Geld & Recht alle pijlers

eerst keuren of eerst bod?

10-09-2010 15:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; ik ben helemaal verliefd op een koophuis waar ik vandaag de 3e bezichtiging had, nu zag een bevriende aannemer met wie ik was dat het huis wa lekkageplekken vertoonde. Dak is in 2000 opgeknapt dus kleine kans dat het alleen lokaal is, maar ik twijfel zo of ik eerst de bouwkundige keuring moet laten uitvoeren en dan een bod kan doen met de kosten daarvan n mn achterhoofd of dat het slimmer is eerst een openingsbod te doen met onder voorbehoud uitslag van de keuring, zodat ik er nog helemaal onderut kan (wat ik niet wil natuurlijk, want wil het huis graag kopen)!Iederee zegt wa anders maar wat raden jullie aan?Ervaringen?
Persoonlijk zou ik eerst laten keuren. Daaruit blijkt ook al dat je een serieuze belangstelling voor het huis hebt, maar wel kritisch bent.
Eerst bowkundige keuring. Mocht er echt iets grondig loos zijn, kan je dat altij meenemen in je bod (lager dus).
Gewoon bieden onder voorbehoud keuring.
Ik zou het onder voorbehoud doen, want daarmee stel je de koop veilig in afwachting vd keuring. Na de keuring kun je terug komen op je bod en aangeven dat je de gebreken bij oplevering verholpen wilt zien of dat je een lager bod doet om het zelf te kunnen verhelpen.

Overigens werkt zo'n strategie alleen als er in de vraagprijs niet al rekening is gehouden met de staat van onderhoud (wat meestal wel gedaan wordt).
Geen ervaring maar ik zou zeker weten eerst laten keuren!
Eerst laten keuren en anders een voorbehoud maken bij het bod. Je kan bv. afspreken dat als de herstelkosten volgens de keuring boven een x bedrag uitkomen dat het bod niet meer geldig is.

Op dit moment is de huizenmarkt niet bepaald overspannen dus zou ik eerder kiezen voor eerst keuren.
quote:HEMAlover schreef op 10 september 2010 @ 15:48:

Gewoon bieden onder voorbehoud keuring.Eens. Dan ben je iig de eerste mocht er nog een bod komen. Komt het huis niet door de keuring kun je er alsnog vrijblijvend vanaf.
Bieden onder voorbehoud bouwkundige keuring.
quote:HEMAlover schreef op 10 september 2010 @ 15:48:

Gewoon bieden onder voorbehoud keuring.Eensch!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ik zou ook bieden onder voorbehoud van keuring.
Ik zou gewoon een optie nemen en het in de tussentijd laten keuren.

Wanneer je zegt dat je het eerst wilt keuren weten ze dat je serieus bent en zullen ze waarschijnlijk ook niet moeilijk doen over een optie voor 2 weken oid.
Bieden onder voorbehoud van de keuring. Waarschijnlijk willen ze dan ook een bedrag horen (in ieder geval bij mij) Als de keuring dan boven dit bedrag uitkomt kun je er gewoon vanaf. Kun je er ook bij je bod rekening mee houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven