Dagje Rotterdam
woensdag 15 september 2010 om 22:40
Over een paar weken krijg ik familie uit het buitenland over en zij willen iig een dagje Rotterdam doen (ivm de kubushuizen, werkgerelateerde interesse van 1 van hen).
Ik ken Rotterdam verder niet zo goed, maar dacht dat het dan leuk zou zijn om daarna ergens te gaan lunchen (tips voor iets in de Oude Haven?, ik zag dat de Kubushuizen daar vlakbij zijn), en dan de Euromast, en dan 's avonds eten in Hotel New York. Is dat te doen in 1 dag en met name, is dat allemaal te lopen of moeten we dan ook openbaar vervoer nemen (en kun je nog losse kaartjes kopen of moeten we een ov-kaart aanschaffen?).
Dank alvast!
Ik ken Rotterdam verder niet zo goed, maar dacht dat het dan leuk zou zijn om daarna ergens te gaan lunchen (tips voor iets in de Oude Haven?, ik zag dat de Kubushuizen daar vlakbij zijn), en dan de Euromast, en dan 's avonds eten in Hotel New York. Is dat te doen in 1 dag en met name, is dat allemaal te lopen of moeten we dan ook openbaar vervoer nemen (en kun je nog losse kaartjes kopen of moeten we een ov-kaart aanschaffen?).
Dank alvast!
donderdag 16 september 2010 om 00:24
quote:Dee_ schreef op 16 september 2010 @ 00:19:
Over die Chinees, ik weet bijna zeker dat dat op de Witte de Withstraat was (is denk ik wel jaar of 8 geleden). Dat heb ik onthouden, omdat mijn neef matroos is geweest op de Witte de With. Maar mss haal ik dingen door elkaar.
[...]
Hung Kee in de Witte de Withstraat.
Over die Chinees, ik weet bijna zeker dat dat op de Witte de Withstraat was (is denk ik wel jaar of 8 geleden). Dat heb ik onthouden, omdat mijn neef matroos is geweest op de Witte de With. Maar mss haal ik dingen door elkaar.
[...]
Hung Kee in de Witte de Withstraat.
donderdag 16 september 2010 om 00:33
Nee, die was het niet Sophiepapa, het zat zeker niet op een hoek. En ik keek net op Iens, kwam ik Hung Kee ook tegen en die beschrijving kwam helemaal niet overeen met waar ik toen gegeten heb. Raar hoor, het was echt een enorm grote tent, midden in een straat, redelijk brede straat. Maar ja, al 8 jaar geleden ofzo...
Xeniaaa, dat is dus de Oude Haven dan? Moet er eigenlijk ook wel in ja!
Xeniaaa, dat is dus de Oude Haven dan? Moet er eigenlijk ook wel in ja!
donderdag 16 september 2010 om 00:45
donderdag 16 september 2010 om 00:46
donderdag 16 september 2010 om 00:55
Ik heb nu even op Google Maps gekeken, en denk dan:
Centraal Station, lopen naar Kubus Huizen, dan lopen naar Hotel NY, lunchen, met boot naar de Euromast (in de buurt van de Euromast, mogelijk?), dan Delfshaven, dan mss nog even in Park lopen (niet noodzakelijk, maar mochten we nog tijd te doden hebben ) en dan dineren in Euromast. Haalbaar?
Centraal Station, lopen naar Kubus Huizen, dan lopen naar Hotel NY, lunchen, met boot naar de Euromast (in de buurt van de Euromast, mogelijk?), dan Delfshaven, dan mss nog even in Park lopen (niet noodzakelijk, maar mochten we nog tijd te doden hebben ) en dan dineren in Euromast. Haalbaar?
donderdag 16 september 2010 om 01:00
quote:Xeniaaa schreef op 16 september 2010 @ 00:49:
Deze site zul je vast wel tegengekomen zijn. Voor de zekerheid...rotterdam
Kende ik nog niet, bedankt! Delfshaven ziet er zeker prachtig uit!!
Ik weet zeker dat bezoek hier kwijlend gaat rondlopen,in Delfshaven. Rotterdam is echt zo'n gave mix tussen oud en nieuw (met een wat mindere reden hoe dit zo ontstaan is natuurlijk die mix).
Deze site zul je vast wel tegengekomen zijn. Voor de zekerheid...rotterdam
Kende ik nog niet, bedankt! Delfshaven ziet er zeker prachtig uit!!
Ik weet zeker dat bezoek hier kwijlend gaat rondlopen,in Delfshaven. Rotterdam is echt zo'n gave mix tussen oud en nieuw (met een wat mindere reden hoe dit zo ontstaan is natuurlijk die mix).
donderdag 16 september 2010 om 01:01
quote:Dee_ schreef op 16 september 2010 @ 00:55:
Centraal Station, lopen naar Kubus Huizen, dan lopen naar Hotel NY, lunchen, met boot naar de Euromast (in de buurt van de Euromast, mogelijk?), dan Delfshaven, dan mss nog even in Park lopen (niet noodzakelijk, maar mochten we nog tijd te doden hebben ) en dan dineren in Euromast. Haalbaar?Met de watertaxi.
Centraal Station, lopen naar Kubus Huizen, dan lopen naar Hotel NY, lunchen, met boot naar de Euromast (in de buurt van de Euromast, mogelijk?), dan Delfshaven, dan mss nog even in Park lopen (niet noodzakelijk, maar mochten we nog tijd te doden hebben ) en dan dineren in Euromast. Haalbaar?Met de watertaxi.
donderdag 16 september 2010 om 12:28
quote:Dee_ schreef op 16 september 2010 @ 00:22:
[...]
Als we er maar 1 kunnen zien
Je kunt de kijkkubus bezoeken.
Ik zag ergens "lopen van Centraal Station naar de kubuswoningen", daar doe je 20 minuten over. Als je doorrijdt naar NS station Blaak (3 minuten vanaf CS) stap je naast de kubuswoningen uit.
[...]
Als we er maar 1 kunnen zien
Je kunt de kijkkubus bezoeken.
Ik zag ergens "lopen van Centraal Station naar de kubuswoningen", daar doe je 20 minuten over. Als je doorrijdt naar NS station Blaak (3 minuten vanaf CS) stap je naast de kubuswoningen uit.
verba volant, scripta manent.
maandag 20 september 2010 om 23:00
quote:americagirl schreef op 16 september 2010 @ 09:23:
Ik zou het Scheepvaartkwartier (naast de Erasmusbrug) echt niet overslaan. Vanaf daar kan je mooi richting het euromastpark lopen. Die wijk is zo sfeervol en mooi!!
Of gooi ik nu je schema in de war?
Ik ga 'n schema maken en dan zie ik wel waar we aan toe komen, iig Kubus en Euromast.
Ze komen over een paar weken, na afloop zal ik laten weten wat het geworden is.
Bedankt ook Marianne voor jouw tip. Ik weet nu even niet meer of het nou juist leuk zou zijn om naar de Kubushuizen te lopen, maar als ik schema ga maken leg ik het topic er even naast.
Ik zou het Scheepvaartkwartier (naast de Erasmusbrug) echt niet overslaan. Vanaf daar kan je mooi richting het euromastpark lopen. Die wijk is zo sfeervol en mooi!!
Of gooi ik nu je schema in de war?
Ik ga 'n schema maken en dan zie ik wel waar we aan toe komen, iig Kubus en Euromast.
Ze komen over een paar weken, na afloop zal ik laten weten wat het geworden is.
Bedankt ook Marianne voor jouw tip. Ik weet nu even niet meer of het nou juist leuk zou zijn om naar de Kubushuizen te lopen, maar als ik schema ga maken leg ik het topic er even naast.
woensdag 29 september 2010 om 13:55
Hoi laatje, ik ben een beetje laat (;-p), maar mss lees je het nog op tijd...
Ik ga vrijdag naar Rotterdam, met de trein, als het een leuke route is dan lopen naar de Kubushuizen (moet vanavond nog even topic doorlezen of dat nou een aanrader was of niet).
Daarna beetje rondlopen riching Hotel New York. Daar lunchen. Dan weer lopen (of met de watertaxi als het echt slecht weer is) richting Euro Mast. Na bezoek Euro Mast nog wat rond wandelen als daar tijd voor is, en dan wellicht bij EM eten.
Alvast dank als je het nog op tijd ziet en zin hebt om een route te posten!
Ik ga vrijdag naar Rotterdam, met de trein, als het een leuke route is dan lopen naar de Kubushuizen (moet vanavond nog even topic doorlezen of dat nou een aanrader was of niet).
Daarna beetje rondlopen riching Hotel New York. Daar lunchen. Dan weer lopen (of met de watertaxi als het echt slecht weer is) richting Euro Mast. Na bezoek Euro Mast nog wat rond wandelen als daar tijd voor is, en dan wellicht bij EM eten.
Alvast dank als je het nog op tijd ziet en zin hebt om een route te posten!
donderdag 30 september 2010 om 18:53
op internet vond ik een kaartje met looproutes, er staan al leuke tips op.
Op die kaart heb ik nadehand jouw planning erop gezet
A Centraal Station
Route 1 Er zijn meerdere routes mogelijk die ik heb gemarkeerd komt door de grote winkelstraten, bv de 'koopgoot', Niet speciaal voor de winkels maar het geeft altijd een leuk beeld van een stad vind ik.
(A) als je vanaf Blaak start
Dan Stap je naast de kubus woningen uit.
B kubus woningen.
Route 2. Vanaf de kubus woningen steek je over en loop je over de Wijnhave kade.
leuke straatjes met water en boten.
(er is daar ook een leuke restaurant op de rode boot, restaurant Tinto, tapas! (ookal is je planning al rond, moest dit nog even melden!)
Je komt op een gegeven moment aan de achterkant van het maritiemmuseum.
hier heb je een loopbrug op het water, dat is een deel openlucht maritiemmuseum.
Ik zou hier even rondkijken en dan de watertaxi naar hotel new york nemen. (route 3)
C hotel new york
Route 4
Vanaf New York kun je uiteraard met de watertaxi terug.
maar ook leuk om van daar af over de erasmusbrug te lopen. Als je aan de overkant loopt zie je nog wat van het Noordereiland als je over de brug loopt. met in de verte de willemsbrug (rodebrug) leuk uitzicht.
Loop daarna langs de parkhaven via het kleine haven (veerhaven).
Daarna parklaan of westerkade leuk gebied om doorheen te lopen.
Door het park naar de euromast.
Route 4b
Mocht je nog wat tijd hebben is een bezoekje aan de witte de with straat en wandeling door park tussen booijmans en kunsthal (alleen overdag) de moeite waard.
Maar denk dat je een te vol programma hebt daarvoor.
Route 5
Ik denk toch bijna dat je met het chinees restaurant Tai Wu bedoelde. die zit op de Mauritskade.
maar diner @euromast is ook leuk.
alhoewel ik niet weet of je nog weer terug naar boven mag als je eenmaal eruit bent geweest, houd hier rekening mee!
fijne dag JOH!
Op die kaart heb ik nadehand jouw planning erop gezet
A Centraal Station
Route 1 Er zijn meerdere routes mogelijk die ik heb gemarkeerd komt door de grote winkelstraten, bv de 'koopgoot', Niet speciaal voor de winkels maar het geeft altijd een leuk beeld van een stad vind ik.
(A) als je vanaf Blaak start
Dan Stap je naast de kubus woningen uit.
B kubus woningen.
Route 2. Vanaf de kubus woningen steek je over en loop je over de Wijnhave kade.
leuke straatjes met water en boten.
(er is daar ook een leuke restaurant op de rode boot, restaurant Tinto, tapas! (ookal is je planning al rond, moest dit nog even melden!)
Je komt op een gegeven moment aan de achterkant van het maritiemmuseum.
hier heb je een loopbrug op het water, dat is een deel openlucht maritiemmuseum.
Ik zou hier even rondkijken en dan de watertaxi naar hotel new york nemen. (route 3)
C hotel new york
Route 4
Vanaf New York kun je uiteraard met de watertaxi terug.
maar ook leuk om van daar af over de erasmusbrug te lopen. Als je aan de overkant loopt zie je nog wat van het Noordereiland als je over de brug loopt. met in de verte de willemsbrug (rodebrug) leuk uitzicht.
Loop daarna langs de parkhaven via het kleine haven (veerhaven).
Daarna parklaan of westerkade leuk gebied om doorheen te lopen.
Door het park naar de euromast.
Route 4b
Mocht je nog wat tijd hebben is een bezoekje aan de witte de with straat en wandeling door park tussen booijmans en kunsthal (alleen overdag) de moeite waard.
Maar denk dat je een te vol programma hebt daarvoor.
Route 5
Ik denk toch bijna dat je met het chinees restaurant Tai Wu bedoelde. die zit op de Mauritskade.
maar diner @euromast is ook leuk.
alhoewel ik niet weet of je nog weer terug naar boven mag als je eenmaal eruit bent geweest, houd hier rekening mee!
fijne dag JOH!