Geld & Recht alle pijlers

Algemeen topic bijstand en aanverwanten

30-08-2010 20:42 97 berichten
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:34
98.21% gewijzigd
Brand los!
Alle reacties Link kopieren
Je bent snel
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:34
0.00% gewijzigd
Nooit van gehoord
Aargh en ik ben vrij nog een paar dagen, wat een timing
Ik heb gewoon een baan.
Oh wat goed! Ik heb wel een vraag die hier misschien een antwoord gaat krijgen.

Wat moet je regelen/aanvragen als je ww-uitkering stopt en je geen bijstand aan kunt vragen. (Bijv. ziektekostenpremie werkgeversdeel vervalt, hoe los je dit op, heb er al heel wat telefoontjes opzitten en niemand kan me iets vertellen.)
Wat zijn de plannen van het nieuwe kabinet mbt de uitkeringen?
quote:_Branwen_ schreef op 30 augustus 2010 @ 20:53:

Zelfs in vrije tijd enthousiast over het werk; hoe erg is dat Ja, daar schijnen meer van ´ons´ last van te hebben
Ha je ziet het Branwen, je hebt meteen al bijzondere gaven.

Kwebbel ze, dames!
when you wish upon a star...
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 20:57:

Aargh en ik ben vrij nog een paar dagen, wat een timingAch, als je toch vrij bent heb je genoeg tijd om hier aan het werk te gaan haha!
Dacht het effe niet, of heb je een spoedje?

En Kikker jij bent toch niet meer aan het werk? Doe je hier dan! Er zijn nog veeeel meer topics die niet over werk gaan, haha. Zoals bv mijn topic over de noodzaak van basisonderwijs, heel interessant al zeg ik het zelf
wat de plannen van het nieuwe kabinet zijn? Is er al een nieuw kabinmet dan ?

Leuk Branwen!!

Om maar meteen zelf even los te branden: hebben jullie de nieuwe uitspraak cvan de CRvB al gelezen, dat er geen bijstand mogelijk is voor het loon van bewindvoerders?
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:35
0.00% gewijzigd
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:36
99.72% gewijzigd
Ja, 1,5 week in totaal maar ga niet op vakantie. Jij wel, lekker, waarheen? En dan terugkomen en je wachtwoord niet meer weten, dan ben je er pas echt uit geweest!
quote:_Branwen_ schreef op 30 augustus 2010 @ 21:58:

[...]

Ik zie niet echt in waarom je een probleem zou hebben met je ziektenkostenverzekering. Als je niet meer voor een werkgever werkt kan je eventuele collectiviteit komen te vervallen, maar dan kun je zelf een aanvullende verzekering afsluiten. Basisverzekering betaal je sowieso al zelf. Bel anders even met je ziektenkostenverzekeraar.

Oh ik zie op zich geen probleem hoor, het is alleen dat niemand me kan vertellen of er dingen zijn die ik moet regelen of waar ik aan moet denken. Maar misschien is er dus wel gewoon niets waar ik verder aan hoef te denken.

Ziektenkostenverzekeraar had ik al aan de lijn gehad, zal daar nog maar eens een telefoontje aan wagen!

Bedankt voor je antwoord.
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:36
99.21% gewijzigd
quote:roque schreef op 30 augustus 2010 @ 21:34:

wat de plannen van het nieuwe kabinet zijn? Is er al een nieuw kabinmet dan ? Ik zal even mijn glazen bol oppoetsen.......ja hoor ik zie het....bezuinigingen!
La France, tres bon!

Denk dat wij dat volgend jaar ook maar weer eens moeten doen, heerlijk vakantieland. Heb je vervanging, of alleen voor de spoedjes?
Wat het ook is..het is bij voorbaat en per definitie niet positief!

Ik zei altijd, wat er ook gebeurt, wij zullen altijd werk hebben. Dat ga ik nu betwijfelen..(cm, consulenten hebben mazzel).
Ha, heb in ander topic al gezegd dat ik er gelukkig zelf niet meer mee te maken heb, maar dat ik de regelgeving wel enorm interessant vind.

Toch nog een vraag dan: hoe functioneert de nieuwe WIJ? Ik heb zelf een tijdlang in de WWB gezeten terwijl ik eigenlijk arbeidsongeschikt was. Had dus ook vrijstelling van de sollicitatieplicht op medische gronden, door GGD-arts gekeurd, later nog uitgebreid beoordeeld bij één of ander bureau door bedrijfsarts en arbeidsdeskundige. Zij vonden mij volledig arbeidsongeschikt. Uiteindelijk na jaren steggelen en bezwaar- en beroepszaken, toch Wajong gekregen van UWV.

Maarrr: ik weet dat ik niet echt een hele grote uitzondering was, en zijn zat mensen die eigenlijk in de WAO/WIA-WAjong thuis zouden horen, en die uiteindelijk in de WWB komen. Of omdat ze net niet voldoen aan allerlei voorwaarden, of als gevolg van de onrealistische keuringen die het UWV vooral de laatste jaren uitvoert. Alleen al in mijn eigen omgeving kan ik zo een handjevol mensen opnoemen die onterecht in de WWB zaten of zitten. De meesten van hen zijn ook nog eens jonger dan 27. Zij zouden dus onder de WIJ vallen. Hoe werkt de WIJ voor deze groep jongeren? Gelden daar dezelfde uitzonderingsregels als in de WWB, of is dit heel anders?
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 09:37
99.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven