eerst keuren of eerst bod?
vrijdag 10 september 2010 om 15:42
Vraagje; ik ben helemaal verliefd op een koophuis waar ik vandaag de 3e bezichtiging had, nu zag een bevriende aannemer met wie ik was dat het huis wa lekkageplekken vertoonde. Dak is in 2000 opgeknapt dus kleine kans dat het alleen lokaal is, maar ik twijfel zo of ik eerst de bouwkundige keuring moet laten uitvoeren en dan een bod kan doen met de kosten daarvan n mn achterhoofd of dat het slimmer is eerst een openingsbod te doen met onder voorbehoud uitslag van de keuring, zodat ik er nog helemaal onderut kan (wat ik niet wil natuurlijk, want wil het huis graag kopen)!Iederee zegt wa anders maar wat raden jullie aan?Ervaringen?

vrijdag 10 september 2010 om 15:48
Ik zou het onder voorbehoud doen, want daarmee stel je de koop veilig in afwachting vd keuring. Na de keuring kun je terug komen op je bod en aangeven dat je de gebreken bij oplevering verholpen wilt zien of dat je een lager bod doet om het zelf te kunnen verhelpen.
Overigens werkt zo'n strategie alleen als er in de vraagprijs niet al rekening is gehouden met de staat van onderhoud (wat meestal wel gedaan wordt).
Overigens werkt zo'n strategie alleen als er in de vraagprijs niet al rekening is gehouden met de staat van onderhoud (wat meestal wel gedaan wordt).
vrijdag 10 september 2010 om 15:50