelf niet meer drinkt als ie geen zin meer heeft ipv maar max 100 te mogen geven steeds? maar ja.. ik ben nog geen mama dus weet t niet..

fijn dat het fles geven een goed en rustig gevoel geeft soep, daar heeft je meisje heel veel aan, de band tussen jullie is dan veel minder stresserig en dat is heel belangrijk!

luum; jij al bezig? hoe voel je je? ga je nog steeds voor de 24e zo ongeveer?

ik ga ook voor een dag of 10 later denk. kijken of we het waar gaan maken, wel lekker een ruime week extra verlof.. haha..

Plieno; wat sneu dat je mannetje een half klompvoetje heeft maar wel fijn dat ze er nu al wat aan kunnen doen, een vriendin van mij had dat ook met haar meisje, die had heupdysplasie en kreeg het eerste half jaar een gipsbroek, opzich wel sneu maar ze bewegen dan toch nog zo weinig dat het ze in de ontwikkeling echt niet stoort en later weten ze er niets meer van. succes vandaag in het ziekenhuis.wel super dat de afweerziekte niet aanwezig is, Hoe gaat het wat dat betreft nu met jou dan?

En wat betreft het advies van je kinderarst over verkouden bezoek enzo, dat had onze yoga docent ook al gezegd, echt belangrijk om daar wat kritisch in te zijn naar het bezoek want een RS virus wil je echt niet voor je kleintje!

dokkie; hoe ga je het doen straks met je verlof dan? een vervanger gevonden voor een paar maanden? een betere dan die in je vakantie had waargenomen? Vindt lisa vast wel heel leuk, straks mama lekker veel thuis!

alle meiden die ik niet genoemd heb, dikke knuffel!!

ik ga nu even snel genieten van de zon met de hond buiten! heerlijk dit weer na die storm en natte dagen van laatst!

liefs mim
Hoi,

Zal me ook even melden.

Wat een perikelen met de voeidingen inderdaad hoor. Het gaat echt met ups en downs als ik het zo lees.

Luum is nog niet bezig, ook niets dat er op lijkt. Moet vanmiddag naar de VK maar die zullen met + 1 dag niet veel meer doen dan voelen en luisteren.

Inderdaad, ik mag nu al een dag later weer beginnen op het werk... Dat is mooi meegenomen. En voor de gemiddelden 'moeten' Mim en ik wel later bevallen, want met een eerste kindje zijn er op ons topic al 4 vroeger dan verwacht bevallen.

Plien, ook namens mij succes met je mannetje. Ik sluit me bij de woorden van mimmie aan, maar leuk is het niet. Je wordt al snel op de proef gesteld als moeder.
Mimmie, je krijgt wat voor je kiezen als het voeden niet lukt. Niets zo erg als je kindje een soort van honger zien lijden... Ik hoop dat jou dat allemaal lekker bespaart blijft.

Luum, goed dat je de statistieken in evenwicht houdt ;-)! Toch hoop ik voor jou dat het snel gaat komen. Kun je lekker je kindje zien! Succes straks bij de VK!

Liefs jules
He hallo,

eerst even ego:

zit er een klein beetje doorheen. Vandaag is het de eerste dag dat ik echt helemaal alleen ben met Prinsesje en uitgerekend vandaag heeft ze veel last van darmkrampjes. Dat is zo zielig, dus ik til haar iedere keer op, zodra ze huilt (logisch), maar dat is gemiddeld vandaag dus veel en veel vaker dan de andere dagen en nu voel ik mijn wond van de keizersnee... niet prettig. En ik wilde vandaag ook nog alleen naar buiten met Psesje in de BabyBjorn. Dat doe ik nu niet, aangezien ik de wond nu teveel voel. Toch wel zwaar zo in je eentje als ze niet wil slapen. Nu slaapt ze vanaf half twee ongeveer, pfff, thank God.

's Nachts borstvoeding geven valt ook nog steeds niet mee, ik denk dat dat zo blijft. Baal ervan dat ik lief niet af en toe een por kan geven en kan zeggen: geef jij haar nu maar te eten. Hij verschoont haar 's nachts gelukkig wel. Borstvoeding heeft zeker voordelen, maar het grootste nadeel vind ik wel dat ik de enige ben met eten voor haar en als je dan helemaal kapot van vermoeidheid bent... dan is borstvoeding niet mooi of fantastisch ofzo, integendeel.

Goed, tot zover mijn geklaag. Het kan natuurlijk ook niet allemaal joehoe en jippie zijn, he?

Soep en Jules, jullie zijn goed bezig meiden!!! Soep, fijn dat je de knoop hebt doorgehakt en dat Kleine Soep het goed doet op de FV. Jules, die 100CC klinkt mij erg weinig in de oren, ben benieuwd wat de wijkverpleegkundige zegt!

Luum, jeetje alweer +1 dag. Het kan echt elk moment gebeuren nu... spannend, man.

Plientje, zielig zo'n klein mannetje met gips, maar inderdaad wat Mim al schreef merken ze daar nu nog nagenoeg niets van. Maar ik begrijp je moederlijke emoties heel goed. Ik heb al de neiging om mee te gaan huilen met Prinsesje als ze een darmkrampje heeft en als ik nu terugdenk aan de eerste nacht dat ze wat van die draadjes op haar lijfje had om haar hartslag op te meten gaan bij mij ook al de sluizen open, dusseh...

Knuffel voor jou en je kleine man!!! Hoop dat alles goed is gegaan vandaag.

Ik houd het nog steeds kort, ben bekaf. Ga even liggen op de bank. Hoop snel weer wat meer te reageren.
Hier kom ik nog op terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven