vaatwasser ruikt niet lekker
zaterdag 11 september 2010 om 11:17
Goedemorgen! Ik heb vast een ontzettende andijvie vraag maar mijn vaatwasser ruikt naar alles behalve bloemen als die een paar dagen niet draait. Als ik m heb gebruikt en de schone vaat er uit heb gehaald is er niks aan de hand, vervolgens stop ik er een paar dagen niks in maar als die klep dan weer open gaat ben ik niet blij Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik gebruikt die 50/50 tabs van dreft, voor de helft poeder en voor de helft vloeibaar en voordat ik mn vaat in dat ding zet spoel ik het meestal af (glazen met melk enzo, thee zet ik er wel zo in). Wie heeft er een tip of aanwijzing! xx
zaterdag 11 september 2010 om 11:26
Je hebt inderdaad blokjes van verschillende merken om erin te hangen (vergelijkbaar met toiletblokjes). Ook heb je (ik geloof van Calgon) afwasmachinereiniger -- dat zijn zakjes poeder en moet je hem een keer leeg laten draaien. Werkt ook heel goed bij (kleding)wasmachines, die stinken soms ook.
Tot slot, ben jij tevreden met die Dreft-blokjes? Ik heb ze een paar maanden geleden in de Bonus gekocht maar ik heb het idee dat ze veel minder goed schoonmaken dan "gewone" blokjes zoals van Sun. Mijn glazen hebben ineens doffe plekken en randen terwijl dat met andere blokjes nóóit het geval was.
Tot slot, ben jij tevreden met die Dreft-blokjes? Ik heb ze een paar maanden geleden in de Bonus gekocht maar ik heb het idee dat ze veel minder goed schoonmaken dan "gewone" blokjes zoals van Sun. Mijn glazen hebben ineens doffe plekken en randen terwijl dat met andere blokjes nóóit het geval was.
zaterdag 11 september 2010 om 11:36
@ Veronicas: Ik las je vorige post helemaal verkeerd! Sorry! Je zei dat de klep wel een beetje open moest en ik las dat die helemaal dicht moest zijn (en ik was serieus over zuurstof wat iets kan doen dus ik reageerde sarcastisch op mn eigen nerd-gehalte).
@ Haley: ik weet niet helemaal wat ik van die dreft blokjes vind. Ik heb nogal veel van die zakken ingeslagen in de bonus en weet niet meer zo goed hoe het was met de blokjes die ik eerst had van sun. Ik heb de laatste tijd wel borden met wat papresten -spoel ze wel af van te voren maar soms blijft er net een randje zitten- dat ik dacht Hmmm ... maar weet dus niet of dat echt door die tabletten komt. Ik heb helaas ook nog 2 zakken hier staan
@ Haley: ik weet niet helemaal wat ik van die dreft blokjes vind. Ik heb nogal veel van die zakken ingeslagen in de bonus en weet niet meer zo goed hoe het was met de blokjes die ik eerst had van sun. Ik heb de laatste tijd wel borden met wat papresten -spoel ze wel af van te voren maar soms blijft er net een randje zitten- dat ik dacht Hmmm ... maar weet dus niet of dat echt door die tabletten komt. Ik heb helaas ook nog 2 zakken hier staan

zaterdag 11 september 2010 om 12:33
Stinken = bacterieen.
Oplossing: chloor of soda (de soda-methode).
Ga naar klusidee.nl. Ga naar het forum.
Ga zoeken met de zoektermen: vaatwasser soda
Of klik hierop: http://www.klusidee.nl/Forum/about7084.html
Zo heb ik een muf ruikende gebruikte wasmachine weer helemaal fris gekregen. Die mufheid kwam door overdosering.
Oplossing: chloor of soda (de soda-methode).
Ga naar klusidee.nl. Ga naar het forum.
Ga zoeken met de zoektermen: vaatwasser soda
Of klik hierop: http://www.klusidee.nl/Forum/about7084.html
Zo heb ik een muf ruikende gebruikte wasmachine weer helemaal fris gekregen. Die mufheid kwam door overdosering.
zaterdag 11 september 2010 om 12:37
quote:Maja82 schreef op 11 september 2010 @ 12:28:
ik heb van een merk pas zakjes gekocht om de vaatwasser te reinigen.
Eerst filter schoonmaken en dan poeder er in en leeg laten draaien.
Nergens last van. (en ja hier staat ie bijna altijd op een kier.)
Ja, dit dus.
Heb ooit van die citrus dingetjes geprobeerd maar vond de geur daarvan enorm overheersend. Had het idee dat ik het aan de mokken proefde zodra ik koffie nam.
ik heb van een merk pas zakjes gekocht om de vaatwasser te reinigen.
Eerst filter schoonmaken en dan poeder er in en leeg laten draaien.
Nergens last van. (en ja hier staat ie bijna altijd op een kier.)
Ja, dit dus.
Heb ooit van die citrus dingetjes geprobeerd maar vond de geur daarvan enorm overheersend. Had het idee dat ik het aan de mokken proefde zodra ik koffie nam.

zaterdag 11 september 2010 om 13:08
quote:LottaWho schreef op 11 september 2010 @ 12:37:
[...]
Ja, dit dus.
Ik had dat ook, vond dat alle schone vaat er naar rook, en niet lekker als je dan thee erin schenkt.
Hier gewoon op een kier, echt minimaal want hij komt niet eens onder het aanrechtblad uit.
[...]
Ja, dit dus.
Ik had dat ook, vond dat alle schone vaat er naar rook, en niet lekker als je dan thee erin schenkt.
Hier gewoon op een kier, echt minimaal want hij komt niet eens onder het aanrechtblad uit.
zaterdag 11 september 2010 om 14:08
o doet iedereen dat? Zn wasmachine open laten staan? Ik doe dat nooit De wasmachine ruikt trouwens niet vies ofzo.
Met de vaatwasser een tijdje niet gebruiken bedoel ik hooguit 3 dagen en dan gaat ie dus wel af en toe open om de vaat er in te zetten. Maar hij ruikt dus al na een dag niet meer lekker.
Ik ga op zoek naar die reinigingszakjes die je er in kan doen en ook eens kijken in t filter maar dat maak ik wel vrij regelmatig schoon. Ik ben geloof ik niet zo'n huishoudelijk wonder
Met de vaatwasser een tijdje niet gebruiken bedoel ik hooguit 3 dagen en dan gaat ie dus wel af en toe open om de vaat er in te zetten. Maar hij ruikt dus al na een dag niet meer lekker.
Ik ga op zoek naar die reinigingszakjes die je er in kan doen en ook eens kijken in t filter maar dat maak ik wel vrij regelmatig schoon. Ik ben geloof ik niet zo'n huishoudelijk wonder

zaterdag 11 september 2010 om 14:18
quote:Haley schreef op 11 september 2010 @ 11:26:
Tot slot, ben jij tevreden met die Dreft-blokjes? Ik heb ze een paar maanden geleden in de Bonus gekocht maar ik heb het idee dat ze veel minder goed schoonmaken dan "gewone" blokjes zoals van Sun. Mijn glazen hebben ineens doffe plekken en randen terwijl dat met andere blokjes nóóit het geval was.Precies dezelfde ervaring hier. Heb ook het idee dat borden etc. lang zo schoon niet zijn als met Sun.
Tot slot, ben jij tevreden met die Dreft-blokjes? Ik heb ze een paar maanden geleden in de Bonus gekocht maar ik heb het idee dat ze veel minder goed schoonmaken dan "gewone" blokjes zoals van Sun. Mijn glazen hebben ineens doffe plekken en randen terwijl dat met andere blokjes nóóit het geval was.Precies dezelfde ervaring hier. Heb ook het idee dat borden etc. lang zo schoon niet zijn als met Sun.
zaterdag 11 september 2010 om 14:22
Ik heb m laatst gezet op het ruim 2 uur durende programma, met tablet, zonder vaat er in en dat hielp niks helaas. Ik zal dus toch aan de zakjes moeten en zoals jij al zegt frizzy, goed moeten schoonmaken. Filter en alles en dan hoop ik dat het daar aan ligt!
Oja als ik m pas weer na drie dagen gebruik dan staan er alleen kopjes in waaruit water en thee is gedronken en bordjes die ik heb gebruikt voor mn brood dus ik ging er eigenlijk van uit dat dat niet uit zou moeten maken qua geur. Vieze pannen enzo en yoghurtbakjes kon ik me wel voorstellen maar die doe ik er dan niet in. Nouja het maakt ook niet uit, ik weet wat ik dit weekend ga doen!
Oja als ik m pas weer na drie dagen gebruik dan staan er alleen kopjes in waaruit water en thee is gedronken en bordjes die ik heb gebruikt voor mn brood dus ik ging er eigenlijk van uit dat dat niet uit zou moeten maken qua geur. Vieze pannen enzo en yoghurtbakjes kon ik me wel voorstellen maar die doe ik er dan niet in. Nouja het maakt ook niet uit, ik weet wat ik dit weekend ga doen!

zaterdag 11 september 2010 om 21:08
@ henkjan en Frizzy: Ik heb mijn pak soda erbij gepakt want de methode leek mij wel wat maar op het pak staat vermeld dat soda (het is gewoon normale huis, tuin en keuken soda, niet specifiek de variant die als gootsteenontstopper moet worden gebruikt) niet in aanraking mag komen met alluminium e.d. Dat vond ik niet zo handig voor de vaatwasser. Ik ga een deze dagen even naar de supermarkt om te kijken of ik ook soda kan krijgen waar dat niet op het pak staat.