Geld & Recht alle pijlers

ervaringen gevraagd eigen huis hypotheekservice

01-09-2010 11:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die gebruik hebben gemaakt van de eigen huis hypotheekservice. Wat zijn je ervaringen.
Wij hebben het gedaan, nu bijna 2 jaar geleden. Nog net voor het banksparen begon dus dat hebben ze ons niet geadviseerd. Verder zijn we prima geholpen. Ik heb er toch een beter (onafhankelijker) gevoel bij dan wanneer we naar bv de hypotheker zouden zijn geweest omdat ze niet op provisiebasis werken.
Bij de banken zelf kreeg ik een veel beter aanbod dan bij de hypotheekservice van VEH. Ik zou dus én én doen. Laat je door VEH adviseren over het type hypotheek dat bij je past. Maar vraag zelf ook nog even wat offertes op bij banken voordat je ingaat op een offerte van VEH
Ben inderdaad ook van plan om langs wat banken te gaan. Wel raar dat jij bij de bank een beter aanbod had. Ik begreep dat de eigen huis service de 5 beste voor jou uitkiezen en dat daar in jouw geval dan ook die bank bij zou zitten. Of is het een bank waar jij al een rekening had lopen en bijv korting kreeg welke de adviseur van eigen huis niet op de hoogte kan zijn?
Ik heb om dezelfde redenen als Pippa71 gekozen voor de hypotheekservice van VEH. Ik was (en ben) nogal nitwit, dus wilde wel kunnen vertrouwen op het advies. Kan bij de Hypotheker vast ook, ik heb er een prettig oriënterend gesprek gevoerd hoor, maar wilde toch liever naar VEH. En dat is goed bevallen.
Wel aangevraagd, maar het zou indertijd (2007) vier weken duren voor ze mij konden helpen. Tja, dat was veel te lang voor mij, ik had maar acht weken tussen koop en overdracht.
Nee ik had bij die bank nog geen rekening lopen. Overigens is de rente altijd onderhandelbaar en blijkbaar heb ik er zelf meer uit weten te slepen dan VEH.

VEH biedt jou ook alleen maar de 5 beste aan die zij kunnen krijgen... Wil niet zeggen dat er niets beters te krijgen is. Ze zijn geen superman natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven