kamer pimpen, maar hoe heet dat thema nou

15-09-2010 21:08 25 berichten
Ik wil mijn slaapkamer pimpen, en heb een bepaald thema in mijn hoofd, maar weet niet hoe het heet

Ben in het bezit van een antieke twijfelaar, en wil dus de slaapkamer in die sfeer aankleden. Nu had ik laatst hier van iemand een plaatje gezien van een sprei of behang, wit/creme met oud/bordeauxrode motiefjes erop. Vaak zijn het tavereeltjes van een man in een bootje, of een vrouw als ganzehoedstertje ofzo. Net delftsblauw maar dan even anders En ik weet dus niet hoe dat heet, en google levert dus ook helemaal niks op!
Alle reacties Link kopieren
Victoriaans?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
toile de jouy.
Romantisch, brocant?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wat ontzettend leuk. Toile de Jouy, dat heb ik ook in mijn slaapkamer!
Brocante is leuk zoeken op marktplaats. Zo noemt iedereen zijn ouwe zooi
quote:princessetamtam schreef op 15 september 2010 @ 21:16:

toile de jouy.Jaaaaaaaaaaa! Dat zoekt een stuk makkelijker, dankjewel!!!

toile de jouy.http://www.google.nl/imag ... =f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Mooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat princessetamtam zegt: toile de joie

http://en.wikipedia.org/wiki/Toile

toile de jouy.Dat moet m wezen.

Ik heb er een sprei van op een antiek Franse stijlenbed, 1 wandje behang en bijpassende gordijnen. De rest heb ik rustig gehouden, anders wordt het te druk.
Leuk Iris! Heb jij een muur helemaal in dat behang, of een sprei of iets dergelijks? Ik weet nog niet exact hoe ik het wil, maar het leek me zo leuk, oud bed, heb nog een antieke poppewagen, met grote smeedijzeren wielen, past er net bij dacht ik..
Haha, dat was dus duidelijk
Mijn sprei:

Moooi! Dat wil ik ook!!
quote:maroon5 schreef op 15 september 2010 @ 21:21:

Leuk Iris! Heb jij een muur helemaal in dat behang, of een sprei of iets dergelijks? Ik weet nog niet exact hoe ik het wil, maar het leek me zo leuk, oud bed, heb nog een antieke poppewagen, met grote smeedijzeren wielen, past er net bij dacht ik..Dat klinkt leuk, met die poppenwagen erbij. Een kaptafeltje is ook heel leuk of zo'n grote ouderwetse passpiegel.
Wat mooi! Ik hoop over een tijdje te verhuizen, dan wil ik ook zulk behang
Waar heb je dat gekocht Iris? Ik ben al druk aan het zoeken, maar kan geen online shop of zoiets vinden, en ik denk nou ook niet dat ze dat behang bij een karwei of iets dergelijks hebben. Sprei zou ik zelf kunnen maken, hebben hier in de regio een enorm grote stoffen winkel..
Dat sprei heb ik van de markt Maroon, daar was een standje met allemaal verschillende spreien en plaids en daar lag hij heel toevallig tussen.

Het bijpassende behang heb ik daarna van een website gehaald en de gordijnen van de Decorette, gewoon uit zo'n behangboek.

Als je Googled op Toile de Jouy en behang enz, dan kom je ook een hoop tegen.
Begin bij deze link en klik alle plaatjes aan voor meer info:

http://www.google.nl/imag ... =f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Ik heb beige toile-de-jouy in de slaapkamer als behang, het viel me 100000 % mee dat Moppeman meteen accoord ging !

Het kwam (vier jaar geleden) gewoon bij Formido/Gamma o.i.d. weg.
Aaaah, dan daar nog maar eens kijken.. Heb net wel wat gevonden, maar dat is 62 euro per rol, en dat vind ik nou net wat te veel..
Het is ook duur behang Maroon, maar als je maar 1 wandje doet gaat het wel. Ik had maar 1 rol nodig.
Ja maar eens kijken, eerst maar zien welke wand ik dan wil behangen.

Heb in de woonkamer ook vrij prijzig behang, en er zat zo'n groot patroon in dat er net geen 4 banen uit konden, dus dat is een duur wandje geworden.

Meestal 4 banen uit een rol toch? Dan ben ik toch wel al 2 rollen nodig. Kan MP eens in de gaten houden natuurlijk
quote:maroon5 schreef op 15 september 2010 @ 21:18:

[...]

Jaaaaaaaaaaa! Dat zoekt een stuk makkelijker, dankjewel!!!alsjeblieft !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven