vraag over strippenkaart

15-09-2010 19:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een nitwit als t op openbaar vervoer aankomt ( doe t nooit,maar moet nu even) , maar als ik van A naar C wil en over moet stappen op B, mag ik dan stempelen van A naar B en van B naar C verder reizen omdat de afstempeling nog geldig is of moet ik van A naar C stempelen? ( bijv van gorinchem naar utrecht, overstappen op Vianen)
Volgens mij stempel je van A naar C.
Met een strippenkaart moet je van A naar B stempelen en van B naar C. Als je binnen een uur reist, zijn er ook vaak eurokaartjes. Dat kan in jouw geval een stuk goedkoper zijn. Daarmee mag je voor 1 euro of voor 1,50 euro een uur reizen in de regio.
Van A naar C laten stempelen bij instappen en dan laat je het bij B (de overstap) alleen zien aan de chauffeur.
Stempelen van A naar C. En dan overstappen op B met je kaart.
Je stempelt van A naar C, en laat in Vianen bij de chauffeur je gestempelde kaart zien, en roept ´overstap´. Tenzij je in Vianen een poosje gaat winkelen en dan pas door. Dan kun je beter tot B laten stempelen.
Wat Kym ook zegt dus
Dank, ik dacht dat ik door kon reizen als ik van A naar B stempelde,maar helaas
Nee, was het maar waar

Het scheelt je wel een strip als je meteen van A naar C laat stempelen.

Je hebt nl een beginstrip en daarna word het aantal zones geteld.

Als je eerst van A naar B stempelt, is het 1 beginstrip + de rest en dan van B naar C is weer 1 beginstrip + de rest.

Van A naar C is 1 beginstrip + de rest.
Volgens mij gaat er ook om dat je een zonenummer op je stempel hebt staan. Je mag dus met een aantal strippen in een bepaald gebied vanaf die zone reizen. Het zou dus kunnen dat je wel weer van B naar A kunt reizen binnen dat uur maar van B naar C mag niet.
Gewist.

Het modereerbeleid[van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Feeks, moet je voor de gelegenheid een strippenkaart kopen? Niet doen dan, koop een ov-chipkaart! Binnen afzienbare tijd is de rest van je strippenkaart nergens meer geldig en kun je alleen nog met de chipkaart, is al zo in Rotterdam en Amsterdam.

Ik heb zelf een jaar geleden een ov-chipkaart gekocht en ik vind het echt superhandig, ik heb een persoonlijke met automatisch opladen en zit nu nooit meer zonder strippenkaart en hoef me niet af te vragen hoeveel strippen en of ik nog mag overstappen en weet ik het wat.

En op het traject naar Gorinchem-Utrecht kan je al chippen, volgens mij, ik reis soms van Gorinchem met Q-liner naar busstation Vianen en dan door naar Nieuwegein en dat kan helemaal met de chipkaart
quote:sassafras schreef op 15 september 2010 @ 20:19:

Feeks, moet je voor de gelegenheid een strippenkaart kopen? Niet doen dan, koop een ov-chipkaart! Binnen afzienbare tijd is de rest van je strippenkaart nergens meer geldig en kun je alleen nog met de chipkaart, is al zo in Rotterdam en Amsterdam.

Ik heb zelf een jaar geleden een ov-chipkaart gekocht en ik vind het echt superhandig, ik heb een persoonlijke met automatisch opladen en zit nu nooit meer zonder strippenkaart en hoef me niet af te vragen hoeveel strippen en of ik nog mag overstappen en weet ik het wat.

En op het traject naar Gorinchem-Utrecht kan je al chippen, volgens mij, ik reis soms van Gorinchem met Q-liner naar busstation Vianen en dan door naar Nieuwegein en dat kan helemaal met de chipkaartIk heb net een 45 strippenkaart gekocht , daar kan ik toch nog wel mee reizen op dat traject?
quote:feeks schreef op 15 september 2010 @ 20:21:

[...]

Ik heb net een 45 strippenkaart gekocht , daar kan ik toch nog wel mee reizen op dat traject?Nu nog wel (niet in de Q-liner volgens mij, alleen in de "slome bus") maar het is natuurlijk niet zo slim, als je niet zo heel vaak reist.
Even ter illustratie een overzicht waar je de ov-chipkaart al kunt (roze) of zelfs moet (donkerblauw) gebruiken.

Zoals je misschien ziet, is de trein vanuit Gorinchem helaas nog niet met ov-chip te bereizen.

Dús hoef ik nog geen chipkaart te hebben.

Ik vraag me af of ik straks nog met mijn jaarabonnement van de baas kan reizen ? Dat loopt tot april 2011 en kan ik het hele jaar gebruiken, ook in het weekend. Moet ik die weekendritjes straks zelf dokken ? Dan pak ik de auto weer.
Ik wil t stuk met de bus doen, dan stop ik bijna voor mn kantoor. Hopelijk niet zo lang ( heb een ongeluk gehad met de auto en durf niet goed meer te rijden,maar ben daarmee bezig), maar als t vriest en sneeuwt wil ik toch ook met de bus gaan want ik ben eigenlijk een bange poeperd.
Ik ben mosterd, maar van A naar C af laten stempelen.
quote:moppetoet schreef op 15 september 2010 @ 20:36:

Dús hoef ik nog geen chipkaart te hebben.

Ik vraag me af of ik straks nog met mijn jaarabonnement van de baas kan reizen ? Dat loopt tot april 2011 en kan ik het hele jaar gebruiken, ook in het weekend. Moet ik die weekendritjes straks zelf dokken ? Dan pak ik de auto weer.Goeie vraag, Moppetoet, ik weet dat ook abonnementen op de ov-chipkaart komen te staan (je kunt "reizen op saldo", dat is dus geld erop waarmee je betaalt, of een abonnement laden op je kaart). Ik weet niet welke abonnementsvormen er precies zijn/komen, dus of er bijvoorbeeld onderscheid tussen werkdag/weekend gemaakt wordt.
quote:Courage schreef op 15 september 2010 @ 19:55:

Alles wat gezegd is, klopt, behalve (sorry) van Honingmeloen. Dat advies klopt lokaal misschien wel, maar niet in zijn algemeenheid.

Sowieso hebben ze per regio nog wel eens aparte afspraken, speciale tarieven etc.Er staat ook niet in dat het in zijn algemeenheid geldt. Wat er in je regio geldt, kan je zien bij 'uitgebreide prijsinformatie' onder een apart tabblad bij 9292ov.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven