Gebroken elleboog
woensdag 24 maart 2010 om 05:04
Ik was onderweg naar het koor toen de tas met mijn muziekmap tussen mijn linkerbeen en het stuur kwam. Ik kwam ten val en mijn linkerarm deed ontzettend zeer. Ik liep terug naar huis en ik schakelde de begeleiding in. Die bracht me naar de Eerste Hulp. Röntgenfoto's wezen uit, dat een botje afgebroken was, en die moet met een operatie worden teruggezet. Eerst gaat mijn linkerarm in het gips.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
World of Warcraft: Legion
maandag 13 september 2010 om 20:56
Het zal vast wel goedkomen, Kleefje.
Vandaag bij de fysio geweest. Dat was het laatste bezoek. Hij vertelde mij het volgende:
- De beperking aan de linkerarm zijn nu minimaal. Er is een grote kans dat ik net zoveel kan buigen en strekken met mijn linkerarm als met mijn rechterarm;
- Ik mag met de oefeningen stoppen. De restverschijnselen zullen door normaal gebruik van de linkerarm verdwijnen;
- Ik mag gedurende 6 weken geen voorwerpen tillen die zwaarder zijn dan 15 kilo;
- (Ook gezegd door de chirurg) Ik mag gedurende 6 weken geen contactsporten oefenen, waarbij de linkerarm veel te verduren krijgt zoals vechtsporten en sporten als basketbal.
Kortom: op de kleine beperkingen na, verklaart de fysiotherapeut mij voor genezen, in fysiotherapeutische zin.
Maandag 20 september gaan bij mij de hechtingen eruit.
Vandaag bij de fysio geweest. Dat was het laatste bezoek. Hij vertelde mij het volgende:
- De beperking aan de linkerarm zijn nu minimaal. Er is een grote kans dat ik net zoveel kan buigen en strekken met mijn linkerarm als met mijn rechterarm;
- Ik mag met de oefeningen stoppen. De restverschijnselen zullen door normaal gebruik van de linkerarm verdwijnen;
- Ik mag gedurende 6 weken geen voorwerpen tillen die zwaarder zijn dan 15 kilo;
- (Ook gezegd door de chirurg) Ik mag gedurende 6 weken geen contactsporten oefenen, waarbij de linkerarm veel te verduren krijgt zoals vechtsporten en sporten als basketbal.
Kortom: op de kleine beperkingen na, verklaart de fysiotherapeut mij voor genezen, in fysiotherapeutische zin.
Maandag 20 september gaan bij mij de hechtingen eruit.
vrijdag 17 september 2010 om 12:17
woensdag 22 september 2010 om 15:15
Ja, de hechtingen zijn er uit. De arts zei echter dat ik de oefeningen moet hervatten. Dat vind ik geen probleem. Daar ga ik mee verder totdat de geringe beperkingen aan mijn linker arm ook weg zijn, nl. buigen en strekken. Voor de dagelijkse dingen, huishouden, werk en hobby's merk ik vrijwel niets van de beperkingen. Hij is iets minder sterk dan anders, maar dat zal allemaal wel goed komen.
De operatiewond zit er nog, maar die is dicht en dat zal genezen. Een ouder deel van de wond is een bijna onzichtbaar litteken geworden. Op afstand zie je daar niets van.
De operatiewond zit er nog, maar die is dicht en dat zal genezen. Een ouder deel van de wond is een bijna onzichtbaar litteken geworden. Op afstand zie je daar niets van.
woensdag 20 oktober 2010 om 14:16
Het gaat goed. Ik kan mijn arm nog steeds niet helemaal strekken, maar ik doe de oefeningen zolang dat nog niet het geval is.
En op de plek van de laatste wond zit een rode streep die ik af en toe voel (maar het grootste gedeelte van de tijd niet). Ik denk dat de wond langzamer geneest omdat ik mijn arm normaal gebruik/kan gebruiken, i.t.t. de wond eind maart. Volgens mij genas het sneller omdat ik mijn arm na de operatie en na de hechtingen nog niet goed kon gebruiken.
Het is voor jou dus nog zo'n 11 dagen, en dan is het 1 november.
En op de plek van de laatste wond zit een rode streep die ik af en toe voel (maar het grootste gedeelte van de tijd niet). Ik denk dat de wond langzamer geneest omdat ik mijn arm normaal gebruik/kan gebruiken, i.t.t. de wond eind maart. Volgens mij genas het sneller omdat ik mijn arm na de operatie en na de hechtingen nog niet goed kon gebruiken.
Het is voor jou dus nog zo'n 11 dagen, en dan is het 1 november.
woensdag 20 oktober 2010 om 14:46
maandag 1 november 2010 om 20:35
Vandaag voor controle naar de chirurg geweest.
Ondanks dat de breuk nog wel zichtbaar was op de foto, moeten de pinnen en plaat eruit! Ben blij toe, want ik heb er met sommige bewegingen last van!
Op mijn verzoek word ik in januari geopereerd, dus weer een stapje naar volledig herstel!
Hoe gaat het met jou Hans?
Ondanks dat de breuk nog wel zichtbaar was op de foto, moeten de pinnen en plaat eruit! Ben blij toe, want ik heb er met sommige bewegingen last van!
Op mijn verzoek word ik in januari geopereerd, dus weer een stapje naar volledig herstel!
Hoe gaat het met jou Hans?
donderdag 4 november 2010 om 07:23
Het gaat langzaam wat beter. De arm is nog niet helemaal recht, waarschijnlijk gaat dat zeer langzaam of onopgemerkt. Maar voor de rest is de arm volledig bruikbaar. Ik kan evenveel als voor het ongeval in maart.
Verder gebeuren er geen opzienbarende dingen meer, dus zo vaak zal ik niet meer in dit topic posten.
Ik ben benieuwd hoe het na januari 2011 gaat, Kleefje.
Verder gebeuren er geen opzienbarende dingen meer, dus zo vaak zal ik niet meer in dit topic posten.
woensdag 10 november 2010 om 20:49
quote:hans66 schreef op 04 november 2010 @ 07:23:
Het gaat langzaam wat beter. De arm is nog niet helemaal recht, waarschijnlijk gaat dat zeer langzaam of onopgemerkt. Maar voor de rest is de arm volledig bruikbaar. Ik kan evenveel als voor het ongeval in maart.
De plannen zijn iets gewijzigd Hans!
Omdat ik toch steeds meer last heb van die pinnen en ook zenuwpijnen heb ga ik eerder onder het mes.
Maandag 29 november is het zover, dus dat gaat al aardig opschieten. Ik laat wel weten hoe het gegaan is!
De plannen zijn iets gewijzigd Hans!
Omdat ik toch steeds meer last heb van die pinnen en ook zenuwpijnen heb ga ik eerder onder het mes.
Maandag 29 november is het zover, dus dat gaat al aardig opschieten. Ik laat wel weten hoe het gegaan is!
maandag 15 november 2010 om 16:17
Okido. Bij mij zouden de pinnen ook in eerste instantie pas in oktober eruitgaan, maar dat werd 9 september.
Intussen kijk ik naar de functie van mijn linkerarm. Ik vind overigens dat de rode streep lang zichtbaar blijft. Deze veroorzaakt soms jeuk en irritatie, maar in de meeste gevallen voel ik hem helemaal niet.
In begin december wil ik de dokter ernaar laten kijken; als het dan niet minder is. Ik wil overigens niet hebben dat de cruise tussen 22 en 31 december in het geding komt; daarvoor heb ik een flinke geldsom betaald, ongeveer 4500 euro.
Intussen kijk ik naar de functie van mijn linkerarm. Ik vind overigens dat de rode streep lang zichtbaar blijft. Deze veroorzaakt soms jeuk en irritatie, maar in de meeste gevallen voel ik hem helemaal niet.
In begin december wil ik de dokter ernaar laten kijken; als het dan niet minder is. Ik wil overigens niet hebben dat de cruise tussen 22 en 31 december in het geding komt; daarvoor heb ik een flinke geldsom betaald, ongeveer 4500 euro.
dinsdag 30 november 2010 om 10:29
gisteren geopereerd en het is goed gegaan!
Pinnen en plaatje meegekregen en ik dacht dat het veel groter was!
wel pijn maar het is te verdragen.
Ik moet één week in een mitella en na deze week voorzichtig mobiliseren en weer naar de fysio.
Hoe is het inmiddels met jouw hans?
Je kijkt was uit naar de cruise volgende maand!
Pinnen en plaatje meegekregen en ik dacht dat het veel groter was!
wel pijn maar het is te verdragen.
Ik moet één week in een mitella en na deze week voorzichtig mobiliseren en weer naar de fysio.
Hoe is het inmiddels met jouw hans?
Je kijkt was uit naar de cruise volgende maand!
woensdag 1 december 2010 om 16:13
Ja, de cruise komt dichterbij! Nog maar 3 weken. Ik geloof dat ik de arm nog iets verder kan strekken sinds 20 september toen de hechtingen eruit gingen. De wond geneest langzaam, volgens mij langzamer dan toen de wond van de eerste operatie moest genezen. Volgens mij komt dat omdat ik de arm op de gewone manier gebruik (leidt niet tot klachten) en in april/mei vrijwel niet.
Voor mij wel iets om in de gaten te houden.
Voor mij wel iets om in de gaten te houden.
zondag 8 mei 2011 om 16:26