Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
quote:schuddebuikje schreef op 28 augustus 2010 @ 20:38:

hoe duur is een paperclip dan?gratis, gewoon meenemen van je werk toch?
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 20:18:

Ik had vanmiddag nog een sausijzen saucijsen sauseizen worstenbroodje met bladerdeeg maar die was goor, ondanks banketbakker waar ie vandaan kwam, veeeeel te zoutOhhhh wat heb ik daar trek in. Was vanavond naar de supermarkt en kon ze niet vinden, toen gekeken naar de bitterballen voor de oven, die had de Dekamarkt niet. En in alle gedoe heb ik gewoon niets lekkers meegenomen. Ja frikandellen die ik al vervloekte toen ik had afgerekend. Had ze alleen genomen omdat ze maar 79 cent waren en ik heb er geen trek in. Nee goeie beslissingen gemaakt zo op de zaterdagavond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Doe ik wel, neem alles mee, enveloppen, paperclips, elastiekjes
quote:schuddebuikje schreef op 28 augustus 2010 @ 20:38:

hoe duur is een paperclip dan?

Ik gok 45 cent of minder... Wacht! Weet je wat je ook kunt doen! Een doosje paperclips kopen, van je wisselgeld een karretje meenemen en het doosje paperclips met een briefje erbij aan de overkapping van de winkelwagentjes hangen voor mensen die ook geen 50 cent hebben. Daar help je nog zelf mensen mee ook!

Sorry. Ik word een beetje melig van dit topic...
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 20:33:

Merelin lees mijn kwootje even.............. en dan even terugkomen op dat wij dat voor haar hebben ingevuld

Heb ik gelezen.

Maar dat ze te lui was.... dat heeft ze niet gezegd.

En wat ik al tegen broedkippetje zei, die vrouw waar ze mee wilde wisselen wist dat natuurlijk niet. TO zei niet tegen die vrouw dat ze niet door de regen wilde lopen om te pinne.

En dan nog, dan had ze moeten pinnen, dan bij de kassa wisselen enz.
Ik word er ook een beetje melig van

Je had ook een klusje doen voor die mevrouw. 'Als ik uw boodschappen in uw auto zet, wilt u dan alstublíeft mij 5 cent daarvoor geven? '.

Jij en ik weten allebei dat ze te lui was om naar de pin te lopen, want teveel werk..........
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 20:48:

Jij en ik weten allebei dat ze te lui was om naar de pin te lopen, want teveel werk..........

Voor 5 cent zou ik ook liever niet door de regen willen lopen om te pinnen. ALs ik 50 cent te weinig had, dus het volledige bedrag zou ik het wel doen.

Maar ik zou er ook zwaar de pest in hebben om voor 5 cent een pinautomaat op te zoeken.

Doe jij dat graag?
Nee dat doe ik niet graag, maar ik doe het wel en ik zou een ander er niet mee lastig vallen
Ik doe het ook niet graag en zou net als TO vragen of ik mijn 45 cent voor 50 cent zou kunnen wisselen.
Ik zou mezelf echt bloedirritant vinden omdat ik verdorie wéér mijn laatste 50 cent heb uitgegeven terwijl ik inmiddels toch wel zou moeten weten dat ik hem hiervoor had willen gebruiken. Vervolgens had ik me een breuk getild aan een mandje en met armen vol boodschappen naar mijn fiets gelopen, waarbij ik waarschijnlijk ook nog 6 dingen op de grond had laten vallen...

En de volgende keer zou ik zeker een waarschijnlijk weer geen karretjesmunt meenemen.
quote:Star schreef op 28 augustus 2010 @ 20:21:

Tja die mensen zijn er inderdaad wel. En als hier op het forum, toch een vrij kleine groep mensen, al iemand schrijft dat ze het echt niet kan missen, gaat er dan nog geen belletje rinkelen dat er wel eens meer mensen het niet zouden kunnen missen?Dan vergis je je hoor Star, er zijn hier vele, vele mensen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ronniemitchel schreef op 28 augustus 2010 @ 19:36:

[...]

Je vergist je heel erg als je denkt dat iedereen 5 cent kan missen, heel veel mensen kunnen nog geen 1 cent missen,omdat ze die ene cent keihard nodig hebben.Dat geloof ik niet als je in Nld woont! Als je geen werk hebt, dan heb je nog een uitkering. Zelfs een zwerver kan 1 cent missen, lijkt mij.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 20:52:

Nee dat doe ik niet graag, maar ik doe het wel en ik zou een ander er niet mee lastig vallen Ik begrijp nog steeds niet wat daar erg aan is. Dat noem je toch geen lastigvallen? Dat noem je een vraag stellen! En op die vraag kan je antwoorden met ja of nee.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 22:56:

[...]

Dat geloof ik niet als je in Nld woont! Als je geen werk hebt, dan heb je nog een uitkering. Zelfs een zwerver kan 1 cent missen, lijkt mij.Er zijn toch echt periodes geweest in mijn leven dat ik die 5 cent ook niet kon missen hoor. En ik woon toch echt in Nederland...
quote:Fiorah schreef op 28 augustus 2010 @ 20:55:

Ik zou mezelf echt bloedirritant vinden omdat ik verdorie wéér mijn laatste 50 cent heb uitgegeven terwijl ik inmiddels toch wel zou moeten weten dat ik hem hiervoor had willen gebruiken. Klopt! Helemaal mee eens. Vervolgens had ik me een breuk getild aan een mandje en met armen vol boodschappen naar mijn fiets gelopen, waarbij ik waarschijnlijk ook nog 6 dingen op de grond had laten vallen... Kijk, en dat wilde ik dus graag voorkomen!

En de volgende keer zou ik zeker een waarschijnlijk weer geen karretjesmunt meenemen.En inderdaad, nu ik alles teruglees word zelfs ik er melig van! Maar we hebben weer een 'leuke' middag gehad op het forum. En we hadden toch niks beters te doen met dit weer.
quote:Veronicas schreef op 28 augustus 2010 @ 22:59:

[...]

Er zijn toch echt periodes geweest in mijn leven dat ik die 5 cent ook niet kon missen hoor. En ik woon toch echt in Nederland...Nou ja, misschien moet ik dan maar gewoon heel erg blij zijn dat ik dat niet snap/weet/begrijp!
Stel je hebt erg weinig geld en toch vijf cent wilt geven aan iets goeds, dan toch niet aan iemand die te lamlendig is om voor dr eigen karregulden te zorgen. Maar dat vind ik.
Ik snap het wel, het is maar 5 cent maar het is een zeer brutale vraag. Het is toch niet haar probleem dat jij niet genoeg geld bij je hebt.
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2010 @ 23:02:

Stel je hebt erg weinig geld en toch vijf cent wilt geven aan iets goeds, dan toch niet aan iemand die te lamlendig is om voor dr eigen karregulden te zorgen. Maar dat vind ik.

Als je echt weinig geld hebt dan doe je dat niet nee. Maar ik denk toch echt niet na over elke cent die ik uitgeef. Hoogstwaarschijnlijk de vrouw die ik trof ook niet, hoor!

Ik vind mezelf trouwens best een goed doel! Maar dat was al wel duidelijk, hè!
He ben je mij tegengekomen? Ik heb echt bijna nooit 50 cent. (en sta dus idd vaak met mandje etc te klieren). En als ik dan er weer eens aan denk om zo'n muntje in m'n tas/ de auto te laten, ga ik hem echt niet wisselen, sta ik de volgende keer net als jij te leuren...;-)
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 22:56:

[...]

Dat geloof ik niet als je in Nld woont! Als je geen werk hebt, dan heb je nog een uitkering. Zelfs een zwerver kan 1 cent missen, lijkt mij.Hahaha dus omdat ik in nederland woon kan het niet,jij moet eens verder kijken dan je neus lang is, je bent zeker ook zo eentje die keihard roept dat er geen armoede in Nederland bestaat pfffff
Dan neem je maar een mandje. Of twee.
TO, geef nu gewoon eens antwoord op mijn eerder gestelde vraag: hoe had je gereageerd als je voor je boodschappen te weinig geld had? Had je dan ook aan de cassiere gevraagd of je de boodschappen mee mocht nemen?
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 22:58:

[...]

Ik begrijp nog steeds niet wat daar erg aan is. Dat noem je toch geen lastigvallen? Dat noem je een vraag stellen! En op die vraag kan je antwoorden met ja of nee.Ik zou het meer een retorische vraag willen noemen, want deepdown weet je zelf best dat dat best een gekke vraag is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven