Piemelfriemelen

09-09-2010 07:18 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik leer mijn kinderen dat het heel lekker kan zijn om aan je piemel/vagina te friemelen, maar dat dat iets voor jezelf is en je dat dus in je eigen kamertje mag doen, niet in bijvoorbeeld de woonkamer waar iedereen kan meegenieten. Een redelijk standaard opvatting dacht ik zelf, gekoppeld aan fatsoensnormen.

Maar op de Sekspijler is een topic geopend van een forummer wiens vriend dat elke avond gezellig op de bank voor de tv doet. Hij zit uberhaupt heel vaak met zijn hand in zijn broek. Not done wat mij betreft, ik vind het onfatsoenlijk en onhygiënisch.

Een aantal forummers zijn het met me eens, een groter aantal ook niet. Het zou toch geweldig zijn als een man zich zo goed thuis zou voelen bij iemand dat hij dat doet, de normen en waarden zouden te beperkend zijn, fatsoen een keurslijf en de eigen seksuele geremdheid (het erin gehamerd zijn dat je dat niet mag doen) zouden ervoor zorgen dat je dit niet vind kunnen.

Ligt het aan mij? Heb ik zo'n afwijkende mening? Zadel ik mijn kinderen op met seksuele geremdheid? Ik vind zelf van niet, wij zijn open minded, alles kan besproken worden maar ik heb wel een grens.

Wat vinden jullie? Leren jullie je kinderen dat friemelen in je eigen kamer hoort?
Ik ben het helemaal met je eens Luna! Niet normaal... :O

Nog geen kids hier, maar mij is geleerd dat je doet friemelen op je kamer!
Lijkt mij dat dat ook in je kamer hoort en niet bij paps en mams aan de ontbijttafel. Heeft in mijn ogen helemaal niets met open minded te maken.
Heeft niets te maken met open minded zijn dan wel met fatsoen

Ik ben het ook helemaal met je eens, daar zijn momenten voor, en die zijn niet standaard voor de tv op de bank tijdens de koffie
Aan de ene kant is het natuurlijk fijn dat hij dat gewoon doet waar zijn vriendin bij is, hij voelt zich duidelijk op zijn gemak! Aan de andere kant vind ik dat het iets is dat je doet als je alleen bent, dus niet avond aan avond in de woonkamer waar iedereen het kan zien.

Dus ja ik ben het met je eens dat je je even terug trekt als daar behoefte aan is. En volgens mij heeft dat niets met sexuele geremdheid of wel/niet open minded te maken maar gewoon met waar jou grens ligt en dat is hier.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Helemaal met je eensch hoor.

M.i. hetzelfde met winden laten op het toilet en boeren ook ergens waar-niemand-je-kan-horen. Als het dan per sé moet. Als het er écht uit moet..
Computer says nooooo
Eensch!

Ik vind het gewoon heel kinderachtig om als volwassen man als een klein kind in je broek te zitten frummelen.

Mijn broertje doet het soms ook nog, brrr. En verder zit hij altijd met zijn vinger in z'n neus... Ook brrr.
Ik ben het ook met je eens.

Zoiets doe je als je alleen bent.
Ik ben het ook helemaal met je eens, Luna.
Ben het ook helemaal met je eens..
Die titel

Maar ik ben het wel volledig met je eens. Het zou voor mij een dealbreaker zijn.
Heeft gewoon te maken met standaard normen en waarden. Bepaalde dingen doe je niet "en publique". Je hebt geen sex in het openbaar, loopt niet bloot door de supermarkt en laat niet zomaar overal winden en boeren. Piemelfriemelen hoort, m.i. bij deze categorie.
Luna, je schrijft in je openingspost "Een aantal forummers zijn het met me eens, een groter aantal ook niet."

Waar blijven de mensen die het oneens zijn?
quote:sleeplessdreamer schreef op 09 september 2010 @ 08:13:

Luna, je schrijft in je openingspost "Een aantal forummers zijn het met me eens, een groter aantal ook niet."

Waar blijven de mensen die het oneens zijn?

Die zitten op het sex-topic lekker " openminded" te wezen...

Komop zeg, piemel (of kutje) friemelen houd je lekker intiem. Degenen die dit bekrompen vinden, zijn sociaal niet helemaal ontwikkeld in mijn ogen.
Ja nou dan post ik hier ook wel even, ik heb geen kinderen dus dacht dat dit verboden terrein was :p

Ik vind het nogal overdreven om een kind op te zadelen met je persoonlijke moraal als het gaat om masturbatie. Ik denk dat dit ook vaak bij meisjes kan leiden tot een sexuele blokkade. Als je leert dat je lichaam "vies" en "taboe" is dan kan iemand zich later zo gaan gedragen.

Ik heb het nog nooit gehoord bij mijn weten van mijn ouders, en ik weet donders goed dat ik me niet moet vingeren in de metro. Je gaat je op een gegeven moment spiegelen aan anderen, en dan weet je waar je (kudde) gedrag ernstig afwijkt van de rest.

Verder vind ik een man die aan zijn piemel zit op de bank enkel getuigen van een gezonde sexdrive. Maar ik vind het ook fijn om aan mezelf te zitten dus tja... *als dat al openminded zijn is*
Je leert een kind niet dat het "vies" en/of "taboe" is. Dat is het nml niet. Je leert een kind alleen dat hij/zij dat op hun slaapkamer mag doen. Niet in het openbaar bij andere mensen.
quote:Maar ik vind het ook fijn om aan mezelf te zitten dus tja... *als dat al openminded zijn is*Dat je het fijn vind om aan jezelf te zitten staat los van het feit dat je dat niet te pas en te onpas doet terwijl je bijvoorbeeld gewoon tv zit te kijken op de bank
quote:Cherrybomb schreef op 09 september 2010 @ 08:27:

Maar ik vind het ook fijn om aan mezelf te zitten dus tja... *als dat al openminded zijn is*Dat heeft niets met open minded zijn te maken. Je kunt je helemaal de rimram masturberen, al dan niet in gezelschap, en toch uitermate bekrompen zijn.
Wat vind je onhygienisch en onfatsoenlijk? Het feit dat hij het op de bank voor de tv doet iedere avond (inderdaad idioot) of het friemelen (raar woord bij volwassen vent ) an sich?
Zit die man gewoon a la Al Bundy met zijn hand in zijn broek, of zit ie te rukken?

Het eerste zou ik minder problemen mee hebben dan het tweede, namelijk.
Am Yisrael Chai!
Ik vindt dit ook niet normaal, hoor! Een enorme afknapper zelfs. Geobsedeerd ook.... En nee, ik ben niet preuts, en voedt mijn kinderen ook niet zo op. Maar ik vind privacy (en de woonkamer is van "iedereen") en respect voor elkaar belangrijk. Sexen doe je maar in je eigen tijd en in je eigen ruimte in huis, en daar hoort ook dat gekloot (ha ha) met je piemeledokie bij...

Ik las ook een tijdje terug een topic over een gescheiden vrouw die er problemen mee had (terecht) dat haar ex met zijn nieuwe vriendin regelmatig sex had in de huiskamer, waar de kinderen zo op stuitten als ze binnenliepen. Weerzinwekkend gewoon, niet de sex op zich, maar het feit dat je anderen ermee opzadelt... Beetje off-topc, maar mijn mond viel toen al open. Vind dit een vergelijkbare actie..

Pluk
Mijn 8-jarige zoon leer ik dat hij baas is over zijn eigen lichaam en dingen die fijn zijn gewoon mag doen, maar dat er bepaalde fatsoensnormen zijn. Hij mag piemelfriemelen als hij dat wil, op z'n kamer. Als het zaakje rechtgelegd moet worden of er iets jeukt, kun je ook even naar het toilet gaan. En piemelfriemelen en/of details bespreken met vriendjes is iets voor grote(re) mensen.

Er is niks vies of ongewoon aan je eigen lijf. Maar dat het niet vies of ongewoon is wil nog niet zeggen dat de hele wereld er getuige van moet zijn.

Ik vind hoe een kind er mee om gaat en hoe een volwassen vent er mee om gaat trouwens heel verschillende zaken. Mijn man hangt ook wel eens in Al Bundy houding voor de tv, of achter z'n pc. Als wij met z'n 2-en zijn, als er anderen bij zijn doet hij dat niet. Ik heb er geen moeite mee, we hebben het er wel eens over gehad en ik weet dat als ik er wel moeite mee zou hebben hij het niet zou doen.

Het valt of staat met respect voor anderen vind ik. En hoe je een kind dat respect bijbrengt is iets heel anders als bij een volwassen vent aangeven wat je er van vindt.
quote:Cherrybomb schreef op 09 september 2010 @ 08:27:

Ja nou dan post ik hier ook wel even, ik heb geen kinderen dus dacht dat dit verboden terrein was :p

Ik vind het nogal overdreven om een kind op te zadelen met je persoonlijke moraal als het gaat om masturbatie. Ik denk dat dit ook vaak bij meisjes kan leiden tot een sexuele blokkade. Als je leert dat je lichaam "vies" en "taboe" is dan kan iemand zich later zo gaan gedragen.

Dus jij hebt geleerd van je moeder om vooral lekker te masturberen daar waar jij wil? Ik niet... En ik ben echt niet seksueel geblokkeerd. En mij is ook nooit geleerd dat seks vies of taboe is alleen dat je dat niet doet waar andere mensen bij zijn.

quote:Verder vind ik een man die aan zijn piemel zit op de bank enkel getuigen van een gezonde sexdrive. Maar ik vind het ook fijn om aan mezelf te zitten dus tja... *als dat al openminded zijn is*

Doet hij dat dan omdat hij geil is of omdat het net zoiets is als je nagels vijlen of met je haar spelen? Is nog wel een verschil natuurlijk.

Verder vind ik dat TO gelijk heeft.

Als mijn vriend zou 'piemelfriemelen' op de bank, moettie lekker zelf weten. Maar ik vind wel, dat als ik het vervelend vind om te zien, dat hij daar rekening mee dient te houden.
Net zoals je in de woonkamer niet in je neus gaat peuteren of je teennagels gaat knippen, ga je er ook niet zitten masturberen. Niet omdat je neus, je tenen of je geslachtsdeel vies zijn, maar omdat dat gewoon dingen zijn die je niet in de woonkamer(en gezelschap van anderen) doet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
@Francisca

Ja inderdaad, mijn moeder heeft me dat geleerd

Nee natuurlijk niet, mijn vader noch mijn moeder hebben geoordeeld over mijn sexualiteit, en zo zou het moeten zijn. Behalve als een kind natuurlijk anderen gaan schaden, dan moet je ingrijpen, maar anders, laat een kind het lekker zelf uitzoeken.

Nou omdat hij geil is, maar ook omdat het ontspannend werkt. Dat werkt voor mij niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven