Werk & Studie alle pijlers

Cursus schuldhulpverlening

26-08-2010 15:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een cursus schuldhulpverlening te gaan volgen, omdat ik freelance als schuldhulpverlener/budgetcoach aan de slag wil gaan. Ik heb vanuit mijn opleiding en werkervaring (accountant) al een brede financiële achtergrond, maar het lijkt me verstandig om me verder te scholen, specifiek gericht op de schuldhulpverlening.

Nu heb ik een opleiding schuldhulpverlening bij de LOI gezien. Heeft iemand ervaring met deze opleiding?

Of zijn er wellicht mensen uit het vakgebied die deze opleiding of een andere opleiding aanraden?
Heb je je al verdiept in zaken als subsidie etc.? De meeste gemeentes hebben namelijk zelf een afdeling schuldhulp, waar men gratis hulp krijgt. Zelfstandigen die opereren op dit vakgebied zullen eerst afspraken met de betreffende gemeente moeten maken over het financieren van hun diensten. Hun klantenkring kan dit zich niet veroorloven namelijk.

Ik heb in het verleden voor een dergelijke (zelfstandige) instelling gewerkt, maar die LOI opleiding heb ik niet langs zien komen. De meeste collega's hadden rechten of SPH gestudeerd.
Als jij als freelance schuldhulpverlener een eigen bijdrage vraagt van de klant wordt dat mogelijk idd niet vergoed vanuit de bijzondere bijstand, dus dat zal geen klanten trekken.
Er is bij bepaalde instellingen best veel vraag naar schuldhulpverleners. Waarom niet solliciteren en de kosten voor de opleiding delen met je werkgever?
Voor een cursus Schuldhulpverlening zou je contact op kunnen nemen met St. Modus Vivendi in Hendrik Ido Ambacht. Op de web site van de Stichting is overigens ook voldoende informatie te vinden. Als je voor je zelf in de schuldhulpverlening wil gaan beginnen moet je je wel bewust zijn van het feit dat jouw klanten je zoals wettelijk vastgelegd is niet mogen betalen. Zij zullen een sponsor moeten vinden. Op je zou contacten moeten leggen met Gemeentelijke Instanties.

succes
Hoi hoi,

Dank je wel voor jullie reacties. Ik zal inderdaad eens contact met Gemeenten opnemen. Ik wil dit voor maximaal 12 uur per week erbij doen. Freelance leek me het makkelijkst. Maar als ik het zo lees is het meer voor de hand liggend om direct voor Gemeenten aan de slag te gaan. End an is 12 uur waarschijnlijk niet zo interessant.

Maar niet geschoten is altijd mis.
Hoi, Ik volg die cursus via de LOI. Ik kan je aanraden eens een kijkje te nemen op een forum dat door mij en een andere cursiste is opgezet:

http://thuisstudenten.forum-xl.com

Inderdaad is het moeilijk om in deze branche voor jezelf te beginnen, omdat de cliënten waarmee je te maken zou kunnen krijgen, via de gemeentelijke kredietbanken of stadsbanken gratis schuldhulp krijgen. Succes! Groetjes, Esther

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven