Gezondheid alle pijlers

ervaringen efracea caps mga 40 mg?

22-09-2010 00:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaringen hiermee?

Heb t van de dokter gekregen, voor mn acne. lees allemaal rare bijwerkingen....

Benieuwd of iemand hier positieve en/of negatieve ervaringen mee heeft.

Ow het is een 15 daagse kuur 1 capsule per dag.
Niemand?
Hoi,

Heb je het al gebruikt. Lees dit net op het forum van Jetske Ultee.

------Hoewel we nog relatief weinig over Rosacea weten, blijkt behandeling met antibiotica gedurende een periode in veel gevallen succesvol. Maar daar zitten natuurlijk ook weer heel wat haken en ogen aan. In Amerika is er voor mensen met Rosacea al geruime tijd een antibioticum op de markt in een wat lagere dosering doxycycline (scheelt meer dan de helft) en met een gereguleerde afgifte die net zo effectief blijkt te zijn als de ouderwetse hoog gedoseerde tablet (abstract). En daarmee heb je dus minder kans op bijwerkingen en het ontstaan van resistentie.

Ook in Nederland!

We hebben er een tijd op moeten wachten, maar sinds enkele maanden kunnen we het ook in Nederland gebruiken. Het is hier op de markt verkrijgbaar als Efracea. Veel artsen weten het nog niet dus breng ze er gerust van op de hoogte! Het beste resultaat krijg je als je dit middel combineert met lokale antibiotica (dus in een crème, bijvoorbeeld metroninizol) en het gebruik van zeer milde verzorgingsproducten

------

Staat nog meer op. Maar ik heb ook gelezen dat er nog al wat bijwerkingen zijn. Dus ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
Nou heb t 3 weken geslikt, en totaal GEEN verandering of verbetering.

Ik heb nu een andere (zwaardere dosering) ook geen verandering en mag nu eindelijk naar de dermatoloog.

Ik had als enige bijwerking diarree gigantische diarree! Waar ik zelfs van afgevallen ben (jeeehhh) hahaha niet gezond natuurlijk maar vond t niet zo erg.
Misschien is 3 weken te kort geweest. "Gebruikt u doxycycline voor acne of rosacea? Meestal gebruikt u dit medicijn een aantal maanden. Als het medicijn na zes tot acht weken geen effect heeft, is het waarschijnlijk niet zinvol ermee door te gaan." (http://www.efarma.nl/page ... jntekst&Lijstnaam=Efracea).

Ik kreeg er ook diarree van, maar dat was over toen ik het na het ontbijt in plaats van voor het ontbijt ging gebruiken. Er staat ook op het doosje dat je er niet meer in de zon mag, maar dat is een kwestie van uitproberen. Ik kan er gewoon mee zonnen zonder dat ik uitslag of jeuk krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven