Geld & Recht alle pijlers

Urenuitbreiding levert geen extra geld op

29-08-2010 12:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Zoek zo snel mogelijk een andere baan. Je kunt van alles doen om je recht op te eisen maar als de organisatie zo chaotisch is als jij beschrijft gaat je dat veel energie kosten en het is maar de vraag of je dat er voor over moet willen hebben.

Als je daadwerkelijk je recht wilt opeisen dan ontbreekt het thans overigens aan informatie om je een richting te wijzen.
Als je je eigen uren gaat werken zou je er dus in loon op achteruit gaan (als ik jouw post goed lees). Wil je dat? Anders is het een afweging tussen meer uren/zelfde loon of zelfde uren/minder loon.
Je zit in een lastige positie. Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van je nieuwe contract en je werkgever niet wil onderhandelen, dan wordt het slikken of weggaan.
edit
Waar gaat het nu precies om? Zijn de salarissen verlaagd? Is er niet geïndexeerd? Zijn de functies lager ingeschaald? Is er een sociaal plan? Is er een CAO?
edit
quote:boebele schreef op 29 augustus 2010 @ 12:46:

Er zijn uren afgesnoept van het jaartotaal, dwz: bepaalde toeslagen en extra uren worden niet meer betaald, waardoor de fte-berekening een stuk lager uitkomt.

Hoe het verder zit weet ik ook niet precies. En ja, er is wel een CAO, want we zijn een hogeschool.Als ik het goed begrijp zijn er dus werkzaamheden die vroeger betaald werden en nu niet meer. Dan ligt het voor de hand om die werkzaamheden ook niet meer uit te voeren. Daarnaast heb je extra uren gekregen en kom je netto op hetzelfde salaris uit. Klopt dat?
Klopt. En de deskundigheidsbevordering is er ook af gegaan, dat scheelt ook behoorlijk wat uren.
quote:boebele schreef op 29 augustus 2010 @ 13:11:

Klopt. En de deskundigheidsbevordering is er ook af gegaan, dat scheelt ook behoorlijk wat uren.

Okay, als je nu dus die extra uren niet zou accepteren dan ga je er op achteruit in salaris. Aan jou nu twee keuzes:

- het wel of niet uitvoeren van werkzaamheden die voorheen betaald werden en nu niet meer

- het wel of niet uitvoeren van extra uren

Je bewegingsvrijheid voor wat betreft die laatste keuze hangt uiteraard af van de vraag of je hierover bindende afspraken hebt gemaakt.
Ok, duidelijk.

En ik weet niet of onze afspraken bindend waren. We zijn overeen gekomen dat ik meer zou gaan werken en ik ben met het rooster akkoord gegaan. Toen kregen we in de vakantie bericht dat met ingang van september de lonen feitelijk omlaag zouden gaan. Ik wist dus niet dat die extra uren niet uitbetaald zouden gaan worden. In hoeverre is zo'n afspraak dan bindend?

Ow man, ik voel me echt genaaid.
Inmiddels ben ik weer iets verder maar ook weer helemaal niets. Heb via mail aan leidinggevende laten weten dat ik geen extra uren meer wil. Daar is hij nou ontzettend pissig over, maar ik vraag me dan af waarom hij me niet gewoon wat eerder over de stand van zaken heeft geinformeerd. Nu word ik voor het blok gezet en lijkt het ook nog mijn schuld te zijn, omdat ik nu pas kan aangeven dat ik die uren niet wil.

Afijn, heb geen poot om op te staan want ik had een tijdelijk contract. Nieuwe contract gaat dus in volgens de nieuwe voorwaarden. Collega's hebben allemaal een vast contract, dus die hebben dit probleem niet.

Ben er ook gewoon helemaal klaar mee en op zoek naar een alternatief.
Balen zeg! Hoop dat je snel wat nieuws vindt.
Wat een k*t bedrijf! ik hoop dat je snel een nieuwe baan vind!
Wat een vreselijke toestand! Ben je lid van een vakbond?
Nee, ben ik niet. Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, maar daar heb ik in dit geval niet zoveel aan denk ik (tijdelijk contract).

Ben ondertussen op zoek naar iets nieuws en maak me niet teveel zorgen, op zich zijn er genoeg alternatieven.
Sowieso zou ik contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering. Het is namelijk zo dat (volgens mij) een vervolgcontract niet zomaar zonder meer andere bepalingen kan hebben (tenzij zwaarwegende economishce belangen werkgever en dat is misschien hier aan de hand?).

Het is namelijk geen nieuw contract, maar een verlenging toch?

Zoals ik al zei: je rechtsbijstandsverzekeraar contacteren en advies vragen, dit kan vaak telefonisch en van daar uit kun je dan verder voor jezelf beslissen wat je gaat doen.

Succes!
Ik kan wel even informeren dan. Maar het gaat hier om bezuinigingen en volgens mij kunnen die gewoon doorgevoerd worden, toch? al is het wel zo dat mijn collega's er niet op achteruit gaan. Die hebben hun salaris en een vast contract en daar mag volgens mij niet aangekomen worden. Ik heb in ieder geval nog niemand horen klagen. behalve mijzelf dan
quote:Carrrie schreef op 04 september 2010 @ 12:02:

Sowieso zou ik contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering. Het is namelijk zo dat (volgens mij) een vervolgcontract niet zomaar zonder meer andere bepalingen kan hebben (tenzij zwaarwegende economishce belangen werkgever en dat is misschien hier aan de hand?).

Het is namelijk geen nieuw contract, maar een verlenging toch?

Zoals ik al zei: je rechtsbijstandsverzekeraar contacteren en advies vragen, dit kan vaak telefonisch en van daar uit kun je dan verder voor jezelf beslissen wat je gaat doen.

Succes!Een nieuw contract is een nieuw contract, ook als er een ander contract aan vooraf gegaan is. Tenzij hierover in de CAO andere afspraken zijn gemaakt maar dat kan ik me niet voorstellen.
Ja, een nieuw contract is een nieuw contract, maar voorlopig heb ik dat contract dus niet omdat ze een beetje traag zijn. Is het niet zo dat een oud contract stilzwijgend verlengd wordt? Nou hebben we natuurlijk wel een brief gekregen over de bezuinigingen die zouden ingaan per september, maar moeten ze dan ook niet voor die tijd met een nieuw contract komen?

Ik zeg maar wat, weet even niet wat mijn rechten zijn.

Ik ben er in ieder geval wel over uit dat ik ontslag ga nemen. Dinsdag nog een gesprek met de directie, en als dat niets oplevert ben ik zo snel mogelijk weg. Vraag ik me alleen af hoe dat werkt met ontslag nemen als er nog geen nieuw contract is? Al vermoed ik dat ik vast zit aan de voorwaarden van mijn oude contract, en dat is een maand opzegtermijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven