ff er door heen..

08-09-2010 22:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee in de hoop een soort gelijk iets te lezen maar helaas dus ik kruip zelf in de pen omdat ik er steeds meer doorheen zit.

Ik ben een 20 jaar en heb een dochter van 2. De vader van mijn dochter en ik hadden 1 jaar een relatie toen ik zwanger werd. Een abortus was voor mij, wegens geloofsovertuiging, geen optie. Wel wist ik dat de relatie niet goed zat. Mijn ex zat veel op datingsites, was vaak weekende de hort op en het huis zat vaak vol met vage gasten. Mijn ex 10 jaar ouder koos vol overtuiging (?) voor ons kind. Met hulp van beide ouders hebben we er aan gewerkt maar het was tijdens de zwangerschap al aflopende zaak.

Toen mijn dochter 3 maanden was ben ik weggegaan bij mijn ex. Met de deur open voor zijn dochter heeft hij nooit meer gebeld of de telefoon voor ons opgenomen. Hij ging feestend zijn leven verder. Meid na meid na meid.

Ik heb hard geknokt een opleiding behaald, Vast werk en een huis. Na die tijd geen andere jongen me totaal gefocust op mijn dochter.

Maar nu loop ik al een maand erg vast.

Mijn ex maakt mij en heeft mij compleet zwart gemaakt. Ik ben niet iemand die mijn situatie verteld en heb slecht 2 vriendinnen die alles weten. Ik heb niet veel zelfvertrouwen zijn leugens te ontkrachten en dus komt sinds ik weg ben alles over mij heen. Ik hou zijn kind bij hem weg, k ben gestoord. Maar ik heb altijd over wat dan ook mijn mond gehouden en miss daardoor gelover mensen hem.

Hier waar ik woon is hij erg bekend. En ook geliefd. Samen met mijn dochter voel ik me verstoten en genegeerd. Ik kom (durf) nergens meer te komen qua uitgaansgelegenheden of kermis, winkelcentrum etc.

Hoe ik nu verder moet. Verhuizen is geen optie ivm sociale controle die ik nodig heb van familie. Ik wil weer leven..
nergens wat van aantrekken... en voor jezelf gaan opkomen. wat zegt je familie van de hele toestand?
Da's zwaar K*t, maar recht je rug en doe maar even alsof je een plaat voor je hoofd hebt. Uiteindelijk als er een tijd voorbij gaat en je leeft gewoon verder zoals je nu leeft, dan zullen de mensen dat ook wel geloven. Je kan altijd het verhaal vertellen aan degenen die jij belangrijk vindt.

Meid, mensen houden helaas van een goede roddel ter vermaak, nu ben jij aan de beurt, maar de volgende week/maand is een ander aan de beurt. Ga leven, leef door en geniet van je kleine meid. En heus, als hij zo leeft, dan kiezen de mensen uiteindelijk jou kant wel.

Kop op, bijt door de zure appel heen en ga naar je familie die is het belangrijkste en je vriendinnen natuurlijk.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Poeh zeg, wat klink je verdietig en onzeker tussen de regels door

In ieder geval verdien je wel alvast een flink compliment dat je desondanks niet in de makkelijkste situatie te zitten, toch een opleiding hebt afgerond, werk hebt gekregen en je het goed voor elkaar hebt voor jou en je dochter.

Alleen al daarom zou je met opgeheven hoofd rond moeten lopen.

Verder weet ik even (nog) niet echt raad te geven.

Of.. nou ja, behalve dat je misschien iets met die grote onzekerheid moet doen?

Als je steviger en met meer vertrouwen in je schoenen komt te staan kan je ook minder geraakt worden.
Jeetje, en je hebt zoveel om trots op te zijn. Kijk eens wat je allemaal bereikt hebt. Je hebt een huis, een baan en een prachtig kind. Probeer hem te negeren.
Hoe oud is je ex?Wat voor geloofsovertuiging hebben we het over? Is je ex ook gelovig.

Als ik het zo hoor ben je beter af zonder hem.
Ik ben ook verschrikkelijk onzeker. Ook meer geworden door deze situatie. Ik stond een half jaar geleden in een kroeg na veel getrek en gezeur van een vriendin die me er ook weer eens graag bij wilde hebben. Komen er een aantal jongens binnen waar mijn ex mee om gaat. En die riepen kijk nou joh. Waar heb je kindlief gedumpt? Papa mag het niet zien maar zelf sta je wel in de kroeg. Ik wilde 1000enden dingen zeggen. Ik wilde heel het verhaal vertellen. Maar ik klapte dicht. Ben naar huis gegaan en ben zeker 1 week compleet van slag geweest. En ik baal ontzettend van mij zelf.

Mijn ex is 10 jaar ouder. Ik ben Katoliek. Mijn ex niet.
Wat ontzettend zonde dat jij je niet meer durft te vertonen op straat. Je kunt zo trots zijn op jezelf! Je zorgt voor je kind, een eigen huis, werk.. En dat op zo'n jonge leeftijd.

Zoals ik het zie heb je niets om je onzeker over te hoeven voelen, geef je ex niet zoveel macht. Jij weet toch hoe het zit?
Waarom baal je van jezelf? Omdat je dichtklapte?
Hartstikke goed wat je allemaal bereikt hebt. Je mag trots op jezelf zijn.

Over het gepraat in de buurt; mensen geloven, wat ze willen geloven. Echt. Een hoop mensen gedijen goed op wat sensatie.

Daar heb je amper invloed op, ook al zou jij zeggen; 'ja maar, bladibla', dan komen de gemoederen nog niet tot rust. Je kan ze niet overtuigen, dat is verspilde moeite.

Jíj weet hoe het zit, je vriendinnen en je familie weten. Jij kan jezelf recht in de spiegel aankijken, dat is belangrijk.

Meis, recht je rug en wees trots op jezelf en op wat je bereikt hebt
Wees trots op jezelf. Ik ben net zo oud als jij, en poeh, een kind van 2!!! Knap hoor! Je mag echt heel trots op jezelf zijn, studie, huis en kind! Stoer! Kom voor jezelf op, pik het niet langer. En verhuizen, ik snap dat je dat de enige weg lijkt, maar je laat je toch niet weg pesten!!!
quote:Jersey123 schreef op 08 september 2010 @ 22:54:

Ik ben ook verschrikkelijk onzeker. Ook meer geworden door deze situatie. Ik stond een half jaar geleden in een kroeg na veel getrek en gezeur van een vriendin die me er ook weer eens graag bij wilde hebben. Komen er een aantal jongens binnen waar mijn ex mee om gaat. En die riepen kijk nou joh. Waar heb je kindlief gedumpt? Papa mag het niet zien maar zelf sta je wel in de kroeg. Ik wilde 1000enden dingen zeggen. Ik wilde heel het verhaal vertellen.

Ze wilden je gewoon provoceren. Dat kun je niet rechtbreien, al zou je het tot in detail uitleggen. Mensen geloven wat ze willen geloven.

Nogmaals, jij weet dat je je kind met liefde opvoedt en hoe de vork in de steel zit. Zij niet.

Wees blij dat je dichtgeklapt bent, ieder woord is er één teveel dat je verspilt aan deze jongens.
quote:Jersey123 schreef op 08 september 2010 @ 22:41:

Een abortus was voor mij, wegens geloofsovertuiging, geen optie.

Hier ben ik bijna gestopt met lezen. Wat een onzin, wel neuken maar geen abortus 'vanwege je geloof'.

ik wens je succes met het hervinden van je zelfvertrouwen en met het opbouwen van een eigen bestaan.
Idd, je hebt alles om trots op te zijn en je ex heeft niets! Hij laat zijn kind in de steek en heeft kennelijk niet eens de ballen om daar eerlijk voor uit te komen. Wat een loser!

Weet je wat het is? Jij hoeft er helemaal niet tegen in te gaan. Dit soort dingen komt uiteindelijk namelijk altijd een keer uit. En wie denk je dat dan het respect krijgt?

Probeer het niet groter te maken dan het is. Hoe belangrijk zijn dat soort mensen nu eenmaal, die volledig vertrouwen op de roddels van 1 sneu figuur? Al zouden ze vanaf morgen opeens superleuk en aardig tegen je doen, zou jij ze dan als vrienden willen hebben? Nee toch?
Ik snap je niet Misspoez.

Dus als je neukt mag je niet tegen abortus zijn om wat voor reden ook?

En wat is er mis mee als iemand geloofsovertuiging als reden heeft?

Ik neukte op mijn 16e en werd zwanger en wilde ook geen abortus om mijn redenen.

Zolang je verantwoordelijkheid neemt voor je keuze mag je elke keuze maken.Ook als je neukt.
Hoi Irie, ik wilde niet eens op die opmerking ingaan. Dat is idd mijn keuze geweest en ik neem idd mijn verantwoordelijkheid.Hoe was het voor jou op je 16e moeder te worden? Ben je nog samen met de vader? Hoe oud ben je nu? En hoe ben je omgegaan met reacties?
Iry, jouw levensverhaal is genoeglijk bekend en dat is niet relevant in dezen.

Het gaat erom dat je 'wegens geloofsovertuiging' geen abortus wil, maar wél mag neuken. Dat is hypocriet.
quote:misspoez schreef op 08 september 2010 @ 23:24:

Iry, jouw levensverhaal is genoeglijk bekend en dat is niet relevant in dezen.

Het gaat erom dat je 'wegens geloofsovertuiging' geen abortus wil, maar wél mag neuken. Dat is hypocriet.Ik snap niet wat hier hypocriet aan is? Leg eens uit?
quote:Soya schreef op 08 september 2010 @ 23:28:

[geloof zegt; geen abortus maar gelovige kiest ervoor wel te neuken]

Ik snap niet wat hier hypocriet aan is? Leg eens uit?

Omdat datzelfde geloof zegt niet te neuken voor het huwelijk. Kom op zeg.

Wat zeg ik: de bijbel zegt niet te neuken voor het huwelijk, het is enkel de paus die tegen abortus is. Niet neuken voor je getrouwd bent is dus vele malen meer dogma dan geen abortus plegen!
TO, je werkt, je hebt een huis, je doet je best voor je kind. Prima toch? Wat anderen daarover te zeggen hebben is eigenlijk niet zo belangrijk. Mocht je de vrienden van je ex weer tegenkomen en zij vinden het nodig om bepaalde opmerkingen te maken, dan kun je rustig zeggen dat jouw ex heel goed weet dat de deur altijd open staat/heeft gestaan en dat er niets in de weg staat voor goed contact met zijn dochter. En loop dan lekker weg.
quote:misspoez schreef op 08 september 2010 @ 23:30:

[...]

Omdat datzelfde geloof zegt niet te neuken voor het huwelijk. Kom op zeg.

Oh echt? Ik ken zelfs een katholieke pastoor die regelmatig een vriendinnetje heeft. Apart.

Overigens zou ik het veel hypocrieter vinden als TO wel abortus had gepleegd en vervolgens iedere zondag vooraan in de kerk had gezeten. Maar goed, ieder z'n eigen mening. Wat jij er verder van vindt dat TO sex heeft gehad voor het huwelijk is verder niet relevant.
Tegen achterklap valt niet te vechten.

Zodra jij uitstraalt dat je er lak aan hebt zal het stoppen. Zolang ze zien dat zij succes hebben zal dit achterbuurt niveau aanhouden.

Bedenk dat ze eigenlijk deze hele discussie niet waard zijn, dan voel je je ook sterker.
Nee klopt. Net als het niet relevant is dat TS vermeldt dat ze geen abortus wilde wegens haar geloof. Nu mag ze ook officieel niet meer de hostie halen, want ze is bezoedeld. Zo werkt dat, in die wereld.
quote:Soya schreef op 08 september 2010 @ 23:34:

[...]

Oh echt? Ik ken zelfs een katholieke pastoor die regelmatig een vriendinnetje heeft. Apart.Ja. Dus als jij een onderwijzer kent die aan zijn leerlingen zit, dan is het toch misschien wel in orde?
Misspoes je draaft echt door. Ik heb totaal niks aan jou info. En ik herken mezelf er totaal niet in. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven