Waar drink jij lekker uit?

28-08-2010 11:11 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja even een nutteloos nietszeggend topic tussendoor.

Maar hebben jullie dat ook, dat het ene wijnglas "lekkerder" drinkt dan het ander? Ik kom er niet uit waarom ik dat zo voel. De wijn blijft hetzelfde. En toch vind ik wijn uit het ene glas lekkerder drinken dan het ander.

Ik vind bijv. grote wijnglazen wel lekker drinken, maar dan moet er niet zoooo'n mini laagje inzitten dat ik bij elke slok denk "als het maar niet lijkt of ik het achterover klok".

Een klein glas vind ik helemaal niets. Sorry als ik daar mensen voor het hoofd mee stoot maar nee. Idem dat ik denk, ohhhh neem niet te grote slokken. Je zit bij die glazen ook steeds te kijken naar anderen of je niet harder drinkt dan zij doen.

De "Griekse" glaasjes vind ik ook wel ok. Ik heb er wat voor thuis maar toen er een paar keer eentje kapot viel heb ik een plastic gekocht (alleen voor mijzelf hoor) maar dat is het ook niet.

Doordat mijn 2 jongste katten met het voorbij rennen al wat glazen hebben omgegooid ben ik nog op zoek naar het ideale glas.

Laatst een poceleinen beker met deksel gekocht maar nee, daar kan ik niet aan wennen om wijn uit te drinken.

Je hebt ook van die vaatjes met wijn tegenwoordig, hoef je alleen maar onder te hangen , alleen wat lastig als je visite hebt.

Maakt het glas uit?

Totaal aantal stemmen: 40

Ja (25%)
nee (5%)
Als er maar alcohol in zit (10%)
klein glas (3%)
groot glas (35%)
"grieks" glaasje (15%)
Ik drink wel uit de fles (5%)
Anders, .................. (3%)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee, met wijnglazen heb ik dat niet. Wél met koffiekopjes! Ik heb fijne mokken, niet te groot, niet te klein en daar drink ik het liefst mijn senseo uit...
Ik drink het liefst koude dranken uit net gewassen, nog warme glazen. Vraag me niet waarom.
This is not kosher!
Groot glas!

Al maakt het me bij wijn minder uit dan bij bijvoorbeeld thee. Dat moet in een grote mok waar ik mijn handen lekker omheen kan doen.
quote:Francisca_ schreef op 28 augustus 2010 @ 11:16:

[afbeelding]Ja dat is hem, ik jat hem even van je.
Ik drink 't liefst uit maatje wittewijn glazen, dus niet uit zo'n grote bel. Wil 't glas namelijk wel makkelijk vast kunnen houden. Prosecco drink ik dan weer wel liever uit 'n lang smal champagne glas, dat komt de smaak ten goede t.o.v. 'n breder glas. Kan ook tussen de oren zitten, maar dat idee heb ik toch.

Bier drink ik liefst uit de fles.
Een porseleinen beker met deksel voor wijn?
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2010 @ 11:21:

Ik drink 't liefst uit maatje wittewijn glazen, dus niet uit zo'n grote bel. Wil 't glas namelijk wel makkelijk vast kunnen houden. Prosecco drink ik dan weer wel liever uit 'n lang smal champagne glas, dat komt de smaak ten goede t.o.v. 'n breder glas. Kan ook tussen de oren zitten, maar dat idee heb ik toch.

Bier drink ik liefst uit de fles.Ja die was ik nog vergeten, prosecco, idd uit een soort champagne glas. Of het wetenschappelijk ook zo is weet ik niet maar ik heb altijd het idee bij een groot breed glas dat de bubbels sneller verdwijnen.
Ik drink alles uit "groot"

Thee: grote mok

Koffie: grote mok (2 senseo cups)

Wijn: grote wijnglaze

Fris: hele grote glazen, mijn vrienden noemen het vissenkommen

Ik kan niet met kleine kopjes en glaasjes...ik weet dan nooit zo goed waar ik mijn vingers moet laten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik gebruik die griekse glaasjes voor verse sinaasappelsap..

Wist helemaal niet dat dat wijnglazen waren, al is het wel logisch anders zouden er niet zoveel van in het vakantiehuis in Frankrijk staan, bedenk ik me net.

Maar goed, ik heb het liefst een glas voor witte wijn, die vind ik toch het prettigst.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
quote:Kipstra schreef op 28 augustus 2010 @ 11:23:

Een porseleinen beker met deksel voor wijn?

Nou was meer uit het oogpunt dat de katten per ongeluk mijn glas wijn over mijn laptop hadden gegooid en die helemaal kapot is en mij financieel in een naar pakket hebben gebracht.

Dus ik dacht, ik koop zo'n beker met deksel, dan heb ik dat probleem niet meer. Maar het is echt geen drinken. Dus die beker staat in de kast.
Dat er verschil zit in het soort glas/beker waar uit je drinkt, kan ik goed begrijpen, heb ik zelf ook. Maar dat je tijdens het drinken allerlei gedachtes hebt over hoe het overkomt op de ander, nee daar heb ik totaal geen last van en het zal aan mijn grote achterwerk oxideren wat ze daar van vinden.

Mijn broer en schoonzus vinden de bekers van Starbucks leuk. Vanuit Wales een paar voor ze meegenomen. Eén daarvan was een klein tot normale variant. En die drinkt toch lekker, spijt dat ik er niet een paar voor mijzelf heb meegenomen.
Ik drink geen wijn, maar cola bijvoorbeeld vind ik het lekkerste uit dunne longdrinkglazen. Zo'n breed, dik glas vind ik veel minder lekker drinken. Thee vind ik ook uit bepaalde mokken lekkerder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb samengewoond met een wijnsnob en die heeft me geleerd dat wijn in grote glazen toch écht beter smaken.

Hij had van die glazen die ik bijna met twee handen vast moest houden anders kreeg ik m niet ´gekiept´.

Ik heb het met elke drank eigenlijk, dat ik een favoriet glas heb (ja glas heeft de voorkeur).
quote:Mevrouw75 schreef op 28 augustus 2010 @ 11:27:

Ik heb samengewoond met een wijnsnob en die heeft me geleerd dat wijn in grote glazen toch écht beter smaken.

Hij van die glazen die ik bijna met twee handen vast moest houden anders kreeg ik m niet ´gekiept´.

Ik heb het met elke drank eigenlijk, dat ik een favoriet glas heb (ja glas heeft de voorkeur).

Die hebben ook mijn voorkeur, voor alles eigenlijk met porcelein op een goede tweede.

Wanneer mijn zoon de tafel dekt zet hij altijd de plastic Ikea 'glazen' op tafel. Dat vind ik zo gruwelijk drinken. Daarnaast vind ik dat de geur van het vorige er zo slecht uit gaat wat ook niet toevoegd aan lekker drinken.
MV die heten Picardie glazen. Toevallig heb ik ze gisteren bij de Action zien staan, voor 34 cent per stuk. Het is dat mijn mandje al vol was, maar ik ga er vandeweek nog even langs om mijn glazen voorraad aan te vullen.

Ik drink er geen wijn uit, maar water of sap.

Een hoog model hiervan is heerlijk voor verse muntthee of latte macciato.

Gewone thee drink ik het liefst uit een mok. Vroeger had ik zelfs een witte emaille mok met blauwe rand. Dat was het allerlekkerst.

Cappucino drink ik uit een wijde lage kop op schotel.

Thee met een smaakje moet in een dik theeglas met oor, en mijn koffie met koffiemelk gaat in deze beker:

Zo gaat dat dus bij mij.
oh ja, bier uit blik vind ik héél ordinair, ik kan dat echt niet aanzien, ook als het bier dan overgegoten wordt in een glas, want dan heb ik toch het blikje gezien.

(moest ik even aan denken door het flesje bier onderwater)
Toen ik nog een tiener was zat ik een keer op een feestje met iemand te kletsen en ik ging even onze glazen bijvullen, zij had ook zo'n groot wijnglas en die heb ik toen echt tot de rand gevuld met wijn. Ik had geen idee dat dat niet hoorde. Toen ben ik wel hard uitgelachen.
quote:mylenevalerie schreef op 28 augustus 2010 @ 11:26:

[...]

Nou was meer uit het oogpunt dat de katten per ongeluk mijn glas wijn over mijn laptop hadden gegooid en die helemaal kapot is en mij financieel in een naar pakket hebben gebracht.

Dus ik dacht, ik koop zo'n beker met deksel, dan heb ik dat probleem niet meer. Maar het is echt geen drinken. Dus die beker staat in de kast.Dan kan je beter kappen met drinken, je glas elders neerzetten of je katten opvoeden...
quote:Mevrouw75 schreef op 28 augustus 2010 @ 11:31:

oh ja, bier uit blik vind ik héél ordinair, ik kan dat echt niet aanzien, ook als het bier dan overgegoten wordt in een glas, want dan heb ik toch het blikje gezien.

(moest ik even aan denken door het flesje bier onderwater)Bier drinken uit blik vind ik ook geen gezicht, vooral als het van die hoge blikken zijn. Bier drinken uit een flesje vind ik er dan weer wel oké uitzien.

Vind dit altijd wel lekker om een bakkie thee uit te drinken...
dat is me in een Schotse pub ook overkomen, zo'n groot glas tot de rand.

Je moet natuurlijk ook geen wijn in een pub bestellen, maar goed ik kreeg veel voor de prijs van weinig zeg maar, dus was uiteindelijk toch wel happy.
Ik drink wijn het liefst in grote wijnglazen...en frisdrank het liefst uit een theemok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven