Slaan

13-09-2010 11:07 36 berichten
*
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij prima hoe je het gedaan hebt. Hoe oud is je zoon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 13 september 2010 @ 11:12:

Lijkt mij prima hoe je het gedaan hebt. Hoe oud is je zoon?*
Op een geven moment is het genoeg. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Slaan doe ik liever ook niet, maar als hij jou blijft slaan, ook na meerdere waarschuwingen, is een tik op de billen echt niet het ergste.
Dochter van 4 gaat ook absoluut in de stoute hoek als ze slaat. Terugslaan doe ik niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
Eens met sauerkraut, 20 min. vind ik ook vrij lang maar ik wacht ook wel tot ze rustig is.
Waarop opa al zei, nu is het genoeg. Nee, zoon bleef doorgaan. Hij mocht van mij nog 1 stukje plakband pakken en dan was het klaar.

Niet echt handig.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sauerkraut schreef op 13 september 2010 @ 11:20:

[...]

Dat dus.

20 Minuten voor straf op zijn kamer vind ik wel erg lang.. Als Kind zou slaan gaat het meteen op de gang, het aantal minuten van de leeftijd.

En als die tijd niet genoeg is om voldoende af te koelen?

Bij mij blijft hij zitten totdat hij zich kan gedragen.

Mijn zoon slaat ook weleens uit frustratie.

Ik zeg altijd: "***, je doet mama pijn". Meestal schrikt hij daar zo van dat hij meteen ophoudt en een kusje komt brengen.

Maar hij is dat ook pas 2.

Ik denk dat je het na beste kunnen hebt afgehandeld.
quote:Sauerkraut schreef op 13 september 2010 @ 11:20:

[...]

Dat dus.

20 Minuten voor straf op zijn kamer vind ik wel erg lang.. Als Kind zou slaan gaat het meteen op de gang, het aantal minuten van de leeftijd.*
Als je hem meteen na de eerste klap van hem bij opa op de trap/ gang/ in de hoek had gezet was het ook niet zo opgelopen, lijkt mij. Nu heb je hem weet-ik-hoeveel-keer jou laten slaan waardoor je zelf ook helemaal pissed off bent geworden.

Als hij meteen straf had gehad had hij vast ook nog wel naar zijn andere opa en oma gekund.
Als ik hier kind drie minuten boven zet, daarna vraag of ze nu normaal gaat doen, zegt ze 'nee'. Tja, dan blijft ze daar maar.
Het volgende zal wel aan mij liggen, maar..............plakband? Waar hebben we het over, zeg? 10 ct Per rolletje? Als dat kind nou lekker zoet speelt..........
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 september 2010 @ 11:32:

Het volgende zal wel aan mij liggen, maar..............plakband? Waar hebben we het over, zeg? 10 ct Per rolletje? Als dat kind nou lekker zoet speelt..........Vind ik ook. Sommige dingen moet je gewoon 'opgeven'. Als ze hier met plakband mogen spelen, dan ga ik er vanuit dat dat plakband daarna weg is. Net zoals je sommige mensen geen geld moet lenen, maar geven
Gevalletje oververhitting aan beide kanten lijkt me. Dat probeer ik altijd voor te zijn. In dit geval had kind na de eerste keer doorgaan het plakband moeten inleveren (opa zei immers dat hij het genoeg vond) en waarschijnlijk was er dan geen klap gevallen, zowel direct op de gang.

Een 5-jarige aan zijn arm meesleuren lijkt me trouwens redelijk zinloos, daar escaleert een situatie alleen maar van. Meteen bij opa en oma straf geven, dan kan ie daarna normaal mee naar huis komen en had hij waarschijnlijk ook gewoon meegekund naar andere opa &oma.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 september 2010 @ 11:32:

Het volgende zal wel aan mij liggen, maar..............plakband? Waar hebben we het over, zeg? 10 ct Per rolletje? Als dat kind nou lekker zoet speelt..........*
Echt hoor, voor tien cent een half uur lol :-)
Ik snap die principes wel hoor, het is soms alleen zo vermoeiend. Voor iedereen.
Het gaat niet om het plakband. Het gaat erom dat kind niet luisterde naar moeder en daarna moeder ging slaan.

Ik had met kindlief gesproken dat het oijn doet als je iemand slaat en dt ook niet mag. Blijft hij doorgaan, krijgt hij nog 1 waarschuwing en dan is het feest voor hem voorbij.

Ik denk, wat BGB al schreef, dat je hem ook straf kan geven in bijzijn van opa en oma. Het liep te hoog op (zodat het stoom ook uit je oren kwam) en bleef slaan op de weg terug.

Trouwens wel erg goed dat manlief en kind gewoon verder gingen.
Nee echt?
quote:fleurtje schreef op 13 september 2010 @ 11:37:

[...]

Vind ik ook. Sommige dingen moet je gewoon 'opgeven'. Als ze hier met plakband mogen spelen, dan ga ik er vanuit dat dat plakband daarna weg is. Net zoals je sommige mensen geen geld moet lenen, maar geven

Maar hier werkt dat ook wel zo inderdaad. Plakband en overige knutselzooi wat gebruikt wordt mag ook op, voorkomt drama's.
quote:woezelenpip schreef op 13 september 2010 @ 11:37:

[...]

Het gaat ook niet om de plakband, maar het principe.

Pick your battles.

Als jij zo'n strijd nodig vindt voor iets van 10 ct ( kijk, als hij het op het raam plakt, of in het haar van zijn zusje, of oma's snor er mee wil harsen, dan heb je een punt ) dan is dat je goed recht.

Maar ik zelf snap écht het probleem niet.

Kennelijk wilde je niet afgaan voor opa en oma en is dát het echte probleem.
Hangt er wel vanaf wat ze met het plakband aan elkaar plakt
Ah,stond er al.
Je laat je slaan?!

Je had gelijk zijn vuige vingers in een muizenval moeten duwen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven